Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17532
    • Turku

    Näyttö pimeäksi

    Eilen työpäivän jälkeen laitoin virrat autoon ja heti huomasin koko näytön olevan oranssina. Käynnistin ja lähdin ajamaan, meni mustaksi. Kaikki viihdelaitteet ym. toimivat normaalisti eli nähdäkseni kyse oli vain näytön ongelmasta. Illalla uudelleen liikenteeseen lähtiessäni kaikki on toiminut normaalisti kuten myös tänään aamulla. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

    Törmäsin tähän yleiseen vikaan mm. täällä:



    Ratkaisuna tarjotaan radionapin 30 sekunnin pohjassa pitämistä resetoidakseen näytön.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1259
      • Kainuu

      Originally posted by Laku View Post
      Eilen työpäivän jälkeen laitoin virrat autoon ja heti huomasin koko näytön olevan oranssina. Käynnistin ja lähdin ajamaan, meni mustaksi. Kaikki viihdelaitteet ym. toimivat normaalisti eli nähdäkseni kyse oli vain näytön ongelmasta. Illalla uudelleen liikenteeseen lähtiessäni kaikki on toiminut normaalisti kuten myös tänään aamulla. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

      Törmäsin tähän yleiseen vikaan mm. täällä:



      Ratkaisuna tarjotaan radionapin 30 sekunnin pohjassa pitämistä resetoidakseen näytön.
      Samainen homma käynyt kerran 750 ja 650. Molemmat F korisia.
      Joutui tuon resetoinnin tekemään kun ei palautunut vaikka virrat käyttikin pois.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Lenkka
        Bimmer Rookie
        • Jul 2019
        • 183
        • Kajaani

        520d termari

        Onko näihin mitään muuta termostaattia, jonka uskaltaa laittaa kuin alkuperäinen?

        Pitäisi vaihtaa kahteen autoon termostaatit, niin ei tarvitse tehdä kahdesti kahteen operaatiota.

        Comment

        • skt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 348
          • Etelä-Pohjanmaa

          Ruuhka-avustin antaa varoitusäänen, kun hukkaa kaistan. Saako jotenkin pois? Matkustajat valittaa. Tuoreessa vuokra-Hyundaissa ei ääntä kuulunut, joten ei liene turvallisuuden takia pakollinen.
          F11 LCI 520d -14
          F45 225xe -17
          Ex. E61 LCI 520d -08,
          Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

          Comment

          • janilind
            Bimmer Rookie
            • Nov 2017
            • 166
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Lenkka View Post
            Onko näihin mitään muuta termostaattia, jonka uskaltaa laittaa kuin alkuperäinen?

            Pitäisi vaihtaa kahteen autoon termostaatit, niin ei tarvitse tehdä kahdesti kahteen operaatiota.
            Ite tilasin vahingossa tarvikkeen aikanaan ja mekaanisesti surkian olonen liukumekanismiltaan, yhdistelin sitten alkuperäsestä pohjan tuon tarvikkeen runkoon ja vaikutti ok:lta. On niin kenkku asentaa muutenkin että jatkossa ainoastaan aitoja. Mulla tosin n57 kone.
            2011 530d x-drive
            2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

            Comment

            • dieselrules
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 197
              • ToRnIo

              535xd huono ajettavuus kovemmissa vauhdeissa

              Kohta vuoden omistanut auton ja heti alusta asti vähän pettynyt ohjauksen keventymiseen reilummissa vauhdeissa. Autossa on säädettävät iskarit, mutta ei hydr kallistuksen vakaimia. Nelipyöräsuuntaus on tehty.
              Sanotaanko että yli 170 jälkeen olo on kuin eturenkaat olisi ilmassa, ohjaus menee todella kevyeksi.
              Autolla on reilu 110thkm ajettu.
              Aikaisempiin autoihin e61 varrattuna mennyt kyllä huonompaan suuntaan ja pahasti. Eka 535d -61 oli m-sport ja todella hyvä. Jälkeen päin oli 530xd, vaikka nelikossa ei m-sportin alustaa tuossa ole, niin paremmin seki käyttäyty kovemmissa vauhdeissa.

              Alussa ajattelin että kulmat pielessä, mutta ei se muuttunut säätöjen jälkeenkään. Mites muilla??

              Comment

              • Arppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1054
                • Lumbriver

                Olen tässä tovin tutkinut bmwfansin kuvia ja en ole itse keksinyt vastausta seuraavaan kysymykseen:

                Mitä tiivisteitä voi lähteä n55-moottorissa itsestään liikkeelle että tukkii alakerrassa öljypumpun imuputken? Kuminen tiiviste missä on jotain metallisäiettä(?) vahvikkeena.
                Last edited by Arppa; 07-08-2022, 18:04.
                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                -Raahe Connection-
                -Team Kärppä- limited edition

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Originally posted by dieselrules View Post
                  Kohta vuoden omistanut auton ja heti alusta asti vähän pettynyt ohjauksen keventymiseen reilummissa vauhdeissa. Autossa on säädettävät iskarit, mutta ei hydr kallistuksen vakaimia. Nelipyöräsuuntaus on tehty.
                  Sanotaanko että yli 170 jälkeen olo on kuin eturenkaat olisi ilmassa, ohjaus menee todella kevyeksi.
                  Autolla on reilu 110thkm ajettu.
                  Aikaisempiin autoihin e61 varrattuna mennyt kyllä huonompaan suuntaan ja pahasti. Eka 535d -61 oli m-sport ja todella hyvä. Jälkeen päin oli 530xd, vaikka nelikossa ei m-sportin alustaa tuossa ole, niin paremmin seki käyttäyty kovemmissa vauhdeissa.

                  Alussa ajattelin että kulmat pielessä, mutta ei se muuttunut säätöjen jälkeenkään. Mites muilla??
                  Kyllä itellä meni saksankitkoillakin kuin juna 254 mittarinopeutta kaupoilta kotiin ajellessa.

                  Comment

                  • dieselrules
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 197
                    • ToRnIo

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Kyllä itellä meni saksankitkoillakin kuin juna 254 mittarinopeutta kaupoilta kotiin ajellessa.
                    Prkl soikkoon, mikähän säätö on pielessä tai väljänä :think Nämä vielä kesärenkailla todettua.

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2237
                      • Vantaa

                      Sama homma täällä. Menee kuin kiskoilla ja ohjaus sen jämäkämpi mitä kovempaa mennään. Tosin minulla adaptive drive, eli ohjauksen jäykkyys säätyy tilanteen mukaan. Normi ohjauksesta ei kokemuksia.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by VilleP View Post
                        Sama homma täällä. Menee kuin kiskoilla ja ohjaus sen jämäkämpi mitä kovempaa mennään. Tosin minulla adaptive drive, eli ohjauksen jäykkyys säätyy tilanteen mukaan. Normi ohjauksesta ei kokemuksia.
                        Joo no mulla taitaa olla myös adaptive drive.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Arppa View Post
                          Olen tässä tovin tutkinut bmwfansin kuvia ja en ole itse keksinyt vastausta seuraavaan kysymykseen:

                          Mitä tiivisteitä voi lähteä n55-moottorissa itsestään liikkeelle että tukkii alakerrassa öljypumpun imuputken? Kuminen tiiviste missä on jotain metallisäiettä(?) vahvikkeena.
                          Onko metallia vai nailonia vahvikkeena.

                          Kovasti tuo näyttää apulaiteremmin paloille. Nämähän saattaa hotkasta sen stefan välistä.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Arppa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1054
                            • Lumbriver

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Onko metallia vai nailonia vahvikkeena.

                            Kovasti tuo näyttää apulaiteremmin paloille. Nämähän saattaa hotkasta sen stefan välistä.
                            Metallia, stefat oli ehjät kuten myös remmit.
                            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                            -Raahe Connection-
                            -Team Kärppä- limited edition

                            Comment

                            • p0ks
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 80
                              • lahti

                              2012 530xd automaatti, ajattelin lisätä sinne RVS lisäainetta, mistä helpointa lisätä sitä? Oikealta koneen takareunasta löytyi öljytikku mutta se taitaa olla moottoriöljylle, onko vaihteistolle ollenkaan öljytason tarkistus tikkua?

                              Comment

                              • Petsku333
                                BTCF Member
                                • Jun 2014
                                • 349
                                • Kerava

                                Originally posted by p0ks View Post
                                2012 530xd automaatti, ajattelin lisätä sinne RVS lisäainetta, mistä helpointa lisätä sitä? Oikealta koneen takareunasta löytyi öljytikku mutta se taitaa olla moottoriöljylle, onko vaihteistolle ollenkaan öljytason tarkistus tikkua?
                                Ainoa paikka on täyttöproppu laatikon kyljessä ja täytön aikana pidä kone käynnissä muuten tulee öljyt ulos.
                                Seat Cupra 290

                                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                                E60 2006 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎