Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5018
    • Paimio

    Originally posted by radiaani View Post
    Lesjöforsillakin näyttää olevan PDF-katalogissa neljä eri koodia F10-takajousille: bensakoneille, dieseleille, M-alustalle ja X-drivelle omansa. 523iA ilman M-alustaa ja nelivetoa pitäisi olla 4208480.


    Kun saat jouset, niin jos ne näyttävät silmämääräisesti samanlaisilta kuin alkuperäiset, niin vertaapa painoa grammavaa'alla (esim. keittiövaaka ). Omille jousille mittasin 10-20 gramman eroja alkuperäisiin, mikä merkitsee 0.03-0.06 mm eroa langan paksuudessa (jousen paino n. 2 kg). Vaikutuksen alustan korkeuteen pitäisi olla millin parin luokkaa.
    Tuolla numerolla nimenomaan tuli tilattua. Eli siinä mielessä oikeat ovat.

    No eihän tuossa tosiaan paljoa eroa ole, eli kaikinpuolin pitäisi olla hyvin alkuperäistä vastaavat. Täytyykin piruuttaan tehdä myös tuo painotesti...ja sen ehjän kanssa eikä tuon rikkinäisen!
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      Originally posted by tuikku View Post
      .
      Tietäisikkö fraatti, tai mahdollisesti joku toinenkin, runkolaakereille oikean välyksen.
      Moottorihan on se M550d,n onkosenyt se N57.
      N57S





      Jännä tuo runkolaakereiden kiritys. :think




      Muutama ohje lähti myös s.postiin.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • skt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 348
        • Etelä-Pohjanmaa

        Originally posted by zener View Post
        F10 kuume koittaa pyrkiä. Onko nuissa N47:ssa nyt muuta isompaa murhenaihetta kun että laittaa sen ketjun jossain vaiheessa? B47 ilmeisesti vähän parempi, niissä egr ja turbo murheet? 8hp ilmeisesti oli ihan luotettavassa maineessa.
        Kai B47 turbo-ongelmat olleet enemmän ykkössarjassa. Sulla kai pysyy räikkä kädessä, joten varmaan N47:kankin saat ennakoivasti huollettua. Silti suosittelen B47:aa joko Webastolla tai Kalixin lohkolämppärillä. Lähtee pakkasellakin tosi mukavasti käyntiin verrattuna säteilylämmittimiin. Samoin NBT on vähän parempi kuin CIC.
        F11 LCI 520d -14
        F45 225xe -17
        Ex. E61 LCI 520d -08,
        Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14446
          • Oulu

          Paria n47:lla tuossa kyselin jo. Ehkä hieman on kaukana vielä b47 hinnat itselleni. Eikai tuo tosiaan ketjun vaihto tieten kummoinen homma ole tehdä.

          Nuissa ei webastoa ollut listalla mitkä muuten varusteiden puolesta oli kyselyiden arvoisia, mutta kotona auto olisikin aina tallissa.

          Yksi b47 tuossa ehkä budjetin rajoissa olisi, mutta 340tkm jo menty.
          Last edited by zener; 11-02-2022, 19:29.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Kiitoskiitos fraatille.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Vmatti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2012
              • 329
              • Espoo

              Mittaristo pimeni

              Tuosta F01:stä pimeni äsken ihan yht´äkkiä mittaristo ja HUD.
              Varoitusvalot ja muut näkyy muttei nopeusmittaristo, kierroslukumittaristo, polttoainemittari, lämpömittari eikä niiden välissä olevassa "näytössä" näy mitään.

              Onko ideoita mitä tapahtui ja mitä tehtävissä?

              Tällainen mittaristo:

              Attached Files
              Last edited by Vmatti; 12-02-2022, 13:41.
              F01 740D xDrive Individual LCI
              Kawasaki H2SX SE

              Exät:
              F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
              Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

              "Trust your instincts, be yourself"

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5018
                • Paimio

                Ei näy kuva, mutta oletan että kyse on tästä:
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Aksuuu
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 294
                  • Rauma

                  Originally posted by Vmatti View Post
                  Tuosta F01:stä pimeni äsken ihan yht´äkkiä mittaristo ja HUD.
                  Varoitusvalot ja muut näkyy muttei nopeusmittaristo, kierroslukumittaristo, polttoainemittari, lämpömittari eikä niiden välissä olevassa "näytössä" näy mitään.

                  Onko ideoita mitä tapahtui ja mitä tehtävissä?

                  Tällainen mittaristo:

                  Ei ole ratkasua asiaan mutta edellinen f10 teki saman tempun kerran eikä toistunut sen jälkeen
                  I4 e40 Msport
                  Kia Rio 1.2 -21
                  ex. 520d F11 LCI -16
                  ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                  ex. 320d E90 -06
                  ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                  ex. 320i E36 Coupe -95

                  Comment

                  • Vmatti
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2012
                    • 329
                    • Espoo

                    Originally posted by Aksuuu View Post
                    Ei ole ratkasua asiaan mutta edellinen f10 teki saman tempun kerran eikä toistunut sen jälkeen
                    Kiitos vastauksesta. Teitkö mitään tuossa välissä?
                    F01 740D xDrive Individual LCI
                    Kawasaki H2SX SE

                    Exät:
                    F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                    Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                    "Trust your instincts, be yourself"

                    Comment

                    • Aksuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 294
                      • Rauma

                      Originally posted by Vmatti View Post
                      Kiitos vastauksesta. Teitkö mitään tuossa välissä?
                      En tehnyt, jos ei jännäkakan muodostusta lasketa tais olla kans talviaikaa. Auto oli mulla vielä ton jälkeen ainakin 6kk eikä tosiaan vika uusiutunu
                      I4 e40 Msport
                      Kia Rio 1.2 -21
                      ex. 520d F11 LCI -16
                      ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                      ex. 320d E90 -06
                      ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                      ex. 320i E36 Coupe -95

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17526
                        • Turku

                        Minullakin kerran käynyt viime loppuvuodesta. Toiminut normaalisti sen jälkeen. Tutkin asiaa ja ulkomaankeskustelua on paljonkin aiheesta, ei tarvinne huolestua.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Vmatti
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 329
                          • Espoo

                          Originally posted by Laku View Post
                          Minullakin kerran käynyt viime loppuvuodesta. Toiminut normaalisti sen jälkeen. Tutkin asiaa ja ulkomaankeskustelua on paljonkin aiheesta, ei tarvinne huolestua.
                          Kiitos Laku lohdutuksesta.
                          Bemmissä taas kaikki ok eli päivän v#tutuksella selvisi.
                          Kaikki toimii normaalisti - vaikuttais samanlaiselta häiriöltä kuten teilläkin ollut.
                          Eka kertaa käyny mulla vaikka neljäs bemmi peräkkäin.

                          F01 740D xDrive Individual LCI
                          Kawasaki H2SX SE

                          Exät:
                          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                          "Trust your instincts, be yourself"

                          Comment

                          • MrBlackwell1975
                            Newbiemmer
                            • Sep 2021
                            • 2
                            • VAASA

                            F11 Kuskin istuin polttaa sulakkeet

                            Osaisiko joku kertoa mitä teen, ostanko koko penkin, vai voiko penkin sähköohjaukseen vaihtaa vain moottorin, mikä ilmeisesti aiheuttaa sulakkeen palamisen.
                            En löytänyt mistään räjäytyskuvaa, enkä varaosaa tuolle mootorille.:think

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2225
                              • Vantaa

                              Mikä penkki ja mikä moottori polttaa sulakkeen? Kaikkia moottoreita saa kyllä erillään:

                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                Originally posted by MrBlackwell1975 View Post
                                Osaisiko joku kertoa mitä teen, ostanko koko penkin, vai voiko penkin sähköohjaukseen vaihtaa vain moottorin, mikä ilmeisesti aiheuttaa sulakkeen palamisen.
                                En löytänyt mistään räjäytyskuvaa, enkä varaosaa tuolle mootorille.:think
                                Vika voi olla myös johdoissa. Luulisin että noille moottoreille on virranmittaus eli jos vievät liikaa virtaa niin ohjain lyö pelin poikki.

                                Auto ja penkin malli ja mikä toiminto ei pelaa?
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎