Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekaBMW
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 445
    • Oulu

    Tänään todettua…
    Kaukosäätimellä webasto päälle. Hetken ajan kuluttua menin ulko-ovelle kuuntelemaan. Ei kuulu tohinaa pihalta. (Syynä tod näk sekoileva comfort access kahva,).
    Menin autoon, virrat päälle (increased battery decharge = kahva?) ja iDrivestä webasto päälle. Käsittääkseni lähti päälle kun lämppärin merkkivalot muuttui ja jotain tohinaakin olin kuulevinani.
    Laitoin auton käyntiin. iDrivesta valikko meni harmaaksi ja ruksi pois. Oletan että webasto sammui.
    Aloin lastaamaan autoa ja nafta haiskahti eli jossain välissä yritti webastoa päälle.

    Että mitenköhän lie tuon ajonaikaisen toiminnan kanssa? Tai ainakin jos on vain pari astetta pakkasta ja auto ei liiku.

    Samalla huomasin että journal computer nollautuu vasta kun auto lähtee liikkeelle, eikä siis jo starttauksen yhteydessä. Moottorin lämmittely paikoillaan menee siis edellisen ajon ”piikkiin” (joka tässä tapauksessa oli jotain 3 päivää aikaisemmin)
    F11 530d xDrive 09/16
    Ex E60 530d xDrive A 10/08
    Ex E60 520dA 09/08 liisari
    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
    Ex Opel Kadett 1.6 -89

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Originally posted by Lenkka View Post
      Onko kukaan löytänyt erikseen sähköisen vetokoukun johtosarjaa kokonaisuudessaan, jossa olisi moduulit ja nappi.

      Löytyisi yksinäinen koukku, muttei siihen loppuosia. Onko mahdoton savotta ja tuleeko uuden hintaiseksi.
      Itse löysin osanumerolla saksan ebaysta johtosarjan ja boxin molemmat uusia ja jäi murto-osaan listahinnoista. Olisko koko koukulle kaikkinensa jäänyt hintaa noin 500 kun osti ratasvikaisen koukun, sinne metalli rattaat, sit ebaysta uudet piuhat ja boxit. Johtosarjan mukana tulee valmiiksi leikattu phjamuovi koukkua varten joten siksi m ja vakio korisarjalliseen on omat sarjat. Eli ei kannata välittää jos on väärä paketti erona on vain tuo pohkamuovi minkä saa erikseen muutamalla kympillä tai sit puukottaa vanhaan reiän
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • NRou
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 96
        • Helsinki

        f11 530d xdrive -12

        Otsikon kulkineessa ongelmia avaimien kanssa. Keskuslukituksen avaus -ja kiinnilaitto välillä todella vaivalloista. Patterit vaihdettu molemmista avaimista. Kuitenkin vain takalasin lähellä toimii moitteetoomasti.

        Herjaa remote control - no engine start, mutta ilman pylvääseen vientiä kuitenkin lähtee aina käyntiin ja sammuu.



        Mitään vikakoodiakaan ei tästä ole ja ilman comfort accessia.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by NRou View Post
          Otsikon kulkineessa ongelmia avaimien kanssa. Keskuslukituksen avaus -ja kiinnilaitto välillä todella vaivalloista. Patterit vaihdettu molemmista avaimista. Kuitenkin vain takalasin lähellä toimii moitteetoomasti.

          Herjaa remote control - no engine start, mutta ilman pylvääseen vientiä kuitenkin lähtee aina käyntiin ja sammuu.



          Mitään vikakoodiakaan ei tästä ole ja ilman comfort accessia.
          Sammuttamiseen ei avainta tarvita, avaimen voi viskata vaikka jokeen ja sammuu kyllä normaalisti ilman avainta napista. Aloittaisin ISTA:lla lukemalla koodit ja sitten testaamalla antennit (vai oliko ne koodit jo ISTA:lla katsottu?). Kaukosäätimen huono toiminta johtunee siitä takaluukun antennista kun molempien avaimien patteri on vaihdettu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Lenkka
            Bimmer Rookie
            • Jul 2019
            • 183
            • Kajaani

            Originally posted by joko View Post
            Itse löysin osanumerolla saksan ebaysta johtosarjan ja boxin molemmat uusia ja jäi murto-osaan listahinnoista. Olisko koko koukulle kaikkinensa jäänyt hintaa noin 500 kun osti ratasvikaisen koukun, sinne metalli rattaat, sit ebaysta uudet piuhat ja boxit. Johtosarjan mukana tulee valmiiksi leikattu phjamuovi koukkua varten joten siksi m ja vakio korisarjalliseen on omat sarjat. Eli ei kannata välittää jos on väärä paketti erona on vain tuo pohkamuovi minkä saa erikseen muutamalla kympillä tai sit puukottaa vanhaan reiän
            Onko sinulla tallessa nuita osanumeroita mitä kaikkea tarvitsee, niin ei tarvitse itse rueta kasaamaan?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by HTK12 View Post
              Aloittaisin ISTA:lla lukemalla koodit ja sitten testaamalla antennit (vai oliko ne koodit jo ISTA:lla katsottu?). Kaukosäätimen huono toiminta johtunee siitä takaluukun antennista kun molempien avaimien patteri on vaihdettu.
              Minulla oli yhdestä F11:sta apukuskin jalkatilasta hapettunut liittimestä antenninvahvistimelle menevä pinni poikki ja kaukosäätö ei toiminut. Oireet oli samat eli herjaili avaimen tunnistamisesta...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2231
                • Vantaa

                F11 faceliftissä näköjään edc iskarin rinnalla ilmapussi joka on eri numerolla vs tavan iskari. Kaikki tarvike pussit korvaa molemmat nuo orkkis pussit. Mikähän lie ero näillä? Meneekö pahasti metsään Jos vaihtaa toisen tarvike malliin?

                Edit: Dunlopilta löytyy edukkaasti edc alustalle:
                AIR-SUSPENSION-SHOP This Dunlop air spring (DAS10030) for the BMW F11 Touring is the economically optimal replacement for the original BMW air bellows (37106784381) from the OEM manufacturer area.
                Last edited by VilleP; 20-12-2021, 20:26.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Originally posted by VilleP View Post
                  F11 faceliftissä näköjään edc iskarin rinnalla ilmapussi joka on eri numerolla vs tavan iskari. Kaikki tarvike pussit korvaa molemmat nuo orkkis pussit. Mikähän lie ero näillä? Meneekö pahasti metsään Jos vaihtaa toisen tarvike malliin?

                  Edit: Dunlopilta löytyy edukkaasti edc alustalle:
                  https://www.miessler-automotive.com/...ar-37106784381
                  Vaihda molemmat, ne hajoo aika tarkkaan samoilla metreillä
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2231
                    • Vantaa

                    Ehkä hajoaa, ehkä ei. Edellisessä eka vaihdettiin 90tkm kohdilla, toinen kesti 166tkm.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Lenkka View Post
                      Onko sinulla tallessa nuita osanumeroita mitä kaikkea tarvitsee, niin ei tarvitse itse rueta kasaamaan?
                      Realoem kannattaa katsoa oman auton alustanunerolla pitäis löytyä oikeat. Ei ole itellä ylhäällä enää omat kun taitaa olla kohta 2 vuotta kun tuon laitoin. Boxia sieltä löytyy kokoajan johtosarja on se mitä joutuu kyttäämään. Se. Mahtaa maksaa noin 400 marmorilla ja alle puoleen tuosta sain uuden ebay löytönä
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        Originally posted by VilleP View Post
                        Ehkä hajoaa, ehkä ei. Edellisessä eka vaihdettiin 90tkm kohdilla, toinen kesti 166tkm.
                        Useimmiten kun olen vaihtanut (kymmeniä autoja) on molemmat olleet puhki, tarkistan saippuavedellä.

                        Olen joskus vain toisenkin vaihtanut kun ollut vielä toinen ehjänä tai uusittu hiljattain.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2231
                          • Vantaa

                          Rupesin tässä arpomaan vielä kumpi pussi autooni kuuluu. Autossa on adaptive drive. Varaosaluettelo sanoi että edc varusteen omaavalle autolle on oma pussi. Minullahan tuota edc varustetta ei suoranaisesti ole, vaikka iskarit onkin samat.

                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Rupesin tässä arpomaan vielä kumpi pussi autooni kuuluu. Autossa on adaptive drive. Varaosaluettelo sanoi että edc varusteen omaavalle autolle on oma pussi. Minullahan tuota edc varustetta ei suoranaisesti ole, vaikka iskarit onkin samat.

                            http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...and_ctrl_unit/
                            EDC=DDC=Sähkösäätöiset iskarit.

                            Adaptive drive on sitten oma lukunsa, mutta ei se pusseihin vaikuta mitenkään,
                            em. lisäksi vaikuttaa onko sporttialusta tai 4-pyöräohjaus,
                            mutta silti tarvikepussit käy ristiin, 4 pyörä ohjauksella oleviin tulee sellainen tukirengas pussin päälle, se käy myös tarvikepusseihin alkuperäisistä...

                            Tietysti jos vaihtaa vain yhden pussin niin voi pussin joustavuus olla tarvikepussilla eri...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Pulliaine_
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2016
                              • 100
                              • varkaus

                              Osaiskohan joku sanoa minkä letkun laitan lyttyyn laatikon lämmönvaihtimesta että näkisin eikö lämpeä sen takia? N47 -11

                              Comment

                              • tuoasm
                                BTCF Member
                                • Jun 2015
                                • 106
                                • joensuu

                                Eli auto rupesi pukkaamaan drivetrain erroria satunnaisesti kiihdytyksissä ja menee limp modeen, vika häviää viimeistään noin 10sek kuluessa. EGR ohjelmoitu pois ja peltilätkä ennen imusarjaa paikallaan. Ahtoputket silmämääräsesti ok mutta aika märät.

                                ista näytti tämmöistä:

                                S 0398 Power management, battery condition: Battery faulty or worn out
                                260100 Exhaust-gas temp. sensor after EGR cooler, signal: open circuit or short circuit to plus
                                27F100 Charge-air hose monitoring: charge-air hose fallen off
                                8026F0 GWS: no current coding data stored
                                Last edited by tuoasm; 02-01-2022, 14:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎