Olen myös huomannut että 520d x-drive lci -15 pitää maantieajossa ylämäessä liian isoa vaihdetta. 90km/h ylämäkeen ja jurnuttaa ärsyttävästi, kierrokset kai jossain 1250 paikkeilla.
Aika usein tulee näpäytettyä ratin lätkästä 7-pykälää silmään jolloin jyrinät rauhoittuu ja mäen päällä auto jo vaihtaa omatoimisesti isompaa takasin silmään.
Mielestäni tämän pitäisi automaattivaihteistossa toimia automaattisesti juurikin näin. Olen ymmärtänyt että väkisin liian isolla vaihteella jurnutus ei ainakaan säästä polttoainetta ja lisäksi on haitallista ainakin moottorille ja matkustusmukavuudelle.
Sen sijaan en ole huomannut että kaaasupoljinta painaessa vaihteiston toiminnassa olisi mitään ongelmaa. Hyvin vaihtaa pienempää tarpeen vaatiessa ja liikkuu omaan tarpeeseen ihan riittävästi. Aj-tech softalla.
Jurnutus voi johtua softauksen seurauksena kasvaneista tehoista ylämäkeen vedätettäessä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Aivan. No uskoisin, että korjaamolla tietävät mistä aloittavat etsimään ja miten. Hakiessa auton pois ja reklamoin välittömästi, niin kertoi epäilevänsä liittimiä ja kuvaili niitä "omanlaisiksi". Ehkä liittimien kuntoa tukisi myös se seikka, että oikea puoli oli tänään selkeästi painuksissa ja ennen pussien vaihtoa pudotusta ei ollut älyttömästi.
Tai syy voi olla mitä vain ennen kuin asiaa on tutkittu sen enempää..
Vaihtoivat kompressorin venttiilin, josta ilma jakaantuu pusseille. Kaikki liitokset ja letkut vaikuttivat olevan kunnossa. Työ tapahtui eilen. Tänään aamupäivällä olin lähdössä asioille ja kas kummaa perä oli maassa. Käsittääkseni pitivät autoa eilen muutaman tunnin pajalla ja vajausta ei havaittu.
Väittäisin, että oikean puolen vajaantuminen lisääntyi pussien vaihdon jälkeen. Voisiko pussit olla vialliset tai nyt sitten jotkin liitokset venttiilin ja pussien välillä vuotaa?
Voidaanko anturiviat ym. Sulkea pois, koska vikakoodeja ei ollut asiaan liittyen?
Vaihtoivat kompressorin venttiilin, josta ilma jakaantuu pusseille. Kaikki liitokset ja letkut vaikuttivat olevan kunnossa. Työ tapahtui eilen. Tänään aamupäivällä olin lähdössä asioille ja kas kummaa perä oli maassa. Käsittääkseni pitivät autoa eilen muutaman tunnin pajalla ja vajausta ei havaittu.
Väittäisin, että oikean puolen vajaantuminen lisääntyi pussien vaihdon jälkeen. Voisiko pussit olla vialliset tai nyt sitten jotkin liitokset venttiilin ja pussien välillä vuotaa?
Voidaanko anturiviat ym. Sulkea pois, koska vikakoodeja ei ollut asiaan liittyen?
Anturiviat ei aiheuta auton vajumista seisoessaan, vaan ongelma tulisi auto käynnissä. Oliko kumpikin puoli maassa vai vain toinen?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Anturiviat ei aiheuta auton vajumista seisoessaan, vaan ongelma tulisi auto käynnissä. Oliko kumpikin puoli maassa vai vain toinen?
Molemmat ja yhtä paljon. Tosiaan vika alkoi vasemmalta ja nyt hiljalleen siirtynyt myös oikealle puolelle. Mielestäni ennen pussien vaihtoa oikea puoli ei ollut niin paha kuin nyt.
Jurnutus voi johtua softauksen seurauksena kasvaneista tehoista ylämäkeen vedätettäessä.
Kiinnostaisi tietää mihin tämä voisi perustua :think
Saman määrän se auto tarvii tehoa pitääkseen ylämäessä vauhdin vakkariin asetetussa lukemassa. Siis riippumatta siitä onko ohjelmointia vai ei.
Ymmärtäisin ilmiön mikäli lisääntynyt teho ja vääntö aiheuttaisi sen että automaatti pitäisi nyt isompaa pykälää silmässä kuin vakiotehoilla. Ymmärtääkseni näin ei ole kun laatikon ohjelmaan ei ole koskettu?
Molemmat ja yhtä paljon. Tosiaan vika alkoi vasemmalta ja nyt hiljalleen siirtynyt myös oikealle puolelle. Mielestäni ennen pussien vaihtoa oikea puoli ei ollut niin paha kuin nyt.
Reilun 1000e maksaa, kun laittaa kaikki takapään kilkkeet kerralla uusiksi. Toimii.
Itse "säädin" F11 takapään ongelmien kanssa kuukauden. Sitten meni hermot ja kaikki kerralla kuntoon. Toiminee seuraavat 200k km.
Molemmat ja yhtä paljon. Tosiaan vika alkoi vasemmalta ja nyt hiljalleen siirtynyt myös oikealle puolelle. Mielestäni ennen pussien vaihtoa oikea puoli ei ollut niin paha kuin nyt.
Jos molemmat tippuvat yhtä paljon ja jakoventtiilit on nyt vaihdettu, niin tyhjennysventtiili voisi hyvin olla syy. Tätä ei muistaakseni saa miltään järkevältä valmistajalta erikseen. Ei olisi mitenkään harvinainen vika. Sitten jos toisen puolen kanssa on enemmän ongelmia kuin toisen, niin sitten siltä puolelta etsimään vuotoa.
Kiinnostaisi tietää mihin tämä voisi perustua :think
Saman määrän se auto tarvii tehoa pitääkseen ylämäessä vauhdin vakkariin asetetussa lukemassa. Siis riippumatta siitä onko ohjelmointia vai ei.
Ymmärtäisin ilmiön mikäli lisääntynyt teho ja vääntö aiheuttaisi sen että automaatti pitäisi nyt isompaa pykälää silmässä kuin vakiotehoilla. Ymmärtääkseni näin ei ole kun laatikon ohjelmaan ei ole koskettu?
Ohjelmoidussa enemmän vääntöä eli tehoa enemmän alhaalla. Mitä enemmän sitä vääntöä (eli tehoa alhaalla), niin sitä helpommin voimansiirrosta kuuluu ääntä/tulee värinöitä. Osat on suunniteltu vakioväännöille ja vähän kuluneina helposti alkaa sitten sen isomman väännön kanssa tulemaan ääntä/värinöitä. Tälläkin foorumilla on ollut useita tapauksia, joissa ohjelmoinnin jälkeen on alkanut ja vääntöä softasta tiputtamalla on kadonneet. Ei siis tarkoita, että softassa olisi vikaa, vaan palikat ei vaan toimi niillä tehoilla.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Jos molemmat tippuvat yhtä paljon ja jakoventtiilit on nyt vaihdettu, niin tyhjennysventtiili voisi hyvin olla syy. Tätä ei muistaakseni saa miltään järkevältä valmistajalta erikseen. Ei olisi mitenkään harvinainen vika. Sitten jos toisen puolen kanssa on enemmän ongelmia kuin toisen, niin sitten siltä puolelta etsimään vuotoa.
Eli se olisi sitten kompressorin vaihto? Oletan, että tyhjennysventtiili sijaitsee kompressorin yhteydessä.
Eli se olisi sitten kompressorin vaihto? Oletan, että tyhjennysventtiili sijaitsee kompressorin yhteydessä.
Se on siinä kompressorin yhteydessä kehikossa. Eli pitää ostaa kokopaketti ei pelkkää kompuraa. Toki nyt ensin pitää selvittää missä se vika on eikä vaan vaihtaa arvalla osia.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Se on siinä kompressorin yhteydessä kehikossa. Eli pitää ostaa kokopaketti ei pelkkää kompuraa. Toki nyt ensin pitää selvittää missä se vika on eikä vaan vaihtaa arvalla osia.
Aivan.
Jakoventtiili ei liene yksisuuntaventtiili? Eli ilma pääsee myös virtaamaan ns. väärään suuntaan? Siten saisi rajattua vian etsimisen venttiilin ja ilmajousien välille.
Auto on nyt seisonut noin 5h. Vasemmalle puolelle ei mene edes etusormi renkaan ja lokarin väliin. Oikealla puolella tilaa reilun etusormen verran. Ei sattunut olemaan mittaa mukana, joten käytin karkeaa tapaa
Aivan.
Jakoventtiili ei liene yksisuuntaventtiili? Eli ilma pääsee myös virtaamaan ns. väärään suuntaan? Siten saisi rajattua vian etsimisen venttiilin ja ilmajousien välille.
Auto on nyt seisonut noin 5h. Vasemmalle puolelle ei mene edes etusormi renkaan ja lokarin väliin. Oikealla puolella tilaa reilun etusormen verran. Ei sattunut olemaan mittaa mukana, joten käytin karkeaa tapaa ��
Jakoventtiilit on kaksisuuntaiset, kun niistä täytetään & tyhjennetään. Eli ilma kulkee niistä kumpaankin suuntaan. Saippuavedellä saa tarkistettua liitokset & pussit ettei niissä ole vuotoja.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Saako tuota venttiiliä muuna kuin kinukkiversiona erikseen?
Näitä tyhjäysventtiileitä on ollut käytössä kahdenlaisia: Wabcon 4420512661 ja Wabcon 4420510211, joista jälkimmäistä ei ilmeisesti kovin helposti löydy kuin kiinalaisvalmisteisena. Venttiilien kärkiosat ovat erilaiset, joten varaosanumerolla on merkitystä.
Alkuperäisenä Wabcon saksalaisvalmisteisena varaosanumerolla 4420512661 on saatavilla ainakin täältä.
Tästä syystä kannattaa tarkistaa sen venttiilin pohjassa oleva varaosanumero ennen uuden hankintaa. Samalla kun venttiilin kaivaa esiin, sen toimintaa voi testata 12 V jännitteellä ja katsoa naksuuko solenoidi.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Comment