Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonis93
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2013
    • 1111
    • Vantaa

    Tarviiks näissä jotenkin koodata / opettaa tms. jos vaihtaa avaimen patterin? Rupes eile vinkuu että pitäs vaihtaa patteri, ja aattelin että jos kotimatkalla käyn vaihdattamassa :think

    Eli pääsenkö jumbosta lähtiessä viel autoon sisään, jos laitan ovet lukkoo mennessä
    Audi A7
    EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4991
      • Paimio

      Ei tarvitse. Patteri sisään ja menoksi.

      Painaa sen metallisen aidon avaimen sieltä ulos ja sitten pienellä meisselillä (tms) napsauttaa takakannen auki sieltä rakosesta niin sillä hoituu.

      Näin siis ainakin pre-lci ei CA avain...jos noissa nyt jotain eroa on.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • jonis93
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2013
        • 1111
        • Vantaa

        Originally posted by TheRipper View Post
        Ei tarvitse. Patteri sisään ja menoksi.

        Painaa sen metallisen aidon avaimen sieltä ulos ja sitten pienellä meisselillä (tms) napsauttaa takakannen auki sieltä rakosesta niin sillä hoituu.

        Näin siis ainakin pre-lci ei CA avain...jos noissa nyt jotain eroa on.
        Jees no tonha vaihtaneeki sit vaikka itekki Joo alkupään f11 kans kyseessä
        Audi A7
        EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

        Comment

        • icecold
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 2341
          • 🌍

          Originally posted by TheRipper View Post
          Painaa sen metallisen aidon avaimen sieltä ulos ja sitten pienellä meisselillä (tms) napsauttaa takakannen auki sieltä rakosesta niin sillä hoituu.
          Sillä metallisella avainosalla sen kannen voi painaa auki, ei tarvitse muita työkaluja.

          Comment

          • jonis93
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2013
            • 1111
            • Vantaa

            Originally posted by icecold View Post
            Sillä metallisella avainosalla sen kannen voi painaa auki, ei tarvitse muita työkaluja.

            https://www.youtube.com/watch?v=O69TDs_oYto
            Joo tää oliki hyvin kivuton operaatio!


            Seuraavaan asiaan Alustoja ja jousia kattellessa, oon huomannu että valtaosa tonttijousista näyttä sopivan kaikkiin isompikoneisiin, tyyliin alkaen 525d mutta ei mitää mainintaa 520d..
            Onko noilla jousilla jotain fyysistäkin eroa?
            Audi A7
            EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

            Comment

            • Kraftwerk
              Bimmer Rookie
              • Mar 2022
              • 133
              • Joensuu area

              Akselimassoissa on isojakin eroja koneiden välillä. 535xD:n jouset olisi aivan liian kovat 520i:ssä jne.

              Iskarit kannattaa vaihtaa samalla, kuluneet vakioiskarit eivät toimi edes kelvollisesti madallusjousten kanssa. Bilsteinin B8:t on erinomaiset kesäolosuhteissa, mutta varsinkin kovalla pakkasella jäykistyvät melkoisen koviksi.
              Last edited by Kraftwerk; 24-07-2022, 11:55.
              F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

              Comment

              • p0ks
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 80
                • lahti

                2012 vuotinen CA:lla ilmoittelee satunnaisesti ajonestosta ja avainta pitää käyttää rattipylväässä, tekee molemmilla avaimilla satunnaisesti ja toiseen on vaihdettu tänä vuonna jo 2 kertaa patteri.
                Mikä voisi vaivata, carly:lla ei vikakoodia.

                Comment

                • Tupelex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 153
                  • --

                  Servotronic

                  2011 f11 523i
                  Voiko olla että tässä ei ole servotronic ohjausta kun tuossa entisessä e61 sellainen oli ja ero on selvä että kevenee parkkipyörityksessä.
                  Heti kysymys että jos ei ole niin voiko tähän sen koodata koska tässäkin käsittääkseni sähköinen tehostin niin eipä tuolta realoemista äkkiseltään eroja löytänyt.
                  Onko kaukaa haettu että tuossa voisi olla vikaa eli servo ei toimi?
                  F11 523i
                  Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4991
                    • Paimio

                    Originally posted by Tupelex View Post
                    2011 f11 523i
                    Voiko olla että tässä ei ole servotronic ohjausta kun tuossa entisessä e61 sellainen oli ja ero on selvä että kevenee parkkipyörityksessä.
                    Heti kysymys että jos ei ole niin voiko tähän sen koodata koska tässäkin käsittääkseni sähköinen tehostin niin eipä tuolta realoemista äkkiseltään eroja löytänyt.
                    Onko kaukaa haettu että tuossa voisi olla vikaa eli servo ei toimi?
                    Taisi F-sarjassa olla niin että aktiiviohjaus tuli vasta nelipyöräohjauksen mukana. Eli erillsitä aktiiviohjausta (servotronic) ei koskaan ollut saatavillakaan vaan tuli koko pakettina sitten tuon S2VHA:n eli Integral Active Steering'in mukana
                    Last edited by TheRipper; 30-07-2022, 16:07.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Tupelex
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 153
                      • --

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Taisi F-sarjassa olla niin että aktiiviohjaus tuli vasta nelipyöräohjauksen mukana. Eli erillsitä aktiiviohjausta (servotronic) ei koskaan ollut saatavillakaan vaan tuli koko pakettina sitten tuon S2VHA:n eli Integral Active Steering'in mukana
                      Ok. Kyllä tuota kääntää jaksaa vaan ihmetyttää kun tuossa entisessä ihan perus e61 530d eikä siinä kyllä aktiiviohjausta ollut mutta kevenee huomattavasti hitaassa vauhdissa mutta tässä f11 ei oikeastaan ollenkaan.
                      F11 523i
                      Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4991
                        • Paimio

                        Originally posted by Tupelex View Post
                        Ok. Kyllä tuota kääntää jaksaa vaan ihmetyttää kun tuossa entisessä ihan perus e61 530d eikä siinä kyllä aktiiviohjausta ollut mutta kevenee huomattavasti hitaassa vauhdissa mutta tässä f11 ei oikeastaan ollenkaan.
                        Itse en ole edes kiinnittänyt huomiota asiaan...sen verran köykäinen tuota on pyöritellä. Mutta muistan kyllä että kun näitä katselin niin harmitus oli suuri kun se kuului vaan tuohon Integral Active Steering pakettiin ja se on aika harvinainen näissä.

                        E6x-sarjassa varuste oli nimellä Active Steering 0217 oli koodi.

                        Muistaakseni E39/8 se oli nimellä servotronic.

                        Voi olla että menen metsäänkin näillä muisteloilla.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • N54
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 526
                          • Satakunta

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Itse en ole edes kiinnittänyt huomiota asiaan...sen verran köykäinen tuota on pyöritellä. Mutta muistan kyllä että kun näitä katselin niin harmitus oli suuri kun se kuului vaan tuohon Integral Active Steering pakettiin ja se on aika harvinainen näissä.

                          E6x-sarjassa varuste oli nimellä Active Steering 0217 oli koodi.

                          Muistaakseni E39/8 se oli nimellä servotronic.

                          Voi olla että menen metsäänkin näillä muisteloilla.
                          Servotronic on eri asia kuin aktiiviohjaus. Servotronic on ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehoksen voimakkuus ja se oli vakiona kaikissa F10/11:ssa.

                          Aktiiviohjaus on nopeuden mukaan muuttuva ohjausvälitys, eli hitaassa nopeudessa sama ratin liike kääntää renkaita suhteessa enemmän kuin kovemmassa nopeudessa. Ja lisäksi tosiaan F-sukupolvessa samaan pakettiin kuului nelipyöräohjaus.

                          Hydraulisen ohjaustehostuksen Servotronic voi kyllä vikaantua, en tiedä miten se on toteuttu sähköisessä ohjaustehostuksessa, onko siellä vikapaikkoja?

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4991
                            • Paimio

                            Voi himskatti joo...nyt meni itseltä sekaisin nuo.

                            Joo noinhan se onkin. Tosin täytyy edelleen mainita että eipä tuossa tehostuksessa suurta eroa itsellä ainakaan ole kyllä paikallaan ja ajossa.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2164
                              • Vantaa

                              Pre lci:ssä ohjaus on tosiaan tasaisen tahmea nopeudesta riippumatta. LCI:ssä jotain päivitystä tehty servotronicin softaan, koska näissä ero selkeämpi. Saisi kyllä olla edelleen kevyempi paikallaan ja hitaassa vauhdissa.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • Tupelex
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 153
                                • --

                                Originally posted by VilleP View Post
                                Pre lci:ssä ohjaus on tosiaan tasaisen tahmea nopeudesta riippumatta. LCI:ssä jotain päivitystä tehty servotronicin softaan, koska näissä ero selkeämpi. Saisi kyllä olla edelleen kevyempi paikallaan ja hitaassa vauhdissa.
                                Juuri tätä tarkoitin, voisi olettaa että joku harrastelija olisi perehtynyt tuohon softa asiaan ja siihen sais jotain parannusta.
                                Ehkä sille olis kysyntää.
                                Hyvä nyt tietää että normaali tämä ohjaus.
                                F11 523i
                                Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎