Originally posted by jönssi86
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Last edited by JaniLap; 02-09-2022, 19:19.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
En usko että tuo saa pakokaasun hajua aikaiseksi. Kannattaa tarkistaa ettei venakopan tiiviste vuoda. Se tuppaa tiputtamaan öljyä DPF:n päälle vuotaessaan ja öljynkäry tulee sisälle vain alle ~20kmh vauhdissa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKyseessä on huohotinputki, joka on autossasi lämmityksellä olevaa mallia (osanumero 13718516240). Putken uusiminen ei ole iso homma itse tehtynä. Pelkän tiivisterenkaankin (osanumero 13717787197) vaihto saattaa riittää vuodon tukkimiseksi, vaikkakin putki haurastuu ajan oloon. Pura putki lämmityselementistä irti ja katso olisiko siellä tiiviste väljä. Tarvittaessa lämmityselementtiäkin saa erillisosana (13717787941). Sotkee paikkoja tuollainen vuoto, niin kannattaahan se korjata tiiviiksi.
Yritin etsiä valon kanssa vuotokohtia venttiilikopalta, mutta en ilman isompaa purkamista löytänyt. Pitää siihenkin vielä sitten tarkemmin ottautua. Kiitokset kuitenkin kaikille vastanneille. Tämä helpottaa erittäin paljon.F11 520dA -12.
Comment
-
-
Mikähän tuohon nyt taas tuli.. Kesälomareissuilla havahduin kohonneeseen rengasmeluun ja ulinaan. Samalla ilmaantui kuskin lattiassa tuntuvaa epäsymmetristä "tärinää", joka siis tuntuu ainakin vasenta jalkaa lepuuttaessa koko lattian alalla. Oireet ilmaantui arviolta 1000km aikana. Ennen reissua auto kulki pehmeästi ja hiljaisesti.
Molemmat etuakselin pyöränlaakerit todettu sököiksi ja vaihdettu - muutos äänissä oli selvä, mutta ulina ja jalkapohjan tärinä jäi. Mielestäni tärinä muuttuu/pahenee kovilla vauhdeilla ja huonommilla teillä, mutta voiko renkaat kulua yhden Turun reissun aikana niin, että koko auton olemus muuttuu? Etuakselin jarrut avasin ja putsailin, renkaista kokeiltuna en itse löydä mitään väljyyttä tai normaalista poikkeavaa. Myös renkaat ulkoisesti ehjän oloiset. Ratti ei täristä ja auto kulkee suoraan. Ensi viikolla saa taas varailla huoltoaikaa, mutta mielenkiinnosta jo näin viikonloppuna kyselen onko kokemuksia tällaisesta? Tärinästä päätellen etsin aiheuttajaa nimenomaan etuakselin seuduilta.Last edited by sönkkö; 10-09-2022, 10:50.2016 F10 520d
Comment
-
-
Tosiaan, takaveto. Kardaanihan ilmeisesti saattaa oireilla monin eri tavoin :think. Arpomistahan tämä on ennen kuin saa taas auton pajalle mutta saapahan pähkäillä ja pyöritellä kaikki pahimmatkin skenaariot päässään ennen sitä. Ajatuksena oli jos tämä olisikin oire jostain yleisestäkin vaivasta joka näissä autoissa tiedetään niin saisi jo mielenrauhaa ennen huoltoa.2016 F10 520d
Comment
-
-
Originally posted by sönkkö View PostTosiaan, takaveto. Kardaanihan ilmeisesti saattaa oireilla monin eri tavoin :think. Arpomistahan tämä on ennen kuin saa taas auton pajalle mutta saapahan pähkäillä ja pyöritellä kaikki pahimmatkin skenaariot päässään ennen sitä. Ajatuksena oli jos tämä olisikin oire jostain yleisestäkin vaivasta joka näissä autoissa tiedetään niin saisi jo mielenrauhaa ennen huoltoa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Sekin voisi olla joo, mutta toisaalta oireilu on sinänsä jännä ja erilainen mitä mulla missään autossa ennen ollut, koska se niin vahvasti paikallistuu sinne jalkatilan suuntaan, (toki tämäkin taas minun perstuntumalla) eikä penkissä, ratissa, muoveissa tai missään tunnu mitään ylimääräisiä vapinoita, tutinoita tai tärräämisiä. Äkkiseltään voisi kumien luulla aiheuttavan kokonaisvaltaisempia oireiluja.2016 F10 520d
Comment
-
-
Originally posted by sönkkö View PostSekin voisi olla joo, mutta toisaalta oireilu on sinänsä jännä ja erilainen mitä mulla missään autossa ennen ollut, koska se niin vahvasti paikallistuu sinne jalkatilan suuntaan, (toki tämäkin taas minun perstuntumalla) eikä penkissä, ratissa, muoveissa tai missään tunnu mitään ylimääräisiä vapinoita, tutinoita tai tärräämisiä. Äkkiseltään voisi kumien luulla aiheuttavan kokonaisvaltaisempia oireiluja.
Tukivarret toki myös kannattaa tarkistaa. Tosin jos tärinä on pientä niin eipä siitä suuremmin kannata huolestua, sitten kun pahenee niin on syykin helpommin selvitettävissä.F10 523iA 2010
Comment
-
-
Mäkin tahtoisin joo toivoa että rengashommilla pääsisi, mutta ei vaan mun ajatuksenjuoksulla oikeen tahdo sillä oireet selittyä.. Toki minä mikään automekaanikko olekaan että ei se niin salettia ole. Taidan vielä kotipihassa koittaa jos vaihtaisi renkaiden akseleita että muuttuuko.
Ja tosiaan tuo että takapää myös tarvittaessa syyniin, ei olisi eka kerta kun on varmasti vikaa oikeassa etukulmassa ja syylliseksi paljastuukin vasen takakulma2016 F10 520d
Comment
-
-
Vielä nyt pyöräytin takarenkaat eteen, mutta alan varmaan olemaan niin vainoharhainen tän kanssa että en tiedä vaikuttiko? Ääni ehkä vähän ainakin vaimeni, mutta vieläkään vasen jalka lepuuttimella ei tunnu meno pehmeältä vaan värisyttää..
Jarrulevyistä pyörittämällä huomasin vasta nyt, että kyllähän tuola joku lonksuukin. Levyä kun veivaa edestakas niin aina stopissa vaimea klonksahdus, toisessa asennossa ehkä kovemmin kun toisessa. Sama etuakselilla molemminpuolin. Kädellä tunnustelemalla tuntuu hyvin tuossa osassa jossa kierteet ja menee linkin nro. 6 suojan sisään - en löytänyt kuvaa, jossa tämän osan saisi suoraan numerona .
Onko ehdotuksia? Itse en tämän enempään pysty. Soitanko ensin rengaspajalle, kurvailenko suoraan hyväksi todetulle bmw pajalle vai annanko vaan kovaa ajoa?Last edited by sönkkö; 12-09-2022, 17:21.2016 F10 520d
Comment
-
-
Originally posted by sönkkö View PostVielä nyt pyöräytin takarenkaat eteen, mutta alan varmaan olemaan niin vainoharhainen tän kanssa että en tiedä vaikuttiko? Ääni ehkä vähän ainakin vaimeni, mutta vieläkään vasen jalka lepuuttimella ei tunnu meno pehmeältä vaan värisyttää..
Jarrulevyistä pyörittämällä huomasin vasta nyt, että kyllähän tuola joku lonksuukin. Levyä kun veivaa edestakas niin aina stopissa vaimea klonksahdus, toisessa asennossa ehkä kovemmin kun toisessa. Sama etuakselilla molemminpuolin. Kädellä tunnustelemalla tuntuu hyvin tuossa osassa jossa kierteet ja menee linkin nro. 6 suojan sisään - en löytänyt kuvaa, jossa tämän osan saisi suoraan numerona .
Onko ehdotuksia? Itse en tämän enempään pysty. Soitanko ensin rengaspajalle vai kurvailenko suoraan hyväksi todetulle bmw pajalle?
Eiköhän HYVÄ korjaamo osaa kertoa tarkemmin sitten. Jos raidetangossa niin eipä tuo paha juttu ole ja halpa osakin vielä ja helppo vaihtaa...toki pyöränkulmat joutuu tarkistuttamaan sitten.F10 523iA 2010
Comment
-
Comment