Originally posted by Kraftwerk
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Bugsneeze View PostPaljonko tuo jakopään laitto ennakoivasti maksaa vs. ketjun katkeamisen aikaansaaman tuhon korjaaminen?
Comment
-
-
Originally posted by Kraftwerk View PostMietin, että eikö tälläkin foorumilla ole raportoitu toistuvista turborikoista B47 imuputkiston rakenteen vuoksi. N47:ssa jakopää osuu ehkä kerran uusittavaksi auton eliniän aikana.I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
-
Originally posted by Crete88 View PostJoo jostain letkusta varmaan täytyy vanha neste laskea pois, ei taida syylarissa mitään tyhjennyshanaa olla. Alipainevaihtaja on varmaan myös hyvä olla uuden nesteen lisäämiseen.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Bugsneeze View PostPaljonko tuo jakopään laitto ennakoivasti maksaa vs. ketjun katkeamisen aikaansaaman tuhon korjaaminen?
Moottorin tyypin näet esim bilteman sivuilta kun syötät rekisterikilven sinne.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostEi pidä paikkansa, vaan ongelma on sama myös 1-, 2- ja 4-sarjalaisissa. F1x vitosia tuo ongelma ei tosiaan kuitenkaan koske.I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostEi pidä paikkansa, vaan ongelma on sama myös 1-, 2- ja 4-sarjalaisissa. F1x vitosia tuo ongelma ei tosiaan kuitenkaan koske.
Comment
-
-
Tuli sitten ostettua tuollainen 520d xDrive vm. 2014. Ajettu 175 tkm.
Auto on maanantaina menossa BMW-merkkihuoltoon öljyjenvaihtoihin:
- etu- ja takaperät
- jakolaatikko + kalibrointi
- vaihteistoöljy
- moottoriöljy
Tarkastavat samalla ketjun venymisen jollakin mittausmenetelmällä. Kuinkahan uskottava lie?
Tänä aamuna tuli huomattua, että vasemmalle ja oikealle käännettäessä veto päällä kuuluu naputus. Vetonivelet edessä varmaankin vaihtokunnossa.
Mistä laadukkaat vetonivelet ja onko millainen homma vaihtaa?
Comment
-
-
Originally posted by Bugsneeze View PostTuli sitten ostettua tuollainen 520d xDrive vm. 2014. Ajettu 175 tkm.
Auto on maanantaina menossa BMW-merkkihuoltoon öljyjenvaihtoihin:
- etu- ja takaperät
- jakolaatikko + kalibrointi
- vaihteistoöljy
- moottoriöljy
Tarkastavat samalla ketjun venymisen jollakin mittausmenetelmällä. Kuinkahan uskottava lie?
Tänä aamuna tuli huomattua, että vasemmalle ja oikealle käännettäessä veto päällä kuuluu naputus. Vetonivelet edessä varmaankin vaihtokunnossa.
Mistä laadukkaat vetonivelet ja onko millainen homma vaihtaa?
Ketjunmittaus työkalu pitäisi olla ihan pätevä konsti.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Olen nyt ajellut tuolla 520d (vm. 2014, aj. 175 tkm) viikon päivät. Oikein mukava ja jämerä auto.
Nyt parina aamuna on ollut lämpötila n. -15. Moottorin käynti kylmänä on kyllä aika karkeaa ja jopa täristävää tyhjäkäynnillä. Lämmetessään käy nätisti.
Edellinen ranskalainen 2.0 HDi (C5 vm. 2012) kävi kovemmillakin pakkasilla huomattavasti hillitymmin kylmänä.
Kuuluuko tuo saksalaisen dieselin ominaisuuksiin vai voisiko esim. moottorin kannatinkumet olla tiensä päässä tms.?
Comment
-
-
Originally posted by Bugsneeze View PostOlen nyt ajellut tuolla 520d (vm. 2014, aj. 175 tkm) viikon päivät. Oikein mukava ja jämerä auto.
Nyt parina aamuna on ollut lämpötila n. -15. Moottorin käynti kylmänä on kyllä aika karkeaa ja jopa täristävää tyhjäkäynnillä. Lämmetessään käy nätisti.
Edellinen ranskalainen 2.0 HDi (C5 vm. 2012) kävi kovemmillakin pakkasilla huomattavasti hillitymmin kylmänä.
Kuuluuko tuo saksalaisen dieselin ominaisuuksiin vai voisiko esim. moottorin kannatinkumet olla tiensä päässä tms.?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostN47 kuulostaa traktorilta, niinku aijemmin kirjotinki se b47:ska olis ollu nyky dieselin kuulonen ja muutenki parempi kone.
Comment
-
-
Originally posted by skt View PostB47:ssa webasto tai lohkolämmitin auttaa. Edellisessä N47:ssa oli säteilylämmitin ja se oli senkin jälkeen kylmänä karkea. Nykyinen lohkolämppärillä lähtee aika pehmeästi kylmällä.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment