Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bugsneeze
    Bimmer Rookie
    • Mar 2023
    • 37
    • Suomi

    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Mietin, että eikö tälläkin foorumilla ole raportoitu toistuvista turborikoista B47 imuputkiston rakenteen vuoksi. N47:ssa jakopää osuu ehkä kerran uusittavaksi auton eliniän aikana.
    Paljonko tuo jakopään laitto ennakoivasti maksaa vs. ketjun katkeamisen aikaansaaman tuhon korjaaminen?

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14349
      • Oulu

      Originally posted by Bugsneeze View Post
      Paljonko tuo jakopään laitto ennakoivasti maksaa vs. ketjun katkeamisen aikaansaaman tuhon korjaaminen?
      Itse tehtynä satasia. Teetettynä varmastis siellä 1000-2000€ väliin.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Aksuuu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 294
        • Rauma

        Originally posted by Kraftwerk View Post
        Mietin, että eikö tälläkin foorumilla ole raportoitu toistuvista turborikoista B47 imuputkiston rakenteen vuoksi. N47:ssa jakopää osuu ehkä kerran uusittavaksi auton eliniän aikana.
        B47 imuputki ongelmat esiintyy vain 3-sarjassa.
        I4 e40 Msport
        Kia Rio 1.2 -21
        ex. 520d F11 LCI -16
        ex. 520d F10 LCI M Sport -14
        ex. 320d E90 -06
        ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
        ex. 320i E36 Coupe -95

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17507
          • Turku

          Originally posted by Crete88 View Post
          Joo jostain letkusta varmaan täytyy vanha neste laskea pois, ei taida syylarissa mitään tyhjennyshanaa olla. Alipainevaihtaja on varmaan myös hyvä olla uuden nesteen lisäämiseen.
          Jep, ja tuuletin pois purettava edestä, jotta mahtuu jotain tekemään.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1170
            • lahti

            Originally posted by Bugsneeze View Post
            Paljonko tuo jakopään laitto ennakoivasti maksaa vs. ketjun katkeamisen aikaansaaman tuhon korjaaminen?
            Osta se b47 malli, käyntiääniki on aika sivistynyt vs n47, ja turbon jää ongelmat eivät koske 5 sarjaa.

            Moottorin tyypin näet esim bilteman sivuilta kun syötät rekisterikilven sinne.
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • icecold
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 2341
              • 🌍

              Originally posted by Aksuuu View Post
              B47 imuputki ongelmat esiintyy vain 3-sarjassa.
              Ei pidä paikkansa, vaan ongelma on sama myös 1-, 2- ja 4-sarjalaisissa. F1x vitosia tuo ongelma ei tosiaan kuitenkaan koske.

              Comment

              • Aksuuu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 294
                • Rauma

                Originally posted by icecold View Post
                Ei pidä paikkansa, vaan ongelma on sama myös 1-, 2- ja 4-sarjalaisissa. F1x vitosia tuo ongelma ei tosiaan kuitenkaan koske.
                Okei, 3-sarjan ongelmia on vaan silmiin osunu.
                I4 e40 Msport
                Kia Rio 1.2 -21
                ex. 520d F11 LCI -16
                ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                ex. 320d E90 -06
                ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                ex. 320i E36 Coupe -95

                Comment

                • Crete88
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2023
                  • 37
                  • Lohja

                  Originally posted by icecold View Post
                  Ei pidä paikkansa, vaan ongelma on sama myös 1-, 2- ja 4-sarjalaisissa. F1x vitosia tuo ongelma ei tosiaan kuitenkaan koske.
                  Hmm, muistan lukeneeni että edes F-sarjan vitonen ei tuolla koneella olisi täysin immuuni tälle ongelmalle. Paljon harvinaisempi kylläkin. Mikä siitä muuten tekee niin erilaisen?

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1264
                    • Kajjjaani

                    Turbon imuputki, tarkemmin putken rakenne ja rakenteen johdosta sinne kertyvä jää joka sitten imeytyy turboon.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • Bugsneeze
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2023
                      • 37
                      • Suomi

                      Tuli sitten ostettua tuollainen 520d xDrive vm. 2014. Ajettu 175 tkm.

                      Auto on maanantaina menossa BMW-merkkihuoltoon öljyjenvaihtoihin:
                      - etu- ja takaperät
                      - jakolaatikko + kalibrointi
                      - vaihteistoöljy
                      - moottoriöljy

                      Tarkastavat samalla ketjun venymisen jollakin mittausmenetelmällä. Kuinkahan uskottava lie?

                      Tänä aamuna tuli huomattua, että vasemmalle ja oikealle käännettäessä veto päällä kuuluu naputus. Vetonivelet edessä varmaankin vaihtokunnossa.

                      Mistä laadukkaat vetonivelet ja onko millainen homma vaihtaa?

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Originally posted by Bugsneeze View Post
                        Tuli sitten ostettua tuollainen 520d xDrive vm. 2014. Ajettu 175 tkm.

                        Auto on maanantaina menossa BMW-merkkihuoltoon öljyjenvaihtoihin:
                        - etu- ja takaperät
                        - jakolaatikko + kalibrointi
                        - vaihteistoöljy
                        - moottoriöljy

                        Tarkastavat samalla ketjun venymisen jollakin mittausmenetelmällä. Kuinkahan uskottava lie?

                        Tänä aamuna tuli huomattua, että vasemmalle ja oikealle käännettäessä veto päällä kuuluu naputus. Vetonivelet edessä varmaankin vaihtokunnossa.

                        Mistä laadukkaat vetonivelet ja onko millainen homma vaihtaa?
                        Aika classista, etuvetari/vetarit vaihtokunnossa, löbrö on vissii ok merkki, vuos sitte vaan oli vähän saatavuus ongelmia nykytilasta en tiedä, bemariosista saa orkkista mutta hintaki taitaa olla tonnin pala.

                        Ketjunmittaus työkalu pitäisi olla ihan pätevä konsti.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Bugsneeze
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2023
                          • 37
                          • Suomi

                          Olen nyt ajellut tuolla 520d (vm. 2014, aj. 175 tkm) viikon päivät. Oikein mukava ja jämerä auto.

                          Nyt parina aamuna on ollut lämpötila n. -15. Moottorin käynti kylmänä on kyllä aika karkeaa ja jopa täristävää tyhjäkäynnillä. Lämmetessään käy nätisti.

                          Edellinen ranskalainen 2.0 HDi (C5 vm. 2012) kävi kovemmillakin pakkasilla huomattavasti hillitymmin kylmänä.

                          Kuuluuko tuo saksalaisen dieselin ominaisuuksiin vai voisiko esim. moottorin kannatinkumet olla tiensä päässä tms.?

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            Originally posted by Bugsneeze View Post
                            Olen nyt ajellut tuolla 520d (vm. 2014, aj. 175 tkm) viikon päivät. Oikein mukava ja jämerä auto.

                            Nyt parina aamuna on ollut lämpötila n. -15. Moottorin käynti kylmänä on kyllä aika karkeaa ja jopa täristävää tyhjäkäynnillä. Lämmetessään käy nätisti.

                            Edellinen ranskalainen 2.0 HDi (C5 vm. 2012) kävi kovemmillakin pakkasilla huomattavasti hillitymmin kylmänä.

                            Kuuluuko tuo saksalaisen dieselin ominaisuuksiin vai voisiko esim. moottorin kannatinkumet olla tiensä päässä tms.?
                            N47 kuulostaa traktorilta, niinku aijemmin kirjotinki se b47:ska olis ollu nyky dieselin kuulonen ja muutenki parempi kone.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • skt
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 348
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Originally posted by mige95 View Post
                              N47 kuulostaa traktorilta, niinku aijemmin kirjotinki se b47:ska olis ollu nyky dieselin kuulonen ja muutenki parempi kone.
                              B47:ssa webasto tai lohkolämmitin auttaa. Edellisessä N47:ssa oli säteilylämmitin ja se oli senkin jälkeen kylmänä karkea. Nykyinen lohkolämppärillä lähtee aika pehmeästi kylmällä.
                              F11 LCI 520d -14
                              F45 225xe -17
                              Ex. E61 LCI 520d -08,
                              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17507
                                • Turku

                                Originally posted by skt View Post
                                B47:ssa webasto tai lohkolämmitin auttaa. Edellisessä N47:ssa oli säteilylämmitin ja se oli senkin jälkeen kylmänä karkea. Nykyinen lohkolämppärillä lähtee aika pehmeästi kylmällä.
                                Siis saako B47:aan lohkolämmittimen :think?
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎