Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 447
    • Lappeenranta

    Originally posted by Kahimooni View Post
    Webaston kaukosäätimestä laite päälle ja ”ok” kuittaa kake. Silti käynnistettäessä vaikuttaa, että ei ole ollut päällä. Akku on suht uusi. Voiko olla, että weba ei lähde tulille jos ja kun auto kovilla pakkasilla aina herjaa ”low battery”? Lauhemmalla kelillä laite kyllä käynnistyi.

    -K
    Tehdaswebasto jos on niin idrive ilmottaa jossei lämmitintä ole voitu käynnistää.
    F11 535d xDrive M-Sport -13

    Comment

    • 316bemi
      BTCF Member
      • Oct 2010
      • 217
      • Joensuu

      Mistä kautta pystyy tsekkaa niiden munuaisten takee näkyvien poikkitukien kiinnitys? konehuoneen puoleltahan ne on yhdellä pultilla kiinni mutta mitä kautta pääsee toisen pään tsekkaa. Keula naksahtelee vasemmalta ihmeellisesti, varmaan jotain on löyhällä. Ei tunnu kumminkaan jousitukseen/jarruihin liittyvän vaan korin puolelta ääntelee.

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Mielenkiintoinen case. Autokorjaamo oli laittanut mun F11 520d vahingossa eteen jarrulevyksi x-driven levyt. Onko tästä mitään käytännön haittaa kun tuolla näyttävät pyörivän (kun vähän viilasi jarrupalojen pidikettä...). Ei kiinnostaisi enää asioida kyseisessä paikassa kun tuntuu olevan kaikki niin hankalaa. Koko noissa näyttää olevan sama mutta keskiö on nelivedon osissa isompi.

        EDIT: saavat laittaa oikeat levyt oli käytännön väliä tai ei, on tämä nykyään tämmöstä aina.
        Last edited by rizzo; 30-01-2024, 19:56.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5024
          • Paimio

          Originally posted by rizzo View Post
          Mielenkiintoinen case. Autokorjaamo oli laittanut mun F11 520d vahingossa eteen jarrulevyksi x-driven levyt. Onko tästä mitään käytännön haittaa kun tuolla näyttävät pyörivän (kun vähän viilasi jarrupalojen pidikettä...). Ei kiinnostaisi enää asioida kyseisessä paikassa kun tuntuu olevan kaikki niin hankalaa. Koko noissa näyttää olevan sama mutta keskiö on nelivedon osissa isompi.
          Hankalaa tai ei niin kyllähän nyt takuu sen verran pitäisi pelata että väärät osat saadaan vaihdettua oikeiksi ilman mitään vääntämistä takuuseen.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Hapsiainen
            Newbiemmer
            • Jul 2022
            • 3
            • Vantaa

            Ehtoota raadille. Tässä pääsin vähän kurkistamaan rouvan vasta hankkiman F11 20D konehuoneeseen ja pohdin, mistäs moinen hikoilu?

            Olevinani tämän koko topicin nyt selannut. Onko tuo jälkimmäinen nyt sit tämä täälläkin puhuttu huohotusputki tms, joka suomen oloissa menee koska on lämmitetty? En lähtenyt puristelemaan ja kokeilemaan hapertumisen astetta.

            Tuo öljyntäyttökorkin ympäristön kosteus toki voi olla ihan vaan "Oho..."-tyyppisiä öljynvaihtoja edelliseltä omistajalta... Ajatuksia? Kiitos jo etukäteen!

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14457
              • Oulu

              Tuossa öljykorkin kauluksessa on vielä o-rengas joka ainakin omassa vuoti. (Osa 7: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4570 )Toki se näkyi siellä venttiilikopan ja kannen saumassa. Tuossa huohotinletkussa oli mulla ihan reikä ja mureni käsiin, tein letkun väliaikais ratkaisuna kumiletkusta ja se jäi toistaiseksi lopulliseksi, kun tuo lämmitetty versio oli makian hintainen muoviletku.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5024
                • Paimio

                Kummin päin nämä parkkisensorit tuppaa hajoamaan? Piippaa kokoajan vai ei lainkaan? Itsellä nyt pari takana piippaa kokoajan...onko kosteutta vaan väärässä paikassa vai onko nuo rikki?
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2735
                  • Tampere

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Kummin päin nämä parkkisensorit tuppaa hajoamaan?
                  Tyypillisesti juurikin kosteus aiheuttaa ylimääräistä ääntä. Usein kituvat ja mouruavat lopun alussa jonkin aikaa, kunnes kuolo korjaa.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5024
                    • Paimio

                    Originally posted by JaniLap View Post

                    Tyypillisesti juurikin kosteus aiheuttaa ylimääräistä ääntä. Usein kituvat ja mouruavat lopun alussa jonkin aikaa, kunnes kuolo korjaa.
                    Eli uusien kaupoille pitänee ruveta. Ei nuo nyt pahan hintaisia onneksi näyttäneet olevan. 40€ oikean sävyisenä. Kaipa kaikki takapään neljä kerralla sitten.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17532
                      • Turku

                      Tuskin niitä ehjiä on tarpeen uusia .
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • bmw77
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 132
                        • P-pohojanmaa

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Kummin päin nämä parkkisensorit tuppaa hajoamaan? Piippaa kokoajan vai ei lainkaan? Itsellä nyt pari takana piippaa kokoajan...onko kosteutta vaan väärässä paikassa vai onko nuo rikki?
                        Niitähän voi kokeilla "elvyttää WD-40:llä. Netistä ja Juutuubista löytyy paljon aiheesta. Eli jos kosteutta on väärässä paikassa, se voi vaikka auttaa. Eikä ainakaan maksa paljoa testata...
                        ???
                        EX: 530D F10 LCI -15
                        EX: 530D E61 LCI -08
                        EX: 320D E91 -07

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5024
                          • Paimio

                          Täytynee kokeilla ottaa irti ja katsella jahka olosuhteet siihen vähän paranevat...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2237
                            • Vantaa

                            Mikähän on kun vikailmoitukset ei tule idriveen? Muutama vikakoodi on tullut, mistä olisi pitänyt ilmoitus tulla, mutta ei ole tullut. Mm. src järjestelmästä ja alustasta olisi moiset pitänyt tulla.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5024
                              • Paimio

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Täytynee kokeilla ottaa irti ja katsella jahka olosuhteet siihen vähän paranevat...
                              Oli vaan kosteutta päässyt väärään rakoseen. Nyt kun tuli kuiva pakkaskeli niin toimii taas moitteetta. Pitänee nuo ottaa irti ja tarkistaa liittimet kun plussakelit tulee.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                Originally posted by zener View Post
                                Tuossa öljykorkin kauluksessa on vielä o-rengas joka ainakin omassa vuoti. (Osa 7: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4570 )Toki se näkyi siellä venttiilikopan ja kannen saumassa. Tuossa huohotinletkussa oli mulla ihan reikä ja mureni käsiin, tein letkun väliaikais ratkaisuna kumiletkusta ja se jäi toistaiseksi lopulliseksi, kun tuo lämmitetty versio oli makian hintainen muoviletku.
                                Tuon lämmityselementtiosan saa irti tuosta ja sitten ostaa vaan lämmittämättömän muoviputken, jonka katkaisee sopivan mittaiseksi ja laittaa uuden klemmarin. Se maksoi jonkun 20€ kun lämmitetty olisi tosiaan ollut monin kerroin kalliimpi.
                                Omastakin se alkuperäinen mureni ihan käsiin.

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎