Olikohan olemassa mitään android appiä,
jolla voisi tarkastella ajoakun kuntoa ja tilaa.
Saman tyyppistä kuin esim. BMW Mi3 app
En ole minä ainakaan kuullut että sellaista olisi. Kun mielestäni edes ISTA:llakaan ei näe mitenkään selkeästi akun todellista kuntoa. Olen tullut siihen tulokseen että paras tapa testata akun kunto on ajaa se aivan tyhjäksi siten että sen saa juuri ennen moottorin käynnistymistä jonkin sellaisen laturin perään, joka osaa laskea tarkasti sisään virranneen energian määrän. Jos lukema asettuu 10-11kwh välille, on akku ihan hyvässä kunnossa.
Etuosastaanhan se nousee ja alta paljastuu lisää tilaa mutta mitenkä lie koko kontin alalta… tuumailin vaan että saisi lisää tilaa Eestin tulijaisille milloin sinne taas menee käymään autolla !!
Etuosastaanhan se nousee ja alta paljastuu lisää tilaa mutta mitenkä lie koko kontin alalta… tuumailin vaan että saisi lisää tilaa Eestin tulijaisille milloin sinne taas menee käymään autolla !!
Saa kun purkaa avaimilla. Hyöty vähän niin ja näin, ehkä sinne 2pll kirkasta viinaa 12v akun viereen just saa mahtuun.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Kylmät kelit lähestyy ja auton lämmityksestä tuli mieleen muutama kysymys…
Auto siis sigun lataushybridi…
Pitääkö auto olla aina piuhan päässä että sen saa lämpimäksi??
Jos ei tarvitse niin kuinka paljon ajoakussa on oltava virtaa että auto lämpeää??
Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??
Kännykkäsovelluksella lämmitys käynnistyy vissiin vaikka toiselta puolen Suomea??
Minkä aikaa autoa tarvitsee lämmittää että lasit on sulana… esim. -10° ??
Kiitos jos vaivaudut vastaamaan !!
Ei tarvitse olla piuhan päässä. Lämppäri on vissiin 5kW teholtaan eli siitä voi laskeskella. Yllättävän nopeasti on kymmenessä pakkasasteessa auto sulana, kymmenen minuuttia on jo pitkä aika esilämmityksessä. Avaimella on turha pelleillä, koska applikaatiolla tosiaan saat auton viilenemään sekä lämpiämään ja näet statuksen.
Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??
Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.
Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.
Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.
Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.
Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.
Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.
Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.
Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.
Täällä on sähkö-webastoa käytetty kahden talven ajan, kuvattua ilmiötä ei ole koskaan ollut. Ei myöskään ole tullut tarkkailtua, tuleeko sinistä tai punaista aaltokuvaa, vain ja ainoastaan, että propelli-kuvake pyörii ja tulee kuittausilmoitus siitä, että lämmitys on käynnissä.
Kylmemmällä säällä n. 10min sisään auto on alkanut taas lataamaan itseään, tämä vain ei aina ole ollut riittävää lämmitystä sille, että olisi päässyt heti ajamaan sähköllä. Miten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.
Miten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.
Pari sisätilan esilämmityssykliä peräkkäin (=n. 1h?) tuntuu ainakin auttavan sähköllä lähtemiseen. SItten kun ei enää mene edrive mode päälle, pystyy vielä ajamaan sähköllä mahdollisesti erittäin kevyellä polkimenpainalluksella. LCI näyttömittaristo näyttää paljonko voi poljinta painaa..
Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.
530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
Mulla on ihan aito pohjoismaaversio ja tekee tätä. Ei tuon seikan pitäisi kyllä mitenkään tähän vaikuttaa. Satunnaisesti ilman mitään logiikkaa jättää lämmitysvastukset kylmäksi.
Tälle ongelmalle löytyy myös oma keskusteluketjunsa täältä
Comment