memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dieselrules
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Autoa ei myydä ilman kyseistä varustekoodia, eikä sitä voi hankkia lisävarusteena tai jättää pois. Liittyy käytännössä BDC-moduuliin, joka ohjaa monia auton perustoimintoja.
    Okei, Kiitoksia vastauksesta

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by dieselrules View Post
    Löytisikö täältä tietoa?
    8EK Body Control​
    Autoa ei myydä ilman kyseistä varustekoodia, eikä sitä voi hankkia lisävarusteena tai jättää pois. Liittyy käytännössä BDC-moduuliin, joka ohjaa monia auton perustoimintoja.
    Last edited by JaniLap; 03-01-2024, 10:28. Reason: Typot

    Leave a comment:


  • dieselrules
    replied
    Heippa
    Olen hankkimassa 530e ja yksi varustenimike ihmetyttää, eikä googgelista taho löytyä. Löytisikö täältä tietoa?
    8EK
    Body Control​

    Leave a comment:


  • irspa
    replied
    Vaihdoin idrivestä tyypin kesärenkaiksi, nollasin uudelleen ja lähti toiminaan. Tiedä sitten olinko malttamaton vai miksi talvirengas valinnalla ei paineet näkynyt.

    Oikein mukavasti nollan ympäriltä pakkaselle hypätessä jäätyi takaovet kiinni. Näköjään tiivisteistä jäätynyt.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by irspa View Post
    Vaihdoin ensimmäistä kerraa talvikiekot alle ja resetoin rengaspainevalvonnan ja valitsin m+s renkaat oikeassa koossa. Reset menee läpi ja kaikki 4 rengasta vihreinä mutta paineitten kohdalla joka renkaassa - -. Mitää varoituksia ei check controllissa tai mittaristossa näy.

    Talvikiekot tarvikevanteilla eikä tarkempaa tietoa minkälaiset tunnistimet näissä oem vai tarvikkeet. Onkohan joku talvirenkaisiin liittyvä ominaisuus, vialliset anturit vai mitäköhän pitäisi tehdä että saisi paineet näkyviin? Kesärenkailla kaikki toimi normaalisti.
    Omaan autoon vaihdoin myös ekaa kertaa renkaat (orggis vanteet) niin auto ilmoitti vaativansa ajamista että tunnistimet kalibroituu… taisin ajella muutaman kilsan kunnes viivat muuttui lukemiksi !!

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by irspa View Post
    Vaihdoin ensimmäistä kerraa talvikiekot alle ja resetoin rengaspainevalvonnan ja valitsin m+s renkaat oikeassa koossa. Reset menee läpi ja kaikki 4 rengasta vihreinä mutta paineitten kohdalla joka renkaassa - -. Mitää varoituksia ei check controllissa tai mittaristossa näy.

    Talvikiekot tarvikevanteilla eikä tarkempaa tietoa minkälaiset tunnistimet näissä oem vai tarvikkeet. Onkohan joku talvirenkaisiin liittyvä ominaisuus, vialliset anturit vai mitäköhän pitäisi tehdä että saisi paineet näkyviin? Kesärenkailla kaikki toimi normaalisti.
    Kyllä ainakin orkkisanturit näyttää lämmön ja paineet. Niin talvi kuin kesäkummeissa.

    Leave a comment:


  • irspa
    replied
    Vaihdoin ensimmäistä kerraa talvikiekot alle ja resetoin rengaspainevalvonnan ja valitsin m+s renkaat oikeassa koossa. Reset menee läpi ja kaikki 4 rengasta vihreinä mutta paineitten kohdalla joka renkaassa - -. Mitää varoituksia ei check controllissa tai mittaristossa näy.

    Talvikiekot tarvikevanteilla eikä tarkempaa tietoa minkälaiset tunnistimet näissä oem vai tarvikkeet. Onkohan joku talvirenkaisiin liittyvä ominaisuus, vialliset anturit vai mitäköhän pitäisi tehdä että saisi paineet näkyviin? Kesärenkailla kaikki toimi normaalisti.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    On, kunhan autossa on voimassa oleva Connected Pakage ominaisuus. Sitten kännyyn myBMW appi ja sillä ohjataan/ajastetaan mm esilämmitystä.
    Kiitos tiedosta.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by nupaha View Post

    Lainaan tätä aloitusta. Onko näissä 530e:ssä aina mahdollisuus ”etälämmitykseen” vai onko lisävaruste? Tottunut nyt webastolle ja jos tuo ominaisuus jää pois niin onhan se vähän takapakkia. Kiikarissa vm-20 530e.
    On, kunhan autossa on voimassa oleva Connected Pakage ominaisuus. Sitten kännyyn myBMW appi ja sillä ohjataan/ajastetaan mm esilämmitystä.
    Last edited by Tommix; 12-11-2023, 17:32.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Kylmät kelit lähestyy ja auton lämmityksestä tuli mieleen muutama kysymys

    Auto siis sigun lataushybridi

    Pitääkö auto olla aina piuhan päässä että sen saa lämpimäksi??
    Jos ei tarvitse niin kuinka paljon ajoakussa on oltava virtaa että auto lämpeää??

    Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??

    Kännykkäsovelluksella lämmitys käynnistyy vissiin vaikka toiselta puolen Suomea??

    Minkä aikaa autoa tarvitsee lämmittää että lasit on sulana esim. -10° ??


    Kiitos jos vaivaudut vastaamaan !!
    Lainaan tätä aloitusta. Onko näissä 530e:ssä aina mahdollisuus ”etälämmitykseen” vai onko lisävaruste? Tottunut nyt webastolle ja jos tuo ominaisuus jää pois niin onhan se vähän takapakkia. Kiikarissa vm-20 530e.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Paras tapa testata akun kunto ennen ostopäätöstä on ajaa se kerran ihan kuivaksi ja simmata se juuri ennen moottorin käynnistymistä sellaiseen laturiin josta saat ladatun sähkön määrän ulos kun akku on täynnä. Jos sinne menee 10,0-11,5kw/h (riippuen ulkolämpötilasta) niin uskallat huoletta ostaa.
    Jos saa sen BMW:n raportin tilattua, niin siitä näkee akun nykyisen kapasiteetin.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Minkälaisia kokemuksia teillä on esim 530e hybridi akuista 100tkm ajettuna ja noin 5v vanhana?
    Vieläkö se akku kestää esim 5v ajon vai joko alkaa olla vaihdon edessä ja mitä semmoisen vaihto maksaa?
    Minulla on 530e, joka on 104000km ajettu (12kwh akku). Auto on 4v ikäinen nyt. Mielestäni akun toiminta ja kesto ei poikkea mitenkään uudesta. Ottaa tyhjästä täyteen virtaa vastaan ihan saman määrän kuin 50.000 ajettuna (10,5-11,3kwh). Ja saman verran meni virtaa myös edelliseen G20:seen 20.000km ajettuna.

    Paras tapa testata akun kunto ennen ostopäätöstä on ajaa se kerran ihan kuivaksi ja simmata se juuri ennen moottorin käynnistymistä sellaiseen laturiin josta saat ladatun sähkön määrän ulos kun akku on täynnä. Jos sinne menee 10,0-11,5kw/h (riippuen ulkolämpötilasta) niin uskallat huoletta ostaa.

    Korostettakoon vielä sitä, että jos kyseinen auto ei ole tuttu entuudestaan, niin koeajolla saavutetun sähkörangen perusteella et voi tehdä mitään johtopäätöksiä akun kunnosta. Range voi olla mitä vaan 30-48km välillä, ja siihen vaikuttaa monet muuttujat ajokelistä tuulen suuntaan ja tien pintaan.

    Omalla pääsee kylmällä syyskelillä, nuukailemattomalla ajolla 35km<>24kwh/100km (lämpimästä hallista lähtiessä). Toinen ääripää tyynenä kesäpäivänä on 55km<>16kwh/100km.
    Tuon perusteella voi jotain päätellä.
    Last edited by JKK; 12-10-2023, 17:04.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Minkälaisia kokemuksia teillä on esim 530e hybridi akuista 100tkm ajettuna ja noin 5v vanhana?
    Vieläkö se akku kestää esim 5v ajon vai joko alkaa olla vaihdon edessä ja mitä semmoisen vaihto maksaa?

    Leave a comment:


  • Märde
    replied
    Lämmitykseen liittyvää pohdintaa lisää.
    Kyseessä 540ix, varusteluettelosta löytyy SKMKU integrated automatic heating/air conditioning system.
    Esim display keystä kun yrittää aktivoida lämmitystä, avain ilmoittaa vain että fault, seisontalämmitys.
    Miten näissä tuo lämmitin pelaa ylipäätään ja mistä lähtis ettimään vikaa?

    Leave a comment:


  • Miakkeli00
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Huoltoja tehdään osin kilometri- ja osin aikaperusteisesti. MyBMW ainakin näyttää seuraavat tulossa olevat huoltotarpeet.
    mut onko jossain olemassa lista, mistä näkee mitä pitää tehdä minkäkin ajokilometrien jälkeen? lähinnä et näkis onko nykyseen tehty oikeat huollot oikeaan aikaan?

    Leave a comment:

Working...
X