G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Huomannut sellaisen ilmiön että jos tulee saapuva puhelu ja alat liikuttaa kättä idrive rullaa kohti vastataksesi puheluun puhelu hylätään. Toisinaan näytössä vilahtaa kuvake kuin säätäisin radion äänenvoimakkuutta vaikka mihinkään ei kosketa. Onko joku muu huomannut tälläista "yliherkkyyttä"?
Leave a comment:
-
Tämä taitaa jäädä arvoitukseksi. Hansikaslokeron takana kiertää ilma kun sisäkierron läppä aukeaa, eli kaiketi ihan normaalia.Originally posted by bmw323it View Post
Jotain semisti outoa tuossa on. Tutkin purkamalla vähän sisustaa ja kurkkimalla sinne tänne endoskoopilla. Missään muualla ei näy vettä kuin lattialla. Tuo suodatinkotelon letkukin oli paikallaan, keskikonsolin alla ei näkynyt vettä eikä evaporaattorin kotelon sisälläkään näkynyt mitään ihmeellistä. Lattiakin oli kuiva maton alta, eli päältä päin se vesi sinne tulee.
Muistin tuossa rassatessa että käytinhän minä sitä pesussa siellä reissussa. Ehkä vesi tulikin sisään siinä yhteydessä?
Vielä täytyy tutkia mitä hansikaslokeron takana tapahtuu. Huomasin että puhalluksen ollessa päällä hansikaslokeron takana puhaltaa kunnolla. Ehkä siellä on jotain irti? Ehkä pesussa vesi pääsikin sitä kautta sisään?
mutta mites tuo perskuleen hansikaslokero irtoaa? Löysin neljä ruuvia, joilla se Amerikan foorumin mukaan pitäisi olla kiinni, mutta vielä sitä joku muukin pitää paikallaan. Mikä? En löytänyt TIS:stäkään ohjetta koko hansikaslokeron irroitukseen.
Tietääkö joku miten G3x:n hansikaslokero irtoaa?
Autolla on nyt ajeltu ilmastointi päällä vaikka kuinka paljon, mutta matto ei ole kastunut. Kokeilin myös lasketella vettä auton päälle letkulla ja painepesurilla, mutta sekään ei tuonut vettä sisälle.
Taitaa jäädä arvoitukseksi. Ehkä joku matkustajista kaatoi vesipullon lattialle, mutta ei tunnusta, mene ja tiedä.
Täytyy seurailla tilannetta. Ehkä kaikki on ok.
Leave a comment:
-
Jotain semisti outoa tuossa on. Tutkin purkamalla vähän sisustaa ja kurkkimalla sinne tänne endoskoopilla. Missään muualla ei näy vettä kuin lattialla. Tuo suodatinkotelon letkukin oli paikallaan, keskikonsolin alla ei näkynyt vettä eikä evaporaattorin kotelon sisälläkään näkynyt mitään ihmeellistä. Lattiakin oli kuiva maton alta, eli päältä päin se vesi sinne tulee.Originally posted by kaitsu66 View Post
Keskeltä keskikonsolia pitäs valua ulos.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_2161
Kannattaa tarkistaa että raitisilmasuodattimen vaihdossa ei toi valkonen putki oo jääny irti tai rikkoontunu .
https://youtu.be/Z5_GkfXjdhY
Muistin tuossa rassatessa että käytinhän minä sitä pesussa siellä reissussa. Ehkä vesi tulikin sisään siinä yhteydessä?
Vielä täytyy tutkia mitä hansikaslokeron takana tapahtuu. Huomasin että puhalluksen ollessa päällä hansikaslokeron takana puhaltaa kunnolla. Ehkä siellä on jotain irti? Ehkä pesussa vesi pääsikin sitä kautta sisään?
mutta mites tuo perskuleen hansikaslokero irtoaa? Löysin neljä ruuvia, joilla se Amerikan foorumin mukaan pitäisi olla kiinni, mutta vielä sitä joku muukin pitää paikallaan. Mikä? En löytänyt TIS:stäkään ohjetta koko hansikaslokeron irroitukseen.
Tietääkö joku miten G3x:n hansikaslokero irtoaa?
Leave a comment:
-
Keskeltä keskikonsolia pitäs valua ulos.Originally posted by Tommix View PostOliskoha jotkut letkut esim. auton alla tukossa. Vai tietääkö joku mihin nuo kondessivedet johdetaan?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_2161
Kannattaa tarkistaa että raitisilmasuodattimen vaihdossa ei toi valkonen putki oo jääny irti tai rikkoontunu .
Leave a comment:
-
Oliskoha jotkut letkut esim. auton alla tukossa. Vai tietääkö joku mihin nuo kondessivedet johdetaan?
Leave a comment:
-
Käytiin viikonloppuna helteessä pohjoisen reissu. Kotiin palattua huomasin että apukuskin puoleisen jalkatilan matto oli etureunasta ihan litimärkä. Samoin kardaanitunnelin posket olivat kosteat siitä keskikonsolin paikkeilta, molemmilta puolilta mutta apukuskin puolelta enemmän.
Olen huomannut joskus ennenkin helteillä että kardaanitunnelin kyljet kostuvat tuosta kohtaa, mutta tuolloin oli ollut penkkien tuuletus päällä. Tulkitsin että kyseessä olisi ollut kondenssi. Tällä kertaa penkkien tuuletus ei ollut käytössä, mutta ilmastointi tietysti muuten kyllä.
Mikähän tuon maton kasteli? Reissussa ei satanut missään vaiheessa. Autossa ei ole kattoluukkuakaan.
Potilas G30 530e pre-fl
Leave a comment:
-
Näytti range 6000km ja top-up 6l. Laitoin 4l lisää ja annoin käydä hetken aikaa. Näyttää 11500km ja top-up 3l.
Leave a comment:
-
Urealiuos säilyy vähintään 12 kk ajan käyttökelpoisena. Noin 18 kk ylittävää käyttöaikaa ei suositella, koska urea väistämättä hydrolysoituu ja siten heikentää järjestelmän toimintaa. Korkea lämpötila ja UV-sätelily nopeuttavat urean hajoamista. Pätkäajossa urealiuos voi alkaa helpommin kristallisoitua putkistoihin, mikä heikentää järjestelmän suorituskykyä. Jos tankkiin on jäänyt runsaasti vanhentunutta urealiuosta, sen voi poistaa imemällä ja korvata tuoreemmalla. Pienemmissä määrissä riittää että sekaan laittaa tuoretta tavaraa ja ajelee menemään. Tarvittaessa tankin voi myös huuhdella tislatulla vedellä, mutta kovin paljoa ajoa ei pelkällä tilsatulla vedellä voi tehdä, koska järjestelmä seuraa liuoksen ureapitoisuutta.Originally posted by _Bäri_ View PostMillainen riski mulla on saada toi kusilitku menemään vanhaksi? Eikö tuo vanhetessa ns. Hartsiinnu?
Leave a comment:
-
Onko sulla saranan kuivat? Pieni rasvaus on noihin ääniin auttanut. Vai onko sulla imuovi?Originally posted by JayJay- View PostHei, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Kuskin ovea avattaessa, oven sisältä kuuluu avattaessa "nakuna", nak, nak,nak.... eli mitä pidemmälle ovea aukaiset,sitä enemmän ääntä kuuluu..
En ole ovea vielä availlut ja sille ei ole tehty mitään muutakaan.
Leave a comment:
-
Tuota omat havaintoni vahvistaisivat. Omat ajot on pääsääntöisesti kaupunki/ taajamaa.
Täytin ureatankin täyteen. Näytti rangeksi 12500km, nyt kun kävin kaupungilla nousi range 15000km. Millainen riski mulla on saada toi kusilitku menemään vanhaksi? Eikö tuo vanhetessa ns. Hartsiinnu?
Leave a comment:
-
Kun SCR-järjestelmä on saavuttanut käyttölämpötilan, sen tehtävä on alentaa pakokaasun typenoksidipitoisuutta siltä osin kuin EGR:ltä jää tekemättä. Toisin sanoen typenoksidipäästöjen alentamisesta huolehditaan EGR- ja SCR-järjestelmien yhteisvaikutuksella, ja urealiuoksen kulutus kasvaa yleensä ajonopeuden kanssa polttomoottorin typenoksidituoton suurentuessa.Originally posted by Laku View PostOnko tämä ymmärrettävissä niin, että mitä enemmän maantieajoa, sitä enemmän ureaa kuluu?
Leave a comment:
-
Hei, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Kuskin ovea avattaessa, oven sisältä kuuluu avattaessa "nakuna", nak, nak,nak.... eli mitä pidemmälle ovea aukaiset,sitä enemmän ääntä kuuluu..
En ole ovea vielä availlut ja sille ei ole tehty mitään muutakaan.
Leave a comment:
Leave a comment: