Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juuhee
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 163
    • Pohjanmaa

    Viikko sitten päivitetty ja en oo huomannut mitään erikoista.

    Comment

    • jano85
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 177
      • Kauhava

      Reilu viikko menty päivityksellä ja en mitään muutosta ole huomannu..
      F06 640d X-drive M-sport -16


      exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1170
        • lahti

        Originally posted by Laku View Post
        Näinhän se menee kaikessa. On ohjeajat ja hyvä asentaja ne alittaa, kustannus asiakkaalle sama.
        Ja asentaja saa provikkaa sitä mukaa mitä enemmän alittaa ohjeaikoja.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • JPS
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 197
          • Helsinki

          Originally posted by ixuv View Post
          Tänään tuli takaisinkutsu tms. moottorin ohjaimen päivitykseen. Liittyy siis EGR:n.

          "tietyt jäähdytinversiot saattavat alkaa vuotaa... harvinaisissa tapauksissa imusarja voi tämän seurauksena hiiltytä paikallisesti... erittäin harvoissa tapauksissa tämä voi johtaa savunmuodostukseen ja syttymiseen..."

          Nyt siis päivitetään ohjelma joka "pystyy ennakoimaan ja estämään imusarjan mahdollisen ylikuumentumisen".

          Onko jollain jo tämä tehty? Muuttuiko auton käytös jotenkin??
          Muutama viikko sitten. Päivä päivityksen jälkeen kävi moottorivalo palamaan ja Bimmerlink antoi 80527A: Active tank, communication error SENT_1 (level, temperature_1, quality).

          Paikkana Konalan Autokeskus ja autona 520d. Huollon mukaan vika oli jo aiemmin, mutta diagnostiikka on nyt herkempi ja siksi moottorivalo syttyi

          Mene ja tiedä. Aika varattu, niin tsekkaavat onko anturi/piuhat paskana vai pitääkö koko kusitankki uusia
          G31 -18

          Comment

          • Juize
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 231
            • Joensuu

            Originally posted by JPS View Post
            Muutama viikko sitten. Päivä päivityksen jälkeen kävi moottorivalo palamaan ja Bimmerlink antoi 80527A: Active tank, communication error SENT_1 (level, temperature_1, quality).

            Paikkana Konalan Autokeskus ja autona 520d. Huollon mukaan vika oli jo aiemmin, mutta diagnostiikka on nyt herkempi ja siksi moottorivalo syttyi

            Mene ja tiedä. Aika varattu, niin tsekkaavat onko anturi/piuhat paskana vai pitääkö koko kusitankki uusia
            Mulle laitettiin eilen uusi tankki. Samaa vikakoodia pukkas. Tutkivat ensin liittimet ja johtotukset. BMW:lle GW kysely tutkimusten jälkeen. GW kyselyn tulos 0%
            Vähän tönkköä kun tuohon eivät myy tuota anturipakettia erikseen joka olisi kuitenkin vaihdettavissa.
            Tankin vaihdon jälkeen menty jo toista päivää ilman moottorin vikavaloa.
            G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

            Comment

            • JPS
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 197
              • Helsinki

              Originally posted by Juize View Post
              Mulle laitettiin eilen uusi tankki. Samaa vikakoodia pukkas. Tutkivat ensin liittimet ja johtotukset. BMW:lle GW kysely tutkimusten jälkeen. GW kyselyn tulos 0%
              Vähän tönkköä kun tuohon eivät myy tuota anturipakettia erikseen joka olisi kuitenkin vaihdettavissa.
              Tankin vaihdon jälkeen menty jo toista päivää ilman moottorin vikavaloa.
              Ai saakeli

              Tietenkin euronkuvat silmissä vaihdetaan koko tankki. Täytyy siis varautua parin tonnin laskuun
              G31 -18

              Comment

              • Juize
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 231
                • Joensuu

                Uuden tankin tilasin itse Saksasta, vähän edullisempi kuin suomessa ja vaihto merkkikorjaamolla. Vajaaseen pariin tuntiin vaihtoivat tankin. Reilu 1100€ jäi hintaa tuolle työmaalle.
                G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                Comment

                • ixuv
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2018
                  • 50
                  • EP

                  Kuukausi sitten myös vaihdettiin tuo tankki. Muistaakseni 1200 euron lasku, joka meni onneksi vielä automyynnin puolelle maksettavaksi. Monella joilla tiedän olleen alkupään diesel G30/31, on tämä tankki jouduttu vaihtamaan. Toivottavasti tämä uusi kestää kauemmin.

                  - G31 520da xDrive sportline
                  - E36 328i sedan M sport
                  - W212 E200 cdi

                  Comment

                  • jano85
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 177
                    • Kauhava

                    Moottorin vikavalo

                    Niinpä syttyi täälläkin moottorin vikavalo. Carly ei antanu moottorista mitään vikakoodeja. Nollannu nyt kolmeen otteeseen, mutta uudestaan syttyy. Vaatii nyt kun on aikaa hieman enemmän tutkimista..
                    F06 640d X-drive M-sport -16


                    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                    Comment

                    • Peksu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 269
                      • Lähellä Tre

                      Originally posted by eemi View Post
                      Mulla on 131tkm mittarissa ja auto ilmoittaa että etujarrupalat pitäisi vaihtaa.. Onko tuo laskennallinen vaihtoikä vai perustuuko tuo todelliseen kulumiseen?

                      Tuli Autosalvasta tarjous vaihdolle kun valittu auton huoltamoksi, aika rapsakan hintasen olonen oli tarjous kun jarrupalat eteen vaihdettuna 430e..
                      Se on silleen että kun eka ilmoitus tulee on eka lanka katkennut ja laskee ihan kaavasta
                      (vaikka pintaa on vielä jäljellä) 5tkm vaihtoon. Ite ajoin vielä 27tkm sen jälkeen kun oli 0km jäljellä ja vieläkin oli paloja jäljellä eli jotenkin tyhmä systeemi :think
                      G08 LCI iX3 M Sport

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1074
                        • Espoo

                        Originally posted by Peksu View Post
                        Se on silleen että kun eka ilmoitus tulee on eka lanka katkennut ja laskee ihan kaavasta
                        (vaikka pintaa on vielä jäljellä) 5tkm vaihtoon. Ite ajoin vielä 27tkm sen jälkeen kun oli 0km jäljellä ja vieläkin oli paloja jäljellä eli jotenkin tyhmä systeemi :think
                        Eikös noi silmukat toimi niin, että ekan katketessa tulee keltainen herja ja tokan katketessa punainen. Tietenkään mitään kilsamäärää ei tällaiselle välille voida antaa sen tarkemmin kuin joku tietty keskiarvo tms mutta mieluummin aletaan varailemaan sitä huoltoaikaa aiemmin kuin myöhemmin. Sä nyt olet varmasti jo poikkeus tossa. Toki sinne voisi luoda kalliimmankin systeemin haistelemaan palojen statusta mutta lieneekö sekään kovin fiksua.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • Peksu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 269
                          • Lähellä Tre

                          Originally posted by PNM2 View Post
                          Eikös noi silmukat toimi niin, että ekan katketessa tulee keltainen herja ja tokan katketessa punainen. Tietenkään mitään kilsamäärää ei tällaiselle välille voida antaa sen tarkemmin kuin joku tietty keskiarvo tms mutta mieluummin aletaan varailemaan sitä huoltoaikaa aiemmin kuin myöhemmin. Sä nyt olet varmasti jo poikkeus tossa. Toki sinne voisi luoda kalliimmankin systeemin haistelemaan palojen statusta mutta lieneekö sekään kovin fiksua.
                          Juu varmaan tulee punainen kun toinen lanka katkeaa mutta itelläni ei vielä se katkennut vaikka ajoin tuosta "laskennallisesta" vaihtoajasta reippaasti yli. Liekö tehty autobaanaa varten nuo rajat. Ja vaikka tulee se punainen herja niin on siellä vieläkin palaa jäljellä

                          Itellä oli muistaakseni jotain 150tkm kun vaihdettiin kaikki levyt ja palat kerralla kun molemmat päät oli jo antanut vaihtomerkin ja kuulemma levyissä on tosi vähän kulumisvaraa ja kynnystä oli jo reunoissa. Autossani M-jarrut.
                          G08 LCI iX3 M Sport

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1074
                            • Espoo

                            Originally posted by Peksu View Post
                            Juu varmaan tulee punainen kun toinen lanka katkeaa mutta itelläni ei vielä se katkennut vaikka ajoin tuosta "laskennallisesta" vaihtoajasta reippaasti yli. Liekö tehty autobaanaa varten nuo rajat. Ja vaikka tulee se punainen herja niin on siellä vieläkin palaa jäljellä

                            Itellä oli muistaakseni jotain 150tkm kun vaihdettiin kaikki levyt ja palat kerralla kun molemmat päät oli jo antanut vaihtomerkin ja kuulemma levyissä on tosi vähän kulumisvaraa ja kynnystä oli jo reunoissa. Autossani M-jarrut.
                            Eihän tossa tarvita kuin suurimmaksi osaksi vähänkään ennakoivaa maantie- tai motariajoa ja palat eivät tietenkään kulu kilsojen karttuessa kun ei tarvitse jarrutella eli nimenomaan ei autobahnille tehty noita rajoja. Kyllä ne palat siitä kuluvat, jos ajelet kaupunkiliikenteessä ja lyhimmän skenaarion mukaan tossa kilsamääräarviossa on mentävä. Voihan se toinenkin silmukka katketa ennenkuin 5000km on kulunut ekan silmukan katkeamisesta.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • eemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 297
                              • Heinola

                              Yritin tänään varata aikaa EGR takaisinkutsuun ni yllätyksenä tulikin vastaus ettei kampanja ole tällä hetkellä aktiivinen ja kävin sitten toteamassa MyBMW -appissa ettei kampanja tosiaan olekaan enää voimassa.

                              En mitään selitystä saanut miksi ei ole aktiivisena enään..
                              Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                              ex:
                              e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                              e91 320d -11 Alpinweiss III
                              e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                              e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                              e39 520i -97 touring Schwarz II
                              e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                              e34 520i -89 Diamantschwarz

                              Comment

                              • jano85
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 177
                                • Kauhava

                                Originally posted by eemi View Post
                                Yritin tänään varata aikaa EGR takaisinkutsuun ni yllätyksenä tulikin vastaus ettei kampanja ole tällä hetkellä aktiivinen ja kävin sitten toteamassa MyBMW -appissa ettei kampanja tosiaan olekaan enää voimassa.

                                En mitään selitystä saanut miksi ei ole aktiivisena enään..
                                Niin tähänkö joka juuri on alkanut? Olisiko syttynyt liikaa moottorin vikavaloja :think
                                F06 640d X-drive M-sport -16


                                exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎