Originally posted by Samu81
View Post
Avain noissa olosuhteissa on se Max eDriven päällelaitto. Sillä se suhaa vain sähköllä ja niin pitkälle kuin mehua vain riittää. Käynnistää kyllä bensan mutta vasta käytännössä pedaali lattiassa. Ilmoittaa kyllä Max eDriven kytkettyään että teho ja suorituskyky on madaltunut.
Tuo pakkanen ei ole ollut ongelma, ladannut ennen liikkeellelähtöä, kabiinin voi vielä lämmittää auton ollessa laturissa niin säästää siltä osin sähköä ajoon (lämppäri on kuitenkin 5kW luokkaa kun laturi maksimissaan 3,7kW eli 1/3 lähtee akusta joka tapauksessa).
Lataus ennen lähtöä, lämmitys just ennen lähtöä ja Max eDrive on tuossa omassa pelannut sinne 13-14 pakkasasteeseen saakka, 15 asteen tienoilla saattaa ajaa sähköavustettuna polttis pyörien 1km luokkaa, 20 asteen pakkasella 1-2km ja sen jälkeen sähköllä, kovemmassa pakkasessa sitten käytännössä vain sähköavusteista ajoa eli käyttäen molempia voimanlähteitä. Tuota voimalinjan toimintaa voi seurata ajon aikana iDrivesta. Koe tekniikka - eDrive näyttää mitä se touhuaa minäkin ajan hetkenä.
Tuolla latauksella ennen liikkeellelähtöä on olennainen merkitys. Jos täydellä mutta kylmällä akulla lähtee aamulla liikenteeseen mennään polttis pyörien sähköavustettuna jo jossain 12-13 asteen pakkasissa.
Comment