Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Originally posted by Karvanoppa View Post
    Takapään kuvittelinkin olevan aikalailla samoilla osilla, on ne niin samanlaiset rakenteeltaan.

    Mites etupää? itse napa taitaa olla aikalailla samanlainen molemmissa?
    Onko merkittävää pituuseroa?

    Ei napostelis ostaa monen tonnin alustaa ja todeta että täytyy vaihtaa autoa sen takia...


    Onko kellään tullut vastaan sellaista ongelmaa, että kun kolmekakkosta madaltaa edestä tarpeeksi. Niin etupyörät istuu aika takana pyöränkaaressa.

    Onko tähän jotain apuja, vai joutuuko alkaa miettimään alatukivarren uudelleensijoittelua?
    Niin ne aina on.. pyörä on hämmentävän takana kaaressa. Tuota varmaan vois korjata epäkeskopuslalla reaktiotankoon, saattas parantaa suuntavakauttakin kun ois enempi casteria.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by erä-koira View Post
      niin tuo kannun venttiili jos on vialinen vain niin se valo sammuu? pitää huomenna hakea uus paine anturi koneeseen jos se sillä alkas toimimaan. jos paineita ei ole konees niin ei sillon pitäs tulla öljyä ylä kertaan?? sinne tulee ja voitelee keinut.
      Jep näin on, sammuu hetken päästä jos takaisku päästää öljyt pois kannusta.

      Comment

      • erä-koira
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 541
        • peräkylässä

        nyt kun sammuttaa niin herjaa oil press sensor onkohan anturi mennyt nyt lopulisesti?
        NO FOODS NO FARMS

        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
        e39 523i vm:97

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 541
          • peräkylässä

          nyt vaihoin uuden anturin koneeseen niin ei sekään auttanut siihen asiaan. kohta pistän ton romun lihoiks jos on mennyt öljy pumppu pitää seuraavaks vaihtaa se jalka jos se ees avittas
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • grandpa-look
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 531
            • Vaasa/Seinäjoki

            Originally posted by erä-koira View Post
            nyt kun sammuttaa niin herjaa oil press sensor onkohan anturi mennyt nyt lopulisesti?
            Oma herjaa myös tuota oil press sensoria aina kun auton sammuttaa.. anturi vaihdettu ja ei vaikutusta. Öljynpainetta on ja hienosti käy kukkuu, vetää eikä venttiilitkään normaalia enempää naputtele. Itse olen antanut asian olla sikseen. Herjailee myös välillä takavaloista ja jarrupalojen kuluneisuutta, vaikka uudet anturit, piuhat ehjät ja takavalojen kaikki polttimot toimii.

            Tämän ikäisessä autossa kai enemmän ominaisuus kuin vika joten antaa olla

            Edit. Niin ja auto on 730 M30b30 motilla
            Nyt: E39 530d 2002 m-sport
            ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by erä-koira View Post
              nyt vaihoin uuden anturin koneeseen niin ei sekään auttanut siihen asiaan. kohta pistän ton romun lihoiks jos on mennyt öljy pumppu pitää seuraavaks vaihtaa se jalka jos se ees avittas
              Jos sen paineen mittaisi niin tietäisi onko sitä.

              Aika arvokasta vaihdella osia tuurilla...

              Comment

              • Kiko750
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 361
                • Oulu/Finland

                E32 ovitiivisteen irrotus

                Meinasin irrottaa E32 750:stä oven alareunasta kumitiivisteen, jotta on helpompi putsailla ruosteet. Onko tiiviste liimattu kiinni kun on niin pirun lujassa? Onko mitään toiveita saada ehjänä irti ja vielä takaisin paikalleen?

                Ei viittis alkaa muutoin ehjiä tiivisteitä tuhoamaan. Ruostetta ei varsinaisesti ole nähtävissä tiivisteen alla muuta tiivisteen poisto helpottaisi oven alareunan sauman rappaamista.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14446
                  • Oulu

                  Ne on vaan painamalla kiinni, mutta ovat tiukassa. 20v+ tiiviste voi olla haasteellinen saada irti ehjänä ja vielä paikalleenki.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5155
                    • Joensuu

                    Ajotietokoneen asennus. Ennestään ei mitään, vaan pelkkä kello, mutta piuhat tulee. Näyttö laitettu, mutta mykkä, joten pitikös näihin joku hyppylanka viritellä jonnekkin? Ilman viikseekinhän piti pelata, eli tulla virtaa ja pystyä käyttää napeista?
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Ajotietokoneen asennus. Ennestään ei mitään, vaan pelkkä kello, mutta piuhat tulee. Näyttö laitettu, mutta mykkä, joten pitikös näihin joku hyppylanka viritellä jonnekkin? Ilman viikseekinhän piti pelata, eli tulla virtaa ja pystyä käyttää napeista?
                      Katsoppa E34 FAQ. Sieltä löytyy... Eli vaatii takapenkin alle hyppylangan.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Kiko750
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 361
                        • Oulu/Finland

                        Originally posted by zener View Post
                        Ne on vaan painamalla kiinni, mutta ovat tiukassa. 20v+ tiiviste voi olla haasteellinen saada irti ehjänä ja vielä paikalleenki.
                        Kiitos tiedosta Kokeilen vielä varovasti raotella ja jos ei ala lähteen olkoon paikallaan.

                        Comment

                        • Kiko750
                          BTCF Member
                          • Oct 2009
                          • 361
                          • Oulu/Finland

                          Originally posted by Kiko750 View Post
                          Kiitos tiedosta Kokeilen vielä varovasti raotella ja jos ei ala lähteen olkoon paikallaan.
                          Irtoshan ne ihan nätisti kun sai alkuun. Ja hyvä niin koska tiivisteen alla oli ruostetta ihan kivasti. Näinhän se yleensä on, päällepäin suht ok ja alla muhii. Nyt on putsattu, ei tarvittu vielä oviin hitsiä. Hapot yms niskaan ja tulee vielä ihan käypäset ovet. Ei oo tiivisteetkään pahemmin kovettunu 23 vuodessa...

                          Comment

                          • Kiko750
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 361
                            • Oulu/Finland

                            E32 750iL '88 takajousituksen LAD pommit

                            Miten saisi selville (purkamatta) onko LAD paineentasauspommit kunnossa? Käsitääkseni takajousituksesta tulee kova kun pommista kalvo räjähtää. Mutta kuinka kova? Onko mitään simppeliä testiä homman toteamiseen?

                            Saako tuota pommia tarvikkeena vai onko marmoritavaraa missä hinta lienee n. 150€/kpl.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by Kiko750 View Post
                              Miten saisi selville (purkamatta) onko LAD paineentasauspommit kunnossa? Käsitääkseni takajousituksesta tulee kova kun pommista kalvo räjähtää. Mutta kuinka kova? Onko mitään simppeliä testiä homman toteamiseen?

                              Saako tuota pommia tarvikkeena vai onko marmoritavaraa missä hinta lienee n. 150€/kpl.
                              Aja hidastetöyssyn yli, jos tuntuu siltä kuin ei joustas takapää ollenkaan niin entiset. Jos tuntuu pehmeemmälle kuin etupää, niin ok. Se takapää on tosiaan aikalailla yhtä puuta josne pommit menee, siihen autoonhan vaihdoin ne muutama vuosi sitten. Lisäksi se auto heijaa maantienopeuksissa erilaisista kuopista melko vahvasti jos on vikaa.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • Kiko750
                                BTCF Member
                                • Oct 2009
                                • 361
                                • Oulu/Finland

                                Originally posted by Morkai View Post
                                Aja hidastetöyssyn yli, jos tuntuu siltä kuin ei joustas takapää ollenkaan niin entiset. Jos tuntuu pehmeemmälle kuin etupää, niin ok. Se takapää on tosiaan aikalailla yhtä puuta josne pommit menee, siihen autoonhan vaihdoin ne muutama vuosi sitten. Lisäksi se auto heijaa maantienopeuksissa erilaisista kuopista melko vahvasti jos on vikaa.
                                Ei se perä ihan kivireki ole ollut mutta jotenkin kovahkon oloinen. Pitääpä testailla töyssyissä tarkemmin kun saa auton pukeilta alas hanttarin puolen hitsaus/maalausrempan jälkeen Oikean puolen takaiskari tippasee öljyä alapäästä ja ajattelin voisko mahdollisen pommin vian takia paineet nousta ja alkaa tiivisteet falskaamaan. Pitää koitaa se iskarin alapään sivussa oleva mötikkä koittaa käyttää auki jos selviäis vaikka O-renkaitten vaihdolla kuten menestyksekkäästi muut on tehneet :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎