Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    Originally posted by Haju69 View Post
    Mikäs noiden väri on? Jos kepillä koittelee jäätä..
    Olisko Karminrot. 100,01% varmuudella ei saa.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16370
      • Leppävirta

      Originally posted by r.w. View Post
      Olisko Karminrot. 100,01% varmuudella ei saa.
      Prkl.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • TsTPioneeri
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 258
        • Muurame

        Bmw 750iA e32 vm87

        Iski tommonen ihme himo 5 litran kakstoistaseen niin olisi hyvä ennenkuin autoa lähtee hakee niin tietää siitä tyyppivikoja, onko vähäpäästöinen yms muuta autoon liittyvää ennemmän tai vähemmän tärkeää tietoa?

        Kiitän ja kumarran sitä kuka viitsii auttaa miestä mäessä.
        Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

        Bmw 525i E34 91'
        Bmw 540i E34 93'
        Bmw 335i E30 83'

        Comment

        • pope
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 687
          • Harjavalta

          Miten ihmeessä 730 -93 irroitettavan vetokoukun saa paikalleen?

          Koukku on tuolta osanumero 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=71&fg=10

          Ainut tapa miten minusta tuntuu että tuon voisi saada paikalleen: Laittaa ensin nuo koukut kiinni ja sitten nostaa(kääntää) koukun suoraan, mutta tuo päällä oleva "tappi ottaa vastaan". Se tappi jää noin sentin verran ulos sisälläkin ollessaan.
          Last edited by pope; 05-09-2011, 18:23.
          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16370
            • Leppävirta

            Originally posted by pope_ View Post
            Miten ihmeessä 730 -93 irroitettavan vetokoukun saa paikalleen?

            Koukku on tuolta osanumero 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=71&fg=10

            Ainut tapa miten minusta tuntuu että tuon voisi saada paikalleen: Laittaa ensin nuo koukut kiinni ja sitten nostaa(kääntää) koukun suoraan, mutta tuo päällä oleva "tappi ottaa vastaan". Se tappi jää noin sentin verran ulos sisälläkin ollessaan.
            En nyt varma ole asiasta mutta onko koukussa avain? Tai paikka avaimelle? Ainakin kun oli Ex E39:ssä irroitettava koukku niin ei sitä saa irti tai paikalleen ilman avainta.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Takaluukusta lukitus auki sillä kahvalla ja koukku kiinni. Ja sitten muistaa lukita vielä takaluukun puolelta. Lukituskahva on tosiaan siellä takaliston verhoilun takana.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                Originally posted by Haju69 View Post
                En nyt varma ole asiasta mutta onko koukussa avain? Tai paikka avaimelle? Ainakin kun oli Ex E39:ssä irroitettava koukku niin ei sitä saa irti tai paikalleen ilman avainta.
                Kyllä siinä avain on ja olen käännellyt sitä lukitus ja auki asentoon.

                Originally posted by Morkai View Post
                Takaluukusta lukitus auki sillä kahvalla ja koukku kiinni. Ja sitten muistaa lukita vielä takaluukun puolelta. Lukituskahva on tosiaan siellä takaliston verhoilun takana.
                Muistatko yhtään tarkemmin sanoa missä siellä takaluukussa se kahva on? En nyt ihan koko takaluukun verhoilua purkanut, mutta suurimmaksi osaksi oli verhoilut pois (sivujen verhoilut paikoillaan ja lattiasta vain takaosa ylhäällä) enkä löytänyt sitten millään mitään kahvan tapaista sieltä.

                PS. Kiitokset vastauksista
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by pope_ View Post
                  Kyllä siinä avain on ja olen käännellyt sitä lukitus ja auki asentoon.



                  Muistatko yhtään tarkemmin sanoa missä siellä takaluukussa se kahva on? En nyt ihan koko takaluukun verhoilua purkanut, mutta suurimmaksi osaksi oli verhoilut pois (sivujen verhoilut paikoillaan ja lattiasta vain takaosa ylhäällä) enkä löytänyt sitten millään mitään kahvan tapaista sieltä.

                  PS. Kiitokset vastauksista
                  Minäpä luin huonosti ja katsoin vaan kuvaa, numero 1 koukkusta löytyy se kahva peräaukosta, tossa 11:ssa on tosiaan se avain ja kahva koukussa. Mutta siinäkin pitää kääntää kahvasta että loksahtaa paikoilleen.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • pope
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 687
                    • Harjavalta

                    Originally posted by Morkai View Post
                    Minäpä luin huonosti ja katsoin vaan kuvaa, numero 1 koukkusta löytyy se kahva peräaukosta, tossa 11:ssa on tosiaan se avain ja kahva koukussa. Mutta siinäkin pitää kääntää kahvasta että loksahtaa paikoilleen.
                    Kumma juttu kun en saa sitä millään loksahtamaan sinne. Se tappi siinä päällä on noin sentin verran ulkona myös siinä asennossa missä se on sisällä. Jos se menisi ihan kokonaan sisälle niin koukku menisi paikoilleen mutta ei. :think

                    EDIT: menihän se sinne kun laittoi sen oikeassa asennossa
                    Last edited by pope; 06-09-2011, 14:06.
                    e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                    Comment

                    • erä-koira
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 541
                      • peräkylässä

                      tuli tossa hankittua tollainen 735 ia niin huomasin koneesta sellaisen vian että kun ottaa öljy korkin irti niin kierokset tippuu alas ja kun laittaa takas niin nousee ja pyörii kunnolla onks yläpään huohotus tukossa? ja sitä että miten kannattas lukko perä huoltaa tai no se lukko osa?
                      NO FOODS NO FARMS

                      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                      e39 523i vm:97

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by erä-koira View Post
                        tuli tossa hankittua tollainen 735 ia niin huomasin koneesta sellaisen vian että kun ottaa öljy korkin irti niin kierokset tippuu alas ja kun laittaa takas niin nousee ja pyörii kunnolla onks yläpään huohotus tukossa? ja sitä että miten kannattas lukko perä huoltaa tai no se lukko osa?
                        Kierrokset putoavat sen takia kun teet mahtavan imuvuodon koneeseen korkin irti ottamalla.

                        Jos ei putoaisi niin olisin enemmän huolestunut.

                        Perään kannattaa varmaan öljyt joskus vaihtaa.

                        Comment

                        • erä-koira
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 541
                          • peräkylässä

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Kierrokset putoavat sen takia kun teet mahtavan imuvuodon koneeseen korkin irti ottamalla.

                          Jos ei putoaisi niin olisin enemmän huolestunut.

                          Perään kannattaa varmaan öljyt joskus vaihtaa.
                          ei ole missään muus autossa tehnyt tota kaveri epäilee että venttiilin varren kumi kusis ja löyty sielt missä on moottorin ohjaus boksi niin liitin joka ei ollut paikallaan alla oli 4 paikka ja ylä liittimes 3 sen kun laitto paikalleen niin mittaristos luki engine oil press ja alko pyörimään vähän paremmin oisko öljy pumppu mennyt? näytti ainakin ylä kertaan tulevan öljyä
                          NO FOODS NO FARMS

                          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                          e39 523i vm:97

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Niin mitä että?
                            En nyt ihan selvää saanut tuosta kirjoituksestasi kunnolla.

                            Kyllä se niin menee ainakin BMW:n kohdalla että käynti muuttuu kun korkin irroittaa.

                            Venttiilivarren kumit eivät käyntiin vaikuta. Niistä tulee komea pöläys jos päästävät öljyä venttiilin vartta alas. Tuo öljyn oikeassa paikassa pitäminen niillä onkin toimenaan.

                            Jos öljyn paineesta tulee valitus kannattaa se ihan mitata.
                            Jos valo palaa ei kannata konetta paljon pyöritellä ilman että varmistuu siitä että painetta on.

                            Comment

                            • erä-koira
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 541
                              • peräkylässä

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Niin mitä että?
                              En nyt ihan selvää saanut tuosta kirjoituksestasi kunnolla.

                              Kyllä se niin menee ainakin BMW:n kohdalla että käynti muuttuu kun korkin irroittaa.

                              Venttiilivarren kumit eivät käyntiin vaikuta. Niistä tulee komea pöläys jos päästävät öljyä venttiilin vartta alas. Tuo öljyn oikeassa paikassa pitäminen niillä onkin toimenaan.

                              Jos öljyn paineesta tulee valitus kannattaa se ihan mitata.
                              Jos valo palaa ei kannata konetta paljon pyöritellä ilman että varmistuu siitä että painetta on.
                              asia selvä ei tarvia sit huolestua siit asiasta ja se öljyn paine valo ja se lukee kylmä käynistäessä muutaman sekunnin ja sit ei enää pala ollenkaan eikä lue.
                              NO FOODS NO FARMS

                              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                              e39 523i vm:97

                              Comment

                              • grandpa-look
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 531
                                • Vaasa/Seinäjoki

                                m30 nykii

                                Vanha herra otti kai heti itseensä kun ilmat alko kylmenemään..

                                Normaalissa ajossa osakaasulla toimii hyvin, mutta kierrosten lähentyessä 4000 rpm alkaa kone rykiä ikään kuin katkoisi kipinää. Kaasu pohjassa tällöin välillä vetää, mutta 80 % ajasta puutuu ja nykii.

                                Tulpilla ajettu noin 3000 km, bensansuodatitimella sama, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu, ei vaikutusta. Tulpan johdot näytti myös tuoreilta. Veikkauksia IMM, lambda tai puola? Lähtee nätisti käyntiin ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, kierroksia ottaa paikalla noin 3000 asti ja sitten alkaa pätkiminen
                                Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                                ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎