Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16357
    • Leppävirta

    Originally posted by grandpa-look View Post
    Vanha herra otti kai heti itseensä kun ilmat alko kylmenemään..

    Normaalissa ajossa osakaasulla toimii hyvin, mutta kierrosten lähentyessä 4000 rpm alkaa kone rykiä ikään kuin katkoisi kipinää. Kaasu pohjassa tällöin välillä vetää, mutta 80 % ajasta puutuu ja nykii.

    Tulpilla ajettu noin 3000 km, bensansuodatitimella sama, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu, ei vaikutusta. Tulpan johdot näytti myös tuoreilta. Veikkauksia IMM, lambda tai puola? Lähtee nätisti käyntiin ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, kierroksia ottaa paikalla noin 3000 asti ja sitten alkaa pätkiminen
    Varmuutta asiaan ei ole mutta oletko nokka-akselin kuntoa tarkastanut? Sitäkään en edes tiedä tekeekö samaa M30:ssä kuin esim M40 koneessa, nokka kun on valmis niin kierroksiaakaan ei kone ota.

    Rikkoutunut lambda ainakin itellä vaikutti siihen että bensan kulutus kasvoi roimasti ja alavääntö katosi--> risteyksestä liikkeelle lähtö oli puutumista/sammumista.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • grandpa-look
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 531
      • Vaasa/Seinäjoki

      Originally posted by Haju69 View Post
      Varmuutta asiaan ei ole mutta oletko nokka-akselin kuntoa tarkastanut? Sitäkään en edes tiedä tekeekö samaa M30:ssä kuin esim M40 koneessa, nokka kun on valmis niin kierroksiaakaan ei kone ota.

      Rikkoutunut lambda ainakin itellä vaikutti siihen että bensan kulutus kasvoi roimasti ja alavääntö katosi--> risteyksestä liikkeelle lähtö oli puutumista/sammumista.
      Ei ole nokan kuntoa tarkistettu sen kummemmin, muuta ei naputa venttiilit normaalia enempää ja tehotkin tuntuisi olevan tallella. Päästöt mittasin tuossa perjantaina (vielä kun ei ko. vikaa ollut) ja meni heittämällä alle tarvittavien arvojen, luulisi venttilien avautuvan ja sulkeutuvan ok.

      Voiko IMM tehdä tuollaista kiusaa, vai lämpeneekö esim. puola noilla kierroksilla sen verran että alkaa pätkimään :think Voisi tietysti koittaa nypätä piuhan irti IMM:stä ja koittaa muuttuuko meno mihinkään
      Nyt: E39 530d 2002 m-sport
      ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

      Comment

      • Karvanoppa
        Newbiemmer
        • Aug 2009
        • 19
        • kerava

        Kuinkakohan lähelle mahtaa e34 alusta käydä tuohon kolmekakkoseen.

        Ajatuksena tilata ilma-alusta, ja kun sitä ei saa niin pitää miettiä kolmenelosen alustaa.

        Pituuksien ei tarvitse olla aivan samat, tolpista löytyy kuitenkin korkeussäädötkin erikseen. Mutta jos jollain olisi jotain käsitystä ylä- ja alakiinnityksistä, että mahtaako olla hyvinkin lähelle samat?

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by Karvanoppa View Post
          Kuinkakohan lähelle mahtaa e34 alusta käydä tuohon kolmekakkoseen.

          Ajatuksena tilata ilma-alusta, ja kun sitä ei saa niin pitää miettiä kolmenelosen alustaa.

          Pituuksien ei tarvitse olla aivan samat, tolpista löytyy kuitenkin korkeussäädötkin erikseen. Mutta jos jollain olisi jotain käsitystä ylä- ja alakiinnityksistä, että mahtaako olla hyvinkin lähelle samat?
          Muuten sama, mutta takana tavallisessa E34:ssa kaposemmat jouset ja erilainen yläpään kiinnitys. Tasonsäädöllisissä samaa tavaraa. En osaa suoriltaan heittää onko takapään yläpäässä sama jako rei'issä kun ei ole tullut kokeiltua. Oon ite sujuvasti käyttänyt E34:n etupään madallusjousia E32:ssa.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • grandpa-look
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 531
            • Vaasa/Seinäjoki

            Originally posted by grandpa-look View Post
            Vanha herra otti kai heti itseensä kun ilmat alko kylmenemään..

            Normaalissa ajossa osakaasulla toimii hyvin, mutta kierrosten lähentyessä 4000 rpm alkaa kone rykiä ikään kuin katkoisi kipinää. Kaasu pohjassa tällöin välillä vetää, mutta 80 % ajasta puutuu ja nykii.

            Tulpilla ajettu noin 3000 km, bensansuodatitimella sama, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu, ei vaikutusta. Tulpan johdot näytti myös tuoreilta. Veikkauksia IMM, lambda tai puola? Lähtee nätisti käyntiin ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, kierroksia ottaa paikalla noin 3000 asti ja sitten alkaa pätkiminen
            Originally posted by grandpa-look View Post
            Ei ole nokan kuntoa tarkistettu sen kummemmin, muuta ei naputa venttiilit normaalia enempää ja tehotkin tuntuisi olevan tallella. Päästöt mittasin tuossa perjantaina (vielä kun ei ko. vikaa ollut) ja meni heittämällä alle tarvittavien arvojen, luulisi venttilien avautuvan ja sulkeutuvan ok.

            Voiko IMM tehdä tuollaista kiusaa, vai lämpeneekö esim. puola noilla kierroksilla sen verran että alkaa pätkimään :think Voisi tietysti koittaa nypätä piuhan irti IMM:stä ja koittaa muuttuuko meno mihinkään
            Löytyipä tähänkin ratkaisu kun nukkui rauhassa yön yli ja tarkasteli asioita uudemman kerran.. Kampiakselin asentotunnistimen johto oli hinkannut vesipumpun hihnapyörää vasten. Kuoren läpi oli muutama kupari säie näkyvillä ja aina isommilla kierroksilla aiheutti häikkää. Nyt taas pelaa. Luulis ettei tota M30 pataa saa tapettua millään
            Nyt: E39 530d 2002 m-sport
            ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

            Comment

            • gremu
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 861
              • Mankkaa

              Originally posted by Morkai View Post
              takapään yläpäässä sama jako rei'issä kun ei ole tullut kokeiltua.
              Sama jako on että menee e34 hilut myös taakse. Menee muuten jopa e28:n iskarikin Saa samalla ilmaseksi -30mm madallusta. E28 iskarin lautanen näet alempana kun e34 /e32
              kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
              RIP
              vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
              ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
              _______________________________________
              Team BTCF-World Of Pirates
              sigpic

              Comment

              • erä-koira
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 541
                • peräkylässä

                millä nimellä on se tiiviste mikä tulee öljy kannun ja lohkon väliin? 735? ja missä vika on kun öljyn kannun kuva on ja lukee moottorin paine oisko anturi mennyt tilasin käytetyn kannun sinne en viel ole vaihtanut onks siin vikaa? siis mikä on viel paikallaan?
                Last edited by erä-koira; 22-09-2011, 14:24.
                NO FOODS NO FARMS

                Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                e39 523i vm:97

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Jos tuo paine on pari sekuntia startissa kadoksissa veikaan syyksi sen suodatinpurkin venttiiliä.

                  Comment

                  • erä-koira
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 541
                    • peräkylässä

                    se ei sammu ollenkaan vaikka pyöris vuoden ja on se jalasta mennyt taka isku pitää huomenna hakea tiiviste ja vaihtaa toinen siihen kerroppa pitääkö olla se johto paikallaan missä on moottorin ohjaus boksi ja ne ja ala liittimes on 4 paikkaa ja sit ylä liittimes on 3 johtoa sen ottaa irti niin ei lue sitä teksiä eikä valo pala ja kone alkaa pyörimään normaalisti ja pois niin palaa ja lukee ja sit moottori ei toimi kunnol :(
                    NO FOODS NO FARMS

                    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                    e39 523i vm:97

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Kyllähän yleensä johtojen kuuluisi olla paikoillaan. Tosin tuosta en tiedä ovatko oikeassa paikassa tai kuuluvatko yhteen.

                      Jos viallinen olisi vain tuo venttiili sammuisi valo kun paine on ehtinyt nousta.
                      Anturin voisi vaihtaa jos sillä alkaa toimia.

                      Jos anturinvaihto ei auta voisiko olla niin että koneesta ovat paineet häviksissä? Entinen kone siinä tapauksessa sillä ilmeisesti olet sitä kuitenkin käyttänyt.

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 541
                        • peräkylässä

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Kyllähän yleensä johtojen kuuluisi olla paikoillaan. Tosin tuosta en tiedä ovatko oikeassa paikassa tai kuuluvatko yhteen.

                        Jos viallinen olisi vain tuo venttiili sammuisi valo kun paine on ehtinyt nousta.
                        Anturin voisi vaihtaa jos sillä alkaa toimia.

                        Jos anturinvaihto ei auta voisiko olla niin että koneesta ovat paineet häviksissä? Entinen kone siinä tapauksessa sillä ilmeisesti olet sitä kuitenkin käyttänyt.
                        niin tuo kannun venttiili jos on vialinen vain niin se valo sammuu? pitää huomenna hakea uus paine anturi koneeseen jos se sillä alkas toimimaan. jos paineita ei ole konees niin ei sillon pitäs tulla öljyä ylä kertaan?? sinne tulee ja voitelee keinut.
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • tommipommi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 225
                          • sastamala

                          Polttoaineletkun paksuus M30 moottorissa?

                          Pitäis siis mitata polttoainepumpun kehittämää painetta ja ajattelin koittaa ihan biltemavehkeillä. 9 eurolla myyvät polttoainepainemittaria ja siihen joku T-liitin, mutta millekkäs letkukoolle niitä liittimenkaroja otetaan? 6 vai 8mm vai joku muu, mikä? Ja käytännön vinkkejä paineenmittauksesta saa antaa, ja onko joku mitannut painetta suoraan pumpulta mittarille vai onko tämä T-liitos mittaustapa paras, kuten bentleyn raamattu neuvoo?

                          Kiitos etukäteen vastaajille!

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            Originally posted by tommipommi View Post
                            Pitäis siis mitata polttoainepumpun kehittämää painetta ja ajattelin koittaa ihan biltemavehkeillä. 9 eurolla myyvät polttoainepainemittaria ja siihen joku T-liitin, mutta millekkäs letkukoolle niitä liittimenkaroja otetaan? 6 vai 8mm vai joku muu, mikä? Ja käytännön vinkkejä paineenmittauksesta saa antaa, ja onko joku mitannut painetta suoraan pumpulta mittarille vai onko tämä T-liitos mittaustapa paras, kuten bentleyn raamattu neuvoo?

                            Kiitos etukäteen vastaajille!
                            Letkussa taitaa lukea 8/13mm ja samaa sanoo varaosakuvastokin...
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • tommipommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 225
                              • sastamala

                              Originally posted by Morkai View Post
                              Letkussa taitaa lukea 8/13mm ja samaa sanoo varaosakuvastokin...
                              Ok. Kiitos, se oli eka postaukseni tänne. ehkä tieto olisi löytynyt jostain valmiiksi, mutta tulipahan nopea vastaus!!!

                              Comment

                              • Karvanoppa
                                Newbiemmer
                                • Aug 2009
                                • 19
                                • kerava

                                Originally posted by gremu View Post
                                Sama jako on että menee e34 hilut myös taakse.
                                Takapään kuvittelinkin olevan aikalailla samoilla osilla, on ne niin samanlaiset rakenteeltaan.

                                Mites etupää? itse napa taitaa olla aikalailla samanlainen molemmissa?
                                Onko merkittävää pituuseroa?

                                Ei napostelis ostaa monen tonnin alustaa ja todeta että täytyy vaihtaa autoa sen takia...


                                Onko kellään tullut vastaan sellaista ongelmaa, että kun kolmekakkosta madaltaa edestä tarpeeksi. Niin etupyörät istuu aika takana pyöränkaaressa.

                                Onko tähän jotain apuja, vai joutuuko alkaa miettimään alatukivarren uudelleensijoittelua?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎