Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Eteen menee 10" vanne jos ET on alle 10. Taakse mahtuu vakiokaariin 10" ET26 ja jos kaaren sisäreunan pokkaa niin 0 tietämiin.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17522
      • Turku

      Originally posted by Morkai View Post
      Eteen menee 10" vanne jos ET on alle 10. Taakse mahtuu vakiokaariin 10" ET26 ja jos kaaren sisäreunan pokkaa niin 0 tietämiin.
      Pyöriikö 11x17" ET 19 ilman kaaritöitä?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Dramador
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 45
        • Helsinki

        Kiitos vastauksista ja jos joltain löytyy kuvia eri kokoonpanoilla olisi hyvä, hyvää joulua kaikille.
        E60 525iA -03
        ex E36 323iA -96
        ex E34 518i - 91
        ex E32 730iA -91
        ex E38 740iA -94
        ex E39 520i -96

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Dramador View Post
          Kiitos vastauksista ja jos joltain löytyy kuvia eri kokoonpanoilla olisi hyvä, hyvää joulua kaikille.
          edessä 17x8,5" et14 235/45/17
          takana 17x10" et28 265/40/17
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Dramador
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 45
            • Helsinki

            Minkälainen madallus sulla on tuossa seiskassa, näyttää meinaan hyvältä eikä ilmeisesti tarvii 17" isompia. Mutta oonko missannut nyt jotain kun oon lukenu että 10" ei mene taakse ellei et ole alle 20.
            Last edited by Dramador; 24-12-2011, 00:02.
            E60 525iA -03
            ex E36 323iA -96
            ex E34 518i - 91
            ex E32 730iA -91
            ex E38 740iA -94
            ex E39 520i -96

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17522
              • Turku

              Originally posted by Dramador View Post
              Minkälainen madallus sulla on tuossa seiskassa, näyttää meinaan hyvältä eikä ilmeisesti tarvii 17" isompia. Mutta oonko missannut nyt jotain kun oon lukenu että 10" ei mene taakse ellei et ole alle 20.
              Morkaihan tuossa aiemmin kertoo, että 10" menee taakse vaikka ET0, jos kaaret pokkaa. Tuo kuvan ALPINA-vanneistushan on E32 ALPINAn vakiokoko eli taatusti sopii ilman ongelmia.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Originally posted by Laku View Post
                Pyöriikö 11x17" ET 19 ilman kaaritöitä?
                Joutuu mankeloimaan kaarista pokkauksen, joka on ihan L-mallinen ja vähän miettimään rengasta. Laitetaan parit kuvat vielä näistä rengassetupeista jos löytyy..



                Takana 10" ET19 ja tilaahan on runsaasti 255 leveällä kumilla. Kaaret tästä oli kyllä mankeloitu. Edessä 8" ja ET20.



                Tässä takana 9" ja ET19, edessä 8" ja ET10. Tarvitsee spacerit että näyttää hyvälle.. kuvissa 10mm paikoillaan



                Takana 9,5" ET25 ja edessä 8" ET13.. taas on vähän spacerin tarvista. Kompensoin sitä laittamalla eteen 245/45R18 renkaat ja taakse 255/45R18



                Takana 9" ET24, 18" tuumaset, edessä 8" ET20. Ja taas oli spacerin tarvista..



                Takana 9,5" ET20 ja edessä 8,5" ET13.

                Noita perus 9" leveitä setuppeja ei varmaan tarvitse laittaakaan.. eli vanteiden leveys mielellään 10" tai alle, niin löytyy renkaita ja et mahdollisimman alas... spacerilla tai ilman.

                Jos Tomi_t vielä malttas laittaa sen Hartgesta kuvan, jossa takana 11" leveä ja ET taitaa olla.. ei ehkä miinuksella.. voi ollakin. Ei meinaa enää mahtua ilman ulkoisia muutoksia kaareen.
                Last edited by Morkai; 25-12-2011, 17:32.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3844
                  • Nokia

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Jos Tomi_t vielä malttas laittaa sen Hartgesta kuvan, jossa takana 11" leveä ja ET taitaa olla.. ei ehkä miinuksella.. voi ollakin. Ei meinaa enää mahtua ilman ulkoisia muutoksia kaareen.
                  Siinäpä se, eli tosiaan 11x17" ET?? (4" ulkokehä) ja renkaana Falken 265/40R17. Kaarista kantit poistettu. Ottaa johonkin hyvin kevyesti kiinni jo kun kiihdyttää risteyksestä reippaasti ja kääntää samalla Siitä ei tietoa mitä sanoo, jos 4-5 henkeä kyydissä. Takana toki vakioiskarit/jouset, eli jämäkämmillä varmaan tilanne paranisi. Autosta tulee joskus keväällä ihan oma threadinsakin..

                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • temea
                    Newbiemmer
                    • Oct 2009
                    • 18
                    • suomi

                    tulipas semmoinen vika tuossa just 20min sitten kun käytin autoa lämpimäksi parkissa niin kuskin penkin alta alkoi nousta käryä :think vähäksi aikaa loppui käryäminen

                    no eipä menny kovinkaan kauaa että alkoi uudelleen ja ehtiin sen verran kattoa penkin alle että näin pientä kipinää ja auto sammui no jossain häätyy olla oikkari ku nuin teki

                    penkeissä ei oo muuta kuin lämmittimet mutta johtoja tulee nipullinen liittimeen..

                    niin ja autohan on e32 730ia

                    mitäs kaikkia johtoja tuonne tulee?? varmaankin sähköpenkkien johdot ainakin lämmittimien lisäksi

                    tarttis pikaista apua tuohon... torstaihin mennessä pitäis saaha auto kuntoon että pääsee takas reissusta pois

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16357
                      • Leppävirta

                      Originally posted by temea View Post
                      tulipas semmoinen vika tuossa just 20min sitten kun käytin autoa lämpimäksi parkissa niin kuskin penkin alta alkoi nousta käryä :think vähäksi aikaa loppui käryäminen

                      no eipä menny kovinkaan kauaa että alkoi uudelleen ja ehtiin sen verran kattoa penkin alle että näin pientä kipinää ja auto sammui no jossain häätyy olla oikkari ku nuin teki

                      penkeissä ei oo muuta kuin lämmittimet mutta johtoja tulee nipullinen liittimeen..

                      niin ja autohan on e32 730ia

                      mitäs kaikkia johtoja tuonne tulee?? varmaankin sähköpenkkien johdot ainakin lämmittimien lisäksi

                      tarttis pikaista apua tuohon... torstaihin mennessä pitäis saaha auto kuntoon että pääsee takas reissusta pois
                      Jos penkki on sellaisessa asennossa että pystyy ajamaan niin varmaankin kannattaa nypätä johdot irti penkistä ja tutkia paremmalla aikaa mistä ne on sulaneet.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • temea
                        Newbiemmer
                        • Oct 2009
                        • 18
                        • suomi

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Jos penkki on sellaisessa asennossa että pystyy ajamaan niin varmaankin kannattaa nypätä johdot irti penkistä ja tutkia paremmalla aikaa mistä ne on sulaneet.

                        joo tutkin asiaa jo jonkun verran että penkinlämmitimen johdosta sulanut kokomatkalta kuori pois mitä näkee

                        sulake menny rikki ja antaa olla liittimen varmuuden vuoksi kans irti..

                        pitää vielä tutkia onko muita johtoja sulanut siinä samalla jos on niin suojata vaan hyvin ne

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5155
                          • Joensuu

                          Ajotietokoneen asennus: veljen miinaan laitettiin ajotietokone ja homma ok siihen asti, kunnes ruettiin laittaa viikseä paikoilleen. Eipäs ollutkaan sopivaa liitintä mihin tökätä. Vetästiin sitten hyppyjoholla, mutta mykkä silloinkin.
                          Eli kun tyrkkää viiksen paikoilleen, niin tulee Program 1 lukema mittaristoon. Eihän siinä mitään jos sais ohjelmoituun, mutta kun ei saa. Eli silloin ite tietokone ei ota vastaan mitään käskyjä. Sitten kun otat taas viiksen pois, niin ajotietokone pelaa normaalisti.

                          Eli onko noita nyt sit olemassa erilaisiakin? 2 kpl noita ennen purkanut + nykysessä miinassani ja kaikki on olleet 2 - napaisia, mutta tää velipojan on 3-napainen.
                          Last edited by ruupanen; 27-12-2011, 13:59.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Zyrppa
                            Newbiemmer
                            • Nov 2011
                            • 4
                            • Jämsä

                            Nyt ongelmia tuon autopuhelimen kanssa.

                            Eli luuri löytyy keskikonsolista, mutta siitä lähtevä johto on irrallaan enkä löydä mistään paikkaa mihinkä tökätä se (päässä ilmeisesti RJ45-liitin). Samoin taitaa johdot olla irti peräkontissa olevasta lootasta.

                            Comment

                            • Raputurkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 545
                              • Suomi

                              Osaako porukka neuvoa E32 kuljettajan penkin selkänojan pehmusteosan irrottamisessa? Kyseessä on highline-mallin penkki, jonka selkänojan takana puinen tarjoilupöytä. Selkänojan pehmuste pitäisi irrottaa ja vaihtaa, koska selkäosan lämmitys on lakannut toimimasta.

                              Pitääkö selkänojan takaosa irrottaa ensin tarjoilupöytineen ennenkuin pehmusteosan saa etupuolelta irti? Olen ymmärtänyt, että itse selkätyyny on kiinni vain kahdella koukulla ja helposti irrotettavissa, mutta mitä pitää purkaa ensin ennenkuin selkänojan tyynyn pääsee irrottamaan?

                              Itse penkkiä tuskin tarvitsee irrottaa kun on kysymys vain selkänojan vaihtamisesta?

                              Kiitokset avusta jo etukäteen!

                              Comment

                              • Audiowille
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 32
                                • Kuopio

                                Hei, onkohan entisiä foorumilaisten autoja? Kovasti kiinnostas ko. yksilö. Mielipiteitä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎