Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dew
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 272
    • Jyväskylä

    Originally posted by peto2 View Post
    aiinä tapauksessa tuskin on väljää vetareissa/perässä :think
    Koitan tänään vielä uudelleen vähä kovemmilla kytkimen nostoilla kun eilen en ahtaassa parkkiruudussa viitsinyt hirveen kovaa nostella sit ettei mitää vahinkoja kävisi.
    BMW 325i Cabriolet -90

    Comment

    • Dew
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 272
      • Jyväskylä

      Originally posted by Dew View Post
      Koitan tänään vielä uudelleen vähä kovemmilla kytkimen nostoilla kun eilen en ahtaassa parkkiruudussa viitsinyt hirveen kovaa nostella sit ettei mitää vahinkoja kävisi.
      Joo tulipa taas testailtua kyllä se kolahti aika kovaakin kun nostin tuota kytkintä nyt vähän reilummin, pamahti oikein kunnolla kun nosti niin nopeasti että autokin sammui.

      Ilmeisesti aikaisemmin nostiin liian rauhallisesti niin ehti ottaa "tyhjät pois" tarpeeksi hitaasti ettei kolahtanut.
      BMW 325i Cabriolet -90

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by Dew View Post
        Joo tulipa taas testailtua kyllä se kolahti aika kovaakin kun nostin tuota kytkintä nyt vähän reilummin, pamahti oikein kunnolla kun nosti niin nopeasti että autokin sammui.

        Ilmeisesti aikaisemmin nostiin liian rauhallisesti niin ehti ottaa "tyhjät pois" tarpeeksi hitaasti ettei kolahtanut.
        Monesti noi kunnon pamaukset tulee taka-apurunkon isoista puslista, kun antaa peris ja apurunko ottaa kiinni koriin. Vetarit ja kardaanin vakionopeusnivelet pitää semmosta kolinaa vaan.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Dew
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 272
          • Jyväskylä

          Originally posted by Morkai View Post
          Monesti noi kunnon pamaukset tulee taka-apurunkon isoista puslista, kun antaa peris ja apurunko ottaa kiinni koriin. Vetarit ja kardaanin vakionopeusnivelet pitää semmosta kolinaa vaan.
          Aattelin aluksi koittaa vetarin vaihdolla kun vaikea uskoa että ne puslat antaa periksi esim kun ajaa 120km/h viitos vaihteella ja painaa kaasua niin kolahtaa. Tietenkin mahdollista että myös noissa puslissa vikaa mutta aluksi täytyy päästä tosta toisesta ongelmasta eroon.

          Onko 730 ja 735 manuaalivaihteisten vetarit samoja kun ainakin realoem antaa samat osanumerot?
          BMW 325i Cabriolet -90

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            Originally posted by Dew View Post
            Aattelin aluksi koittaa vetarin vaihdolla kun vaikea uskoa että ne puslat antaa periksi esim kun ajaa 120km/h viitos vaihteella ja painaa kaasua niin kolahtaa. Tietenkin mahdollista että myös noissa puslissa vikaa mutta aluksi täytyy päästä tosta toisesta ongelmasta eroon.

            Onko 730 ja 735 manuaalivaihteisten vetarit samoja kun ainakin realoem antaa samat osanumerot?

            Kyllä se apurunko voi 120kmh:ssakin noin tehdä ja yleensä tekeekin.. kun moottorijarrutuksessa se pusla antaa periksi toiseen suuntaan ja kaasulla lämähtää kiinni koriin. Sanoisin jopa, että 120kmh:ssa ei ikuna kuule vetarin välystä mutta apurungon kolahduksen kuulee ja tuntee perseessä. Yleensä vielä auto kääntyilee kaasusta isossa vauhdissa sillai että huomaa ellei satu olemaan lukkoperää.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Dew
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 272
              • Jyväskylä

              Originally posted by Morkai View Post
              Kyllä se apurunko voi 120kmh:ssakin noin tehdä ja yleensä tekeekin.. kun moottorijarrutuksessa se pusla antaa periksi toiseen suuntaan ja kaasulla lämähtää kiinni koriin. Sanoisin jopa, että 120kmh:ssa ei ikuna kuule vetarin välystä mutta apurungon kolahduksen kuulee ja tuntee perseessä. Yleensä vielä auto kääntyilee kaasusta isossa vauhdissa sillai että huomaa ellei satu olemaan lukkoperää.
              Sittenhän se voi olla kyllä siitä kiinni. Ei vissiin ihan helppo homma tuo puslan vaihto? Käsittääkseni vaatii aika paljon purkamista?
              BMW 325i Cabriolet -90

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8264
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Dew View Post
                Sittenhän se voi olla kyllä siitä kiinni. Ei vissiin ihan helppo homma tuo puslan vaihto? Käsittääkseni vaatii aika paljon purkamista?
                osa #5 irti (pultit #9 2kpl ja mutteri #8 irti), takapenkin istuinosa pois. kierretään mutteri #8 takas, kierteen suojaksi ja lyödään pultti #6 irti.

                sitten pääsee työstämään puslaa irti, tarviit ulosvetäjän, sen voi tehdä vaikka itse jos ei saa lainaan
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Dew
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 272
                  • Jyväskylä

                  Kiitokset ohjeista. Eiköhän näillä selvitä
                  BMW 325i Cabriolet -90

                  Comment

                  • Kiko750
                    BTCF Member
                    • Oct 2009
                    • 362
                    • Oulu/Finland

                    Noi isot puslat vaihtuu helpohkosti. Ite venytin vaihtoa turhaan kun kuvittelin sen olevan isompi homma. Hyvin irtosi puslat omatekoisella ulosvetäjällä ja meni myös paikalleen. Onhan ne toki tiukassa mutta ei mitään ylivoimaista kun on riittävän paksusta plootusta tehty tukevat työkalut. Mulla oli kierretankona 14mm tavaraa.

                    Comment

                    • Dew
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 272
                      • Jyväskylä

                      Onko nuo puslat muuten millä nimellä yleensä myynnissä ja onko eroja eri malleilla, eli auto on 735iL. Kl-varaosien sivulta ei löytynyt juuri mitään ja motonetin sivuilla on jotakin takapalkin heloja eli ovat nuo sama asia kun apurungon puslat?
                      Last edited by Dew; 16-04-2012, 13:57.
                      BMW 325i Cabriolet -90

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16369
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Dew View Post
                        Onko nuo puslat muuten millä nimellä yleensä myynnissä ja onko eroja eri malleilla, eli auto on 735iL. Kl-varaosien sivulta ei löytynyt juuri mitään ja motonetin sivuilla on jotakin takapalkin heloja eli ovat nuo sama asia kun apuringon puslat?
                        KL-varaosien nettisivuihin ei kannata takertua, ne on olleet puutteelliset jo vuosia. Soita sinne niin asia hoituu.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Dew View Post
                          Onko nuo puslat muuten millä nimellä yleensä myynnissä ja onko eroja eri malleilla, eli auto on 735iL. Kl-varaosien sivulta ei löytynyt juuri mitään ja motonetin sivuilla on jotakin takapalkin heloja eli ovat nuo sama asia kun apurungon puslat?
                          mulla muuten on yksi uusi e32/e34 takakelkan pusla mallia tarvike jossakin :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Dew
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 272
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by peto2 View Post
                            mulla muuten on yksi uusi e32/e34 takakelkan pusla mallia tarvike jossakin :think
                            Varmaan samalla kerralla kannattaa vaihtaa kummallekkin puolelle niin onko noissa kuinka paljon eroja että onko väliä jos ei täsmälleen ole samaa paria kummatkin?
                            BMW 325i Cabriolet -90

                            Comment

                            • Dew
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 272
                              • Jyväskylä

                              Puslat vaihdettu ja tömähdykset lakkas muuttu ajoltaankin tosi paljon paremmaksi

                              Tulipa samalla huomattua että takapenkin kyynärnoja jäänyt ala-asentoon jumiin, miten ihmeessä tuo voi jumiutua, ei nouse millään ylös.
                              Last edited by Dew; 24-04-2012, 16:35.
                              BMW 325i Cabriolet -90

                              Comment

                              • MGT
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 360
                                • Mynämäki-

                                Mites kuinkas leviää vannetta on saatu etupäähän mahtumaan, onko 10" vanteella liki 0et:llä mitään mahiksia?

                                Auto on vielä talvisäilössä ja tartteis vanteet rakentaa niin meinas jos jollai kokemuksia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎