Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    mulla tiputti alapäästä kanssa öljyä lad iskarista ja hylky tuli leimalla. ostin käytetyt iskarit ja vaihdoin koko paketin omaan ja vola oli taas kuivaa ja hinnaksi tuli 50€
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      Originally posted by waudeville View Post
      mulla tiputti alapäästä kanssa öljyä lad iskarista ja hylky tuli leimalla. ostin käytetyt iskarit ja vaihdoin koko paketin omaan ja vola oli taas kuivaa ja hinnaksi tuli 50€
      kappas, mullakin olis tuo homma edessä. EI vuoda mutta tolpan alapusla on heikossa hapessa.

      Pitääkö tuota iskaria ilmata jotenkin vaihdon jälkeen?

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        Originally posted by pheno View Post
        kappas, mullakin olis tuo homma edessä. EI vuoda mutta tolpan alapusla on heikossa hapessa.

        Pitääkö tuota iskaria ilmata jotenkin vaihdon jälkeen?
        ite en ainakaan ilmannut mitenkään
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • Kiko750
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 362
          • Oulu/Finland

          E32 roiskeläppien asennus ohjetta

          Oliskos kellään E32 roiskeläppien (origgis BMW osia) asennusohjetta? Lähinnä etuläpille olis tarvetta, asennussarjassa on peltiosia, joiden käyttötarkoitus ei aukea. Takaläpät oli helppo tapaus.

          Muihin tuonkin ikäkauden BMW malleihin löytyi netistä ohjeita, mutta ei juuri E32:een ja siinä näyttäis olevan omanlaisensa kiinnitys.

          Comment

          • Kiko750
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 362
            • Oulu/Finland

            E32 roiskeläpät

            [QUOTE=Kiko750;2508070]Oliskos kellään E32 roiskeläppien (origgis BMW osia) asennusohjetta? Lähinnä etuläpille olis tarvetta, asennussarjassa on peltiosia, joiden käyttötarkoitus ei aukea. Takaläpät oli helppo tapaus.

            Johan nuo tuli paikalleen. Piti vähän arvailla rautojen paikkoja :think]

            Comment

            • Kiko750
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 362
              • Oulu/Finland

              E32 LAD takaiskarin vuoto korjattu

              Originally posted by waudeville View Post
              mulla tiputti alapäästä kanssa öljyä lad iskarista ja hylky tuli leimalla. ostin käytetyt iskarit ja vaihdoin koko paketin omaan ja vola oli taas kuivaa ja hinnaksi tuli 50€
              Netistä löyty O-renkaitten mitat LAD iskarin kyljessä olevalle säätöyksikölle. Hydrauliikkaliikkeestä ostin sopivat O-renkaat ja pari viereistä koko varmuuden vuoksi. Eikun iskarin purkuun eli vetari pois ulommasta päästä ja paineensäätöyksikkö alapäästä auki 32mm hylsyllä. Puoli litraa tuli Pentosinia pihalle. ja mäntä/jousiyksikkö tipahti kouraan.

              Vaan eipä käyny hankitut O-renkaat kun minulla olikin erilainen paketti iskarissa, yhden O-renkaan sijaan oli O-renkas+nailon tiivisterinkula. Näyttäis olevan vuosimallikohtaisia eroja. Omasta O-rengalajitelmasta löyty sopiva, jolla sai korvattua vanhan O-renkaan+nailonrinkulan yhdistelmän. Lisäksi männän alapää oli ottanu siipeensä ja oli jonkin verran ruosteessa. Tonnisella vesihiomapaperilla kiilottelin pahimmat törsteet pois. Sen verran simppeli mäntä tuo on, että sorvarilla voi teettää tarvittaessa uuden.

              Iskari kasaan ja lisää Pentosinia säiliöön. Nesteet tuntuu pysyvän sisällä ja iskari pelittää. Saa nähdä kuinka pitkää pysyy kuivana. Nyt pari päivää ajeltu ja kokeiltu LAD:a erilaisissa kuopissa ja korokkeitten yli hyppyyttäessä. Ihan oikein kai se toimii, ei ole mikään kivikova joten varman pommitkin on kunnossa.

              Comment

              • Kiko750
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 362
                • Oulu/Finland

                E32 tunkinpaikat helmamuovissa, suojia?

                Kuuluuko muovihelmoissa oleviin tunkinpaikkojen aukkoihin mitään suojaläppiä? Niissä näyttäis olevan jotain mahdollisia napsuja jotain mahdollisesti muovisuojia varten? Kerää aika tehokkaasti kuraa noi tunkin paikat kun mutaisella soratiellä päästää menemään.

                Comment

                • Kiko750
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 362
                  • Oulu/Finland

                  Originally posted by waudeville View Post
                  ite en ainakaan ilmannut mitenkään
                  Sillee ilmasin, että kone käyntiin. Rattia pyörittää kolme kertaa laidasta laitaan. Kone seis ja perä tunkilla ilmaan niin, että molemmat pyörät irtoaa maasta. Siinä roikuttaa 5 minsaa. Sen jälkeen petä alas ja tarkastaa Pentosinin tason säiliössä. Hyvin pelitti.

                  Comment

                  • grandpa-look
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 531
                    • Vaasa/Seinäjoki

                    puhallinmoottorista

                    Mites tuo puhallinmoottorin vaihto m30 koneiseen seiskaan? Ilmeisesti samanlailla kun e34:essa? Eli jos olen ymmärtänyt oikein niin konehuoneen puolelta irroitetaan paisari, ja sen takainen suojalevy ja moottori käteen? Eli onnistuuko merkin varmistaminen ns. lennosta kohtuullisen vähäisellä työllä

                    Auto on 12/1988 ilman ilmastointia. Ruvennut oireilemaan siten ettei lähde puhallin pyörimään säätörullasta edes sillä "suoraohjauksella" eli nopeus maksimiin. Ei puhu myöskään mitään kun laittaa huurunpoiston päälle. Läpät kyllä tottelee ohjausta, mutta moottori ei lähde pyörimään. Tähän on toistaiseksi auttanut kopautus konehuoneen puolelta tuulilasin alareunaan.. eli taitaa olla hiilet lopussa ja ei täten jaksa pyöriä?

                    Pitänee kurkata ja katsastaa moottorin merkki, ilmeisesti kaikkia merkkejä sekasin: Valeo, Behr tai Siemensiä? Mätänet myis moottoria hintaan 99€ kun vain saisi varmistettua sopivuuden :think
                    Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                    ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5162
                      • Joensuu

                      Originally posted by grandpa-look View Post
                      Mites tuo puhallinmoottorin vaihto m30 koneiseen seiskaan? Ilmeisesti samanlailla kun e34:essa? Eli jos olen ymmärtänyt oikein niin konehuoneen puolelta irroitetaan paisari, ja sen takainen suojalevy ja moottori käteen? Eli onnistuuko merkin varmistaminen ns. lennosta kohtuullisen vähäisellä työllä

                      Auto on 12/1988 ilman ilmastointia. Ruvennut oireilemaan siten ettei lähde puhallin pyörimään säätörullasta edes sillä "suoraohjauksella" eli nopeus maksimiin. Ei puhu myöskään mitään kun laittaa huurunpoiston päälle. Läpät kyllä tottelee ohjausta, mutta moottori ei lähde pyörimään. Tähän on toistaiseksi auttanut kopautus konehuoneen puolelta tuulilasin alareunaan.. eli taitaa olla hiilet lopussa ja ei täten jaksa pyöriä?

                      Pitänee kurkata ja katsastaa moottorin merkki, ilmeisesti kaikkia merkkejä sekasin: Valeo, Behr tai Siemensiä? Mätänet myis moottoria hintaan 99€ kun vain saisi varmistettua sopivuuden :think
                      Jos ei tosiaan ole paha rasti purkaa, niin mie voin purkumiinasta myyvä sulle ehjän 35 € + kulut, jos et uutta raski ostaa
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14489
                        • Oulu

                        Jos moottorissa on kaulat ehjät ja hiilet vaan loppu, niin ne hiilet ei montaa senttiä maksa. Käytettyyn moottorin joutus kuitenkin suurella todennäköisyydellä ne kuitenkin vaihtamaan (tai vähintäänki olis järkevää).
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by grandpa-look View Post
                          Mites tuo puhallinmoottorin vaihto m30 koneiseen seiskaan? Ilmeisesti samanlailla kun e34:essa? Eli jos olen ymmärtänyt oikein niin konehuoneen puolelta irroitetaan paisari, ja sen takainen suojalevy ja moottori käteen? Eli onnistuuko merkin varmistaminen ns. lennosta kohtuullisen vähäisellä työllä

                          Auto on 12/1988 ilman ilmastointia. Ruvennut oireilemaan siten ettei lähde puhallin pyörimään säätörullasta edes sillä "suoraohjauksella" eli nopeus maksimiin. Ei puhu myöskään mitään kun laittaa huurunpoiston päälle. Läpät kyllä tottelee ohjausta, mutta moottori ei lähde pyörimään. Tähän on toistaiseksi auttanut kopautus konehuoneen puolelta tuulilasin alareunaan.. eli taitaa olla hiilet lopussa ja ei täten jaksa pyöriä?

                          Pitänee kurkata ja katsastaa moottorin merkki, ilmeisesti kaikkia merkkejä sekasin: Valeo, Behr tai Siemensiä? Mätänet myis moottoria hintaan 99€ kun vain saisi varmistettua sopivuuden :think
                          mulla on tämmönen hyllyssä pölyttymässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/64118351091/ elikkä Valeo, 40€
                          Last edited by peto2; 24-10-2011, 21:42.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • romppa44
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 18
                            • Tampere

                            käykö e34:sen ajovaloumpio e32:seen?

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8264
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by romppa44 View Post
                              käykö e34:sen ajovaloumpio e32:seen?
                              kyl
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Kiko750
                                BTCF Member
                                • Oct 2009
                                • 362
                                • Oulu/Finland

                                Kellään tietoa tästä?

                                Kysellään uudestaan?
                                Originally posted by Kiko750 View Post
                                Kuuluuko muovihelmoissa oleviin tunkinpaikkojen aukkoihin mitään suojaläppiä? Niissä näyttäis olevan jotain mahdollisia napsuja jotain mahdollisesti muovisuojia varten? Kerää aika tehokkaasti kuraa noi tunkin paikat kun mutaisella soratiellä päästää menemään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎