Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osmis
    Moderator
    • May 2006
    • 5271
    • Lieksa, Middle of Nowhere

    Originally posted by zener View Post
    Löytyy sieltä ihkan etupuolelta ja pitäisi tulla pois vänkärinpuolen jalkatilaan...

    Tuossa näkee:
    Kiitoksia. Jospa sen sitten huomenna sais kätösiinsä
    Sawo-Karjala - connection

    @osmis_garage

    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

    Comment

    • Kiko750
      BTCF Member
      • Oct 2009
      • 361
      • Oulu/Finland

      Originally posted by Osmis View Post
      Kiitoksia. Jospa sen sitten huomenna sais kätösiinsä
      Verhouspaneelit molemmilta puolilta irti. Liittimet on kuskin puolen jalkatilassa ja IHKA moduuli tulee sitten vetämällä vänkärin puolen jalkatilaan...muistaakseni :think

      Comment

      • Osmis
        Moderator
        • May 2006
        • 5271
        • Lieksa, Middle of Nowhere

        Originally posted by Kiko750 View Post
        Verhouspaneelit molemmilta puolilta irti. Liittimet on kuskin puolen jalkatilassa ja IHKA moduuli tulee sitten vetämällä vänkärin puolen jalkatilaan...muistaakseni :think
        Yllättävän helppo homma kun oivalsi. Irrottelin samalla myos ilmastoinnin miekan + kennon suojamuovin apukuskin puolelta jotta saa paremmin työskentelytilaa ja näkeekin jotain.

        Homma meni suurinpiirtein näin: Ensin kuskinpuolelta pikku pätkä verhoilupaneelia irti. 2kpl pistokkeiden klipsejä irti. Apukuskinpuolelta jos helpotusta haluaa niin hanskalokero edestä, verhoilun pätkä edestä jolloin näkyy kennon suojamuovi, miekka ja IHKA boxi. Nämä kaikki oli T20 kantaisella torx ruuvilla. Ruuveja oli noin 8kpl yhteensä, eli kaikki mitä siinä näkyy. Ensin otin lämppärin suojamuovin, sen jälkeen pääsee miekkaan vaivatta käsiksi ja kun miekka on irroitettu niin saa vaivatta IHKAN 3 pistoketta irti ja pääsee painamaan sormenpäällä klipsiä joka vapauttaa IHKAN ja se tulee nätisti vetämällä pois. Kyseessa 735ial.
        Sawo-Karjala - connection

        @osmis_garage

        Harraste: E30 325i Cabriolet -86

        Käyttis: E39 528i M-Sport -99

        Comment

        • holmes
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 351
          • Porvoo Connection

          Faijan 750iL akku hyyty tänään.
          Saksalaista BMW Original Teile laatua, akku kesti 13v. (leimattu 06/2000)

          Webaston akku oli vuodelta -89 oli vissiin aika vaihtaa.
          Hieman oltiin skeptisiä et lähteekö Webasto tulille enään.
          Kuin palmun alta lähti töhöttää.
          Montakohan vuotta ollut pimeenä?
          Sir! I have a plan.

          Comment

          • peeämwee
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1823
            • I sink hell

            Terve, tietääkö kukaan mitkä releet menee sinne pieneen "releboksiin" konepellin alla? Vissiin viskon nopea&hidas rele, eli niihin siis vaikuttaa? Peli siis manuaali 735i 1987/2. Ei oo tietokonetta käytettävissä, Mokialla ei voi katsoa.

            Voiko ilman noita releitä ajaminen olla haitallista jollain tavalla??

            Iso Kiitos!
            Last edited by peeämwee; 31-10-2012, 15:45. Reason: lisäys
            Käyttis 2022 330e xDrive M sport
            Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
            A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
            http://velkakello.fi/

            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

            Comment

            • holmes
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 351
              • Porvoo Connection

              Mistä mahtaa moinen löytyä Euroopasta.
              64 11 8 372 523


              Eli numero 1 ja O-renkaat 8,9 and 18
              Sir! I have a plan.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by holmes View Post
                Mistä mahtaa moinen löytyä Euroopasta.
                64 11 8 372 523


                Eli numero 1 ja O-renkaat 8,9 and 18
                kävisin melkeen kysymässä merkkiliikkeestä hintaa kun näkys olevan ototeilellä nissens 159€ :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • enins
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 513
                  • Rauma

                  Originally posted by holmes View Post
                  Mistä mahtaa moinen löytyä Euroopasta.
                  64 11 8 372 523


                  Eli numero 1 ja O-renkaat 8,9 and 18
                  Oletko varma, että kenno on rikki? Nämä vuotavat tyypillisesti juurikin noista O-renkaista.
                  Itse en tätä aikoinaan tiennyt ja ostaa päräytin kennon, O-renkaat ja sen muoviputken, kun ajattelin etten montaa kertaa revi autoa tuota varten auki.

                  O-renkaat saat kätevämmin jostain teknisen alan liikkeestä luokkaan 50 cnt/kpl, kenno löytyy käytettynä vaikka minulta (jos et uutta metsästä).
                  Autokalusto: 320d f30

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14446
                    • Oulu

                    Originally posted by peto2 View Post
                    kävisin melkeen kysymässä merkkiliikkeestä hintaa kun näkys olevan ototeilellä nissens 159€ :think
                    Behri oli viimeksi 750iL:ään 136e tarviketiskiltä... :think

                    Ja kennon matkassa tuli melkein kaikki o-renkaat.
                    Last edited by zener; 30-10-2012, 19:44.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Kiko750
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 361
                      • Oulu/Finland

                      Reilu satanen oli Behr -kenno Tarviketorilla pari vuotta sitten. Kun tuota remppailee, niin KAIKKI O-renkaat samalla uusiksi. Työläs purkaa jälkeenpäin jos joku liitos jää falskaamaan.

                      Ja kannattaa tsekata konehuoneeseen menevät 3 alumiiniputkea, niitä on kuulemma syöpynyt/kulunut puhki. Itte uusin myös kennolta lähtevän muoviputken 6 kun noi muovit tahtoo haprastua 25 vuodessa.

                      Comment

                      • holmes
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 351
                        • Porvoo Connection

                        Kiitoksia nopeista vastauksista.
                        Kenno menee samalla vaihtoon O-renkaineen.
                        Vissiin noi M5 mutterit kannattaa samalla vaihtaa (12,14)
                        Ja tarvittavat putket ja pätkät.
                        Niin ei tarvii jumpata toista kertaa.
                        Last edited by holmes; 30-10-2012, 20:41.
                        Sir! I have a plan.

                        Comment

                        • Kiko750
                          BTCF Member
                          • Oct 2009
                          • 361
                          • Oulu/Finland

                          Jos haluaa olla säästäväinen, niin toki niitten putkien kunto kannattaa tarkastaa ennenkuin tilaa uudet. Suotta niitä vaihtaa jos ovat priimaa. Voihan ne olla vaikka vaihdettu jo kertaalleen.

                          O-renkaissa ja muissa tiivisteissä ylipäätään en yleenstä säästelisi. On nimittäin tullu vastaan liian monta silikoonilla kasattua pommia paikassa jos toisessa

                          Mutterit ei maksa yleensä mitään ja rautakauppatavarakin käy jos ei Bemarin muttereita raski ostaa, ei oo kyllä kalliita nekään (yleensä). Kasaamisen ilo uusilla osilla on moninkertainen. Ei maksa vaivaa alkaa ruosteisia / hapettuneita muttereita puhdisteleen tai maalailemaan.

                          Originally posted by holmes View Post
                          Kiitoksia nopeista vastauksista.
                          Kenno menee samalla vaihtoon O-renkaineen.
                          Vissiin noi M5 mutterit kannattaa samalla vaihtaa (12,14)
                          Ja tarvittavat putket ja pätkät.
                          Niin ei tarvii jumpata toista kertaa.

                          Comment

                          • Kiko750
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 361
                            • Oulu/Finland

                            Just hokasin, että noi mainitut M5 mutterit on neliökannalla eikä normaaleja kuusikulmaisia. Neliökantaiset tulee kennon muovirungossa olevaan koloon ja ei tartte kahta avainta kiristämiseen. Ei taida löytyä ihan joka rautakaupasta. Tosimies tekee rosterilatasta neliön ja vetää siihen M5 kierteen.
                            Tuskin kuitenkaan ottanu pahasti siipeensä kun kabiinissa noi osat on sisällä.

                            Originally posted by holmes View Post
                            Kiitoksia nopeista vastauksista.
                            Kenno menee samalla vaihtoon O-renkaineen.
                            Vissiin noi M5 mutterit kannattaa samalla vaihtaa (12,14)
                            Ja tarvittavat putket ja pätkät.
                            Niin ei tarvii jumpata toista kertaa.

                            Comment

                            • Bemon82
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 98
                              • keski-suomi

                              Ongelma on sellainen että E32 730i -88 tyhjäkäynti pomppii 1000rpm ja 2000rpm välillä, käy kylmänä käynnistäessä tasaisesti mutta korkeilla kierroksilla. Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? toista tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu ja ei ollut apua. Vinkkejä otetaan vastaan

                              Comment

                              • Kiko750
                                BTCF Member
                                • Oct 2009
                                • 361
                                • Oulu/Finland

                                Reilu imuvuoto jossain? Haitariputket, letkut...

                                Originally posted by Bemon82 View Post
                                Ongelma on sellainen että E32 730i -88 tyhjäkäynti pomppii 1000rpm ja 2000rpm välillä, käy kylmänä käynnistäessä tasaisesti mutta korkeilla kierroksilla. Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? toista tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu ja ei ollut apua. Vinkkejä otetaan vastaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎