Kiitoksia. Jospa sen sitten huomenna sais kätösiinsä
Verhouspaneelit molemmilta puolilta irti. Liittimet on kuskin puolen jalkatilassa ja IHKA moduuli tulee sitten vetämällä vänkärin puolen jalkatilaan...muistaakseni :think
Verhouspaneelit molemmilta puolilta irti. Liittimet on kuskin puolen jalkatilassa ja IHKA moduuli tulee sitten vetämällä vänkärin puolen jalkatilaan...muistaakseni :think
Yllättävän helppo homma kun oivalsi. Irrottelin samalla myos ilmastoinnin miekan + kennon suojamuovin apukuskin puolelta jotta saa paremmin työskentelytilaa ja näkeekin jotain.
Homma meni suurinpiirtein näin: Ensin kuskinpuolelta pikku pätkä verhoilupaneelia irti. 2kpl pistokkeiden klipsejä irti. Apukuskinpuolelta jos helpotusta haluaa niin hanskalokero edestä, verhoilun pätkä edestä jolloin näkyy kennon suojamuovi, miekka ja IHKA boxi. Nämä kaikki oli T20 kantaisella torx ruuvilla. Ruuveja oli noin 8kpl yhteensä, eli kaikki mitä siinä näkyy. Ensin otin lämppärin suojamuovin, sen jälkeen pääsee miekkaan vaivatta käsiksi ja kun miekka on irroitettu niin saa vaivatta IHKAN 3 pistoketta irti ja pääsee painamaan sormenpäällä klipsiä joka vapauttaa IHKAN ja se tulee nätisti vetämällä pois. Kyseessa 735ial.
Faijan 750iL akku hyyty tänään.
Saksalaista BMW Original Teile laatua, akku kesti 13v. (leimattu 06/2000)
Webaston akku oli vuodelta -89 oli vissiin aika vaihtaa.
Hieman oltiin skeptisiä et lähteekö Webasto tulille enään.
Kuin palmun alta lähti töhöttää.
Montakohan vuotta ollut pimeenä?
Terve, tietääkö kukaan mitkä releet menee sinne pieneen "releboksiin" konepellin alla? Vissiin viskon nopea&hidas rele, eli niihin siis vaikuttaa? Peli siis manuaali 735i 1987/2. Ei oo tietokonetta käytettävissä, Mokialla ei voi katsoa.
Voiko ilman noita releitä ajaminen olla haitallista jollain tavalla??
Iso Kiitos!
Last edited by peeämwee; 31-10-2012, 15:45.
Reason: lisäys
Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva http://velkakello.fi/
Radiator, automatic air condit./microfilt | BMW 7' E32 750iL M70 Europe
Eli numero 1 ja O-renkaat 8,9 and 18
Oletko varma, että kenno on rikki? Nämä vuotavat tyypillisesti juurikin noista O-renkaista.
Itse en tätä aikoinaan tiennyt ja ostaa päräytin kennon, O-renkaat ja sen muoviputken, kun ajattelin etten montaa kertaa revi autoa tuota varten auki.
O-renkaat saat kätevämmin jostain teknisen alan liikkeestä luokkaan 50 cnt/kpl, kenno löytyy käytettynä vaikka minulta (jos et uutta metsästä).
Reilu satanen oli Behr -kenno Tarviketorilla pari vuotta sitten. Kun tuota remppailee, niin KAIKKI O-renkaat samalla uusiksi. Työläs purkaa jälkeenpäin jos joku liitos jää falskaamaan.
Ja kannattaa tsekata konehuoneeseen menevät 3 alumiiniputkea, niitä on kuulemma syöpynyt/kulunut puhki. Itte uusin myös kennolta lähtevän muoviputken 6 kun noi muovit tahtoo haprastua 25 vuodessa.
Kiitoksia nopeista vastauksista.
Kenno menee samalla vaihtoon O-renkaineen.
Vissiin noi M5 mutterit kannattaa samalla vaihtaa (12,14)
Ja tarvittavat putket ja pätkät.
Niin ei tarvii jumpata toista kertaa.
Jos haluaa olla säästäväinen, niin toki niitten putkien kunto kannattaa tarkastaa ennenkuin tilaa uudet. Suotta niitä vaihtaa jos ovat priimaa. Voihan ne olla vaikka vaihdettu jo kertaalleen.
O-renkaissa ja muissa tiivisteissä ylipäätään en yleenstä säästelisi. On nimittäin tullu vastaan liian monta silikoonilla kasattua pommia paikassa jos toisessa
Mutterit ei maksa yleensä mitään ja rautakauppatavarakin käy jos ei Bemarin muttereita raski ostaa, ei oo kyllä kalliita nekään (yleensä). Kasaamisen ilo uusilla osilla on moninkertainen. Ei maksa vaivaa alkaa ruosteisia / hapettuneita muttereita puhdisteleen tai maalailemaan.
Kiitoksia nopeista vastauksista.
Kenno menee samalla vaihtoon O-renkaineen.
Vissiin noi M5 mutterit kannattaa samalla vaihtaa (12,14)
Ja tarvittavat putket ja pätkät.
Niin ei tarvii jumpata toista kertaa.
Just hokasin, että noi mainitut M5 mutterit on neliökannalla eikä normaaleja kuusikulmaisia. Neliökantaiset tulee kennon muovirungossa olevaan koloon ja ei tartte kahta avainta kiristämiseen. Ei taida löytyä ihan joka rautakaupasta. Tosimies tekee rosterilatasta neliön ja vetää siihen M5 kierteen.
Tuskin kuitenkaan ottanu pahasti siipeensä kun kabiinissa noi osat on sisällä.
Kiitoksia nopeista vastauksista.
Kenno menee samalla vaihtoon O-renkaineen.
Vissiin noi M5 mutterit kannattaa samalla vaihtaa (12,14)
Ja tarvittavat putket ja pätkät.
Niin ei tarvii jumpata toista kertaa.
Ongelma on sellainen että E32 730i -88 tyhjäkäynti pomppii 1000rpm ja 2000rpm välillä, käy kylmänä käynnistäessä tasaisesti mutta korkeilla kierroksilla. Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? toista tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu ja ei ollut apua. Vinkkejä otetaan vastaan
Ongelma on sellainen että E32 730i -88 tyhjäkäynti pomppii 1000rpm ja 2000rpm välillä, käy kylmänä käynnistäessä tasaisesti mutta korkeilla kierroksilla. Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? toista tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu ja ei ollut apua. Vinkkejä otetaan vastaan
Comment