Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • holmes
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 351
    • Porvoo Connection

    E32 750iaL.
    Kävipä moinen hasardi korjaamolla laturin hiilien vaihdossa.
    Korjaamo jääkööt salaisuudeksi.
    Viikko sitten auto huoltoon.
    Takakelkan puslat, lambdat ja laturinhiilien/säätäjä vaihto kyseessä.
    Asentaja irroitti laturin ja hydrauliikan letkut.
    Kaikki toimi noin 15min kun asiakas haki auton kunnes ihmetteli miksi tasonsäätö antaa vikailmoa.
    Korjaamo tekee koeajon kunnes ajossa huomaa että konepellin alta alkaa tulemaan savua. Nopea pysäytys tien sivuun pelti auki ja konetila tulessa.
    Sai onneksi sammutettua ennenkuin paloi koko auto.

    Syy hydraulikkajärjestelmä ylitäytetty, jolloin sylki nesteet ulos ja suoraan pakosarjalle.
    Päivän homma kesti 4 päivää. Lopullinen tuomio tasonsäätö herjaa vikatilaa edelleenkin.
    Sulannutta muovia edelleenkin vasemman lohkon ympärillä ja vaihettu vain palaneet tulpan johdot.
    Lisävikoja odotellessa palon johdosta.
    Last edited by holmes; 17-06-2014, 20:54.
    Sir! I have a plan.

    Comment

    • Kimosabe
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 120
      • Kotipellon perämehtät

      E32 735ia

      nyt tuli semmonen onkkelma ettei seiska halua liikkua eteenpäin, eli laatikosta on levyt paskana! Niin osaako joku sanoa onko noissa automaattilaatikoissa mitä eroa, ku moni sanoo että e32 735ia:ssa on tommonen ZF:n 4 HP-22 laatikko jonka osanumero on 1043 010 371 ja mulla on sitte paikallaantuossa omassa 735ia:ssa tuommonen osanumeroltaan 1043 010 688 ja sitä käytetään kuulemma 730ia:ssa? eli onko nuissa laatikossa oikeestaan mitää eroa ja joutuukohan boxia vaihtaan jos nakkaan tuon 371 loppusen lootan paikalleen? jos joku tietää tähän vastauksen ni voisko ilmottaa vaikka tekstiviestinä mulle numeroon 045-1185445 -Kimmo-
      BMW E39 523i Moiregrau
      Ford Focus Mk2,5 1,6tdci (kunku) käyttis

      IG @siniluojon_kimmo

      Comment

      • holmes
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 351
        • Porvoo Connection

        Auto menee takaisin pajalle 11.7.
        Tasonsäätö herjaa edelleen.
        Anturivika tai säätötanko väännetty mutkalle.
        Sir! I have a plan.

        Comment

        • Leksa1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 37
          • Suomi

          Eikös tuosta tasonsäädöstä saisi DIS:llä luettua jotakin tietoja?

          Todella huono säkä sulla käynyt, ei kovinkaan herkästi pala toi pentosin

          Comment

          • dr.2
            Bimmer Rookie
            • Jul 2014
            • 30
            • finland

            Paljonko on e32 750iL:n vakioalustan korkeus mitattuna pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan? Taka-akseli kiinnostaa enemmän mutta jos jollain on vakioalusta niin samalla kerrallahan voi mitata molemmat
            "This here is the BMW 760Li. Or to give it it's other name, the BMW 'Move Over, Poor Person'." - James May

            Comment

            • Jarsse
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1520
              • Kymenlaakso

              Minkälainen ajonesto on 91 750ial:ssa?eli onko vaan perus rinkula virtalukon ympärillä ja avaimessa siru ja estää vaan starttauksen vai kehittyneempi,mieton vain että uskaltaako ostaa sellaista missä on ajonesto jäänyt päälle eikä saa käyntiin,tuleeko kalliiksi korjata
              E91 325xi vm07
              E60 530xd vm06 stage X

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by mehtojarvi View Post
                Minkälainen ajonesto on 91 750ial:ssa?eli onko vaan perus rinkula virtalukon ympärillä ja avaimessa siru ja estää vaan starttauksen vai kehittyneempi,mieton vain että uskaltaako ostaa sellaista missä on ajonesto jäänyt päälle eikä saa käyntiin,tuleeko kalliiksi korjata
                Eihän tuon ikäisissä ole varsinaista ajonestoa lainkaan.. pelkkä "koodilukko" ajotietokoneessa ja hälytin lauetessaan estää startin :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • energy
                  BTCF Member
                  • May 2003
                  • 1696
                  • Haukipudas, Oulu

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Eihän tuon ikäisissä ole varsinaista ajonestoa lainkaan.. pelkkä "koodilukko" ajotietokoneessa ja hälytin lauetessaan estää startin :think
                  Kovasti kuitenkin bmwfans.info väittää, että 02/90 eteenpäin virtalukossa olisi tuo "ring antenna" (antenni sirun lukemiseen) mikäli lisävarusteissa mainitaan "Electronic Immobilizer" tai "Infrared remote control with folding key":



                  Omassa toisessa 750iL:ssä (12/91) on tuo infrapunakake ja hälytin, mutta ei siinä mitään sirua eikä tuota lukijaa ole. En ole yhdessäkään E32 vielä nähnyt siruavainta, siruavainhan tuli tietääkseni vasta E38 korimalliin 01/95 kun EWS II myötä...
                  :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                  :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                  :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                  Comment

                  • peeämwee
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1823
                    • I sink hell

                    Terrrrve taas hurjat! Käynnistelin e28:sia pitkästä aikaa jonkin aikaa sitten huomatakseni ikävän asian: tankkasin bensaa ennen starttia ja tankkihan oli alkanut vuotamaan täyttöputken alapäästä. Iso s!!tana lipsahti.

                    Nyt mietinkin miten huohotus on toteutettu e32:sessa? Miten saa tutkittua ettei ole tukossa? Searchin perkele ei taas tuottanut tuloksia.
                    Tiedän kyllä että tankin yläosa kannattaa puhdistaa tasaisin väliajoin ettei paska jää sinne muhimaan.
                    Tuo e32:nen kun nyt on tuossa työn alla niin mietin miten saan parhaiten vältettyä ongelman etukäteen. Kiitos karjut jo etukäteen.
                    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                    http://velkakello.fi/

                    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                    Comment

                    • Joht1s
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 69
                      • Turku

                      heitänpä tähän nyt kun ei muualta irronnut vastausta...

                      puhuvat pojat tuossa et E32:n ilmastoinnissa on painekytkin. check.

                      toimiiko kompura jos aineet on vähissä/loppu? juurikin tuon painekytkimen takia?

                      kuulopuhetta vai faktaa? Omassa ei kylmästöinti ole toiminut ikuisuuksiin, syytä en tiedä kun ei oman omistuksen aikana ole toiminut.

                      Ja varmistukseksi, auto on muistaakseni 10/1992 joten lienee jo R134a kylmäaineella kun sellaset täyttöventtiilitkin löytyy?

                      apua, kuolema tulee näillä helteillä!!
                      Nykyinen: e36 328i touring M-Sport -97
                      Entiset: e34 535i, e30 318i touring, e28 528i -86, e32 730iaL -92

                      Comment

                      • Sakkeri
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 307
                        • Oulu

                        Apukuskinpuoleisen etuvalon yläpuolella on tarra kun avaat konepellin joka kertoo alkuperäisen kylmäaineen laadun ja määrän.

                        Kompura ei pyöri jos ainetta=painetta ei ole järjestelmässä tarpeeksi.
                        Toki magneettikytkin kompuran päässäkin voi olla rikki jos järjestelmässä on aineet sisällä.

                        Tuolta hieman vertaistukea: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293930&page=9

                        Itse tosiaan käytin typellä koeponnistettavana järjestelmän jossa selvisi että kompura vuotaa liitoksistaan.

                        Tein tarvittavat korjaukset + vaihdoin kuivaimen sekä vaadittavat osat + täyttö ja nyt rokkaa. Pitänee ehkä vielä putsailla lauhdutin hyväksi, ihan varmuuden vuoksi.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Joht1s
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 69
                          • Turku

                          Tänään käytin kylmästöintihuollossa, 460g oli ainetta järjestelmässä, liki 1,5kg sinne laitettii takas. Ei vuotoja, mut kompura ei silti lähde pyörimään.. pitää ehjä laite sinne vaihtaa varmaan, vesiventtiili(t) lienee jumissa kans. Kuivainta en nyt ihan vielä vaihda, katsotaan tuosta nyt ensin tuo kompuran toiminta.
                          Nykyinen: e36 328i touring M-Sport -97
                          Entiset: e34 535i, e30 318i touring, e28 528i -86, e32 730iaL -92

                          Comment

                          • Sakkeri
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 307
                            • Oulu

                            Eikai kompuraa pidä vaihtaa jos se ei lähde pyörimään. Magneettikytkin tai paineanturi?

                            Kompuralle omassani meni kolme johtoa, yhteen syöttämällä 12v saa testattua magneettikytkimen toiminnan, jos se pelaa niin sitten paineanturi.

                            Tähän hätään en muista minkä värinen se magneettikytkimen johto oli, kytkentäkaavioita tutkailemalla varmastikkin selviää.

                            Edit: Mitenhän näissä oli, pitääkö ilmastoinnin flektinkin pyöriä, jotta kompura kytkeytyy? Ilmeisesti e39 tai e38 ei lähde pyörittämään kompuraa jos flekti ei toimi.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14439
                              • Oulu

                              Originally posted by Sakkeri View Post
                              Edit: Mitenhän näissä oli, pitääkö ilmastoinnin flektinkin pyöriä, jotta kompura kytkeytyy? Ilmeisesti e39 tai e38 ei lähde pyörittämään kompuraa jos flekti ei toimi.
                              Ei tarvi flektin toimia, edes E38/E39.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Joht1s
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 69
                                • Turku

                                ilmeisesti auto käyntiin, 12V suoraan kompuraan ja jos jotakin tapahtuu niin vika on ennen kompuraa? ilmastoinnin sulakkeelle tulee kyllä virta normaalisti.

                                Paineanturi on kompurassa ja/tai kuivaimessa??
                                Nykyinen: e36 328i touring M-Sport -97
                                Entiset: e34 535i, e30 318i touring, e28 528i -86, e32 730iaL -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎