Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #61
    Originally posted by zener View Post
    Ohjaustangon iso mutteri?
    Sepä se... Kiristä tiukkaan, mutta ei liian tiukkaan, muten ei pituussäätö toimi.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14446
      • Oulu

      #62
      Originally posted by Leka View Post
      Sepä se... Kiristä tiukkaan, mutta ei liian tiukkaan, muten ei pituussäätö toimi.
      Unohdinpa mainita, että tosiaan reaktiotankomaisesti kolina korostuu kun sievästi jarrua painaa. Terävissä montuissa.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

        #63
        Originally posted by Morkai View Post


        Tietääkö joku miten on mahdollista, että korjaamokäsikirjassa on soft-close-ovien korjausohjeet E32:seen? Onko näitä tosiaan saanut, itse en ole koskaan törmännyt.

        En ole nyt ihan varma asiasta, mutta eiköhän se homma mennyt niin, että E32:een oli suunnitteilla soft-close ovetkin ja kaikki valmistelut niitä varten myös tehtynä, mutta tuotantoon niitä ei ikinä päätynyt E38 mallin tulemisen takia. Eli insinöörit oli vähän aikaansa edellä, mutta uusi malli tuli ja ajoi ohi.

        Comment

        • waudeville
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 2089
          • Nokia

          #64
          irrottelin tossa takaluukun verhoiluja ja sieltähän löytyi tankin luukun kohdalta toinen akku ja varmaan tehtaalta asti ollut kiinni niin mihis kaikkiin toi liittyy? ei ole omassa webastoo
          e34 540ia -94 Batmobile
          candy-king

          ex: e32 735i -89
          e34 525i -89

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #65
            Originally posted by waudeville View Post
            irrottelin tossa takaluukun verhoiluja ja sieltähän löytyi tankin luukun kohdalta toinen akku ja varmaan tehtaalta asti ollut kiinni niin mihis kaikkiin toi liittyy? ei ole omassa webastoo
            sinulla on varmaan varuste nro. 570, stronger electricity supply..
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #66
              E32 madalluksesta kysellään hirviästi.

              Jousi/iskarisarjat:
              Pääasiassa kaikki kutos/kasikoneen e34 sarjat käy. Ajossa ei huomaa onko 12mm vai 14mm pultin etuiskarit. 80mm jouset laskee jo aika alas, olisko etupalkista semmonen 70mm "järkevillä" 17" renkailla. Takapää jää keravalaiseks -40mm jousilla vaikka laittais miten pienet takapyörät.

              Coiloverit:
              Itellä on KW V2 näistä on pirusti kyselty YV:llä joten tässä stoori.
              Lähetin omat 750 etutolpat maailmalle helsinkiläisen osaputkan kautta ja pyysin niihin e34M5 tolpat. Noin 2kk päästä tulivat takas keltapassivoituna täydellisenä settinä keltaisilla jousilla. Settiin ei sisälly yläpäitä, taakse otin BMW oemit ja eteen jotku JDM säädettävät uniballit. KW:ssa takajouset ei oo 2,25" vaan ne on kartiomalliset eli menee vakioylälaakeriin. Se hankaloittaa vähän esim. jousien mahdollista vaihtamista. Takapää ei vieläkään laske niin alas kun haluaisin, mutta mulla on aivan naurettavan isot takapyörät, ulkohalkaisija vastaa 225/65/15:a. Lyhyemmät jouset vois auttaa mutta sit tullaan pisteeseen että joustovara loppuu. Jauhan noi takapyörät hiiteen alkukesästä ja koitan himpun matalampia.

              Seuraava upgrade: Vaihdan taakse jäykemmät hyllyjouset ja uniball-yläpäät. Kunhan vaan ensin keksin mistä tonne takapäähän sopivat uniballit löytyy, kierre taitaa olla M10? Ehdotukset näistä kiinnostaa. Otan oman kiulun varmaan vappuun mennessä ajoon ni sit halukkaat pääsee ihmettelemään ja potkimaan fillareita.
              Last edited by Guest; 27-03-2010, 10:08.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14446
                • Oulu

                #67
                Kuinkas tuo peräntasonsäätö järjestelmä täytyisi ilmata? Täytyy yksi putki ainakin sinne vaihtaa niin olisi hyvä tietää.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

                  #68
                  Originally posted by zener View Post
                  Kuinkas tuo peräntasonsäätö järjestelmä täytyisi ilmata? Täytyy yksi putki ainakin sinne vaihtaa niin olisi hyvä tietää.
                  Tässä ohjeet!

                  -Laita aluksi reservisäiliö täyteen pentosiinia (25 mm alle säiliön ylärajan)
                  -Laita konttiin 150 kg roinaa
                  -Käynnistä auto ja kääntele rattia ääriasennosta toiseen useamman kerran (vaihda suuntaa aina kun alkaa kuulumaan jurnuttavaa ääntä) toista tätä niin kauan, kun ääntä ei enää kuulu.
                  -Lopuksi nosta auton perä ilmaan, niin että renkaat roikkuvat ilmassa. Odota pari minuuttia ja tarkista reservisäiliöstä pentosiinin taso. Jos säiliössä on vähemmän kuin 25 mm alle säiliön ylärajan, niin lisää pentosiiniä. Jos säiliössä on liikaa pentosiiniä, niin imet sitä sitten pois. (25 mm alle säiliön reunan on hyvä taso.)

                  Siinä se.

                  EDIT: Tota ratinkääntelyoperaatiota voi toistaa myöhemminkin ja tsekata, että on tosiaan saanu kaiken ilman ulos.
                  Last edited by Raputurkki; 27-03-2010, 11:53.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #69
                    Originally posted by zener View Post
                    Kuinkas tuo peräntasonsäätö järjestelmä täytyisi ilmata? Täytyy yksi putki ainakin sinne vaihtaa niin olisi hyvä tietää.
                    Ja se tasonsäätöventtiilissä oleva nippa ei ole ilmausruuvi vaan sitä varten että siitä päästetään järjestelmän paine pois ennenkuin niitä putkia aletaan irroittelemaan, letku ruuviin kiinni, astiaan ja löysälle, auton tulee olla pukeilla tai muuten perä haluaa alas... jos putkia irroittelee löysäämättä painetta auton alta kömpii varsin öljyinen kaveri. tämän paineenlaskun jälkeen ruuvin annetaan olla kiinni, ilmaus kuten edellä.
                    Tasonsäädöllisessähän takapään saa helposti mille korkeudelle haluaa, unohtamatta säätää tietysti sensori sitten vastaavasti ettei suspension levellin ghälytyksiä tule. Toki tehtaan orkkiskorkeus on pyöränkulmien ja siten ajo-ominaisuuksien kannalta paras.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      #70
                      Kiitoksia vastauksista, eiköhän ne putket saada vaihdettua, jahka saapuvat.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #71
                        Tuommoinen kuva on koneella E32:n hydraulikaaviosta ja perustietoa tasonsäädöstä tästä jos ei ole jo koneelle tarttunut.

                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          #72
                          Yllättäen Lekalta löytyy kattavaa tietoa.

                          "bleed screw, unreachable" Kuulostaa pahalta. :think
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #73
                            Originally posted by zener View Post
                            Yllättäen Lekalta löytyy kattavaa tietoa.
                            Niin, noh, en tuon kuvan oikeellisuudesta mene vannomaan, mutta se pdf on aika virallista tietoa.

                            Tuolta löytyy myös aika paljon tarinaa LAD:sta, mutta sulle ja kaikille muille E32/E34:sta kiinnostuneille sen pitäisi olla tuttu saitti.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Raputurkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 545
                              • Suomi

                              #74
                              Originally posted by zener View Post
                              Yllättäen Lekalta löytyy kattavaa tietoa.

                              "bleed screw, unreachable" Kuulostaa pahalta. :think
                              Ei toi bleed screw ole "unreachable". Laskee vaan pakoputkiston takaosan alemmas, niin tulee just riittävästi tilaa. Ahdasta kuitenkin on. Putkistoa ei tarvitse irrottaa. Riittää, kun tosiaan vaan laskee sitä perästä vähän alemmas. Tota "Bleed screwta" tarvitaan siis paineen poistamiseen systeemistä, ettei tule pentosiinit naamalle kun irrottaa letkuja.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                #75
                                Joo, tänään taas valelin hieman rost offia kierteisiin ku oli auto nosturilla. Eipä se tosiaan niin "unreachable" ole.

                                Keulan kolinaa ihmetelty ja etuyläpään laakerit on ehjät, samoin rattiakselin mutteri oli tiukassa. Kyllä kai se on vaan uskottava että tukivarsissa se välys on vaikkei sitä mitenkään saa todennettua.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎