Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Leka View PostSepä se... Kiristä tiukkaan, mutta ei liian tiukkaan, muten ei pituussäätö toimi.
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View Post
Tietääkö joku miten on mahdollista, että korjaamokäsikirjassa on soft-close-ovien korjausohjeet E32:seen? Onko näitä tosiaan saanut, itse en ole koskaan törmännyt.
En ole nyt ihan varma asiasta, mutta eiköhän se homma mennyt niin, että E32:een oli suunnitteilla soft-close ovetkin ja kaikki valmistelut niitä varten myös tehtynä, mutta tuotantoon niitä ei ikinä päätynyt E38 mallin tulemisen takia. Eli insinöörit oli vähän aikaansa edellä, mutta uusi malli tuli ja ajoi ohi.
Comment
-
-
Originally posted by waudeville View Postirrottelin tossa takaluukun verhoiluja ja sieltähän löytyi tankin luukun kohdalta toinen akkuja varmaan tehtaalta asti ollut kiinni niin mihis kaikkiin toi liittyy? ei ole omassa webastoo
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
herrakani
E32 madalluksesta kysellään hirviästi.
Jousi/iskarisarjat:
Pääasiassa kaikki kutos/kasikoneen e34 sarjat käy. Ajossa ei huomaa onko 12mm vai 14mm pultin etuiskarit. 80mm jouset laskee jo aika alas, olisko etupalkista semmonen 70mm "järkevillä" 17" renkailla. Takapää jää keravalaiseks -40mm jousilla vaikka laittais miten pienet takapyörät.
Coiloverit:
Itellä on KW V2 näistä on pirusti kyselty YV:llä joten tässä stoori.
Lähetin omat 750 etutolpat maailmalle helsinkiläisen osaputkan kautta ja pyysin niihin e34M5 tolpat. Noin 2kk päästä tulivat takas keltapassivoituna täydellisenä settinä keltaisilla jousilla. Settiin ei sisälly yläpäitä, taakse otin BMW oemit ja eteen jotku JDM säädettävät uniballit. KW:ssa takajouset ei oo 2,25" vaan ne on kartiomalliset eli menee vakioylälaakeriin. Se hankaloittaa vähän esim. jousien mahdollista vaihtamista. Takapää ei vieläkään laske niin alas kun haluaisin, mutta mulla on aivan naurettavan isot takapyörät, ulkohalkaisija vastaa 225/65/15:a. Lyhyemmät jouset vois auttaa mutta sit tullaan pisteeseen että joustovara loppuu. Jauhan noi takapyörät hiiteen alkukesästä ja koitan himpun matalampia.
Seuraava upgrade: Vaihdan taakse jäykemmät hyllyjouset ja uniball-yläpäät. Kunhan vaan ensin keksin mistä tonne takapäähän sopivat uniballit löytyy, kierre taitaa olla M10? Ehdotukset näistä kiinnostaa. Otan oman kiulun varmaan vappuun mennessä ajoon ni sit halukkaat pääsee ihmettelemään ja potkimaan fillareita.Last edited by Guest; 27-03-2010, 10:08.
Comment
-
Originally posted by zener View PostKuinkas tuo peräntasonsäätö järjestelmä täytyisi ilmata? Täytyy yksi putki ainakin sinne vaihtaa niin olisi hyvä tietää.
-Laita aluksi reservisäiliö täyteen pentosiinia (25 mm alle säiliön ylärajan)
-Laita konttiin 150 kg roinaa
-Käynnistä auto ja kääntele rattia ääriasennosta toiseen useamman kerran (vaihda suuntaa aina kun alkaa kuulumaan jurnuttavaa ääntä) toista tätä niin kauan, kun ääntä ei enää kuulu.
-Lopuksi nosta auton perä ilmaan, niin että renkaat roikkuvat ilmassa. Odota pari minuuttia ja tarkista reservisäiliöstä pentosiinin taso. Jos säiliössä on vähemmän kuin 25 mm alle säiliön ylärajan, niin lisää pentosiiniä. Jos säiliössä on liikaa pentosiiniä, niin imet sitä sitten pois. (25 mm alle säiliön reunan on hyvä taso.)
Siinä se.
EDIT: Tota ratinkääntelyoperaatiota voi toistaa myöhemminkin ja tsekata, että on tosiaan saanu kaiken ilman ulos.Last edited by Raputurkki; 27-03-2010, 11:53.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKuinkas tuo peräntasonsäätö järjestelmä täytyisi ilmata? Täytyy yksi putki ainakin sinne vaihtaa niin olisi hyvä tietää.
Tasonsäädöllisessähän takapään saa helposti mille korkeudelle haluaa, unohtamatta säätää tietysti sensori sitten vastaavasti ettei suspension levellin ghälytyksiä tule. Toki tehtaan orkkiskorkeus on pyöränkulmien ja siten ajo-ominaisuuksien kannalta paras.
Comment
-
-
Tuommoinen kuva on koneella E32:n hydraulikaaviosta ja perustietoa tasonsäädöstä tästä jos ei ole jo koneelle tarttunut.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostYllättäen Lekalta löytyy kattavaa tietoa.
Tuolta löytyy myös aika paljon tarinaa LAD:sta, mutta sulle ja kaikille muille E32/E34:sta kiinnostuneille sen pitäisi olla tuttu saitti.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostYllättäen Lekalta löytyy kattavaa tietoa.
"bleed screw, unreachable" Kuulostaa pahalta. :think
Comment
-
-
Joo, tänään taas valelin hieman rost offia kierteisiin ku oli auto nosturilla. Eipä se tosiaan niin "unreachable" ole.
Keulan kolinaa ihmetelty ja etuyläpään laakerit on ehjät, samoin rattiakselin mutteri oli tiukassa. Kyllä kai se on vaan uskottava että tukivarsissa se välys on vaikkei sitä mitenkään saa todennettua.
Comment
-
Comment