Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • V W
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 335
    • Salo

    Tuli sit tilattuun jotkut madallusjouset seiskaan,saa nähdä mitä tulee tai on tulemata...

    Käväsin eilen samassa varaosaliikkeessä ja vanhempi myyjä nyt ensimmäisenä tiskin takana.
    Ei tainnu puol tuntia riittää,mut löyty seiskaan iskarit,ei tahtonu myydä vitosen iskareita.Taitolaji se on toi myyminenkin...
    Oishan noita tehdastilauksena saanu,eikä etuiskaritkaan ois merkkiliikkkes olleet pöyristyttävän kalliit.
    Ford 4500 :think Nuffield
    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

    Kawasaki ZX-12R
    Borat

    Comment

    • wuoma
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 519
      • Espoo

      Ilmastoinnin kanssa on jotain häikkää. Kävin täytättämässä järjestelmän ja siellä oli vähän vanhaakin tavaraa sisällä (sen verran ainakin, että lain mukaan saivat täyttää) ja pahemmin se ei ainakaan vuoda.
      Kylmää ei kuitenkaan puhalla.
      Auto on -93 ja siinä on automaatti-ilmastointi.
      Ilmastoinnin nappia painamalla EHKÄ tapahtuu ihan pieni muutos tyhjäkäynnissä, joten kuvittelisin kompuran käynnistyvän....

      Mistäs lähtisi etsimään vikaa?
      M6 E63

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        Originally posted by wuoma View Post
        Ilmastoinnin kanssa on jotain häikkää. Kävin täytättämässä järjestelmän ja siellä oli vähän vanhaakin tavaraa sisällä (sen verran ainakin, että lain mukaan saivat täyttää) ja pahemmin se ei ainakaan vuoda.
        Kylmää ei kuitenkaan puhalla.
        Auto on -93 ja siinä on automaatti-ilmastointi.
        Ilmastoinnin nappia painamalla EHKÄ tapahtuu ihan pieni muutos tyhjäkäynnissä, joten kuvittelisin kompuran käynnistyvän....

        Mistäs lähtisi etsimään vikaa?
        En Timppa tiedä mikä sulla on vikana, mutta ite tarkastaisin ensin pyöriikö se kompura oikeasti. Omassa ex ex ex e34:sessa ei ollut mun aikana koskaan edes kompuran hihnaa paikallaan, mutta hiutalenappi nosti tyhjäkäyntiä kuitenkin!

        Katso kompuran päässä olevaa hihnapyörä/magneettikytkin-pakettia kone käynnissä. Kytkimen ja kompuran välissä pitäisi olla rako, eli kompura on irti voimalinjasta. Kun käyt painamassa hiutaletta, pitäisi kytkimen vetää tuo rako kiinni, ja kompuran lähteä mukaan peliin. Ihan kuuluva naksaus tulee jos pelti ylhäällä.

        ...Jos ei lähde, vikakoodit lukuun. Painetunnistimet jne...

        Comment

        • wuoma
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 519
          • Espoo

          Originally posted by Risto113 View Post
          En Timppa tiedä mikä sulla on vikana, mutta ite tarkastaisin ensin pyöriikö se kompura oikeasti. Omassa ex ex ex e34:sessa ei ollut mun aikana koskaan edes kompuran hihnaa paikallaan, mutta hiutalenappi nosti tyhjäkäyntiä kuitenkin!

          Katso kompuran päässä olevaa hihnapyörä/magneettikytkin-pakettia kone käynnissä. Kytkimen ja kompuran välissä pitäisi olla rako, eli kompura on irti voimalinjasta. Kun käyt painamassa hiutaletta, pitäisi kytkimen vetää tuo rako kiinni, ja kompuran lähteä mukaan peliin. Ihan kuuluva naksaus tulee jos pelti ylhäällä.

          ...Jos ei lähde, vikakoodit lukuun. Painetunnistimet jne...

          Eikös se kompuran päässä oleva osa, jota voi ihan käsin pyöritellä koneen ollessa sammuksissa, pitäisi lähteä pyörimään kun kompressori käynnistyy?

          Näin ei tuossa omassa ainakaan tapahdu, ts. ei mitään silminnähtävää eroa kompressorin toiminnassa hiutalenappia painettaessa.

          Sulakkeet konetilassa ovat kaikki ehjiä. Mitäs seuraavaksi? Kuka lukisi Espoon lähistöllä vikakoodit?
          M6 E63

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by wuoma View Post
            Eikös se kompuran päässä oleva osa, jota voi ihan käsin pyöritellä koneen ollessa sammuksissa, pitäisi lähteä pyörimään kun kompressori käynnistyy?

            Näin ei tuossa omassa ainakaan tapahdu, ts. ei mitään silminnähtävää eroa kompressorin toiminnassa hiutalenappia painettaessa.
            Sen magneetin pystyis ainakin kotikonstein testata onko edes ehjä enää.
            Eli suoraan 12V siihen magneetille.
            Ilmeisesti systeemi on kuitenkin osittain ehjä, kerran nappiin syttyy valo ja tyhjäkäynnissä on ero.

            Comment

            • wuoma
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 519
              • Espoo

              Originally posted by sleepertuning View Post
              Sen magneetin pystyis ainakin kotikonstein testata onko edes ehjä enää.
              Eli suoraan 12V siihen magneetille.
              Ilmeisesti systeemi on kuitenkin osittain ehjä, kerran nappiin syttyy valo ja tyhjäkäynnissä on ero.
              Nappiin syttyy kyllä valo, tyhjäkäynnissä EHKÄ on pieni ero.... voi tosin olla plaseboakin.

              Kompressorin kyljessä oleva liitin näytti ehjältä ja johdot olivat paikallaan.
              M6 E63

              Comment

              • V W
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 335
                • Salo

                Tuli tosa soft close luukun kans pientä probleemaa,eli ei mene kiinni,ei edes painamalla.


                Servo ei surraa,piti edellispäivänä hiukan ylimäärästä pauketta ja rutinaa.
                Kappalat tuli jo irroitettuu,mut päreiks asti en oo viäl pistäny.

                Kanittaako mahdollisest hajonnu moottori vastaan?

                No ei se moottori hajal ollu,mut ei pyöri autos
                Palanutta sulaketta ei äkkiseltään löytyny ja mikrokytkimii ei ruvettu ny juur tutkiiin
                Last edited by V W; 09-07-2010, 21:07. Reason: luukku saatiin kiinni
                Ford 4500 :think Nuffield
                Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                Kawasaki ZX-12R
                Borat

                Comment

                • wuoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 519
                  • Espoo

                  Originally posted by wuoma View Post
                  Nappiin syttyy kyllä valo, tyhjäkäynnissä EHKÄ on pieni ero.... voi tosin olla plaseboakin.

                  Kompressorin kyljessä oleva liitin näytti ehjältä ja johdot olivat paikallaan.
                  Kävin tutkimassa lisää ja huomasin, että kompressorin vieressä olevaan liittimeen tulee sähköä; hiutalenappia painettaessa yhteen liittimen kolmesta johdosta ja auton korin välille tulee 14v. Kaksi muuta johtoa ei vaikuta tekevän mitään, eikä niille ole mitään vastakappalettakaan naarasliittimessä :think

                  Kompurassa on siis 2 johdinta, toinen joka menee tuohon edellämainittuun liittimeen ja toinen joka menee kiinni kompuran runkoon.

                  Onkohan nyt siis magneettikytkin risa?
                  M6 E63

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    Originally posted by wuoma View Post
                    Kävin tutkimassa lisää ja huomasin, että kompressorin vieressä olevaan liittimeen tulee sähköä; hiutalenappia painettaessa yhteen liittimen kolmesta johdosta ja auton korin välille tulee 14v. Kaksi muuta johtoa ei vaikuta tekevän mitään, eikä niille ole mitään vastakappalettakaan naarasliittimessä :think

                    Kompurassa on siis 2 johdinta, toinen joka menee tuohon edellämainittuun liittimeen ja toinen joka menee kiinni kompuran runkoon.

                    Onkohan nyt siis magneettikytkin risa?
                    Syötä vielä varmuudeksi hyppyjohdolla siihen magneettikytkimelle akulta jännite apuvirtapistokeesta tms.
                    Jos naksahtaa kiinni, vika on muualla.

                    Comment

                    • Olapade
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 262
                      • Häslinki

                      Mistä E32:ssa tarkistetaan automaatin öljyt/nesteet? Ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää, että tiputtaako vai onko täysi.
                      M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8264
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Olapade View Post
                        Mistä E32:ssa tarkistetaan automaatin öljyt/nesteet? Ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää, että tiputtaako vai onko täysi.
                        siellä on öljytikku konehuonessa sitä varten.. punainen moottoriöljylle, keltainen vaihteistolle.. (olettaen että kyseessä 4HP laatikko [M30 ja M70 moottorit], uudemmissa tarkastusproppu laatikossa)
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Olapade
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 262
                          • Häslinki

                          Originally posted by peto2 View Post
                          siellä on öljytikku konehuonessa sitä varten.. punainen moottoriöljylle, keltainen vaihteistolle.. (olettaen että kyseessä 4HP laatikko [M30 ja M70 moottorit], uudemmissa tarkastusproppu laatikossa)
                          Juu on M30 ja 4HP, täytyypi käydä katsastamassa ja ihmettelemässä. Kiitoksia.

                          Jaa. Eipä näkynyt? :o Punainen toki löytyi, mutta mitään keltaista tikkua ei silmään osunut. Kyllä se RealOemin mukaan pitäisi siellä olla, saattoi olla tosiaan niin paskainen, että en huomannut.

                          Edit2. Eipä ihme etten huomannut. Tikun pää oli nimittäin musta! No pääasia että löytyi ja öljyä ei ole hävinnyt yhtään. Minkämoista vaihtoväliä ihmiset pitäneet? Tuossa vaihdettu viimeksi. 55 tkm sitten lodjuun ölpät.
                          Last edited by Olapade; 12-07-2010, 17:49.
                          M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                          Comment

                          • Olapade
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 262
                            • Häslinki

                            Onko kaikissa 735 Langeissa 235 hevosvoimainen versio vakiona tehtaalta?
                            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              Originally posted by Olapade View Post
                              Onko kaikissa 735 Langeissa 235 hevosvoimainen versio vakiona tehtaalta?
                              Ei, vaan 211hp. Tuollaista vakiokonetta ei tehdas ole koskaan tehnyt.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              • Olapade
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 262
                                • Häslinki

                                Originally posted by r.w. View Post
                                Ei, vaan 211hp. Tuollaista vakiokonetta ei tehdas ole koskaan tehnyt.
                                Mitäs nämä 235 hv:n erikoisversiot ovat olleet? :think

                                Edit. Ilmeisesti katittomia..
                                Last edited by Olapade; 14-07-2010, 22:04.
                                M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎