Originally posted by allu72
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by zener View PostEn ole kyllä tavannut tuota prikkaa missään E34/E32, ja eihän tuota löydy edes listasta (hyppää 6:sta suoraan 8:iin). Omaan vaihdoin nuo helat viime talvena ja ei ollu tuollaista prikkaa. Ja 99% varmasti oli orggis helat paikallaan.
Ihan vaaan sen takia, kun e30 m3 mallissa tuo prikka on eri numerolla kuin muissa e30 malleissa.
Tosin olen nähnyt monta sellaista e30 autoa, jossa tuota prikkaa ei ole ollenkaan.Olli.
Comment
-
-
kysytääs mielenkiinnosta tällasta, kävin katsomassa toista 750 ja silmään otti öljyntäyttö korkki joka oli venttiilikopassa ja luiston estoa ei ollut kaveri joka auton suomeen toi sanoi ettei edes rajoitinta tullut 250 ku saksassa kokeili. Eli onkos tämä jokin mallisarjan ensimmäisiä vai kuinka?
Comment
-
-
Originally posted by MGT View Postkysytääs mielenkiinnosta tällasta, kävin katsomassa toista 750 ja silmään otti öljyntäyttö korkki joka oli venttiilikopassa ja luiston estoa ei ollut kaveri joka auton suomeen toi sanoi ettei edes rajoitinta tullut 250 ku saksassa kokeili. Eli onkos tämä jokin mallisarjan ensimmäisiä vai kuinka?
Ja rajottimenkinhan saa helposti pois...?
Comment
-
-
[QUOTE=AnttiHi;2127291]Missä kohtaa 4hp24 laatikossa on nopeusanturi? E32 750 kyseesä ja asc valo palaa mittarissa. Edellisen omistajan mukaan kyseinen anturi on antanut vikakoodin ja anturikin olisi jo valmiiksi hommattuna.
Vaihteiston nopeusanturi vaihdettu ja edelleen sama vika päällä.... Auton käynnistämisen jälkeen sutimisen esto toimii normaalisti, mutta noin minuutin käynnin jälkeen syttyy aina asc valo ja ei silloin enää toimi. Abs jarrut toimii normaalisti ja muita ongelmia ei siis ole. Käytin myös perässä olevan anturin johdon irti ja silloin nopeusmittari ei enää toiminut joten siinä ei varmaan ole vika.
Ideoita tietäjät mikä tuossa voisi olla!?Vikakoodit on luettu ja antoi jonkun speed sensor vian. Kaiken järjen mukaan se olisikin joku anturi tai ohjainlaitevika kun toimii vähän aikaa käynnistyksen jälkeen normaalisti joten ei ainakaan mikään johto ole poikki tms? Katsastus lähenee ja pitäisi saada kuntoon.
Comment
-
-
E32 750iL 88:ssa ei mulla pysyny EDC ja vakkari päällä ja nopeusmittari nyki välillä n. satasen vauhdissa. Kaikki noi korjaantu kun vaihdoin perän nopeusanturin. Perän anturi siis toimi jollain lailla kun kaikki värkit oli välillä ok mutta satunnaisia vikoja päällä. Olisko sama tossa ASC:ssä eli perässä oleva pulssigeneraattori? Voihan se olla likainenkin sisältä jos on jotain nöftää päässy kerääntymään anturin ympärille.
Comment
-
-
Originally posted by Kiko750 View PostE32 750iL 88:ssa ei mulla pysyny EDC ja vakkari päällä ja nopeusmittari nyki välillä n. satasen vauhdissa. Kaikki noi korjaantu kun vaihdoin perän nopeusanturin. Perän anturi siis toimi jollain lailla kun kaikki värkit oli välillä ok mutta satunnaisia vikoja päällä. Olisko sama tossa ASC:ssä eli perässä oleva pulssigeneraattori? Voihan se olla likainenkin sisältä jos on jotain nöftää päässy kerääntymään anturin ympärille.
Käytin tuossa perän anturinkin irti ja putsasin sen. Olihan siihen ympärille kertynyt kökköä, mutta ei ollut silläkään vaikutusta asiaan. Vieläkö olisi ideoita mitä tehdä seuraavaksi? Ensiviikolla pitäisi seiska saada katsastettua.
Edit: Huomasin äsken autoa ihmetellessä jonku hdrauliputken auton alla, johon tulee paine muutaman sekunnin välein silloin kun asc valo ei pala. Aina kun paine tulee niin kuuluu naksaus ja putki heilahtaa/pullistuu. Aivan kuin yrittäisi jotain säätää tms. ja sitten kun on muutaman kerran yrittänyt niin lopettaa sen ja valo syttyy mittaristoon. Voisiko liittyä jotenkin säädettävään alustaan joka on tästä autosta poistettu ja vaihdettu alustasarja tilalle? Tuo putki on poikittain auton alla moottorin takana ja on molemmista päistä metalliputkea ja väliltä normaali hydrauliputkea.
Muistaakseni luin foorumilta jonkun muun ihmetelleen samaa putkea jossa välillä käy paine, mutta en nyt sitä löytänyt.Last edited by AnttiHi; 02-10-2010, 14:38.
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostOnko tietoa sopiiko jonku muun mallin ratti e32? selailemalla foorumia löysin tiedon jossa sanottiin e34 käyvän:think niin ja saa toki tarjota pienempää rattia ton orkkis ruorin tilalle..
Comment
-
-
E36,38,39 Msport ratti yksivaiheisella bagilla
sopii myös viimeisiin kolmenelkkuihin tai kolmekakkosiin. Saahan sen toki muihinkin osia vaihtelemalla modattua, bagittömään ei tietenkään kannata jollei asenna myös bagin yksikköä ja antureita.
Ratin napitkin saa toimimaan jos radio on bmw business cd i bussilla. Cruisenkin saa ratin kautta tietyille moottorinohjauksille. Rattiahan on toki ilman nappejakin tai tilalle saa peitelevyt.
Comment
-
Comment