Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14484
    • Oulu

    Originally posted by allu72 View Post
    Kysytäänpäs taas. Tämän kuvan http://www.realoem.com/bmw/showparts...20&hg=33&fg=30 osa 7. Sijaitseeko se korin sisä- vai ulkopuolella? Kaiversin tänään puslan irti eikä sieltä tuollaista prikkaa tippunut Ja huomenna täytyisi painaa uusi pusla paikalleen...
    En ole kyllä tavannut tuota prikkaa missään E34/E32, ja eihän tuota löydy edes listasta (hyppää 6:sta suoraan 8:iin). Omaan vaihdoin nuo helat viime talvena ja ei ollu tuollaista prikkaa. Ja 99% varmasti oli orggis helat paikallaan.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • MGT
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 360
      • Mynämäki-

      Mites näissä v12 koneissa menee että sopiiko tuo uudempi 5,4l kone e32 sellai etta käyttäisi vanhan koneen sähköjä ja osia? eli ovatko raakamoottorit samanlaisia.

      Omasta on kone vaihtokunnossa taikka kaipaa täydellistä kunnostamista niin miettisi jos vaihtaisi tuon uudemman koneen :think

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by zener View Post
        En ole kyllä tavannut tuota prikkaa missään E34/E32, ja eihän tuota löydy edes listasta (hyppää 6:sta suoraan 8:iin). Omaan vaihdoin nuo helat viime talvena ja ei ollu tuollaista prikkaa. Ja 99% varmasti oli orggis helat paikallaan.
        Tongin itsekkin mielenkiinnosta tuota asiaa, moista prikkaa ei oikein löytynyt listalta minkään auton kohdalta.

        Ihan vaaan sen takia, kun e30 m3 mallissa tuo prikka on eri numerolla kuin muissa e30 malleissa.

        Tosin olen nähnyt monta sellaista e30 autoa, jossa tuota prikkaa ei ole ollenkaan.
        Olli.

        Comment

        • allu72
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 78

          kiitoksia vastauksista zener ja Rocla menen painamaan puslan paikkaansa, ei sinne mitään prikkoja kuulu
          E12 520 Automatic -76 (RIP)
          E23 735iA -84 (myyty)
          E32 750iA -88 (ajopeli)

          Comment

          • MGT
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 360
            • Mynämäki-

            kysytääs mielenkiinnosta tällasta, kävin katsomassa toista 750 ja silmään otti öljyntäyttö korkki joka oli venttiilikopassa ja luiston estoa ei ollut kaveri joka auton suomeen toi sanoi ettei edes rajoitinta tullut 250 ku saksassa kokeili. Eli onkos tämä jokin mallisarjan ensimmäisiä vai kuinka?

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14484
              • Oulu

              Originally posted by MGT View Post
              kysytääs mielenkiinnosta tällasta, kävin katsomassa toista 750 ja silmään otti öljyntäyttö korkki joka oli venttiilikopassa ja luiston estoa ei ollut kaveri joka auton suomeen toi sanoi ettei edes rajoitinta tullut 250 ku saksassa kokeili. Eli onkos tämä jokin mallisarjan ensimmäisiä vai kuinka?
              Alkupään vehkeissä on tosiaan öljyntäyttökorkki venttiilikopassa. Ja itse olen ainakin siinä uskossa ollut, että luistonesto on ollu lisävaruste.

              Ja rajottimenkinhan saa helposti pois...?
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • AnttiHi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 90

                [QUOTE=AnttiHi;2127291]Missä kohtaa 4hp24 laatikossa on nopeusanturi? E32 750 kyseesä ja asc valo palaa mittarissa. Edellisen omistajan mukaan kyseinen anturi on antanut vikakoodin ja anturikin olisi jo valmiiksi hommattuna.


                Vaihteiston nopeusanturi vaihdettu ja edelleen sama vika päällä.... Auton käynnistämisen jälkeen sutimisen esto toimii normaalisti, mutta noin minuutin käynnin jälkeen syttyy aina asc valo ja ei silloin enää toimi. Abs jarrut toimii normaalisti ja muita ongelmia ei siis ole. Käytin myös perässä olevan anturin johdon irti ja silloin nopeusmittari ei enää toiminut joten siinä ei varmaan ole vika.

                Ideoita tietäjät mikä tuossa voisi olla!? Vikakoodit on luettu ja antoi jonkun speed sensor vian. Kaiken järjen mukaan se olisikin joku anturi tai ohjainlaitevika kun toimii vähän aikaa käynnistyksen jälkeen normaalisti joten ei ainakaan mikään johto ole poikki tms? Katsastus lähenee ja pitäisi saada kuntoon.

                Comment

                • Kiko750
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 362
                  • Oulu/Finland

                  E32 750iL 88:ssa ei mulla pysyny EDC ja vakkari päällä ja nopeusmittari nyki välillä n. satasen vauhdissa. Kaikki noi korjaantu kun vaihdoin perän nopeusanturin. Perän anturi siis toimi jollain lailla kun kaikki värkit oli välillä ok mutta satunnaisia vikoja päällä. Olisko sama tossa ASC:ssä eli perässä oleva pulssigeneraattori? Voihan se olla likainenkin sisältä jos on jotain nöftää päässy kerääntymään anturin ympärille.

                  Comment

                  • Masander
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2010
                    • 1398
                    • Dingolfing

                    E32 ratinvaihto

                    Kertokaapa joku viisaampi että sopiiko E39 ratti E32?
                    sigpic

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Masander View Post
                      Kertokaapa joku viisaampi että sopiiko E39 ratti E32?
                      Ei tietääkseni käy.

                      Comment

                      • Masander
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2010
                        • 1398
                        • Dingolfing

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Ei tietääkseni käy.
                        Onko tietoa sopiiko jonku muun mallin ratti e32? selailemalla foorumia löysin tiedon jossa sanottiin e34 käyvän:think niin ja saa toki tarjota pienempää rattia ton orkkis ruorin tilalle..
                        sigpic

                        Comment

                        • AnttiHi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 90

                          Originally posted by Kiko750 View Post
                          E32 750iL 88:ssa ei mulla pysyny EDC ja vakkari päällä ja nopeusmittari nyki välillä n. satasen vauhdissa. Kaikki noi korjaantu kun vaihdoin perän nopeusanturin. Perän anturi siis toimi jollain lailla kun kaikki värkit oli välillä ok mutta satunnaisia vikoja päällä. Olisko sama tossa ASC:ssä eli perässä oleva pulssigeneraattori? Voihan se olla likainenkin sisältä jos on jotain nöftää päässy kerääntymään anturin ympärille.

                          Käytin tuossa perän anturinkin irti ja putsasin sen. Olihan siihen ympärille kertynyt kökköä, mutta ei ollut silläkään vaikutusta asiaan. Vieläkö olisi ideoita mitä tehdä seuraavaksi? Ensiviikolla pitäisi seiska saada katsastettua.

                          Edit: Huomasin äsken autoa ihmetellessä jonku hdrauliputken auton alla, johon tulee paine muutaman sekunnin välein silloin kun asc valo ei pala. Aina kun paine tulee niin kuuluu naksaus ja putki heilahtaa/pullistuu. Aivan kuin yrittäisi jotain säätää tms. ja sitten kun on muutaman kerran yrittänyt niin lopettaa sen ja valo syttyy mittaristoon. Voisiko liittyä jotenkin säädettävään alustaan joka on tästä autosta poistettu ja vaihdettu alustasarja tilalle? Tuo putki on poikittain auton alla moottorin takana ja on molemmista päistä metalliputkea ja väliltä normaali hydrauliputkea.

                          Muistaakseni luin foorumilta jonkun muun ihmetelleen samaa putkea jossa välillä käy paine, mutta en nyt sitä löytänyt.
                          Last edited by AnttiHi; 02-10-2010, 14:38.

                          Comment

                          • Raputurkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 545
                            • Suomi

                            Originally posted by Masander View Post
                            Onko tietoa sopiiko jonku muun mallin ratti e32? selailemalla foorumia löysin tiedon jossa sanottiin e34 käyvän:think niin ja saa toki tarjota pienempää rattia ton orkkis ruorin tilalle..
                            Sopii monen muunkin mallin ratit. Esim. E30, E34 ratit sopii. Tärkeintä on vain löytää oikean vuosimallin ratti autoonsa. E32:n rateissa tapahtui muutoksia jossain vaiheessa (en muista millon) ja alkuaikojen ratit ei ole yhteensopivia suoraan myöhempien mallien kanssa. Saman ikäluokan ratit vaihtuu helposti keskenään myös E30 ja E34 mallien kanssa.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              E36,38,39 Msport ratti yksivaiheisella bagilla

                              sopii myös viimeisiin kolmenelkkuihin tai kolmekakkosiin. Saahan sen toki muihinkin osia vaihtelemalla modattua, bagittömään ei tietenkään kannata jollei asenna myös bagin yksikköä ja antureita.
                              Ratin napitkin saa toimimaan jos radio on bmw business cd i bussilla. Cruisenkin saa ratin kautta tietyille moottorinohjauksille. Rattiahan on toki ilman nappejakin tai tilalle saa peitelevyt.

                              Comment

                              • AnttiHi
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2007
                                • 90

                                Mikähän tämä irrallaan olevan johdon tarkoitus on/ on ollut? Viitsiskö joku kattoa omasta m70 motista minne kuuluu.... Johdon väri on vaaleansininen ja menee suutinkiskoa pitkin tulipellin luo paksuun johtonippuun.

                                Edelliseen postaukseen lisäsin myös kysymyksen tuossa aiemmin päivällä
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎