Originally posted by Rhodry
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Emmie tiedä, aamulla vasta vissiin ehtii sen tekemään. Tai ainaki jotaki infoa mie saan huomenna. Pois korjaamolta se joka tapauksessa tulee viimeistään to kun lähetään sillä mökille.Originally posted by Muurahainen View PostMitäs tälle kuuluu?BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Tollasen listan löysin äkkiä koneelta, jos auttaa.Originally posted by Jukka K View PostLöytyykö mistään netin syövereistä mittaristosta esiintyvät vikailmoitukset E38:iin ? Siis ne tyyliin "Check brake lights" jne. Pikselivammaista näyttöä joutuu joskus arvailemaan, että keksii mikä ilmoitus mittaristossa on.
Bremsflussigk. prufen=jarrunestetaso
Reifenpanne=rengasrikko
Niveaurel. inaktiv=korkeustason säätö viallinen
Einspritzangle=Ruiskutusjärjestelmä
Limit=Nopeus rajoitus
Kofferraum offen=takaluukku auki
Tur offen=ovi auki
Gurt anlegen=Kiinnitä turvavyö
Vorgluhen=Hehkutus
Waschwasser fullen=lisää pesunestettä
Öelstand Motor prufen=öljyn määrä
Reifendruck set=rengas paineiden ohje arvo
Reifendruck prufen=Tarkista rengas paineet
Reifenkontr. inaktiv.=rengas paine valvonta ei käytössä
Bremslicht prufen=tarkasta jarruvalo
Abblendlicht prufen=lähivalo
Standlicht prufen=seisontavalo
Rucklicht prufen= takavalo
Nebellicht vorm prufen=etusumuvalo
nebellicht hinten prufen=takasumuvalo
Kennzeichenlicht prufen=rekisterikilven valo
Anhängerlicht prufen=perävaunun valo
Fernlicht prufen=kaukovalo
Ruckfahrlicht prufen=peruutusvalo
Getriebenotprogram=vaihteiston varaohjelma
Bremsbelag prufen=jarrupalat
Kuhlwasserdt. prufen=Jäähdytysnesteen määrä
Motornotprogramm=Moottorin ohjausjärjestelmän varaohjelma
A-temperatur -5,0'c= ulkolämpötila oma varoittaa +3'c lähtien
Licht an=valot päälläMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Noniin. Eli ohjearvot ilmeisesti 13,5-14,5. Edestä katsottuna vasemmalla ekassa pytyssä 12,5, tokassa 12,0, kolmannessa 12,5, vikassa 14,5. Oikealla ekassa 12,5, tokassa 10,5, kolmannessa 14,0, vikassa 12,0.
Ja tää öljy siis oli vasemmalla vikassa, jossa kuitenkin pysyy ihan ohjearvoissa. Voiko näistä nyt sitte päätellä mitä vikaa siinä on?
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Ilmeisesti mitattu puristukset eikä ohivuotoja? Toki pitäs sen näkyä puristuksissakin,jos olisi vikaa, ja noiden perusteella vaikuttas olevan ok. En tuon perusteella vielä lähtisi aukasemaan konetta. Ettei nyt kuitenkin se venttiilikopan tiiviste vuoda ja sitä kautta öljyä menny tulppia vaihtaessa sylinteriin..?Originally posted by Rhodry View PostNoniin. Eli ohjearvot ilmeisesti 13,5-14,5. Edestä katsottuna vasemmalla ekassa pytyssä 12,5, tokassa 12,0, kolmannessa 12,5, vikassa 14,5. Oikealla ekassa 12,5, tokassa 10,5, kolmannessa 14,0, vikassa 12,0.
Ja tää öljy siis oli vasemmalla vikassa, jossa kuitenkin pysyy ihan ohjearvoissa. Voiko näistä nyt sitte päätellä mitä vikaa siinä on?
Tietysti sylinterien välinen ero min 10.5 vs 14.5 on isohko, mutta se nyt ei selitä ainakaan öljyn pääsyä sinne vas vikaan sylinteriin.
Eikö korjaamo osannu sanoa mitään mitä tekeevät seuraavaksi vai purattaavat koneen
? Vaihtasin ehkä korjaamoa
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Pitäis löytää oikea kampiakselin asentotunnistin nyt eka ja käydä jossaki päästöt kattomassa sitte. Jätin nyt Luuskan sinne hitsattavaks ni on tässä viikko aikaa.Originally posted by [Snowboarder] View PostIlmeisesti mitattu puristukset eikä ohivuotoja? Toki pitäs sen näkyä puristuksissakin,jos olisi vikaa, ja noiden perusteella vaikuttas olevan ok. En tuon perusteella vielä lähtisi aukasemaan konetta. Ettei nyt kuitenkin se venttiilikopan tiiviste vuoda ja sitä kautta öljyä menny tulppia vaihtaessa sylinteriin..?
Tietysti sylinterien välinen ero min 10.5 vs 14.5 on isohko, mutta se nyt ei selitä ainakaan öljyn pääsyä sinne vas vikaan sylinteriin.
Eikö korjaamo osannu sanoa mitään mitä tekeevät seuraavaksi vai purattaavat koneen
? Vaihtasin ehkä korjaamoa
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Eka toki selvät viat kuntoon. Mitä muut pakokaasu arvot oli? Vaikuttas jos hc ja co oli korkeita eli menee palamatonta polttoainetta liikaa läpi eli joko ei kaikilla sytytä tai joku suutin kusee tms. Näihin toki vaikuttaa edellä mainitut puristukset jne, mutta jos siellä yhessä oli öljyä..tarkistasin sen että vuotaako se öljyä sinne tulpan koloon ja sillon menee öljyyn puola ja ei toimi sit niinkun pitää. Mutta en usko että suuri vika on. Oikeilla testereillä(tarkotettu bmw:hen,ei yleismallin) ja osaavalla mekaanikolle ei luulis olevan paharasti selvittää.Originally posted by Rhodry View PostPitäis löytää oikea kampiakselin asentotunnistin nyt eka ja käydä jossaki päästöt kattomassa sitte. Jätin nyt Luuskan sinne hitsattavaks ni on tässä viikko aikaa.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
CO 0,95/0,03
CO2 13,3/15,2
HC 161/29
O2 2,45/0,70
Lambdan se sai just siihen 1,030.
Toni ainakin muistaakseni sano joskus että sen mielestä se ei aina käy kaikilla. Pitääkin eka kattoa se öljyhomma ja ettiä se asentotunnistin jostaki.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Asento tunnistin jos rikki/väärä,mutta miks siellä on väärä(sen käsityksen sain)?Tietty voi aiheuttaa, mutta myös tuo korkea happi arvo voi sekoittaa lambdat(ennen lambdoja vuotoa putkessa/pakosarjassa) ja siten vetää liian rikkaalle. Ja jos se ei käy kaikilla (pystyy kyllä testerillä lukee tuleeko sytytys katkoja) niin ei varmaan mene läpi päästöt.Originally posted by Rhodry View PostCO 0,95/0,03
CO2 13,3/15,2
HC 161/29
O2 2,45/0,70
Lambdan se sai just siihen 1,030.
Toni ainakin muistaakseni sano joskus että sen mielestä se ei aina käy kaikilla. Pitääkin eka kattoa se öljyhomma ja ettiä se asentotunnistin jostaki.
E: Mutta elä nyt missään nimessä anna purkaa/vaihtaa konetta ilman jonkun muun osaavamman diagnoosia. Ja Ei tietty tälleen netin välitykselläkään voi sanoo mikä siellä on oikeesti vikana, mutta silti uskallan väittää ettei sieltä oo se männän öljyrengas rikki
E2: Jos mahollista niin purkaa ne puolat itse pois ja kahtoo onko niissä koloissa öljyä? Toki 8 koneessa oli vähä ahtaamman puoleista vika pytyille mut pitäs onnistuu suhkot helposti kuitenkin.. Jos on niin eikun venttiilikopan tiiviste uusiks keski renkuloineen. ja tietty puolan paikkoja voi samalla sen verran vaihtaa vaikka sieltä 8-5 päikseen. jos kerenny puolakin hajota niin helpompi vaihtaa..Last edited by [Snowboarder]; 23-06-2016, 22:29.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Juu ei siihen nyt mitään isompaa olla tekemässä. Oikea tunnistin siellä nyt on mutta antaa vikakoodia. Ostin KL-varaosilta uuden mutta se on ilmeisesti väärä, Toni sano että on ihan erinäköinen ja sen kanssa ei käyny sitte mitenkään. Pitää vissiin Schmiedmannilta tilata vaikka siinä viikko meneeki.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Saa kyllä kl varositakin oikean ja kannataa ottaa vain oem anturi. Jos tullut väärä niin kyllä heidän kuuluu se vaihtaa oikeaseen. Tarvike anturit ei välttämättä toimi tai viikon tai kaks tai vuoden mutta rahan haaskausta,vaikka se oem maksaaki enemmän.Originally posted by Rhodry View PostJuu ei siihen nyt mitään isompaa olla tekemässä. Oikea tunnistin siellä nyt on mutta antaa vikakoodia. Ostin KL-varaosilta uuden mutta se on ilmeisesti väärä, Toni sano että on ihan erinäköinen ja sen kanssa ei käyny sitte mitenkään. Pitää vissiin Schmiedmannilta tilata vaikka siinä viikko meneeki.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Tilaus seis, schmiedmann myy vain tarvikkeita ja ne ei toimi(piste)Originally posted by Rhodry View PostJuu ei siihen nyt mitään isompaa olla tekemässä. Oikea tunnistin siellä nyt on mutta antaa vikakoodia. Ostin KL-varaosilta uuden mutta se on ilmeisesti väärä, Toni sano että on ihan erinäköinen ja sen kanssa ei käyny sitte mitenkään. Pitää vissiin Schmiedmannilta tilata vaikka siinä viikko meneeki.
Oemmeja saa vain kl:stä ja laakkoselta. Sama melkein käydä marmorilta.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
Comment