Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3270
    • Siuntio

    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    No sitten ne vikakoodit ensin lukuun...
    Luettu jo, Muurahainen varmaan osaa tarkemmin kertoa mutta kampiakselin asentotunnistin antaa koodia, ja Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by Rhodry View Post
      Luettu jo, Muurahainen varmaan osaa tarkemmin kertoa mutta kampiakselin asentotunnistin antaa koodia, ja Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.
      No niitähän vaihdellen sit liikkeelle, jos viallisia. Seuraava kirjoittaja sanoo lambdan viittaavan imuvuotoon...

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Rhodry View Post
        Luettu jo, Muurahainen varmaan osaa tarkemmin kertoa mutta kampiakselin asentotunnistin antaa koodia, ja Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.
        Nyt en kyllä muista enään että oliko siellä lambdasta jotain.

        Mutta sen anturin voisi vaihtaa ja tulpan koloihin kanattaa katsoa onko paljonkin öljyä.

        Comment

        • hander
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 152
          • Mylly

          Originally posted by Rhodry View Post
          Luettu jo, Muurahainen varmaan osaa tarkemmin kertoa mutta kampiakselin asentotunnistin antaa koodia, ja Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.
          K-akselin tunnistimen toimivuus selviää mittaamalla resistanssin arvon. Olikohan n.1200 tai 500-600 ohm oikea lukema ja ääretön arvo = viallinen. Tuossa koneessahan samaisen sensorin oikuttelua aiheuttaa myös harmonic balancer, tai dampperi. Mikä lie suomeksi ollut.
          - vw

          Menneet:
          e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
          vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

          Comment

          • Rhodry
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 3270
            • Siuntio

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Nyt en kyllä muista enään että oliko siellä lambdasta jotain.

            Mutta sen anturin voisi vaihtaa ja tulpan koloihin kanattaa katsoa onko paljonkin öljyä.
            Yritettiin vaihtaa mutta ilmeisesti antoivat KL:ssä väärän osan kun sen kanssa ei käyny sitte mitenkään. Tulpat vaihetaan ainaki huomenna.

            Originally posted by hander View Post
            K-akselin tunnistimen toimivuus selviää mittaamalla resistanssin arvon. Olikohan n.1200 tai 500-600 ohm oikea lukema ja ääretön arvo = viallinen. Tuossa koneessahan samaisen sensorin oikuttelua aiheuttaa myös harmonic balancer, tai dampperi. Mikä lie suomeksi ollut.
            Mites toi nyt sitte mitataan?
            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

            Comment

            • hander
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 152
              • Mylly

              Originally posted by Rhodry View Post
              Mites toi nyt sitte mitataan?
              Liitin irti (apparin puolen venakopan päällä keulan päädyssä) > yleismittari kahden pinnin väliin (kolmepinninen liitin, kokeilemalla selviää mitkä kaks on oikeita) ja mittari ohmi-asentoon. Kolmen minuutin jopi
              - vw

              Menneet:
              e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
              vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by hander View Post
                Liitin irti (apparin puolen venakopan päällä keulan päädyssä) > yleismittari kahden pinnin väliin (kolmepinninen liitin, kokeilemalla selviää mitkä kaks on oikeita) ja mittari ohmi-asentoon. Kolmen minuutin jopi
                Ei tule tuolla sopivasti risasta yhtään sen erilaisempia arvoja mutta ei sillä auto kuitenkaan hyvin toimi. Pitäisi mitata oskilloskoopilla että näkee millaista signaalia antaa.

                Toki tuo kertoo ihan kokonaan kuolleen anturin tulokset.

                Dampperi vika yleensä kyllä rykii vähän enemmänkin kun ajoitus menee ihan miten sattuu dampperin kumin pettäessä ja hammaskehä siirtyy useamman asteen.

                Comment

                • ihi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 243
                  • Kota

                  Originally posted by Rhodry View Post
                  Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.
                  Yllättävänkin oleellinen tieto, että mitähän "jotain" siellä luki.

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3270
                    • Siuntio

                    Originally posted by ihi View Post
                    Yllättävänkin oleellinen tieto, että mitähän "jotain" siellä luki.
                    No sepä se kun mien muista eikä näköjään Muurahainenkaan Auto on kuitenkin nyt korjaamolla niin pitää viikonloppuna varmaan käydä uudestaan ne koodit lukemassa.
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • Rhodry
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 3270
                      • Siuntio

                      Korjaaja oli sitä mieltä että yks männänrengas olis paskana ja siks HC korkeella, voiko sen jotenkin varmistaa että vika olis siinä ettei turhaan tehdä kallista remppaa?
                      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Rhodry View Post
                        Korjaaja oli sitä mieltä että yks männänrengas olis paskana ja siks HC korkeella, voiko sen jotenkin varmistaa että vika olis siinä ettei turhaan tehdä kallista remppaa?
                        Ohivuotojen mittaus olisi se mitä ennen purkamista kannattaa tehdä.

                        Aika radikaali remontti jos pitää uusi männänrengas saada. Se kampianturi voi kyllä aiheuttaa sytytyskatkoksia...

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Ohivuotojen mittaus olisi se mitä ennen purkamista kannattaa tehdä.

                          Aika radikaali remontti jos pitää uusi männänrengas saada. Se kampianturi voi kyllä aiheuttaa sytytyskatkoksia...
                          Ja tulpat, puolat ym...

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3270
                            • Siuntio

                            Tulpat just vaihettiin ja siinä se huomas että siellä yhessä tulpanreiässä oli öljyä. Minusta se ei kuiten hävitä öljyjä, toki mie en sillä pahemmin aja mutta ei Toni ainakaan oo mitään sanonu.
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Rhodry View Post
                              Tulpat just vaihettiin ja siinä se huomas että siellä yhessä tulpanreiässä oli öljyä. Minusta se ei kuiten hävitä öljyjä, toki mie en sillä pahemmin aja mutta ei Toni ainakaan oo mitään sanonu.
                              Taisinkin sanoa tuosta tulpankoloissa olevan öljyn katsomisesta...
                              Jos tulppa ui kolossaan öljyssä ei olisi mikään ihme että kipinä menee vähän miten sattuu.

                              Venttilikopantiivisteestä se sinne koloon vuotaa vai tarkoitatko että sylinteri olisi sisältä ihan öljyssä?

                              Comment

                              • Rhodry
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 3270
                                • Siuntio

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Taisinkin sanoa tuosta tulpankoloissa olevan öljyn katsomisesta...
                                Jos tulppa ui kolossaan öljyssä ei olisi mikään ihme että kipinä menee vähän miten sattuu.

                                Venttilikopantiivisteestä se sinne koloon vuotaa vai tarkoitatko että sylinteri olisi sisältä ihan öljyssä?
                                Emmie tuon enempää ehtiny kyselemään kun piti töihin mennä.
                                "Edestä katottuna vasemman puolen lohkon vikasta mukista on vissiin pettäny öljyrengas koska siel oli jonku verran öljyä ku tulppia vaiheltiin. Sen takia häkääki liikaa"
                                Tuosta nyt ota selvää puhuko se vaan tulpanreiästä vai mistä
                                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎