Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Rhodry View Post
    Se tekee huomenna sen ohivuotomittauksen niin katotaan sitte uudestaan.
    Mitäs tälle kuuluu?

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3270
      • Siuntio

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Mitäs tälle kuuluu?
      Emmie tiedä, aamulla vasta vissiin ehtii sen tekemään. Tai ainaki jotaki infoa mie saan huomenna. Pois korjaamolta se joka tapauksessa tulee viimeistään to kun lähetään sillä mökille.
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • Jukka K
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 157

        Löytyykö mistään netin syövereistä mittaristosta esiintyvät vikailmoitukset E38:iin ? Siis ne tyyliin "Check brake lights" jne. Pikselivammaista näyttöä joutuu joskus arvailemaan, että keksii mikä ilmoitus mittaristossa on.

        Comment

        • JiPe
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2548
          • Kuopio

          Originally posted by Jukka K View Post
          Löytyykö mistään netin syövereistä mittaristosta esiintyvät vikailmoitukset E38:iin ? Siis ne tyyliin "Check brake lights" jne. Pikselivammaista näyttöä joutuu joskus arvailemaan, että keksii mikä ilmoitus mittaristossa on.
          Tollasen listan löysin äkkiä koneelta, jos auttaa.

          Bremsflussigk. prufen=jarrunestetaso
          Reifenpanne=rengasrikko
          Niveaurel. inaktiv=korkeustason säätö viallinen
          Einspritzangle=Ruiskutusjärjestelmä
          Limit=Nopeus rajoitus
          Kofferraum offen=takaluukku auki
          Tur offen=ovi auki
          Gurt anlegen=Kiinnitä turvavyö
          Vorgluhen=Hehkutus
          Waschwasser fullen=lisää pesunestettä
          Öelstand Motor prufen=öljyn määrä
          Reifendruck set=rengas paineiden ohje arvo
          Reifendruck prufen=Tarkista rengas paineet
          Reifenkontr. inaktiv.=rengas paine valvonta ei käytössä
          Bremslicht prufen=tarkasta jarruvalo
          Abblendlicht prufen=lähivalo
          Standlicht prufen=seisontavalo
          Rucklicht prufen= takavalo
          Nebellicht vorm prufen=etusumuvalo
          nebellicht hinten prufen=takasumuvalo
          Kennzeichenlicht prufen=rekisterikilven valo
          Anhängerlicht prufen=perävaunun valo
          Fernlicht prufen=kaukovalo
          Ruckfahrlicht prufen=peruutusvalo
          Getriebenotprogram=vaihteiston varaohjelma
          Bremsbelag prufen=jarrupalat
          Kuhlwasserdt. prufen=Jäähdytysnesteen määrä
          Motornotprogramm=Moottorin ohjausjärjestelmän varaohjelma
          A-temperatur -5,0'c= ulkolämpötila oma varoittaa +3'c lähtien
          Licht an=valot päällä
          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

          Comment

          • Rhodry
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 3270
            • Siuntio

            Noniin. Eli ohjearvot ilmeisesti 13,5-14,5. Edestä katsottuna vasemmalla ekassa pytyssä 12,5, tokassa 12,0, kolmannessa 12,5, vikassa 14,5. Oikealla ekassa 12,5, tokassa 10,5, kolmannessa 14,0, vikassa 12,0.
            Ja tää öljy siis oli vasemmalla vikassa, jossa kuitenkin pysyy ihan ohjearvoissa. Voiko näistä nyt sitte päätellä mitä vikaa siinä on?
            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14454
              • Oulu

              Eikai nuo vielä mitenkään hälyttäviä ole.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • [Snowboarder]
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 2188
                • Karstula

                Originally posted by Rhodry View Post
                Noniin. Eli ohjearvot ilmeisesti 13,5-14,5. Edestä katsottuna vasemmalla ekassa pytyssä 12,5, tokassa 12,0, kolmannessa 12,5, vikassa 14,5. Oikealla ekassa 12,5, tokassa 10,5, kolmannessa 14,0, vikassa 12,0.
                Ja tää öljy siis oli vasemmalla vikassa, jossa kuitenkin pysyy ihan ohjearvoissa. Voiko näistä nyt sitte päätellä mitä vikaa siinä on?
                Ilmeisesti mitattu puristukset eikä ohivuotoja? Toki pitäs sen näkyä puristuksissakin,jos olisi vikaa, ja noiden perusteella vaikuttas olevan ok. En tuon perusteella vielä lähtisi aukasemaan konetta. Ettei nyt kuitenkin se venttiilikopan tiiviste vuoda ja sitä kautta öljyä menny tulppia vaihtaessa sylinteriin..?
                Tietysti sylinterien välinen ero min 10.5 vs 14.5 on isohko, mutta se nyt ei selitä ainakaan öljyn pääsyä sinne vas vikaan sylinteriin.
                Eikö korjaamo osannu sanoa mitään mitä tekeevät seuraavaksi vai purattaavat koneen? Vaihtasin ehkä korjaamoa
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3270
                  • Siuntio

                  Originally posted by [Snowboarder] View Post
                  Ilmeisesti mitattu puristukset eikä ohivuotoja? Toki pitäs sen näkyä puristuksissakin,jos olisi vikaa, ja noiden perusteella vaikuttas olevan ok. En tuon perusteella vielä lähtisi aukasemaan konetta. Ettei nyt kuitenkin se venttiilikopan tiiviste vuoda ja sitä kautta öljyä menny tulppia vaihtaessa sylinteriin..?
                  Tietysti sylinterien välinen ero min 10.5 vs 14.5 on isohko, mutta se nyt ei selitä ainakaan öljyn pääsyä sinne vas vikaan sylinteriin.
                  Eikö korjaamo osannu sanoa mitään mitä tekeevät seuraavaksi vai purattaavat koneen? Vaihtasin ehkä korjaamoa
                  Pitäis löytää oikea kampiakselin asentotunnistin nyt eka ja käydä jossaki päästöt kattomassa sitte. Jätin nyt Luuskan sinne hitsattavaks ni on tässä viikko aikaa.
                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2188
                    • Karstula

                    Originally posted by Rhodry View Post
                    Pitäis löytää oikea kampiakselin asentotunnistin nyt eka ja käydä jossaki päästöt kattomassa sitte. Jätin nyt Luuskan sinne hitsattavaks ni on tässä viikko aikaa.
                    Eka toki selvät viat kuntoon. Mitä muut pakokaasu arvot oli? Vaikuttas jos hc ja co oli korkeita eli menee palamatonta polttoainetta liikaa läpi eli joko ei kaikilla sytytä tai joku suutin kusee tms. Näihin toki vaikuttaa edellä mainitut puristukset jne, mutta jos siellä yhessä oli öljyä..tarkistasin sen että vuotaako se öljyä sinne tulpan koloon ja sillon menee öljyyn puola ja ei toimi sit niinkun pitää. Mutta en usko että suuri vika on. Oikeilla testereillä(tarkotettu bmw:hen,ei yleismallin) ja osaavalla mekaanikolle ei luulis olevan paharasti selvittää.
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • ihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 243
                      • Kota

                      O2 nousee toki myös jos syttymättömiä tahteja menee läpi.

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3270
                        • Siuntio

                        CO 0,95/0,03
                        CO2 13,3/15,2
                        HC 161/29
                        O2 2,45/0,70
                        Lambdan se sai just siihen 1,030.

                        Toni ainakin muistaakseni sano joskus että sen mielestä se ei aina käy kaikilla. Pitääkin eka kattoa se öljyhomma ja ettiä se asentotunnistin jostaki.
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2188
                          • Karstula

                          Originally posted by Rhodry View Post
                          CO 0,95/0,03
                          CO2 13,3/15,2
                          HC 161/29
                          O2 2,45/0,70
                          Lambdan se sai just siihen 1,030.

                          Toni ainakin muistaakseni sano joskus että sen mielestä se ei aina käy kaikilla. Pitääkin eka kattoa se öljyhomma ja ettiä se asentotunnistin jostaki.
                          Asento tunnistin jos rikki/väärä,mutta miks siellä on väärä(sen käsityksen sain)?Tietty voi aiheuttaa, mutta myös tuo korkea happi arvo voi sekoittaa lambdat(ennen lambdoja vuotoa putkessa/pakosarjassa) ja siten vetää liian rikkaalle. Ja jos se ei käy kaikilla (pystyy kyllä testerillä lukee tuleeko sytytys katkoja) niin ei varmaan mene läpi päästöt.

                          E: Mutta elä nyt missään nimessä anna purkaa/vaihtaa konetta ilman jonkun muun osaavamman diagnoosia. Ja Ei tietty tälleen netin välitykselläkään voi sanoo mikä siellä on oikeesti vikana, mutta silti uskallan väittää ettei sieltä oo se männän öljyrengas rikki

                          E2: Jos mahollista niin purkaa ne puolat itse pois ja kahtoo onko niissä koloissa öljyä? Toki 8 koneessa oli vähä ahtaamman puoleista vika pytyille mut pitäs onnistuu suhkot helposti kuitenkin.. Jos on niin eikun venttiilikopan tiiviste uusiks keski renkuloineen. ja tietty puolan paikkoja voi samalla sen verran vaihtaa vaikka sieltä 8-5 päikseen. jos kerenny puolakin hajota niin helpompi vaihtaa..
                          Last edited by [Snowboarder]; 23-06-2016, 22:29.
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3270
                            • Siuntio

                            Juu ei siihen nyt mitään isompaa olla tekemässä. Oikea tunnistin siellä nyt on mutta antaa vikakoodia. Ostin KL-varaosilta uuden mutta se on ilmeisesti väärä, Toni sano että on ihan erinäköinen ja sen kanssa ei käyny sitte mitenkään. Pitää vissiin Schmiedmannilta tilata vaikka siinä viikko meneeki.
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • [Snowboarder]
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 2188
                              • Karstula

                              Originally posted by Rhodry View Post
                              Juu ei siihen nyt mitään isompaa olla tekemässä. Oikea tunnistin siellä nyt on mutta antaa vikakoodia. Ostin KL-varaosilta uuden mutta se on ilmeisesti väärä, Toni sano että on ihan erinäköinen ja sen kanssa ei käyny sitte mitenkään. Pitää vissiin Schmiedmannilta tilata vaikka siinä viikko meneeki.
                              Saa kyllä kl varositakin oikean ja kannataa ottaa vain oem anturi. Jos tullut väärä niin kyllä heidän kuuluu se vaihtaa oikeaseen. Tarvike anturit ei välttämättä toimi tai viikon tai kaks tai vuoden mutta rahan haaskausta,vaikka se oem maksaaki enemmän.
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                              Comment

                              • hander
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 152
                                • Mylly

                                Originally posted by Rhodry View Post
                                Juu ei siihen nyt mitään isompaa olla tekemässä. Oikea tunnistin siellä nyt on mutta antaa vikakoodia. Ostin KL-varaosilta uuden mutta se on ilmeisesti väärä, Toni sano että on ihan erinäköinen ja sen kanssa ei käyny sitte mitenkään. Pitää vissiin Schmiedmannilta tilata vaikka siinä viikko meneeki.
                                Tilaus seis, schmiedmann myy vain tarvikkeita ja ne ei toimi(piste)

                                Oemmeja saa vain kl:stä ja laakkoselta. Sama melkein käydä marmorilta.
                                - vw

                                Menneet:
                                e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                                vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎