Originally posted by Roisto
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E38 740 vaihdeaskin takastefa (kardaaniakselin lähtö)
"Mites tuon stefan vaihto oikeaoppisesti tehdään? Joutuuko tuon takakannen askista irroittamaan, jolloin tuntuis näin näppituntumalla tuo 3-salkarainen kardaanin vetolevy tulevan pois. Vai tarviiko vaihdeaskin takakantta irroittaa?"
Tällaista kyselin taannoin. Sain vastauksiakin pulmaani. Kiitokset.
Homma on kivuton tehdä aski paikoillaan. Takakansi on pulttikehällä kiinni askin rungossa, ja iso o-rengas tiivistää tämän. Voimanulosottoakselilla on iso mutteri, jossa on prässätty lukitukset akseliuriin. Ne lähtee tuurnalla auki, mutteri on vedetty kiinni siten, että akselin laakeriin ei jää välystä, eli ei oo tiukassa ainakaan. Siirtoleukapihdeillä aukesi tosi helposti. Akselin laakerikuulakehät ovat irtonaiset, jotta varovaisuutta sitten purkaessa. Ja kliinit olosuhteet kannattaa olla tuossa rempassa. Putsaa takakansi ennen purkua mm painepesurilla tms. Huomioi stefan (akselitiivisteen) syvyys ennen purkamista.
Comment
-
Takaluukun sähkölukko on alkanut temppuilla. Lähinnä nyt niin, että ei sulje luukkua. Lisäksi avain ei käänny lukossa mihinkään suuntaan. Mitäs tuon kanssa voi tehdä jos lakkaa avaamasta kokonaan (tai sulkemasta)? Onko jossain jokin varavaijeri tms. vai onko se sitten vaan patruunan paskominen edessä?Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Rasvaa siihen lukkoon nyt alkuun oikein rutkasti jos alkaisi avain kääntyilemään.Originally posted by Tenox View PostTakaluukun sähkölukko on alkanut temppuilla. Lähinnä nyt niin, että ei sulje luukkua. Lisäksi avain ei käänny lukossa mihinkään suuntaan. Mitäs tuon kanssa voi tehdä jos lakkaa avaamasta kokonaan (tai sulkemasta)? Onko jossain jokin varavaijeri tms. vai onko se sitten vaan patruunan paskominen edessä?
Comment
-
Tehty. Tuli vaan mieleen, että josko on eri lukkopesä kuin ovessa... On nimittäin niin jumissa kuin olla ja voi.Originally posted by Muurahainen View PostRasvaa siihen lukkoon nyt alkuun oikein rutkasti jos alkaisi avain kääntyilemään.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Jos joku haitta on hapettunu jumiin, niinki itsellä oli 740:ssä, ei rasvaus auta. Purkaa koko lukkopesä ja haitat irti.
Comment
-
Seiska herjaa oikeanpuolen ABS-anturia takapäästä. Liittimen putsausta yms. kokeilu listalla. Kun vika löytyy niin kuittaantuuko valo itsellään??"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
Voiko absit/ luistonesto herjailla jos ohjauskulmat tarpeeksi pielessä? Tuli vaihdettua molemmin puolin raidetangon päät ja tukivarret jonka seurauksena melko luonnolisesti ratti vinossa ja muutenkin kulmat pielessä ennen säätöä. Ajelemaan kun lähdin niin hetken aikaa palaa nyt absin valot taulussa ja häviää mutta luistoneston valo jää päälle.:think
Comment
-
Ratin asentotunnistimen takia... Ratti kun on kierossa, niin...
Toki auton ikä vaikuttaa, puhunko mitä sattuu.Last edited by zener; 13-10-2016, 23:23.
Comment
-
Kunhan kulmat on säädetty kuntoon niin ratin asennontunnistimen kalibrointi (jos valo jää palamaan).Originally posted by xpro View PostAhaa. Kitos tästä
minäkun jo arvelin että eikun vikaa uuden perään
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment

Comment