Originally posted by igmas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
-
-
Eikös vuotava/t suuttimet aiheuta pitkää starttia dieselissä? Kuitenkin kun mittaristossa lukee että hehkuttaa niin samantien pärähtää käyntiin,mutta sillon kun kone tarpeeksi lämmin ettei hehkuta niin starttaa pari sekunttia ennenkun lähtee käyntiin, vaikka sammutat ja heti perään starttaat uudestaan niin sama homma... oisko tuossa syyllinen myös siihen että kulutusmittari näyttää 39,5l/100km... ei kuitenkaan mustaa työnnä silleenn että oikeesti voisi olla noin paljon kulutus.. 2.5tdsE91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
Osaisiko kukaan arvuutella mikä olisi 750:ssä vikana, kun käy myyjäliikkeen mukaan tyhjäkäyntiä normaalisti, mutta ei meinaa ottaa kunnolla kierroksia. En siis autoa omista mutta ostattelemassa olen, enkä tiedä uskaltaako tuota nyt sitten ostaa vai ei. Liike epäilee tukkeutunutta kattia mutta mitä muuta voisi olla? IMM, tulpat, puolat?Nkyinen: e46 330dA -02
Ex: e39 523iA touring -98
Ex: e32 735i man -89
Ex: e38 740iA -98
Comment
-
-
Originally posted by Heenri View PostOsaisiko kukaan arvuutella mikä olisi 750:ssä vikana, kun käy myyjäliikkeen mukaan tyhjäkäyntiä normaalisti, mutta ei meinaa ottaa kunnolla kierroksia. En siis autoa omista mutta ostattelemassa olen, enkä tiedä uskaltaako tuota nyt sitten ostaa vai ei. Liike epäilee tukkeutunutta kattia mutta mitä muuta voisi olla? IMM, tulpat, puolat?
Jos yksi katti on tukkossa niin kierrokset pysty hyvin nostaa tyhjäkäynnillä. Sitten kun lähtee ajaa niin tuntuu siltä että mootori hyytyy kun nosta kierrokset ja tule missfire sinä puolella missä on katti tukossa kun antaa kenkää. Näin ainakin teki mun entisessä 735issä.EXiä.
VW Jetta 1.4 1985
Honda Civic 1.4 2001
E34 518i 1989
E36 325i 1992
VW Golf III 1.8 1995
VW Passat 1.8T 1998
e38 735i 1999
E38 750i 2001
Nyt:
Lexus S190 GS450H 2007
Comment
-
-
Vaihdoin kesällä e38:aan uuden alkuperäisen polttoainetankin ja siinä tuli opittua arvokasta kokemusta.
Ensinnäkin huohotuksen kaikki osat on hyvä vaihtaa uuteen tankin vaihdon yhteydessä, koska 90% tapauksissa näissä tankki vuotaa huohotuksen tukkeutumisen myötä. Huohotusletkuja on myös erittäin vaikeaa vaihtaa, jos tankki on jo paikallaan. Eli letkut ja huohotussuodatin vaihtoon samalla kun tankkikin vaihtuu. Ilmeisesti tankin oikea tilavuus menee v8:ssa ja v12:ssa logiikalla hydraulinen tasonsäätö taka-akselilla = 95l tankki. Muuten ainakin v8:ssa 85l. Riippuen auton kunnosta, voi olla järkevää uusia samalla kaikki kiinnityspultit ja pannat. Ainakin bmwautopartsista tilaaminen on helppoa räjäytyskuvien vuoksi. Lisäksi kannattaa huolella tilata kaikki uudet huohotusletkut. Korvausilmaa suodattimelle tuova letku on ilmeisesti vuosien varrella päivitetty, koska vanha letku kiertää tankin vierelle asti ja on ikään kuin vain avonaiseksi jäävä letkun pää. Sen voi myös nähdä auton alta kuljettajan puolella. Ainakin jenkeissä tämä ratkaisu on aiheuttanut ongelmia huohotuksen suhteen, koska esim. hämähäkit ovat pesiytyneet letkuun. Uuden mallinen letku päättyy jo lokasuojan sisään ja on varustettu väljällä sihdillä.
Oma autoni sattui olemaan juuri rajatapaus huohotuspatruunan osalta (11/96), jossa vanha metallinen patruuna korvautuu muovisella. Ostin uudemman muovisen suodattimen oletuksella, että se autossani olisi, mutta siinä sattuikin vielä olemaan metallinen suodatin. Onneksi molempien suodattimien letkulähdöt ovat identtiset, joten suodattimet käyvät siltä osin ristiin. Ainoastaan kiinnitys on hieman erilainen, mutta pienellä hienosäädöllä kuitenkin täysin asennettavissa keskenään. Lisäksi uudempi suodatin oli ainakin bmwautopartsissa selvästi edullisempi. Homma ei siis kaadu tähän jos ostit vanhemman suodattimen sijaan uudemman.
Tasonsäädöllisissä autoissa pitää lisäksi avata kuljettajan puolen hydrauliletku, jotta sisälokasuojan saa pois. Järjestelmän ilmaus on helppoa, hydraulinestesäiliö pitää vain täyttää ja lyödä auto käyntiin. Sitten auton alta vääntää hieman tasonsäätöön liittyvää tankoa, jolloin auto vuoroin nousee ja laskee. Hetken aikaa kun tuota tekee ja pitää huolen oikeasta nestepinnasta, tulee järjestelmä ilmattua.
Comment
-
-
Originally posted by igmas View PostJos yksi katti on tukkossa niin kierrokset pysty hyvin nostaa tyhjäkäynnillä. Sitten kun lähtee ajaa niin tuntuu siltä että mootori hyytyy kun nosta kierrokset ja tule missfire sinä puolella missä on katti tukossa kun antaa kenkää. Näin ainakin teki mun entisessä 735issä.Nkyinen: e46 330dA -02
Ex: e39 523iA touring -98
Ex: e32 735i man -89
Ex: e38 740iA -98
Comment
-
-
Originally posted by Heenri View PostSelvä homma. Toisaalta nuo oireet voisi viitata myös bensasaantiongelmaan, itse en oikein nuihin ilmamassaantureihinkaan usko kun eikös silloin tyhjäkäyntikin seilaisi. Liikkeen mukaan käy siis hyvää tyhjäkäyntiä ja tasakaasulla ajossa menee hyvin mutta kenkää antaessa niiaa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVaihdoin kesällä e38:aan uuden alkuperäisen polttoainetankin ja siinä tuli opittua arvokasta kokemusta.
Ensinnäkin huohotuksen kaikki osat on hyvä vaihtaa uuteen tankin vaihdon yhteydessä, koska 90% tapauksissa näissä tankki vuotaa huohotuksen tukkeutumisen myötä. Huohotusletkuja on myös erittäin vaikeaa vaihtaa, jos tankki on jo paikallaan. Eli letkut ja huohotussuodatin vaihtoon samalla kun tankkikin vaihtuu. Ilmeisesti tankin oikea tilavuus menee v8:ssa ja v12:ssa logiikalla hydraulinen tasonsäätö taka-akselilla = 95l tankki. Muuten ainakin v8:ssa 85l. Riippuen auton kunnosta, voi olla järkevää uusia samalla kaikki kiinnityspultit ja pannat. Ainakin bmwautopartsista tilaaminen on helppoa räjäytyskuvien vuoksi. Lisäksi kannattaa huolella tilata kaikki uudet huohotusletkut. Korvausilmaa suodattimelle tuova letku on ilmeisesti vuosien varrella päivitetty, koska vanha letku kiertää tankin vierelle asti ja on ikään kuin vain avonaiseksi jäävä letkun pää. Sen voi myös nähdä auton alta kuljettajan puolella. Ainakin jenkeissä tämä ratkaisu on aiheuttanut ongelmia huohotuksen suhteen, koska esim. hämähäkit ovat pesiytyneet letkuun. Uuden mallinen letku päättyy jo lokasuojan sisään ja on varustettu väljällä sihdillä.
Oma autoni sattui olemaan juuri rajatapaus huohotuspatruunan osalta (11/96), jossa vanha metallinen patruuna korvautuu muovisella. Ostin uudemman muovisen suodattimen oletuksella, että se autossani olisi, mutta siinä sattuikin vielä olemaan metallinen suodatin. Onneksi molempien suodattimien letkulähdöt ovat identtiset, joten suodattimet käyvät siltä osin ristiin. Ainoastaan kiinnitys on hieman erilainen, mutta pienellä hienosäädöllä kuitenkin täysin asennettavissa keskenään. Lisäksi uudempi suodatin oli ainakin bmwautopartsissa selvästi edullisempi. Homma ei siis kaadu tähän jos ostit vanhemman suodattimen sijaan uudemman.
Tasonsäädöllisissä autoissa pitää lisäksi avata kuljettajan puolen hydrauliletku, jotta sisälokasuojan saa pois. Järjestelmän ilmaus on helppoa, hydraulinestesäiliö pitää vain täyttää ja lyödä auto käyntiin. Sitten auton alta vääntää hieman tasonsäätöön liittyvää tankoa, jolloin auto vuoroin nousee ja laskee. Hetken aikaa kun tuota tekee ja pitää huolen oikeasta nestepinnasta, tulee järjestelmä ilmattua.
tätä metallisen ja muovisen kanisterin ristiin sopivuutta olinkin pohdiskellut, tuli aika sopivasti
millaisia muutoksia vaati kiinnityksiin?
Comment
-
-
Originally posted by Jygga View Post
tätä metallisen ja muovisen kanisterin ristiin sopivuutta olinkin pohdiskellut, tuli aika sopivasti
millaisia muutoksia vaati kiinnityksiin?
Toivottavasti oli tarpeeksi selkeää.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSuurin ero suodattimien välillä on, että vanha metallinen suodatin pysyy paikallaan pelkästään metallisen kiinnityspannan avulla. Sen sijaan uudessa muovisessa suodattimessa on integroituna eräänlaiset kumitutit suodattimen kyljessä, joita vasten suodatin nojaa koriin. Käytännössä uuden suodattimen saa asennettua vanhan paikalle hieman asettelemalla ja vaihtamalla kiinnityspannan pultin pidemmäksi, sillä panta ei yllä aivan kiinni asti kuten vanhan kanssa (koska nuo kumitutit tuovat suodatinta hieman korkeammalle), jolloin vanha lyhyempi pultti ei yllä kierteisiin asti. Eli ei vaadi minkäänlaista mekaanista työtä asentaaksesi tuota uudempaa suodatinta, ainoastaan pidemmän kiinnityspultin sekä vastamutterit sinne pannan ja pultin väliin, koska luonnollisesti, kun pantaa ei voi "pohjata", vaan se jää hieman irti, niin pultti ei silloin luonnollisestikaan kiristy kovin hyvin. Vastamuttereilla tuon ongelman saa poistettua. Tilaa siellä lokasuojan sisällä on sen verran paljon, että tuo ratkaisu ei aiheuta mitään lokasuojan istuvuusongelmaa. Lisäksi se suodatin pysyy varmasti paikallaan, vaikka panta ei otakaan aivan pohjaan kiinni, koska ne edellä mainitut kumitutit nojaavat koriin, joita vasten taas se panta niitä kiristää.
Toivottavasti oli tarpeeksi selkeää.
Eipä ollut kummoinen muutostyö tehdä sitten
Comment
-
-
Originally posted by hezekiel View Post-96 728i heittää "low coolant level" varoituksen sammuttaessa vaikka paisarissa on nestettä aivan riittävästi. Mistäs tätä alkaisi perkaamaan?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Tuli hankittua Suomeen uutena myyty 750iAL.
Varustelista:
Color - Arktissilber Metallic
309 Upholstery Standardleder/grau - N8TT
Production Plant DINGOLFING
202 Steptronic Steptronic
214 Automatic Stability Control+traction Aut.stabil.-control+traktion(asc+t)
216 Servotronic Servotronic
220 Self-leveling Suspension Niveauregulierung
223 Dynamic Damper Control Dynamische Daempfer Control
245 Steering Column Adjustment Elec Lenksaeulenverstellung Elektrisch
260 Side Airbag Driver/frt Passenger Seitenairbag Fuer Fahrer/beifahrer
295 Lt/aly Wheels/star Spoke 96 Lm Raeder/sternspeiche 96
302 Alarm System Alarmanlage
352 Double Glazing Doppelverglasung
416 Sunblinds Sonnenschutzrollos
438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
460 Comfort Seats Rr Electric. Adjustable Komfortsitze Im Fond, Elektrisch
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
555 On-board Computer Bordcomputer
806 3rd Stop Light 3.bremsleuchte
Options
248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung
354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe
403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
430 Interior And Exterior Mirror Packa Iinnen- Und Aussenspiegelpaket
441 Smokers Package Raucherpaket
457 Contour Seats, Electric. Adjustable Kontursitze Elektrisch Verstellbar
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach
830 Northland Version Nordland-ausfuehrung
853 Language Version English Sprachversion Englisch
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur
925 Shipping Protection Package Versandschutzpaket
928 Tyire Control Reifensteuerung
Information
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
602 On-board Monitor With Tv Bordmonitor Mit Tv
694 Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung
Miten yleisiä nämä ns. suomiautoina ovat?
Auto on lievä projekti, tällä hetkellä OBC heittää engine failsafe prog.-ilmoitusta ruutuun. Vikakoodeja en ole omalla läppärillä pystynyt lukemaan - inpa valittaa scripteista.
Mitä olen lukenut, niin näissä taitaa erilaiset imuvuodot olla yleisiä.
Imusarjan tiivisteet ilmeisesti kannattaa tarkistaa ja kaasuläppäkotelon/imusarjan päässä olevat kumitutit uusia.
Sartatessa saattaa joskus tosiaan käydä hieman epätasaisemmin, kuin mitä tällaiselta moottorilta odottaa.
Noista kumituteista sen verran, että nehän haurastuvat joskus ajan myötä kuitenkin. Messinkiputki, johon nuo tutit tulevat omaa keskellä 3,4mm reijän johon saisi suoraan 4mm pultille kierteet, ihmettelen miksei tehtaalta lähtiessä tuohon ole tehty sellaista patenttia. 4mm pultilla ja sopivalla prikalla tuon saisi helposti ja luotettavasti ilmatiiviiksi. :think
Kyllä tällainen auto sitten tuntuu hienolta jopa ihan vaan istuskella ja fiilistellä sisällä...
Comment
-
-
Edelliseen liityen:
Kaikkiaan E38 -mallia rekisteröitiin Suomessa seuraavasti:
1997: 13kpl
1998: 13kpl
1999: ?
2000: 10kpl
2001: 12kpl
Näistä 750 ei tietoa, mutta varmasti aikas vähän
Se tekeekö Suomihistoria hyvää vai huonoa, on suhteellista. Varusteet köyhät, pellit huonot, yleistäen.
Meillä ajossa yksi e38 noista tilaston 1998 Suomeen uutena rekisteröidyistä.Last edited by jakeluvesimies; 01-09-2017, 00:54.
Comment
-
-
Kävin omaa 740 näyttämässä leimalla mutta eihän siihen leimaa tullu kun simpukasta ohjausvarsi löysällä ja vasen taka bumerangi väljä
Semmonen hauskuus ilmennyt että kun laittaa lämppärin päälle niin kuuluu tulipellin tienoilta helvetillinen korina,mutta kun pistää lämpötilan 16,eli kylmin mahd niin rutina lakkaa. Puhaltaa kyllä lämmintä tuolla 16 asteella jos kylmä ilma. Mistähän lähtis vikaa etsimään?
Comment
-
Comment