Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarsse
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1520
    • Kymenlaakso

    Xenon umpiot niin oikealla puolella edessä ja takana on ne tasonsäädön anturit, takana taisi olla korjattu tanko kiinnityspaikkaansa, mutta missä edessä sen pitäisi olla kiinni? Anturista katkennut se liikkuva varsi ja ei ole tällä hetkellä kiinni missään,ja valot näyttää liian alas
    E91 325xi vm07
    E60 530xd vm06 stage X

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by mehtojarvi View Post
      Xenon umpiot niin oikealla puolella edessä ja takana on ne tasonsäädön anturit, takana taisi olla korjattu tanko kiinnityspaikkaansa, mutta missä edessä sen pitäisi olla kiinni? Anturista katkennut se liikkuva varsi ja ei ole tällä hetkellä kiinni missään,ja valot näyttää liian alas
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1520
        • Kymenlaakso

        Jees tuo tanko puuttuu multa kokonaan,täytyy bavarialla pyörähtää jossei muualta löydy
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Pääsin tuossa vaihtaa bank2 lambdan jo toisen kerran ja silti herjaa. Onko piru joku vetänyt aikanaan piuhat ristiin kun edelleen ponnauttaa vikakoodin päälle? Eikös se m62 bank2 ollut se kuskin puoli?:think

          Sitten vakkariongelmiin, itellä oli se vaijeri aika jumissa. Vähän sitä ramppasin käsin ja herkistelin, niin rupes toimimaan toistaiseksi. Kannattaa kokeilla.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            Pääsin tuossa vaihtaa bank2 lambdan jo toisen kerran ja silti herjaa. Onko piru joku vetänyt aikanaan piuhat ristiin kun edelleen ponnauttaa vikakoodin päälle? Eikös se m62 bank2 ollut se kuskin puoli?:think

            Sitten vakkariongelmiin, itellä oli se vaijeri aika jumissa. Vähän sitä ramppasin käsin ja herkistelin, niin rupes toimimaan toistaiseksi. Kannattaa kokeilla.
            Mitäs se lambdan koodi sanoo?
            Tietääkseni bank 2 on se kuskin puoli koska sylinterit 5-8.

            Comment

            • jonis93
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2013
              • 1111
              • Vantaa

              Osaako joku viisaampi kertoa, vm. -95 740iA Lang. Onko sama perä muissa seiskoissa, vai mikä perä näissä on?
              Sen mitä paskalla englannillani tajusin RealOemista, niin olisi sama perä kaikissa E38 johon taas en sinäänsä oikeen usko? :think
              Audi A7
              EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by jonis93 View Post
                Osaako joku viisaampi kertoa, vm. -95 740iA Lang. Onko sama perä muissa seiskoissa, vai mikä perä näissä on?
                Sen mitä paskalla englannillani tajusin RealOemista, niin olisi sama perä kaikissa E38 johon taas en sinäänsä oikeen usko? :think
                on niissä erilaisia periä, esim japanissa on kategorisesti tiuhemmat perät kuin euroversioissa.
                Mutta realoem:stä näet kyllä sen oman autosi perän tiedot.

                Ainakin on ollut seuraavia välityksiä: 2.65 (740d), 2.81 (750 JPN), 2.93 (740i M62), 3.08 (730d) 3.15 (740 M60/750 M73 EUR), 3.23 (728 manuaali), 3.38 (725tds)
                Last edited by BeamR; 16-10-2017, 08:24.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Jauho
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 43

                  Onkos normaalia että matka-ajossa lämmöt seilaa 91-104 asteen välillä vai merkki jostakin? Menee luuppina noiden arvojen välillä.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Jauho View Post
                    Onkos normaalia että matka-ajossa lämmöt seilaa 91-104 asteen välillä vai merkki jostakin? Menee luuppina noiden arvojen välillä.
                    Aikalailla tuossa haarukassa ne menevät. Olikohan niin että omassa alin oli jotain 95 tms. Nyt en enään muista kun on niin pitkä aika siitä kun lämpöjä olen seuraillut.
                    Last edited by Muurahainen; 22-10-2017, 14:56.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Jauho View Post
                      Onkos normaalia että matka-ajossa lämmöt seilaa 91-104 asteen välillä vai merkki jostakin? Menee luuppina noiden arvojen välillä.
                      Riippuu vuosimallista ja moottorista, esim M73TU facelifteissä on 105 asteinen termari ja käy 102-108 välillä. Pre-fl -autoissa on 95-asteinen termari, käy 92-98 -asteisena.

                      Tuo vaihteluväli kuulostaa mun korvaan aika isolta (riippuen tietysti moottorityypistä ja vuosimallista).
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Riippuu vuosimallista ja moottorista, esim M73TU facelifteissä on 105 asteinen termari ja käy 102-108 välillä. Pre-fl -autoissa on 95-asteinen termari, käy 92-98 -asteisena.

                        Tuo vaihteluväli kuulostaa mun korvaan aika isolta (riippuen tietysti moottorityypistä ja vuosimallista).
                        M62 koneissa on sähkölämmitys termostaatissa jolla saadaan termostaatti aukeamaan aikaisemmin konetta kuormittaessa. Näissä lämmöt on kaikkea 90-110 välillä.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by peto2 View Post
                          M62 koneissa on sähkölämmitys termostaatissa jolla saadaan termostaatti aukeamaan aikaisemmin konetta kuormittaessa. Näissä lämmöt on kaikkea 90-110 välillä.
                          Sama toiminto on M73-koneessa, mutta vaihteluväli on silti EHJÄSSÄ koneessa tuo mainitsemani. Eli näköjään on konetyypilläkin väliä.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by BeamR View Post
                            Sama toiminto on M73-koneessa, mutta vaihteluväli on silti EHJÄSSÄ koneessa tuo mainitsemani. Eli näköjään on konetyypilläkin väliä.
                            Itse asiassa M73 termostaatin PITÄISI toimia tismalleen samanlailla. :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Itse asiassa M73 termostaatin PITÄISI toimia tismalleen samanlailla. :think
                              Ei toimi. Varsinkin kun on kahta lämpöversiota.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • rikuh1
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 520
                                • Hämeenlinna

                                Kyllä ehjässä m73tu koneessa lämmöt pysyy siellä 102-107 salavalikon mukaan normaalisti. Sähkötermarilla voidaan kuitenkin ohjata se auki kuormituksesta riippuen. Reippaammissa kiihdytyksissä laskee lämpöjä, sekä kaupungissa pienillä nopeuksilla ajaessa pakottaa myös auki, silloin lämmöt yleensä siellä 90 asteen paikkeilla.
                                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                                RikunAutofix.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎