Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joudi_Action
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 18
    • Finland

    Jep jep. Nyt on kojelauta irroteltu, puhaltimenmoottori testailtu. Yllättävän helppo homma, ei mennyt ainuttakaan asennuskaljaa, ja kirosanoiltakin vältyttiin aikas purkeleen hyvin! Hieman hommaa kyllä hankaloitti se, et piti pihalla väkertää kylmissään, vähän näppejä jäätää, ja tulihan tuossa silpastua kohmeisilla kynsillä, terävällä moralla pieni vekki peukkuun testipiuhoja kuoriessa, näitä sattuu! Ja tuota hommaa tehessä alkaa seiska Bemarinkin kabiini tuntua suhteellisen pieneltä, varsinkin kun asentajalla mittaa sen 3cm vaille 2m...

    Elikkä elikkä, puhaltimenmoottori haisi jonkun verran kärähtäneelle, pyöri vielä käsin suhteellisen hyvin, kierroksen pari aina pyöräytyksellä. Mitenhän jämäkkä lie sen sitte pitää olla, että heittää tuon '' suojamodin '' päälle ja lopettaa pyörimisen kokonaan? Akulta suoralla virralla testattaessa lähti kyllä pyörimään vikinän saattelemana, mutta pyöri kuitenkin! Ainiin, ja tuo kojelauta on näköjään joskus ennenkin irti käytetty, vänkärin puolen airbagin suoja oli ainakin irrotettu ennen, verhoilusta muutenkin näki että vähä hutiloiden kasailtu, sekä A-pilareihin oli jääny pienet naarmut tuon kojelaudan irrotuksesta. Liekköhän jo puhallinta fiksailtu tms.

    Mutta tulikohan nyt tehtyä ''turhaa'' työtä, että vika onkin sitten jossain muualla, vai heittääkö se tosiaan noin helpolla puhaltimen kokonaan käytöstä pois? Mitenhän tuota selvittelis tästä etiäpäin, mestarit, ojentakaa auttava ja muttereita pyöritellessä karhentunut kätenne tulokkaalle! Eli kaikki vinkit on taasen kerran enempi ku tervetulleit. Danke schön!

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Joudi_Action View Post
      Jep jep. Nyt on kojelauta irroteltu, puhaltimenmoottori testailtu. Yllättävän helppo homma, ei mennyt ainuttakaan asennuskaljaa, ja kirosanoiltakin vältyttiin aikas purkeleen hyvin! Hieman hommaa kyllä hankaloitti se, et piti pihalla väkertää kylmissään, vähän näppejä jäätää, ja tulihan tuossa silpastua kohmeisilla kynsillä, terävällä moralla pieni vekki peukkuun testipiuhoja kuoriessa, näitä sattuu! Ja tuota hommaa tehessä alkaa seiska Bemarinkin kabiini tuntua suhteellisen pieneltä, varsinkin kun asentajalla mittaa sen 3cm vaille 2m...

      Elikkä elikkä, puhaltimenmoottori haisi jonkun verran kärähtäneelle, pyöri vielä käsin suhteellisen hyvin, kierroksen pari aina pyöräytyksellä. Mitenhän jämäkkä lie sen sitte pitää olla, että heittää tuon '' suojamodin '' päälle ja lopettaa pyörimisen kokonaan? Akulta suoralla virralla testattaessa lähti kyllä pyörimään vikinän saattelemana, mutta pyöri kuitenkin! Ainiin, ja tuo kojelauta on näköjään joskus ennenkin irti käytetty, vänkärin puolen airbagin suoja oli ainakin irrotettu ennen, verhoilusta muutenkin näki että vähä hutiloiden kasailtu, sekä A-pilareihin oli jääny pienet naarmut tuon kojelaudan irrotuksesta. Liekköhän jo puhallinta fiksailtu tms.

      Mutta tulikohan nyt tehtyä ''turhaa'' työtä, että vika onkin sitten jossain muualla, vai heittääkö se tosiaan noin helpolla puhaltimen kokonaan käytöstä pois? Mitenhän tuota selvittelis tästä etiäpäin, mestarit, ojentakaa auttava ja muttereita pyöritellessä karhentunut kätenne tulokkaalle! Eli kaikki vinkit on taasen kerran enempi ku tervetulleit. Danke schön!
      voi olla että se puhallin on palanut ja ottaa siksi liikaa virtaa.. omalla kohdalla se oli niin jumissa että pysähty just siihen kohtaan ku irrotti pyöräyttäessä ja oli todella raskas pyörittää..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • JiPe
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2548
        • Kuopio

        Suosittelisin vaihtamaan ne hiilet, varmaankin ovat aika lopussa(?). Ei ole monen euron juttu katsoa paraneeko puhaltimen toiminta (olisiko 10-20e). Ja kyllä se moottorisuoja kohtalaisen nopeasti laukeaa.
        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

        Comment

        • Joudi_Action
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 18
          • Finland

          Elikkäs se on hiiliostoksille lähettävä joulunpyhien jälkeen. Kokeilin aseöljyllä vähän noita laakereita elvytellä, ruukkasin puhaltimenrööttörin takasi hollillee, airbagin liittimen ja akun miinuksen takasi kiinne ja testaamaan, ei pihahdakkaan. Eli ilmeisesti se vikatila päällänsä? Jos esivastus olis menny, eikös sen pitäs täydellä teholla silti pyörittää? Näin ainakin joittenkin automerkkien kohdalla... Mut kiitos jätkät avusta ja vinkeistä, kyllä tää tästä vielä iloks muuttuu!

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Itsellä puhaltimen moottori oli aivan jumissa.
            Käsin pyöri aivan väkisin eikä rasvaus auttanut siihen.

            Koko moottori siis vaihtoon silloin.

            Comment

            • Joudi_Action
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 18
              • Finland

              Vai onkohan puhaltimenmoottorissa itsessään sittenkään vika... Puhdistelin moottorin, rasvailin laakerit, akkuvirralla pyörii hyvin. Ruukkasin autoon kiinni, ei pyöri ei. Mittailin vähän yleismittarilla, tuleeko sinne yhtään virtasta. Sähkömoottoriin menevät isot, punainen ja sininen piuha, yleismittarin - siniseen ja + punaiseen, 0V. Tuossahan se vika sitten juuri piileekin, juuri tähän punaiseenhan virtaa pitäisi tulla, puhallinnopeuden mukaan? Vai oonko aivan hakoteillä... Puhallinmoottorin päällä olevaan siiliin, etuvastus ilmeisesti??? Siinä olevaan liittimeen tuli virtaa seuraavasti, yleismittarin - isossa ruskeassa piuhassa, + pienemmässä punasinisessä, 7V. Yleismittarin - ruskeassa, + isossa keltavihreässä, 1V. Mikähän purkele tuossa nyt mättää...? Vai onko tässä juurikin se vikatila päällänsä?

              E: Ja mittaillessa puhaltimesta oli tehot ruukattu täysille.
              Last edited by Joudi_Action; 24-12-2011, 20:40.

              Comment

              • rocroc
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 573
                • keminmaa

                Tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän onko autossani DSP audio systeemi?

                Itse päättelin että ei ois, suunnitelmissa ois asentaa tuollainen CD boksi emulaattori, ja ne näköjään ei passaa DSP systeemiin


                Autossa on navi+tv 4:3 näytöllä, Hifiin liittyvät varustekoodit on:

                S609A, S670A, S676A. S602A

                Comment

                • juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

                  Eikös se lue ihan noitten varustekoodien perässä siinä luettelossa jos on DSP?

                  Vaikee muuten tuntuu olevan löytää mieleisiä vanteita/renkaita 7 sarjalaisiin. Yhdet 20" alpinat oli foorumilla ja ne meni just nenän eestä. Jos jollain ois alpinaa, Paralleria tai muuta vastaavaa niin saa vinkata. Ei tarvi olla aidot vaan kelpaa ihan replicatkin. Mieluisimmat olisi ehkä paraller replicat 19".
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

                  Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Originally posted by juho-85 View Post
                    Eikös se lue ihan noitten varustekoodien perässä siinä luettelossa jos on DSP?

                    Vaikee muuten tuntuu olevan löytää mieleisiä vanteita/renkaita 7 sarjalaisiin. Yhdet 20" alpinat oli foorumilla ja ne meni just nenän eestä. Jos jollain ois alpinaa, Paralleria tai muuta vastaavaa niin saa vinkata. Ei tarvi olla aidot vaan kelpaa ihan replicatkin. Mieluisimmat olisi ehkä paraller replicat 19".
                    Sieltä.

                    BMAutosport

                    Hyvä palvelu ja asialliset hinnat. Yhden satsin MK Motorsportteja seiskaan tilannut tuolta.


                    Originally posted by rocroc View Post
                    Tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän onko autossani DSP audio systeemi?

                    Itse päättelin että ei ois, suunnitelmissa ois asentaa tuollainen CD boksi emulaattori, ja ne näköjään ei passaa DSP systeemiin


                    Autossa on navi+tv 4:3 näytöllä, Hifiin liittyvät varustekoodit on:

                    S609A, S670A, S676A. S602A
                    Vaikka siitä, jos sinulla on hattuhyllyllä 4 bassoelementtiä. Toki se lukee myös näytössä, kun virrat on päällä.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • juho-85
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 753
                      • Pirkkala

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Sieltä.

                      BMAutosport

                      Hyvä palvelu ja asialliset hinnat. Yhden satsin MK Motorsportteja seiskaan tilannut tuolta.
                      Joo tuo on kyllä tiedossa mutta eivät vissiin lähetä suomeen yksityisille enää. Ja koitetaan nyt löytää jostain käytettyjä edulllisemmin ja jos ei löydy niin sitten keväällä vasta uudet.
                      F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                      Tilattu i4 M50

                      Exät:
                      e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                      Comment

                      • rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Sieltä.

                        BMAutosport

                        Hyvä palvelu ja asialliset hinnat. Yhden satsin MK Motorsportteja seiskaan tilannut tuolta.




                        Vaikka siitä, jos sinulla on hattuhyllyllä 4 bassoelementtiä. Toki se lukee myös näytössä, kun virrat on päällä.
                        Jep ei ole bassoja eli tämä homma selvis

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by rocroc View Post
                          Tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän onko autossani DSP audio systeemi?

                          Itse päättelin että ei ois, suunnitelmissa ois asentaa tuollainen CD boksi emulaattori, ja ne näköjään ei passaa DSP systeemiin


                          Autossa on navi+tv 4:3 näytöllä, Hifiin liittyvät varustekoodit on:

                          S609A, S670A, S676A. S602A
                          S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi system Professional DSP

                          sun autossa olevat:
                          S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
                          S670A RADIO BMW PROFESSIONAL
                          S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HIFI SPEAKER SYSTEM
                          S602A ON-BOARD MONITOR WITH TV ON-BOARD MONITOR WITHTV

                          Eli tuolla perusteella sulla ei ole DSP:tä.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Jarjestaja
                            BTCF Member
                            • Jun 2007
                            • 451
                            • Ylivieska/Tervajoki

                            Onko kellään kuvia tummennetuista tuplaikkunoosta:think

                            Ja Kokemuksia fk highsport alustasarjoosta....
                            F01 740D -10


                            EXät:
                            E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                            Comment

                            • juho-85
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 753
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Jarjestaja View Post
                              Onko kellään kuvia tummennetuista tuplaikkunoosta:think

                              No tossa mun kotterossa on jonkunlaisella tummennuksella takasivulasit ja ovat siis tuplat.

                              Mitä haet tällä takaa? Onko ne jotenkin erilaiset kun yksilasiset tummentaa yms?
                              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                              Tilattu i4 M50

                              Exät:
                              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Tulipa mieleen DSP:stä, että ovatko nuo alkuperäiset subbarit siellä hattuhyllyllä oikeasti perseestä, vai eivätkö ne sitten satu toimimaan autossani? Nimittäin aina on tuntunut siltä, ettei tuo DSP-järjestelmä kauheasti eroa vakiojärjestelmästä, eikä noista alkuperäisistä subeista irtoa bassotoistoa nimeksikään. Pystyisiköhän niitä jotenkin parantelemaan?

                                Olen käyttänyt takakontissa 12" erillistä subia, mutta se on hieman epäkäytännöllinen, koska kotelo syö puolet tavaratilasta ja se on painava siirrellä, sitten kun se täytyy ottaa pois.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎