Auton sisävalot ei toimi, tutkin sulakkeen ja palanuthan se oli. Tutkin kaikki sisävalot ja syy löytyi kuskinpuolen takavalosta. Piuhasta oli karvat näkösällä (joku kai irrottanut valaisimen ja jättänyt roikkumaan sen teräväreunaisen metallikotelon varaan) ja piuhan kuori oli sulanut pahasti pitkältä matkalta. Pätkäisin piuhat poikki takaistuimen takaa ja laitoin uudet jatkot. Ei arvatenkaan vielä herännyt. Mistäköhän sitten pitäisi etsiä, eli mikä muu olis tod näk poksahtanut seuraavaksi, tuollaisen oikosulun jäljiltä?
Toinen pikkujuttu: Autossa oli joku perusradio kiinni (ei BMW) ja sain mukaan myös BMW business radion samalta aikakaudelta (mutta ei siis tämän auton orkkisradio) tähän sain koodinkin netistä ja radio jopa toimii. Ratin napit ei kylläkään toimi, ja jos oikein ymmärsin niin MID:stä (meniköhän oikein?) pitäisi pystyä myös ohjaamaan / käyttämään radion näyttönä - tämä ei onnistu. Mitenkä nämä MID ja radio juttelevat keskenään - pitääkö näiden välillä olla joku erillinen piuha? Nythän radiossa on kiinni se iso johtonippu, pikkuinen piuha rattinapeille ja antenni. Kyseessä siis radio ja kasettisoitin, jonka vieressä on kolikkoluukkku. Ei siis mitään naveja tai cd:tä.
QUOTE]
Vastailen tähän itse itselleni, jos jollekin sitten olis jatkoss vinkkiä näistä.
Eli Morkai:n vinkin perusteella sisävalovika löytyi GM3:sta. Ebaystä löysin samanlaisen, 40€. Vaihto oli tosiaankin ihan plug & play. Sisävalot jopa paloivat hetken, ja sitten meni sulake. Mutta luulen, etten alunperin katkonut riittävän pitkää pätkää sulaneesta johdosta.
Ja radion osalta löysin myös ebaystä oikeanlaisen soittimen, joka on tarkoitettu toimivaksi tuon MIDin kanssa. Nyt toimii rattinapit ja radion toiminnot näkyy midin näytöltä.
Tuli vaihdettua nyt tuo uudempi 16:9 näyttö niin mitenkä sen kuvasuhteen saa muutettua siihen 16:9:iin? Luulin että se muuttuu kun näytön vaihtaa kunhan on akku irti.
Syttyi punainen piste tänä aamuna km lukeman eteen. (pakkasta 18)
Hävisi kyllä kun sammutin ja käynnistin uudestaan mutta mitäs tuo tarkemmin tarkoittaa?
Kilometrilukema ei täsmännyt mittariston, valomodulin ja korimodulin(?) kesken / auto tunnistaa että joku näistä on vaihdettu. Todennäköisesti joku moduli ei tykännyt kylmästä ja päätti aiheuttaa sydämentykytystä
Syttyi punainen piste tänä aamuna km lukeman eteen. (pakkasta 18)
Hävisi kyllä kun sammutin ja käynnistin uudestaan mutta mitäs tuo tarkemmin tarkoittaa?
Mun E39 teki tänään saman, kun käytin autossa vajaata vara-akkua ja käynnistin moottorin. Ensimmäisellä starttauksella kaikki oli OK, mutta kun sammutin moottorin ja starttasin hetin perään uudelleen, niin piste syttyi. Piste kumminkin katosi, kun sammutin moottorin ja annoin virtojen olla muutaman sekunnin pois.
Noin voi siis käydä esim. silloin, kun akun varaus tai itse akku on huono.
Ei syty kilometrien heittämisestä vaan runkonumeron erosta esim mittariston ja valomoduulin välillä.
Eli mitä on käynyt niin todennäkösesti mittaristo on herännyt ja valomoduulilla on kestänyt saada itsensä ylös tai väylä ollut muutenvaan jumissa jonka takia luullut että datat ei täsmää yksiköiden välillä.
Ei syty kilometrien heittämisestä vaan runkonumeron erosta esim mittariston ja valomoduulin välillä.
Eli mitä on käynyt niin todennäkösesti mittaristo on herännyt ja valomoduulilla on kestänyt saada itsensä ylös tai väylä ollut muutenvaan jumissa jonka takia luullut että datat ei täsmää yksiköiden välillä.
Eli siis homma on taas ihan ok kun ei tuossa enään piste pala.
mikä mahtaa olla Autocomilla saatu vikakoodi: "26 unknown fault" :think ei lähte pois vaikka yrittää poistaa koodin.... auto kella perstuntumalta toimii todella hyvin... alkais olee meinaa kaikki e38 "perusviat" korjattu! juuri sain viimiset jäljellä olevat viat laitettua: vesipumpun putkien tiivisteet, valley panin ja venakoppien tiivarit vaihdettua
Comment