Jahas , jäähdytinnesteet näköjään alkaa katoilemaan näin kovien pakkasten johdosta...Eli noin litra lisätty ja pari viikkoa kaikki ok ja sitten varoittaa alhaisesta jäähdytinnesteen tasosta ja sama rumba. Vesipumppu suht uusi ja näköjään termarikin vaihdatettu hiljattain edellisen omistajan johdosta. Termarin kotelosta en tiedä. Muistelisin kuitenkin syksyllä, että perushuollon yhteydessä kiertovesipumpun luota löytyi märkää eli voisiko se kusta nyt ja aihettaa tämän :think Vihjeitä? ja auto oli siis 735i vuosimallia -97
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä MKI oli jo 1994. EX oli valmistunut 27.12.1994 ja siinä oli MKI navi tehdasasenteisena.
Originally posted by anza(kla) View PostMKI
Auton Valmistusvuosi: 1996-1997
Mies ääni navissa.
(erotttaa muista pyörittimistä 3 liittimestä takana + antenni-lähdöstä)
MKII
Auton Valmistusvuosi: 1997 - 2000
Naisääni navissa
Erillinen gps moduli (pyörittimen takana ei ole antenni-lähtöä)
(erottaa muista sinisestä ja valkoisesta liittimestä takana + neliskanttinen cd-levyn poisto napista)
MKIII
Auton Valmistusvuosi: 2000 - 2002
Naisääni navissa
Integroitu gps moduli
(erottaa muista sinisestä ja valkoisesta liittimestä takana + cd-levyn poisto nappi on vasemmasta yläkulmasta pyöristetty reilusti)
MKIV (DVD ROM)
Auton Valmistusvuosi: 2002 - tähän päivään asti
Naisääni navissa
Integroitu gps moduli
DVD pohjainen navigaattori (yksi levy kattaa koko Amerikan sekä Kanadan taikka vaihtoehtoisesti koko Euroopan kartan)
Selvästi erottuu muista DVD merkin ansiosta etupaneelissa.
(Huom! tuo valmistusvuosi on tosiaan AUTON VALMISTUSVUOSI ei VUOSIMALLI)
Comment
-
-
Originally posted by osh1 View PostJahas , jäähdytinnesteet näköjään alkaa katoilemaan näin kovien pakkasten johdosta...Eli noin litra lisätty ja pari viikkoa kaikki ok ja sitten varoittaa alhaisesta jäähdytinnesteen tasosta ja sama rumba. Vesipumppu suht uusi ja näköjään termarikin vaihdatettu hiljattain edellisen omistajan johdosta. Termarin kotelosta en tiedä. Muistelisin kuitenkin syksyllä, että perushuollon yhteydessä kiertovesipumpun luota löytyi märkää eli voisiko se kusta nyt ja aihettaa tämän :think Vihjeitä? ja auto oli siis 735i vuosimallia -971966 Dodge Monaco
1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"
EX:1994 BMW 750 IA e38
EX:1994 BMW 740 IA e38
Comment
-
-
Originally posted by _charger- View Postkato mitä kirjoitin sivulla 330. ota se koneen pääli muovi irti ja kato koneen takaa sinne imusarjan alle jos on märän oloista silloin noi sivulla 330 mainitsemat asiat. myös jos alta turbiini kotelon sisältä tulee märkää pätee sama asia. itellä oli samanlailla, kesällä ei tarvinut lisätä paljoo mitään mut talvella meni reilummin, ja nyt sit pari viikkoo sit tuli lorona ulos... vesipumpun putkien tiivisteet ja valleypanin ku vaihto ni johon pysyy vedet taas sisällä. muita vuotokohteita on myös, vesipumppu, termarikotelo, syylari ja paisari.
Koneena kylläkin M60, mutta eikai nuo niin merkittävästi eroa toisistaan.
Comment
-
-
Originally posted by osh1 View PostJahas , jäähdytinnesteet näköjään alkaa katoilemaan näin kovien pakkasten johdosta...Eli noin litra lisätty ja pari viikkoa kaikki ok ja sitten varoittaa alhaisesta jäähdytinnesteen tasosta ja sama rumba. Vesipumppu suht uusi ja näköjään termarikin vaihdatettu hiljattain edellisen omistajan johdosta. Termarin kotelosta en tiedä. Muistelisin kuitenkin syksyllä, että perushuollon yhteydessä kiertovesipumpun luota löytyi märkää eli voisiko se kusta nyt ja aihettaa tämän :think Vihjeitä? ja auto oli siis 735i vuosimallia -97Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Missäs voisi olla vika kun xenonien korkeussäätö moottori säätää kyllä valot kun laittaa ne päälle, mutta jättää ne ala-asentoon kumminkin.
Vika ollut nyt aikalailla viikon päällä. Voisikohan olla vaan jäässä vai onko näissä ollut jotain tälläisiä vikoja?F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostMissäs voisi olla vika kun xenonien korkeussäätö moottori säätää kyllä valot kun laittaa ne päälle, mutta jättää ne ala-asentoon kumminkin.
Vika ollut nyt aikalailla viikon päällä. Voisikohan olla vaan jäässä vai onko näissä ollut jotain tälläisiä vikoja?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Noniin, ehtihän se 3viikkoa olla tämäkin kasi ennenkun alko käyntihäiriöt
Ajoin 740:n lämpimään parkkihalliin täysin toimivana ja annoin sulaa siellä pari tuntia.. Ihmettelin pitkää starttia ja kun lähti käymään, täristi tyhjäkäynnillä ja putken päistä haistettavissa selkeä raakan bensiinin käry. Ihan kun olis jäähdytinneste alkanu haiseen kabiinissa, mutta voi olla että se oli vaan niitä bensan ominaishajuja No, pienen tutkailun jälkeen oli pakko lähtee parkkihallista ulos ja heti kun anto vähän kierroksia (n.2000rpm), käynti tasottu. Risteykseen jos piti topata, liikkeelle lähtö takkus pirusti, eli kävi huonosti. Ihmeellistä ulinaa ilmeni myös kierroksen/vauhdin kasvaessa. Seitsemällä se mitä ilmeisemmin kävi tyhjäkäynnillä, tai muuten vaan helvetin ihmeellisesti.
Mielessä kävi huohotinventtiilin kalvo, mutta liittyykö se taas tähän bensakäryyn milläänlailla, ei ainakaan mun ymmärtääkseni? Onhan tässä näitä vaihtoehtoja, puola, tulpankoloissa öljyä, huohotinventtiili tai joku anturi. Näistä on varmaan korjaamon hyvä alottaa? Ei tuolla pakkasessa kukaan rupee itte mitään asenteleen
On nää ihme vehkeitä.. Kolmas v8 ja jokaisessa ollu jotain helvetin käyntiongelmia. Olis vaan pitäny pysyä kutoskoneissa, niiden kans ei joutunu tappeleen kerran viikossa.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Tänään sit vasta kerkesin ihmettelemään vikakoodeja omasta seiskasta ja olihan siellä lambdoista vikakoodia, eli imuvuotoa on ollu... Sytytti viikolla jopa moottorin vikavalon. Missfire:jä ei ollu rekisteröitynyt koodeihin joten ilmeisesti nykiminen on johtunut ainoastaan imuvuodosta vaikkakin tulpankolot oli melkein kaikki pullollaan öljyä. Imuvuoto olikin niin simppeli juttu kuin että maffiputki oli irti kaasuläppäkotelon päästä. Oli siis luiskahtanut irti ja oli vain painuneena vasten läppäkotelon "laippaa". Kiinnitin putken ja puhdistin tulpankolot enkä tänään ainakaan vielä saanu sitä nykimään vaikka pariin otteeseen kävin kokeilemassa.
Tilaukseen menee silti tiivisteitä satsi et saa noi venakopat pitämään, ovat niin törkyisen näköiset eikä öljy siellä tulpankoloissa hyvää tee.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTilaukseen menee silti tiivisteitä satsi et saa noi venakopat pitämään, ovat niin törkyisen näköiset eikä öljy siellä tulpankoloissa hyvää tee.
Sitten kun päästään varsinaiseen purkuvaiheeseen, niin kopat on syytä putsata huolellisesti kuiviksi. Itse totesin tehokkaaksi keinoksi pitkäkärkisen paineilmapistoolin ja paineilman, samalla pitäen rättiä edessä, jonne öljy roiskui. Kun enimmät ovat poissa, niin sitten rätillä pyyhkien loput pois. Tietyistä yksityiskohdista on helppo putsata öljyjämät pois jollakin tylpällä tikulla, jonka kärkeen käärii pikkuisen rättiä.
Purkaminen kannattaa aloittaa repsikan puolelta, sillä se on kettumaisempi puoli, tilaa on vähemmän. Koppa mahtuu tulemaan vain yhdellä tavalla pois, joten kannattaa purkuvaiheessa pitää mielessä, kuinka sen sieltä pujotteli pois. Kuitenkin ennen tuota vaihetta pitää ne suuttimien boxit purkaa pois tieltä ja ne ovat kiinni sellaisilla pienillä metallisilla klipseillä. Itse totesin parhaaksi työkaluksi noiden availuun neulomapuikon, jonka kärkeen taivutin pienen 90 asteen mutkan. Sillä sitten aukesivat klipsit ongelmitta.
Kun kopat ovat pöydällä, niin tiivistepinnat on syytä putsata huolella. Vanha maali tuppaa hilseilemään ja se on syytä saada pois. Ihan helvetilliseen hifistelyyn ei tarvitse alkaa, mutta kunhan ne pinnat ovat suhteellisen siistit, niin tiiviste kyllä pitää. Samalla voit sitten pestä ne kopat, niin ovatpahan nekin karstat pois koneesta, mitä niihin on vuosien mittaan kertynyt.
Lopuksi uudet tiivisteet paikalleen ja muista laittaa sinne itse venttiilikopan tiivistepintoihin tiivisteliimaa. TÄSSÄ on aika hyvä kuvallinen ohje koko operaatioon, kuten myös ne paikat, mihin tuota liimaa pitää laittaa. Sitten vaan kopat kiinni ja momenttiin. Itse totesin, ettei kaikkia muttereita pysty laittamaan momenttiavaimella kiinni, joten omaa harkintakykyä on syytä noissa paikoissa käyttää.
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostNoniin, ehtihän se 3viikkoa olla tämäkin kasi ennenkun alko käyntihäiriöt
Ajoin 740:n lämpimään parkkihalliin täysin toimivana ja annoin sulaa siellä pari tuntia.. Ihmettelin pitkää starttia ja kun lähti käymään, täristi tyhjäkäynnillä ja putken päistä haistettavissa selkeä raakan bensiinin käry. Ihan kun olis jäähdytinneste alkanu haiseen kabiinissa, mutta voi olla että se oli vaan niitä bensan ominaishajuja No, pienen tutkailun jälkeen oli pakko lähtee parkkihallista ulos ja heti kun anto vähän kierroksia (n.2000rpm), käynti tasottu. Risteykseen jos piti topata, liikkeelle lähtö takkus pirusti, eli kävi huonosti. Ihmeellistä ulinaa ilmeni myös kierroksen/vauhdin kasvaessa. Seitsemällä se mitä ilmeisemmin kävi tyhjäkäynnillä, tai muuten vaan helvetin ihmeellisesti.
Mielessä kävi huohotinventtiilin kalvo, mutta liittyykö se taas tähän bensakäryyn milläänlailla, ei ainakaan mun ymmärtääkseni? Onhan tässä näitä vaihtoehtoja, puola, tulpankoloissa öljyä, huohotinventtiili tai joku anturi. Näistä on varmaan korjaamon hyvä alottaa? Ei tuolla pakkasessa kukaan rupee itte mitään asenteleen
On nää ihme vehkeitä.. Kolmas v8 ja jokaisessa ollu jotain helvetin käyntiongelmia. Olis vaan pitäny pysyä kutoskoneissa, niiden kans ei joutunu tappeleen kerran viikossa.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostIrrota MAF liitin ja kokeile tasoittuuko käynti?
Irrotin mafin liittimen tällöin siellä parkkihallissa.. Ei vaikutusta, tärisee edelleen. Laitoin liittimen takasin kiinni ja toistin operaation -> Auto sammu. Enkä muutenkaan jaksa uskoa maffi viaksi, kun kierroksilla toimi moitteettomasti ja ainoastaan tyhjäkäynnillä krakaa. Ulinat ja käyntihäiriö vois viitata huohotinventtiilin, mut toi bensankäry taas ei oikein anna uskoa siihen.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostIrrotin mafin liittimen tällöin siellä parkkihallissa.. Ei vaikutusta, tärisee edelleen. Laitoin liittimen takasin kiinni ja toistin operaation -> Auto sammu. Enkä muutenkaan jaksa uskoa maffi viaksi, kun kierroksilla toimi moitteettomasti ja ainoastaan tyhjäkäynnillä krakaa. Ulinat ja käyntihäiriö vois viitata huohotinventtiilin, mut toi bensankäry taas ei oikein anna uskoa siihen.
Tosin ongelmat alkoivat kun akunkengän irrotti. Tästä seurasi vastaavaa, kuin sinä kuvailit. Eli pysty kiihdyttelemään ja tuntu, että menee ihan ok, mutta kun hidasti vaikka valoihin, niin kiekat putos sinne 500rpm paikkeille ja kävi todella huonosti. Itse en asiaa tutkinut enempää, kun muutaman akunkengän irrotuksen jälkeen yhtäkkiä käyntihäiriöt loppuikin ja taas mentiin.
EDIT: Kirjoitusasua siistitty.
Comment
-
Comment