sen verta tutkittu että 1994-1996 5hp30 lootissa ei ole shiftlockia paitsi jenkki ja japani versioissa...putsailin tossa vaihteenasento potikkaa, sen mitä pysty, mutta eipä siinäkään kummempia äkkisiltään ollut. jäljelle taitaa jäädä jarruvalokytkin tai egs boxi...vai voisko moinen vika olla jossain ihan muualla, esim virtalukon pohja jne? missä muuten toi egs sijaitsee? mahtaisko jollain moista olla, jos ei toi jarruvalokytkimen vaihto auta? nyt tosiaan sytyttää "trans.failsafe prog" mittaristoon kun painaa jarrua.. jos laittaa käsijarrun päälle ja laittaa vaihteen päälle ilman jarruun koskemista, silloin ei syty, mutta sitten liikkeelle lähdettäessä kyllä syttyy... :think
Kuten jo päättelitkin, niin vaihdas se jarruvalojen kytkin ihan edullisena kokeiluna: siitä lähtee erillinen lanka AGS:lle, joka määrittää tämän signaalin perusteella luvan vaihtamiseen P -> muut vaihteet. AGS saa sen tiedon sinänsä muutakin kautta (painetunnistimen kautta), jolloin se vertaa tietoja eikä hyväksy ristiriitaa.
Ja kuten muurahainen sanoi, niin voipi hyvin olla että cruisen toimimattomuus ratkeaa samalla hetkellä kuin tuo vaihteistovikakin, ja syyllinen voi olla tässä tapauksessa melko edukas valokytkin :think
aivan! pitääpä huomenna tilluutella.. tänään jo kateltii töissä ja fixukselta, ei löytynyt heti ainakaan tarvikkeena. "onneks" on laakkonen n 500m päässä omast duunist
Tuo obc-nappi on On Board Computer nappi eli suomeks ihan vaan ajotietokone.
No se on hyvä että löysit jo viiksen jostain.
Ja tuo akunkengän irrotus juurikin ehkäisee sen ettei sun tarvi jälkeenpäin kuittailla mitään valoja kojetaulusta.
Ja jipe tuossa kertoikin miten ilmastointi paneelin saa pois.
Eli varovaisesti vaan pikkusella talttapää meisselillä kampeaa paneelin nurkistaan irti niin paneeli "pullahtaa" irti.
Kun alat ruuvaileen ja jos tulee joku kinkkinen paikka ja et kerkiä odottaa vastausta tätä kautta,niin ei muuta ku soittoo vaan meikäläiselle niin katotaan jos onnistun auttamaan.
EDIT: siis miten on tuon vaihdelootan kans!!! huuhtelu vai "normi" öljyn vaihtona?
jeah, eli on tulossa tollane viiksi ajotiekkari napilla...
automaatista kyssäri, kuuluuko 2 ja 3 vaihteen vaihto hieman "nykäistä" ja kannattasko tehä laatikkoon öljyn vaihto ja millä menetelmällä? huuhtelu vai normi ja suodattimen vaihdon kera?
ja josain täälä foorumin uumenissa luki että 100km/h vauhdissa pitäs olla 1850 rpm??? mulla ainakin 728 vetäsee n. 2100rpm 100 km/h vauhissa!!!
Mites ku toi inpa kertoo vikakoodiks lambda bank 2. Ni mistäs tietää kumpi siellä putkistossa on toi kakkonen. Täytyykö vaan kokeilemalla vaihtaa ja lukee koodit uusiks.
Mites ku toi inpa kertoo vikakoodiks lambda bank 2. Ni mistäs tietää kumpi siellä putkistossa on toi kakkonen. Täytyykö vaan kokeilemalla vaihtaa ja lukee koodit uusiks.
Mikäs auto tarkemmin?
Taisi olla niin että bank 1 on oikea ja bank 2 vasen. Tämä pätee siis v8 ja v12 malleissa.
Oliskohan kansalla jotain villiä veikkauksia mikähän mahto autoon tulla kun ratissa olevat napit + töötti lakkas toimimasta ihan yhtä-äkkiä?
Oliskohan ratin liukukiskot menneet tai jotain vastaavaa?
Mites ku toi inpa kertoo vikakoodiks lambda bank 2. Ni mistäs tietää kumpi siellä putkistossa on toi kakkonen. Täytyykö vaan kokeilemalla vaihtaa ja lukee koodit uusiks.
Kuten Supa jo kertoikin, niin niitä lambdoja ei kannata vaihtaa vain vaihtamisen ilosta. Lambda-arvot voi ylittyä seurauksena esim. imuvuodosta, öljystä tulpankolossa tai tukkeutuneesta katalysaattorista.
Kuten Supa jo kertoikin, niin niitä lambdoja ei kannata vaihtaa vain vaihtamisen ilosta. Lambda-arvot voi ylittyä seurauksena esim. imuvuodosta, öljystä tulpankolossa tai tukkeutuneesta katalysaattorista.
Mutta eipä tarvi kauaa ajella rikkinäisellä katilla kun lambda on tapettu siinä sivussa.
Itellä on omassa seiskassa bank 1 lambadan vaihto edessä kun tosiaa on ollu vissii kaikki nuo ongelmat mitä luettelit just.
No pitäs pikkuhiljaa alkaa oleen tuo omaki peli iskussa kun kaikki on uutta.
Mitäs Henkka pyytelee lambdasta.?
Btw. Mulla ois taas pieni lista piste-osista niin pitäs kilautella sulle.
Comment