Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Originally posted by dirtydog View Post
    hey, huippuja ohjeita ja vielä pikaisia, kerrankin toimiva foorumi!
    näillä ohjeilla alan siis vaihtamaan polttimia ja vilkun viiksiä yms...

    vilkkuviiksi jo alustavasti ostettuna!!!

    Sama tullu itekin todettua, tältä foorumilta löytyy apu samana päivänä, eikä vasta parin päivän päästä. Ehkä bemareissa on paljon vikoja
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by JiPe View Post
      Sama tullu itekin todettua, tältä foorumilta löytyy apu samana päivänä, eikä vasta parin päivän päästä. Ehkä bemareissa on paljon vikoja
      Tai sitten ne on vaan niin hyviä että omistajat ehtivät norkoilla foorumilla

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by _charger- View Post
        sen verta tutkittu että 1994-1996 5hp30 lootissa ei ole shiftlockia paitsi jenkki ja japani versioissa...putsailin tossa vaihteenasento potikkaa, sen mitä pysty, mutta eipä siinäkään kummempia äkkisiltään ollut. jäljelle taitaa jäädä jarruvalokytkin tai egs boxi...vai voisko moinen vika olla jossain ihan muualla, esim virtalukon pohja jne? missä muuten toi egs sijaitsee? mahtaisko jollain moista olla, jos ei toi jarruvalokytkimen vaihto auta? nyt tosiaan sytyttää "trans.failsafe prog" mittaristoon kun painaa jarrua.. jos laittaa käsijarrun päälle ja laittaa vaihteen päälle ilman jarruun koskemista, silloin ei syty, mutta sitten liikkeelle lähdettäessä kyllä syttyy... :think
        Kuten jo päättelitkin, niin vaihdas se jarruvalojen kytkin ihan edullisena kokeiluna: siitä lähtee erillinen lanka AGS:lle, joka määrittää tämän signaalin perusteella luvan vaihtamiseen P -> muut vaihteet. AGS saa sen tiedon sinänsä muutakin kautta (painetunnistimen kautta), jolloin se vertaa tietoja eikä hyväksy ristiriitaa.

        Ja kuten muurahainen sanoi, niin voipi hyvin olla että cruisen toimimattomuus ratkeaa samalla hetkellä kuin tuo vaihteistovikakin, ja syyllinen voi olla tässä tapauksessa melko edukas valokytkin :think

        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • _charger-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 380
          • Helsinki

          aivan! pitääpä huomenna tilluutella.. tänään jo kateltii töissä ja fixukselta, ei löytynyt heti ainakaan tarvikkeena. "onneks" on laakkonen n 500m päässä omast duunist
          1966 Dodge Monaco
          1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

          EX:1994 BMW 750 IA e38
          EX:1994 BMW 740 IA e38

          Comment

          • dirtydog
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 57
            • keski-pohjanmaa

            Originally posted by anza(kla) View Post
            Tuo obc-nappi on On Board Computer nappi eli suomeks ihan vaan ajotietokone.
            No se on hyvä että löysit jo viiksen jostain.

            Ja tuo akunkengän irrotus juurikin ehkäisee sen ettei sun tarvi jälkeenpäin kuittailla mitään valoja kojetaulusta.

            Ja jipe tuossa kertoikin miten ilmastointi paneelin saa pois.
            Eli varovaisesti vaan pikkusella talttapää meisselillä kampeaa paneelin nurkistaan irti niin paneeli "pullahtaa" irti.

            Kun alat ruuvaileen ja jos tulee joku kinkkinen paikka ja et kerkiä odottaa vastausta tätä kautta,niin ei muuta ku soittoo vaan meikäläiselle niin katotaan jos onnistun auttamaan.
            EDIT: siis miten on tuon vaihdelootan kans!!! huuhtelu vai "normi" öljyn vaihtona?

            jeah, eli on tulossa tollane viiksi ajotiekkari napilla...

            automaatista kyssäri, kuuluuko 2 ja 3 vaihteen vaihto hieman "nykäistä" ja kannattasko tehä laatikkoon öljyn vaihto ja millä menetelmällä? huuhtelu vai normi ja suodattimen vaihdon kera?

            ja josain täälä foorumin uumenissa luki että 100km/h vauhdissa pitäs olla 1850 rpm??? mulla ainakin 728 vetäsee n. 2100rpm 100 km/h vauhissa!!!

            mahtasko löytää mistään e38 jalopuurattia?

            että tällasta...
            Last edited by dirtydog; 27-02-2012, 15:12.
            _________________________
            ...se on luonteen heikkoutta!!!

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by dirtydog View Post

              ja josain täälä foorumin uumenissa luki että 100km/h vauhdissa pitäs olla 1850 rpm??? mulla ainakin 728 vetäsee n. 2100rpm 100 km/h vauhissa!!!
              Eri välitykset eri malleissa. Ei tuo pikkukone jaksaisi vetää pitemmillä välityksillä.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • kartsa
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 59

                Mites ku toi inpa kertoo vikakoodiks lambda bank 2. Ni mistäs tietää kumpi siellä putkistossa on toi kakkonen. Täytyykö vaan kokeilemalla vaihtaa ja lukee koodit uusiks.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by kartsa View Post
                  Mites ku toi inpa kertoo vikakoodiks lambda bank 2. Ni mistäs tietää kumpi siellä putkistossa on toi kakkonen. Täytyykö vaan kokeilemalla vaihtaa ja lukee koodit uusiks.
                  Mikäs auto tarkemmin?

                  Taisi olla niin että bank 1 on oikea ja bank 2 vasen. Tämä pätee siis v8 ja v12 malleissa.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Niin ja mikä koodi on, onko bank 2 korjausarvot vaan ylittyneet vai onko anturi oikeasti rikki.
                    Löytyy M60 koneiseen orggis anturi jos tarvetta
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Temboo
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 33
                      • Pieksämäki

                      Ratin nappulat

                      Morjes!

                      Oliskohan kansalla jotain villiä veikkauksia mikähän mahto autoon tulla kun ratissa olevat napit + töötti lakkas toimimasta ihan yhtä-äkkiä?
                      Oliskohan ratin liukukiskot menneet tai jotain vastaavaa?

                      Auto on E38 740 -97.

                      kiitos

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by kartsa View Post
                        Mites ku toi inpa kertoo vikakoodiks lambda bank 2. Ni mistäs tietää kumpi siellä putkistossa on toi kakkonen. Täytyykö vaan kokeilemalla vaihtaa ja lukee koodit uusiks.
                        Kuten Supa jo kertoikin, niin niitä lambdoja ei kannata vaihtaa vain vaihtamisen ilosta. Lambda-arvot voi ylittyä seurauksena esim. imuvuodosta, öljystä tulpankolossa tai tukkeutuneesta katalysaattorista.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • anza(kla)
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 970
                          • kokkola

                          Originally posted by kaol View Post
                          Kuten Supa jo kertoikin, niin niitä lambdoja ei kannata vaihtaa vain vaihtamisen ilosta. Lambda-arvot voi ylittyä seurauksena esim. imuvuodosta, öljystä tulpankolossa tai tukkeutuneesta katalysaattorista.
                          Mutta eipä tarvi kauaa ajella rikkinäisellä katilla kun lambda on tapettu siinä sivussa.

                          Itellä on omassa seiskassa bank 1 lambadan vaihto edessä kun tosiaa on ollu vissii kaikki nuo ongelmat mitä luettelit just.

                          No pitäs pikkuhiljaa alkaa oleen tuo omaki peli iskussa kun kaikki on uutta.

                          Mitäs Henkka pyytelee lambdasta.?
                          Btw. Mulla ois taas pieni lista piste-osista niin pitäs kilautella sulle.
                          Last edited by anza(kla); 24-02-2012, 20:05.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Itseasias se olikin M62 lambda, muistin väärin
                            Löytyy mun myynti-ilmotuksista, ei viitti linkata ettei mee mainostamiseksi
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • juho-85
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 753
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Temppuileeko turbiinin lukko? Laita manuaalisesti vitonen päälle ja kokeilemaan mitä tapahtuu.
                              Mitäs tuossa pitäisi tapahtua? Kiihdyttäessä ei saisi lähteä "luistattaan" vai??
                              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                              Tilattu i4 M50

                              Exät:
                              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                              Comment

                              • pjkorkko
                                Newbiemmer
                                • Jun 2011
                                • 10
                                • Tornio



                                Mahtuukohan tuommoiset pyöriin 9.5 tuuman levysillä ja 15et:llä varustetuilla vanteilla E38:n alla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎