Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _charger-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 380
    • Helsinki

    okei...vaihdekepissä on myös noin sentin edes takas välys, eli täytyy purkaa vaihdekeppiä...ja vaihteiston kyljessa oleva boxi aika öljyssä, venttiilikopista vuotaa..täytyy myös siis katsoa ja puhdistaa se..

    mikä muuten on toi ads ominaisuus? onko vaan et pitää olla toi 20 pinninen pistoke? se löytyy duunist...
    Last edited by _charger-; 22-02-2012, 13:31.
    1966 Dodge Monaco
    1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

    EX:1994 BMW 750 IA e38
    EX:1994 BMW 740 IA e38

    Comment

    • Ketku-
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 22
      • Lahti

      Tuli hankittua tämmöinen E38.. Tähän asti ollut tyytyväinen, mutta kysymys liittyen alustaan kuuluuki näin:

      Minkälaiset madallusjouset laittaisi, että olisi sopivan tontissa? Kun eihän sitä pappa korkeuteen voi jättää.. Onko porukalla paljon kokemuksia, että mitä ovat käyttäneet esim 35mm/xx?
      Vanteet/Renkaat ovat: 8,5x18 ja 9,5x18 / 235-245/35/18 ja 265-285/35/18

      Kiitoksia etukäteen!
      E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Ketku- View Post
        Tuli hankittua tämmöinen E38.. Tähän asti ollut tyytyväinen, mutta kysymys liittyen alustaan kuuluuki näin:

        Minkälaiset madallusjouset laittaisi, että olisi sopivan tontissa? Kun eihän sitä pappa korkeuteen voi jättää.. Onko porukalla paljon kokemuksia, että mitä ovat käyttäneet esim 35mm/xx?
        Vanteet/Renkaat ovat: 8,5x18 ja 9,5x18 / 235-245/35/18 ja 265-285/35/18

        Kiitoksia etukäteen!
        Laita hyvä mies oikeenkokoset renkaat, näyttää halvalta ja rumalta.
        Kokonaishalkaisijaltaan oikeat koot 18" kokoluokassa on 235/50R18 sekä 255/45R18 joten niistä voi ottaa mittaa jos haluaa lisää leveyttä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • _charger-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 380
          • Helsinki

          putsasin vaihteiston puolelta kaikki liitokset ym, lisäsin n. 0.8 l öljyä lootaan, rasvasin vaihdekepin päästä paikkoja niin nyt ei aikakaan varaohjelma mennyt päälle kun laitto virrat päälle ja räpläs vaihteita! tosin perkele ei startatessa sanonu enää avaimesta mitään! samanlaisesti teki lämpösenä entisessa 740.ssä, ja siinä pääsi viasta eroon startin puhdistuksella! joutu jättää auton duuniin ja tulla firman autolla kotiin!
          vaihteiston päässä oleva vaihdevivun( mihkä vaijeri tulee) holkki oli hieman väljä, pitää uusia. ja vaihdekepin päästä puuttuu vaihdevaijerin kuulan holkki kokonaa! pitää sekin laitella...
          1966 Dodge Monaco
          1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

          EX:1994 BMW 750 IA e38
          EX:1994 BMW 740 IA e38

          Comment

          • dirtydog
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 57
            • keski-pohjanmaa

            Originally posted by anza(kla) View Post
            Supa on foorumilla kirjoitteleva nimimerkki joka tietää kaiken...

            EDIT:
            samalla kun tuut huomenna kokkolaan niin meet indolaan Kust-car:ille ja kysyt niitä ritilän clipsejä. jos ei oo hyllyssä niin pojat kyllä tilaa muutamassa päivässä sulle semmoset.

            jaa,hifi paketti selvis jo.
            kävin hakemas kust-carilta (anza, kiitos) luettelon auton optiovarusteista, eikä puhuttu yhtään mitään hifi-kamoista joten oiskos niin että saan sittenkin kytkettyä normi soittimen sen kummempia taisteluita e38:ni, takaluukustakaan en löytänyt kummempia hilkkeitä...!!?? löytyykö siis jotain sovite levyjä tuohon vanhaan radio rds hommeliin että saan 1 din dvd soittimen sopimaan tuohon konsoliin.

            tuulettimen/lämmön-säätönapista konsolista palaanut valot (taustavalo) miten iso homma laittaa uusi poltin tuonne?

            myös vilkunviiksi on hajalla, ei siis palauta käännöksissä, isokin homma laittaa toimintaan ja kallis?
            kiitos jo etukäteen..

            _________________________
            ...se on luonteen heikkoutta!!!

            Comment

            • anza(kla)
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 970
              • kokkola

              Originally posted by dirtydog View Post
              kävin hakemas kust-carilta (anza, kiitos) luettelon auton optiovarusteista, eikä puhuttu yhtään mitään hifi-kamoista joten oiskos niin että saan sittenkin kytkettyä normi soittimen sen kummempia taisteluita e38:ni, takaluukustakaan en löytänyt kummempia hilkkeitä...!!?? löytyykö siis jotain sovite levyjä tuohon vanhaan radio rds hommeliin että saan 1 din dvd soittimen sopimaan tuohon konsoliin.

              tuulettimen/lämmön-säätönapista konsolista palaanut valot (taustavalo) miten iso homma laittaa uusi poltin tuonne?

              myös vilkunviiksi on hajalla, ei siis palauta käännöksissä, isokin homma laittaa toimintaan ja kallis?
              kiitos jo etukäteen..

              kyllä se jälkiasennus soitin pitäis siinä tapauksessa mennä ihan heittämällä kiinni.
              Kust car:ilta saa tilailtua myös niitä kehyksiä sille 1-din soittimelle.

              justiin katoin tuolta myydään osat oli Buksin-1 myymässä e39/e38 vilkun viikseä.
              vaihto on verrattavissa ajovalo polttimen vaihtoon. todella helppo homma,hieman vain kauemmin menee kuin polttimon vaihdossa,mutta muuten yhtä helppo.

              Eli:
              -akun kenkä irti.
              -ratin keskiö irti (ratin takaa 2kpl (T25?) torxia auki ja bägi lähtee irti.
              -ratista keski-pultti irti ja nykäsee ratin syliin.
              -vilkun viiksen ylä ja alapuolella on pienet muovi klipsit mitä painaa sisään päin niin viiksen saa irti (vetämällä ulospäin) ja sitten vain liitin irti.
              -Ja kokoaminenhan tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.

              EDIT:
              ja jos oikein hätä tulee niin mulla on myös jemmassa uuden veroinen vilkun-viiksi obc-napilla.

              Comment

              • _charger-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2011
                • 380
                • Helsinki

                osaisko joku kertoo missä sijaitsee " Shift lock solenoid" 1994 bmw 750ia zf 5hp30 laatikossa? onko itse aivoyksikössä muitten solkkujen kanssa vai misä? eipä noi eiliset putsailut auttanu...ongelma on siis että toi vaihdelukko ei kytkeydy, eli vaihteen saa päälle ilman että painaa jarrua..."mekaaninen" parkkilukko kyllä toimii, eli kun keppi P asennossa, auto ei liiku...jarru ja pakkivalot toimivat...

                edit: kokeilinpa ex 740:stä niin näköjään vaihteen saa päälle ilman jarrua...ja siinä ei pala mikää vikatila ym ja vaihteisto pelittaa normaalisti... kele! mistä moinen vika ny si mahtaa johtua :(
                Last edited by _charger-; 23-02-2012, 09:40.
                1966 Dodge Monaco
                1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                EX:1994 BMW 750 IA e38
                EX:1994 BMW 740 IA e38

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Kaikissa ei ole siftlock solenoidia. Esim. Omassa 740:ssa sitä ei ole.
                  Sijaitsee sifterissä.

                  Comment

                  • _charger-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2011
                    • 380
                    • Helsinki

                    hhmm ok.. yks tuttu ketä laakkosel, sano et nois on vaihdettu jarruvalokytkimiä...vaikka jarruvalot palaisivatkin.. sen vois vaihtaa ku ei maksa ku parikymppii..
                    1966 Dodge Monaco
                    1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                    EX:1994 BMW 750 IA e38
                    EX:1994 BMW 740 IA e38

                    Comment

                    • dirtydog
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 57
                      • keski-pohjanmaa

                      Originally posted by anza(kla) View Post
                      kyllä se jälkiasennus soitin pitäis siinä tapauksessa mennä ihan heittämällä kiinni.
                      Kust car:ilta saa tilailtua myös niitä kehyksiä sille 1-din soittimelle.

                      justiin katoin tuolta myydään osat oli Buksin-1 myymässä e39/e38 vilkun viikseä.
                      vaihto on verrattavissa ajovalo polttimen vaihtoon. todella helppo homma,hieman vain kauemmin menee kuin polttimon vaihdossa,mutta muuten yhtä helppo.

                      Eli:
                      -akun kenkä irti.
                      -ratin keskiö irti (ratin takaa 2kpl (T25?) torxia auki ja bägi lähtee irti.
                      -ratista keski-pultti irti ja nykäsee ratin syliin.
                      -vilkun viiksen ylä ja alapuolella on pienet muovi klipsit mitä painaa sisään päin niin viiksen saa irti (vetämällä ulospäin) ja sitten vain liitin irti.
                      -Ja kokoaminenhan tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.

                      EDIT:
                      ja jos oikein hätä tulee niin mulla on myös jemmassa uuden veroinen vilkun-viiksi obc-napilla.
                      Hei ja kiitos taas pikaisista neuvoista Anza, menen siis käymään kustilla taas uusiksi! mutta mikä on tuo obc nappi tuossa sun vilkun viiksessä!? mullahan on ihan karvalakki malli tää 728... varustelistassakaan ei ollut kummempia, toisaalta ihan hyvä näin

                      kyllähän silti tuo vilkun viiksi mulle kelpaa vaikka ylimääräinen obc nappi siitä löytyisikin... palataan tuon asian osalta potalle jälleen, jos se sulta liikenee!!! kyselen tuota buksin osaa myös!

                      aiheuttaako tuo akun kengän irtiotto jotain mahdollisia jälikuittailuja (abs-valo tms.), kun hommat on ohi eli tarttisko päästä johkin laitteelle sitten myöhemmin...?
                      _________________________
                      ...se on luonteen heikkoutta!!!

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Akun irroittaminen ei aiheuta mitään toimenpiteitä.

                        Pääasia että irroitat sen sillä muuten joudut kuittailemaan airbag valoa yms.
                        Anna olla ainakin 15min irti enen kuin aloitat.

                        Comment

                        • JiPe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2548
                          • Kuopio

                          Originally posted by dirtydog View Post
                          tuulettimen/lämmön-säätönapista konsolista palaanut valot (taustavalo) miten iso homma laittaa uusi poltin tuonne?

                          Polttimen vaihto ei sinällään ole iso homma.. saa vaan sen paneelin sieltä irti. On ihan niksuilla kiinni, että lukittuu kun sinne painetaan. Itsellä oli koko se paneelihässäkkä alue purettuna, niin silloin sen ainakin sai helposti irti. En sitten tiedä kun kaikki on paikallaan saako sitä sieltä longistettua poikkeen. :think
                          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                          Comment

                          • dirtydog
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 57
                            • keski-pohjanmaa

                            hey, huippuja ohjeita ja vielä pikaisia, kerrankin toimiva foorumi!
                            näillä ohjeilla alan siis vaihtamaan polttimia ja vilkun viiksiä yms...

                            vilkkuviiksi jo alustavasti ostettuna!!!

                            _________________________
                            ...se on luonteen heikkoutta!!!

                            Comment

                            • anza(kla)
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 970
                              • kokkola

                              Originally posted by dirtydog View Post
                              Hei ja kiitos taas pikaisista neuvoista Anza, menen siis käymään kustilla taas uusiksi! mutta mikä on tuo obc nappi tuossa sun vilkun viiksessä!? mullahan on ihan karvalakki malli tää 728... varustelistassakaan ei ollut kummempia, toisaalta ihan hyvä näin

                              kyllähän silti tuo vilkun viiksi mulle kelpaa vaikka ylimääräinen obc nappi siitä löytyisikin... palataan tuon asian osalta potalle jälleen, jos se sulta liikenee!!! kyselen tuota buksin osaa myös!

                              aiheuttaako tuo akun kengän irtiotto jotain mahdollisia jälikuittailuja (abs-valo tms.), kun hommat on ohi eli tarttisko päästä johkin laitteelle sitten myöhemmin...?
                              Tuo obc-nappi on On Board Computer nappi eli suomeks ihan vaan ajotietokone.
                              No se on hyvä että löysit jo viiksen jostain.

                              Ja tuo akunkengän irrotus juurikin ehkäisee sen ettei sun tarvi jälkeenpäin kuittailla mitään valoja kojetaulusta.

                              Ja jipe tuossa kertoikin miten ilmastointi paneelin saa pois.
                              Eli varovaisesti vaan pikkusella talttapää meisselillä kampeaa paneelin nurkistaan irti niin paneeli "pullahtaa" irti.

                              Kun alat ruuvaileen ja jos tulee joku kinkkinen paikka ja et kerkiä odottaa vastausta tätä kautta,niin ei muuta ku soittoo vaan meikäläiselle niin katotaan jos onnistun auttamaan.
                              Last edited by anza(kla); 23-02-2012, 17:04.

                              Comment

                              • _charger-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2011
                                • 380
                                • Helsinki

                                sen verta tutkittu että 1994-1996 5hp30 lootissa ei ole shiftlockia paitsi jenkki ja japani versioissa...putsailin tossa vaihteenasento potikkaa, sen mitä pysty, mutta eipä siinäkään kummempia äkkisiltään ollut. jäljelle taitaa jäädä jarruvalokytkin tai egs boxi...vai voisko moinen vika olla jossain ihan muualla, esim virtalukon pohja jne? missä muuten toi egs sijaitsee? mahtaisko jollain moista olla, jos ei toi jarruvalokytkimen vaihto auta? nyt tosiaan sytyttää "trans.failsafe prog" mittaristoon kun painaa jarrua.. jos laittaa käsijarrun päälle ja laittaa vaihteen päälle ilman jarruun koskemista, silloin ei syty, mutta sitten liikkeelle lähdettäessä kyllä syttyy... :think
                                Last edited by _charger-; 23-02-2012, 18:55.
                                1966 Dodge Monaco
                                1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                                EX:1994 BMW 750 IA e38
                                EX:1994 BMW 740 IA e38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎