Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Koitinpa tunkea kortin tuohon oman 96 mallisen puhelin takaluukun korttipaikkaan.

    Vastaus tuli nicht standard pin kyselyn jälkeen. Onko väärän sorttinen kortti?

    Vaihdan kielen myöhemmin kun taas menen autoa ronkkimaan.
    Ramzez siitä on jo ohjeen tähän treadiin laittanutkin niin voin tutkia tarkemmin.
    Vai näenkö turhaa vaivaa tuolla kortilla?

    Comment

    • VaihtoVirta
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 558
      • Kuusamo

      Originally posted by Powr View Post
      Juu ei tarvitsekkaan, mutta nuljasin kolme pulttia niin täytyi se irroittaa kuitenkin. Tossa pöydällä se makailee nytte Jos vaikka pesis sen kunnolla samalla.

      Ja saan 535:n ajoon viikon aikana, niin tällä ei mitään kiirettä ole.

      Imusarjasta tuli desin verran öljyä ja venttiilien päälläkin oli hieman. Tämä viittaa varmaankin juuri siihen takakanteen?

      Vaihtolistalla on nytten ainakin:

      -Imusarjan tiivisteet
      -Venttiilikoppien tiivisteet
      -Tulpat
      -Öljyt
      -Suodattimet (kaikki)
      -Se takakansi

      Mitäs muuta kannattais nytte ku se kerran tossa leveellänsä on?

      Taidan tarkistaa tuon kiertovesipumpun hiilet koska lämpiämisen kanssa ongelmia on ollut.
      Olis sen kalvon voinu vaihtaa ilman niitä torxien irroittamista..

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Koitinpa tunkea kortin tuohon oman 96 mallisen puhelin takaluukun korttipaikkaan.

        Vastaus tuli nicht standard pin kyselyn jälkeen. Onko väärän sorttinen kortti?

        Vaihdan kielen myöhemmin kun taas menen autoa ronkkimaan.
        Ramzez siitä on jo ohjeen tähän treadiin laittanutkin niin voin tutkia tarkemmin.
        Vai näenkö turhaa vaivaa tuolla kortilla?
        Siitä on pitkä aika kun viimeksi seiskan luuria käytin, mutta muistaakseni minullakin luuri herjasi aina käynnistysvaiheessa tuota "nicht standardia", mutta ei se toimintaan vaikuttanut. Sen tekstin pitäisi näkyä vain pari sekuntia ja sen jälkeen toimii normaalisti. Kokeile soittaa jonnekkin, sillähän se selviää.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Ramzez View Post
          Siitä on pitkä aika kun viimeksi seiskan luuria käytin, mutta muistaakseni minullakin luuri herjasi aina käynnistysvaiheessa tuota "nicht standardia", mutta ei se toimintaan vaikuttanut. Sen tekstin pitäisi näkyä vain pari sekuntia ja sen jälkeen toimii normaalisti. Kokeile soittaa jonnekkin, sillähän se selviää.
          No sanoi kerran beeb ja oli sillä hyvä eli ei toiminut.

          Pitää tutkia lisää.

          Comment

          • Powr
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1589
            • Kankaanpää

            Originally posted by VaihtoVirta View Post
            Olis sen kalvon voinu vaihtaa ilman niitä torxien irroittamista..
            Kyllä varmaankin, mutta samalla tekee ton isomman huollon kun kerta jotain sielä ronklailee.
            Ei viitti sitte taas kesällä purkaa kaikkia pois vain koska joku tiiviste vuotaa, kun ei viittiny vaihtaa.
            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

            Comment

            • juho-85
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 753
              • Pirkkala

              En ollut huomannutkaan että näissä e38:ssa on tuulilasin lämmittimet ennenkuin kävin äsken autokeskuksella varaamaan ajan tuulilasin vaihtoon.

              Toimiiko lämmitin automaattisesti vai takalasinlämmittimen painikkeesta vai mistä?

              Onneksi oli lasivakuutus omassa autossa kun tuo lasinvaihto olisi maksanut 560,-
              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
              Tilattu i4 M50

              Exät:
              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by juho-85 View Post
                En ollut huomannutkaan että näissä e38:ssa on tuulilasin lämmittimet ennenkuin kävin äsken autokeskuksella varaamaan ajan tuulilasin vaihtoon.

                Toimiiko lämmitin automaattisesti vai takalasinlämmittimen painikkeesta vai mistä?

                Onneksi oli lasivakuutus omassa autossa kun tuo lasinvaihto olisi maksanut 560,-
                Automaattisesti, on saman ohjauksen takana kuin pissapojan suuttimet. Tuntuu vaan että nuo lämmitysjohdot on usein poikki tai sitten jos lasi vaihdettu niin unohdettu kytkeä kokonaan.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Powr View Post
                  Kyllä varmaankin, mutta samalla tekee ton isomman huollon kun kerta jotain sielä ronklailee.
                  Ei viitti sitte taas kesällä purkaa kaikkia pois vain koska joku tiiviste vuotaa, kun ei viittiny vaihtaa.
                  Itselläni ja jollain muullakin hajosi imusarjan alla oleva vesitilan kansi/tiiviste joten sen vaihtoa kannattaa harkita samalla, tosin nämä oli m62:ssa enkä tiedä onko m60 samanlainen systeemi.
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

                  Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by juho-85 View Post
                    Itselläni ja jollain muullakin hajosi imusarjan alla oleva vesitilan kansi/tiiviste joten sen vaihtoa kannattaa harkita samalla, tosin nämä oli m62:ssa enkä tiedä onko m60 samanlainen systeemi.

                    Samanlainen valleypan löytyy myös M60 koneesta.
                    Tosin siinä taitaa olla irto tiiviste.

                    Comment

                    • _charger-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2011
                      • 380
                      • Helsinki

                      m60 uudessa valleypanissa on kiinteä tiiviste.. nimimerkillä hetki sitten sellaisen vaihtaneena samaan remppaan vesipumppu, termari, pumpun vesiputkien o-renkaat (4kpl) imusarjan tiivisteet ja se valleypan vaihtoon
                      1966 Dodge Monaco
                      1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                      EX:1994 BMW 750 IA e38
                      EX:1994 BMW 740 IA e38

                      Comment

                      • Rudenorth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 2415
                        • Iisalmi

                        Kävin hakemassa seiskaan uudet tulpat ja liikkeestä antoivat rek.numeron perusteella Championin EON 1:set. Tarkastelin vielä huvikseen Autodatasta, mutta se tarjoaakin Championin RC8DMC? käypiköhän nuo nyt varmasti tuohon M62B44 koneeseen?
                        MB W204 C320 CDI
                        Kawasaki Ninja ZX-7R

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          Originally posted by Rudenorth View Post
                          Kävin hakemassa seiskaan uudet tulpat ja liikkeestä antoivat rek.numeron perusteella Championin EON 1:set. Tarkastelin vielä huvikseen Autodatasta, mutta se tarjoaakin Championin RC8DMC? käypiköhän nuo nyt varmasti tuohon M62B44 koneeseen?
                          Onko TU kone? Jos ei oo nii hae suosiolla vaan NGK BKR6EK tulpat.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Rudenorth View Post
                            Kävin hakemassa seiskaan uudet tulpat ja liikkeestä antoivat rek.numeron perusteella Championin EON 1:set. Tarkastelin vielä huvikseen Autodatasta, mutta se tarjoaakin Championin RC8DMC? käypiköhän nuo nyt varmasti tuohon M62B44 koneeseen?
                            Championeista en tiedä, mutta seuraavat sopivat m62 pataan:

                            NGK BKR6EQUP (platina)
                            Bosch FGR7DQP+ +48 (platina/yttrium)
                            NGK BKR6EK (normitulpat)

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by zener View Post
                              Onko TU kone? Jos ei oo nii hae suosiolla vaan NGK BKR6EK tulpat.
                              Itse suosin Boscheja, koska ovat nuo pitkäikäiset versiot ja hinta kuitenkin NGK:ta paljon halvempi. Tietysti nuo NGK:n tavalliset tulpat ovat ne edullisimmat, mutta käyttöikä niissä 40 tkm, kun platinoilla pääsee 100 tkm. Boschin tulpille tulee hintaa joku 10€/kpl ja saa mm. KL:stä. NGK:ta olen nähnyt myytävän Suomessa 15€ kappalehintaan. Saksasta voi saada Boschien hinnalla.

                              Comment

                              • Rudenorth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 2415
                                • Iisalmi

                                Originally posted by zener View Post
                                Onko TU kone? Jos ei oo nii hae suosiolla vaan NGK BKR6EK tulpat.
                                Ei ole TU, perus M62B44.
                                MB W204 C320 CDI
                                Kawasaki Ninja ZX-7R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎