E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Lisäilen tuonne Quoten väliin vähän jotain omia arvioita.

    Originally posted by Bummii View Post
    autona E38 730ia -95 aj. 213tkm


    Kertokaas viisaammat.

    Tässä hieman vikoja, jos joku osaisi vastata näihin kolmeen tai johonkin niistä olisin kiitollinen.

    1.

    Tehoja uupuu välillä esim kunnon kiihdytys ja kierrokset n. 3000 niin yht'äkkiä tehot uupuu hetkeks, vauhti ei kiihdy ja kierrokset pysyy samassa ja sitten kaasua onkin liikaa vaikkakin pitää kaasun samassa asennossa ja auto kiihtyy pienesti töksähtäen kun kaasua on tullut ns "liikaa".

    Olisiko kenties MAF?

    2.

    Sitten todella harvoin tekee niin kun neloselta pitäs lootan vaihtaa vaihe vitoseen päälle 80 vauhissa niin tyrkkääkin kolmosen naksahtaen päälle mut melki heti takas neloselle ja sit vitoselle.

    Tämä kuulostaa pahalta. Nouseeko kierrokset samalla?

    3.

    Nyt on ruvennut tekemään 90km/h ja siitä ylöspäin niin että vitosvaihteella töksähtää ihankuin menis johkin toiseen vaihteeseen? Senkun on tehnyt kierrokset ei nouse jos painaa kaasua, ainoastaan kierrokset menee sitä mukaa paljonko on vauhtia. Kun kaasua painaa vähän enemmän niin sitten tää normaali 5 vaihde kytkeytyy takaisin päälle ja kierrokset alkaa heräämään kun kaasua painaa, sitten saattaa taas kytkeytyä tähän ihme vaihteeseen.
    Tää vaatii sen että kone on täysin lämminnyt, että ihme lisävaihe kytkeytyy päälle.
    Ei ole tehnyt koskaan ennen näin, ei talvella eikä viime kesänä.

    Tuo "lisävaihde" voisi olla turbiinilukko. Sen pitääkin kytkeytyä mutta ei kovin töksähtäen. Omassa sen juuri ja juuri tuntee.

    Lisätietoja voi kysellä, vastaan parhaani mukaan!

    Leave a comment:


  • Bummii
    replied
    autona E38 730ia -95 aj. 213tkm


    Kertokaas viisaammat.

    Tässä hieman vikoja, jos joku osaisi vastata näihin kolmeen tai johonkin niistä olisin kiitollinen.

    1.

    Tehoja uupuu välillä esim kunnon kiihdytys ja kierrokset n. 3000 niin yht'äkkiä tehot uupuu hetkeks, vauhti ei kiihdy ja kierrokset pysyy samassa ja sitten kaasua onkin liikaa vaikkakin pitää kaasun samassa asennossa ja auto kiihtyy pienesti töksähtäen kun kaasua on tullut ns "liikaa".


    2.

    Sitten todella harvoin tekee niin kun neloselta pitäs lootan vaihtaa vaihe vitoseen päälle 80 vauhissa niin tyrkkääkin kolmosen naksahtaen päälle mut melki heti takas neloselle ja sit vitoselle.


    3.

    Nyt on ruvennut tekemään 90km/h ja siitä ylöspäin niin että vitosvaihteella töksähtää ihankuin menis johkin toiseen vaihteeseen? Senkun on tehnyt kierrokset ei nouse jos painaa kaasua, ainoastaan kierrokset menee sitä mukaa paljonko on vauhtia. Kun kaasua painaa vähän enemmän niin sitten tää normaali 5 vaihde kytkeytyy takaisin päälle ja kierrokset alkaa heräämään kun kaasua painaa, sitten saattaa taas kytkeytyä tähän ihme vaihteeseen.
    Tää vaatii sen että kone on täysin lämminnyt, että ihme lisävaihe kytkeytyy päälle.
    Ei ole tehnyt koskaan ennen näin, ei talvella eikä viime kesänä.


    Lisätietoja voi kysellä, vastaan parhaani mukaan!

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Nyt on uusi jakoketju + laahaimet asennettu, huomenna täytyy jatkaa kasausta.. Lyhyesti homma meni näin:
    - Kampiakselin lukitus yläkuolokohtaan (vauhtipyörään lukitustapilla)
    - Merkit vanos yksiköiden hammasrattaisiin, että tietää missä kohtaa oikea paikka
    - Merkit vanhaan ketjuun/hammasrattaisiin (huolellisuutta!), laskin lenkkivälin merkkien väliltä ja tein piirustuksen varmuuden välttämiseksi
    - Merkkien siirto vanhasta ketjusta uuteen, lenkkiväli laskien
    - Laahaimet irti

    (tässä vaiheessa vasen vanosyksikkö liikahti hieman vastapäivään)

    - Vasemman vanosyksikön liikuttelu takaisin merkkiin jonka aiemmin tein, jonka jälkeen ketju merkkeihin (ei yltänyt kohdalleen ennen vasemman vanoksen liikuttamista)

    (tässä vaiheessa oikea vanosyksikkö liikahti hieman myötäpäivään)

    - Kiristävä laahain oikeaan kireyteen, jolloin oikea vanosyksikkö on jälleen merkissä
    - Merkkien ja lenkkivälien tarkastus, kaikki merkit kohdallaan

    Pientä sydämentykytystä aiheutti nuo nokkien/vanoksien epämääräiset liikkeet, mutta seuraavalla kerralla hieman viisaampana.. Voiko joku vielä vahvistaa, ettei tässä hommassa käynyt ed.olevan pohjalta mitään asennusvirhettä?
    Last edited by VaihtoVirta; 02-05-2012, 21:05.

    Leave a comment:


  • bmwonly
    replied
    pitääpä kysästä täältäki eli omassa e38 (728ia) käynnistymis ongelmaa. Elikkäs auto kyllä starttaa muttei lähde käymää bensa kyllä rupeaa haisemaa eli bensapumppu luulis olevan ehjä. Mistä lähden etsimää vikaa kampiakselin asentotunnistin tms? Kovasti auttais myös jos kokkolan seudulta löytyy vikakoodinlukijoita.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Tästä peilikaupoille ja äkkiä ennenku menee! Onhan tuo autom.himmennys niin hieno varuste, ettei siitä kannata luopua!
    Noinkohan tuo on luotettava myyjä? :think Lukenut tälläkin foorumilla aivan riittävästi tapauksia, missä rahat ovat menneet ja sitten onkin peileillä hintaa. Lisäksi kun ei ole Paypal-tunnuksia, niin hieman hankalahkoksi tuo ostaminen menee. Voisikohan jostakin muualta saada aivan tavallisia peilejä kohtuulliseen rahaan?

    Soittelin KL:ään ja he ilmoittivat EC:n hinnaksi 300€/kpl ja tavallisten peilien hinnat olivat tuon Schmiedmannin luokkaa, eli vähän päälle 90€/kpl. Mielelläni ostaisin EC:t, mutta ei viitsisi pelkistä peileistä maksaa tajuttomia, kun normaalitkin kelpaisivat minulle. Tai jos jollakin on purkuautosta myydä e38:n normaalit lämpiävät laajakulmat, niin ottakaa yhteyttä! EC:n peilejä en viitsisi lähteä kauhean mielelläni käytettyinä ostamaan, ellei hinta ole sopiva. Minun säkälläni leviävät kuitenkin hyvin äkkiä.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Voisitko laittaa linkkiä, mistä peilit ostit? Vai tulivatko ne ikinä perille? Itsekin nyt nettiä selalleena tulin siihen tulokseen, että normaalit peilinlasit sopivat EC:n tilalle.

    Ainoa kysymysmerkki on se, että minkälaiset peilit tuohon voi laittaa tilalle? Niitä tuntuu olevan monenlaisia. Vanhat peilit olivat nuo electrochromet lämmityksellä.

    Esim. Merteililtä saisi peilit suht sopivasti.

    Myös KL:stä kaiketi saisi peilit, tosin hintaa niille tulee todennäköisesti 75€/kpl, mikä on mielestäni aika tyyris. Tuo hinta oli e39:n peilistä, kun e38:lle ei löydy peilinlasia heidän nettisivuiltaan.
    Tästä peilikaupoille ja äkkiä ennenku menee! Onhan tuo autom.himmennys niin hieno varuste, ettei siitä kannata luopua!

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Mulla on pari myynnissä huokeella näitä, yks 99% ehjä ja toinen, jos haluaa harjoitella nesteen poistoa peilien välistä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    siis, E39:ssä on ollut kahta peilikokoa: pienemmät (neliönmalliset) ja sitten isommat (electrochromet), joista jälkimmäiset on samat E38:n kanssa.

    E38 ei ole koskaan saanut noita pienempiä peilejä, vaan non-electrochrometkin on isoissa kuorissa ja leveämmät kuin E39:n non-electrochromet.

    Eli väitän vahvasti, että tarvitaan noi E38:n isommat peilit joka tapauksessa, mutta nehän on tavallisina kyllä halvemmat kuin electrochromet.

    Jos nyt tulkitsin oikein niin kyllä ne on kappalehintoja...

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Eikös tuo ole pienempi peilinlasi, kun E38 norsunkorviin tarvitaan leveämmät lasit, part nr 51168165112?
    http://www.schmiedmann.fi/5116816511...numerolla.aspx
    Joo hieman mietitytti itseänikin, koska merteilin sivut tarjoavat samaa osaa, jos e38:n sijasta etsii peilinlasia e39:iin. Onkohan tuo Schmiedmannin hinta per kappale? Nimittäin tuolla hinnalla ostaa sitten jo KL:stä peilit halvemmalla.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post

    Esim. Merteililtä saisi peilit suht sopivasti.
    Eikös tuo ole pienempi peilinlasi, kun E38 norsunkorviin tarvitaan leveämmät lasit, part nr 51168165112?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Hetken tässä nyt nettiä selannu ja kuvia katsellut, tulin siihen tulokseen että normaalit peilinlasit käyvät electrochromen tilalle. Normaalit lasit tulevat klipsuilla kiinni ja electrochromen moottoreissa näyttäisi olevan myös niille sopivat reijät? Tämä siis vain mutua, ei faktaa. Jokatapauksessa pistin ebaystä parin tilaukseen, katsotaan miten istuvat kun tulevat
    Voisitko laittaa linkkiä, mistä peilit ostit? Vai tulivatko ne ikinä perille? Itsekin nyt nettiä selalleena tulin siihen tulokseen, että normaalit peilinlasit sopivat EC:n tilalle.

    Ainoa kysymysmerkki on se, että minkälaiset peilit tuohon voi laittaa tilalle? Niitä tuntuu olevan monenlaisia. Vanhat peilit olivat nuo electrochromet lämmityksellä.

    Esim. Merteililtä saisi peilit suht sopivasti.

    Myös KL:stä kaiketi saisi peilit, tosin hintaa niille tulee todennäköisesti 75€/kpl, mikä on mielestäni aika tyyris. Tuo hinta oli e39:n peilistä, kun e38:lle ei löydy peilinlasia heidän nettisivuiltaan.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Piti tänään yrittää korjata niitä sivupeilejä ja homma onnistui siihen asti kunnes piti ne kaksi peilinlasia irroittaa toisistaan. Kävi siis klassinen ja toisen peilin lasi halkesi. Kyllä tuota nyt vielä käyttää, mutta nyt kun kerran on jo tähän asti päästy, niin onko joku korvannut noita peilejä aivan tavallisilla laseilla? Käyvätkö ne edes, vai saako tässä lähteä metsästämään noita sikakalliita electrochrome laseja?

    Varoitan joka tapauksessa tuohon peilien korjausoperaatioon lähteviä, sillä itse käytin runsaasti aikaa ja vaivaa peilien purkamisessa, mutta siitä huolimatta pääsi toinen lasi halkeamaan. Ja tämä siitäkin huolimatta, että käytin lämmitystä ja hivutin kehyksenkin muovisella verhoilunpurkutyökalulla irti, jottei mikään kärsisi.

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Kellään mitään ideoita?

    Ketään inpa taituria en ole saanut tätä katsomaan ainakaan ennen huomista.

    Akku ladattu täyteen ja ollut irti autosta nyt yön yli. Ei vaikutusta.

    Ei myöskään ole vaikutusta aukaiseeko ovet kaukosäädöllä vai lukkopesästä.

    Näyttö jäi taas päälle vaikka ovet sulki.

    Eli hälyttimet alkaa huutamaan kun laittaa virrat päälle ja kysyy koodia jonka syöttämisellä ei kuitenkaan vaikutusta.
    Sanoo edelleen että odota 9 minuuttia 59 sekuntia. Ja tämä lukema ei lähde pienenemään oli sitten virrat päällä tai ei. Myöskään sillä ei vaikutusta onko ovet lukossa vai ei.

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Aapuuva.... Tuli laitettua toi mk4 navilaskuri paikalleen pari päivää sitten ja otin sen videomodulin pois kokonaan.
    No alkuunsa näyttö ei sammunut ollenkaan vaikka auton sammutti ja laittoi ovet lukkoon. No sitten alkoi sammumaan näyttökin yhtäkkiä ja toimi mielestäni normaalisti. Kerran kysyi myös ajoneston koodia mitä ei ole ikinä aikaisemmin tehnyt.

    No sitten tänä aamuna kun piti lähteä niin ovet auki ja avainta kääntämään virtalukossa niin hälyttimet alkaa huutamaan ja kysyy taas sitä koodia, mutta koodin alapuolella lukee jotain hälytyksestä ja että odota 9:59. Ainoo vaan että tämä odota lukema ei pienene ollenkaan ja nyt kun 2 tuntia ekan yrityksen jälkeen koitin niin samaa herjasi vain.

    Pikaisia neuvoja kaivattaisiin että mikä avuksi?

    Pitää hakee ainakin yleismittari ja mitata akun jännite jos vaikka jäänyt taas tuo näyttö päälle ja akun jännite laskenut liian pieneksi.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jotkuthan näitä on jollakin CRC:n aineella putsanneet aina tietyin väliajoin, mutta itse en ole lähtenyt soveltamaan, koska "if ain't broke don't fix it"
    Todella samaa mieltä.

    Aina itsellä on nuo arvot noin olleet. ei menneet pahemmaksi tai parantuneet.

    Leave a comment:

Working...
X