Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    Originally posted by 540iAV8 View Post
    KELE ei auttanut maffin vaihto. Sama juttu jatkuu.
    Koodia antaa vain lambdoista.


    Lambdat vaihdettu antaa edelleen samaa vikakoodia. imuvuotoja ei ole havaittu, yksi tulppa mustuu. Puolaa vaihdettu samoin tulppia ei vaikutusta.
    Tyhjäkäynillä edelleen ei käy kunnolla. Ajossa ei mitään havaittua ongelmaa.

    Mitäs seuraavaksi??????????
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by 540iAV8 View Post


      Lambdat vaihdettu antaa edelleen samaa vikakoodia. imuvuotoja ei ole havaittu, yksi tulppa mustuu. Puolaa vaihdettu samoin tulppia ei vaikutusta.
      Tyhjäkäynillä edelleen ei käy kunnolla. Ajossa ei mitään havaittua ongelmaa.

      Mitäs seuraavaksi??????????
      Ettei olisi niinkin yksinkertainen kuin puola ja/tai tulppa ko. sylinterissä. Tahtoo näillä kaseilla olevat ainakin olevan suht. tarkkoja tulppien kunnosta.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        Originally posted by Janzki View Post
        Ettei olisi niinkin yksinkertainen kuin puola ja/tai tulppa ko. sylinterissä. Tahtoo näillä kaseilla olevat ainakin olevan suht. tarkkoja tulppien kunnosta.
        Puolaa ja tulpaa vaihdettu. Ei vaikutusta
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Tulihan se seiska taas otettua talviunilta. Mutta ei onnea ilman ikävyyksiä, eli mistäköhän kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun melko tarkasti 70 km/h vauhdista jarrutettaessa oikean puolen eturengas ravistaa selvästi. Tärinä tuntuu niin rattiin kuin matkustajillekin. Tärinä on kovimmillaan juuri jarruttaessa ja kovin tärinä osuu tuolle 70 km/h nopeudelle. Voiko levy olla kiero, vai puuttuuko vanteesta tasapainoja? Ajossa (jarruttamatta) tuolla nopeudella en ole havainnut mitään värinoitä/tärinää. Vanteen painot ovat mallia liimattavat, mutta mielestäni jos ravistelu johtuisi vanteesta, se tuntuisi myös ajossa, kun ei jarruteta. :think Vai olisiko kenties joku tukivarsi tiensä päässä??

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by Ramzez View Post
            Tulihan se seiska taas otettua talviunilta. Mutta ei onnea ilman ikävyyksiä, eli mistäköhän kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun melko tarkasti 70 km/h vauhdista jarrutettaessa oikean puolen eturengas ravistaa selvästi. Tärinä tuntuu niin rattiin kuin matkustajillekin. Tärinä on kovimmillaan juuri jarruttaessa ja kovin tärinä osuu tuolle 70 km/h nopeudelle. Voiko levy olla kiero, vai puuttuuko vanteesta tasapainoja? Ajossa (jarruttamatta) tuolla nopeudella en ole havainnut mitään värinoitä/tärinää. Vanteen painot ovat mallia liimattavat, mutta mielestäni jos ravistelu johtuisi vanteesta, se tuntuisi myös ajossa, kun ei jarruteta. :think Vai olisiko kenties joku tukivarsi tiensä päässä??
            Voisko olla ihan niinkin yksinkertainen juttu, kuin liukutapit ja satulat on jumissa. Liikkuvien osien ollessa puhtaita, saa levyissäkin olla vielä hieman heittoa, ilman että tärinöitä ilmenee.

            EDIT: Ja jos jarrut on kunnossa, niin sitten vika on todennäköisesti etupään puslissa.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3311
              • Kajjjaani

              Originally posted by 540iAV8 View Post
              Puolaa ja tulpaa vaihdettu. Ei vaikutusta
              kokeiltu nyt toista "tyhjäkäyntiventiiliä" ei vaikutusta.
              Eli nyt näyttäis siltä, että yksi tulppa/vast ei sytytä tai jotain sinnepäin.

              Olisko ideoita?????

              Ruiskun suutin ei anna polttoainetta vai on ventiili vika??
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by kaol View Post
                Voisko olla ihan niinkin yksinkertainen juttu, kuin liukutapit ja satulat on jumissa. Liikkuvien osien ollessa puhtaita, saa levyissäkin olla vielä hieman heittoa, ilman että tärinöitä ilmenee.

                EDIT: Ja jos jarrut on kunnossa, niin sitten vika on todennäköisesti etupään puslissa.
                No joo olenkin tässä jo metsästellyt uusia etujarrupaloja, joten samalla tulee sitten putsailtua noi liukutapit ja herkisteltyä männät. Samalla sitten tiirailen noita puslia, mutta jos vika ei korjaannu, niin palaan asiaan. Kiitoksia neuvosta.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by 540iAV8 View Post
                  kokeiltu nyt toista "tyhjäkäyntiventiiliä" ei vaikutusta.
                  Eli nyt näyttäis siltä, että yksi tulppa/vast ei sytytä tai jotain sinnepäin.

                  Olisko ideoita?????

                  Ruiskun suutin ei anna polttoainetta vai on ventiili vika??
                  Kokeileppa pistää injector cleanerit tankkiin aika rajulla seossuhteella. Auttaa joskus jos on suuttimessa vikaa, ei aina.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2540
                    • Kirkkonummi

                    - Talvi jätti jälkensä, etupäässä pientä kolinaa. Mistä voisi alkaa metsästämään välystä, kun ei ravista, täristä eikä hae uriin millään nopeudella? Myöskään ohjauksessa ei ole mitään väljää (siis mitään, ohjausvaihde vaihdettu). Puslat yms vaihdettu Powerflexeihin n. 20tkm sitten.

                    - Tekisi mieli vaihtaa / vaihdattaa jakoketju kiristimineen, moniurahihnat ohjaimineen yms pientä. Kuinka iso urakka itse tehtäväksi vai etsinkö suosiolla hyvän pajan? Autolla on ajettu nyt vajaa 244tkm, joka pv. min 70km lisää.. No, ajettaviksihan nämä on tehty.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      - Talvi jätti jälkensä, etupäässä pientä kolinaa. Mistä voisi alkaa metsästämään välystä, kun ei ravista, täristä eikä hae uriin millään nopeudella? Myöskään ohjauksessa ei ole mitään väljää (siis mitään, ohjausvaihde vaihdettu). Puslat yms vaihdettu Powerflexeihin n. 20tkm sitten.

                      - Tekisi mieli vaihtaa / vaihdattaa jakoketju kiristimineen, moniurahihnat ohjaimineen yms pientä. Kuinka iso urakka itse tehtäväksi vai etsinkö suosiolla hyvän pajan? Autolla on ajettu nyt vajaa 244tkm, joka pv. min 70km lisää.. No, ajettaviksihan nämä on tehty.
                      Etupäässä kolisee koiranluut tai iskarien yläpäät. Kun ohjaussimpukka on vaihdettu, niin onhan pultit ja mutterit kiristetty kunnolla?

                      Jos vaihtaa jakoketjun, niin täytyy vaihtaa myös jakopään rattaat. Työn määrä riippuu kyseessä olevasta moottorista ja suorittamisen mahdollisuus ylipäätään käytettävissä olevista työkaluista. V8:iin tuollainen työ teetettynä maksaa yli 1000€.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2540
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by kaol View Post
                        Etupäässä kolisee koiranluut tai iskarien yläpäät. Kun ohjaussimpukka on vaihdettu, niin onhan pultit ja mutterit kiristetty kunnolla?

                        Jos vaihtaa jakoketjun, niin täytyy vaihtaa myös jakopään rattaat. Työn määrä riippuu kyseessä olevasta moottorista ja suorittamisen mahdollisuus ylipäätään käytettävissä olevista työkaluista. V8:iin tuollainen työ teetettynä maksaa yli 1000€.
                        Ainakin pitäisi olla asennettu OK, lähestulkoon kaikki alustaan tuleva oli BMW-leimalla ja työt teetetty valtuutetulla (ei kysytä vuorokaudenaikaa..), jopa jouset tulivat marmoritiskltä.

                        - Jos kyseessä on ne iänikuiset yskarien yläpäät, millainen urakka on sinne vaihtaa puslia, ehkä jopa Powerflexit?

                        1k€ on paljon, ehkä jopa liikaa. Mitään erityistyökaluja ei ole käytössä, mutta yleisellä tasolla, ovatko ne tuossa urakassa tarpeen? Idea lähti siitä, että moniurahihna alkaa olla kohta vaihtokunnossa ja "samalla" voisi muutakin pyörivää osaa vaihtaa.

                        - Onko mitään järkeä vaihtaa vain ketjunkiristäjiä? Normaalikäytössä, pitäisikö ketjujen kestää V8:in elinikä, eli vajaaseen puoleen miljoonaan? Sinänsä suurin osa käytöstä on alle 2500rpm, iso laiva automaatilla ei repimistä juurikaan edellytä..
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Ainakin pitäisi olla asennettu OK, lähestulkoon kaikki alustaan tuleva oli BMW-leimalla ja työt teetetty valtuutetulla (ei kysytä vuorokaudenaikaa..), jopa jouset tulivat marmoritiskltä.

                          - Jos kyseessä on ne iänikuiset yskarien yläpäät, millainen urakka on sinne vaihtaa puslia, ehkä jopa Powerflexit?

                          1k€ on paljon, ehkä jopa liikaa. Mitään erityistyökaluja ei ole käytössä, mutta yleisellä tasolla, ovatko ne tuossa urakassa tarpeen? Idea lähti siitä, että moniurahihna alkaa olla kohta vaihtokunnossa ja "samalla" voisi muutakin pyörivää osaa vaihtaa.

                          - Onko mitään järkeä vaihtaa vain ketjunkiristäjiä? Normaalikäytössä, pitäisikö ketjujen kestää V8:in elinikä, eli vajaaseen puoleen miljoonaan? Sinänsä suurin osa käytöstä on alle 2500rpm, iso laiva automaatilla ei repimistä juurikaan edellytä..
                          Bemarin V-moottoreissa pitää purkaa niin paljon että pääsee jakoketjuun käsiksi että ei ole varsinaisesti järkeä lähteä huvin vuoksi sitä vaihtamaan.
                          Sensijaan moniurahihna ja sen kiristimet nyt voi kuka tahansa vaihtaa, helppo homma.

                          Ja mikäli sigu pitää paikkansa ja sun auto on -94 niin siinä on vielä vanhempi kasi eli M60 moottori. Tämä on vielä kaksirivisellä ketjulla sekä keskiohjurikin on vielä hammasrattaalla. Uudemmissa M62 koneissa juurikin tuo keskiohjuri mikä vaihtui ihan muoviseksi on se heikoin paikka, samalla kun ketjukin kapeni yksiriviseksi. Eli kyllä tuo M60 jakopää on erittäin kestävä.
                          Eli siis en lähtisi tuohon mitään vaihtamaan ellei jakopäästä ala kuulumaan ylimääräisiä ääniä.
                          Tosin itse ketjunkiristin kyllä on helppo vaihtaa kun tulee ketjukotelon ulkopuolelle (hanttarin puolella ilmastointikompuran päällä) ja lähtee sopivalla kiintoavaimella irti.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2540
                            • Kirkkonummi

                            Kiitos kommentista, täytyy tuo moniurahihna sitten vaihtaa/vaihdattaa. Moottori ei käy kuiskaten, mutta tarvittaisiin kultakorvaa aistimaan paremmin, mitä kannattaa alkaa vaihtamaan. Sinänsä mitään rohinaa (=ketju hakkaa johonkin) ei kuulu, mutta esim. vesipumppu on alkuperäinen ja en ole vielä saanut aikaiseksi tarkistaa esim. niitä öljypumpun kiinnityspultteja - mieli siis tekisi alkaa tehdä ennaltaehkäisevää huoltotoimintaa.

                            Tosin aivan ensin jonnekin pajalle, jossa on totuttu tekemään bemujen alustoista hiljaisia..

                            Originally posted by Supa View Post
                            Bemarin V-moottoreissa pitää purkaa niin paljon että pääsee jakoketjuun käsiksi että ei ole varsinaisesti järkeä lähteä huvin vuoksi sitä vaihtamaan.
                            Sensijaan moniurahihna ja sen kiristimet nyt voi kuka tahansa vaihtaa, helppo homma.

                            Ja mikäli sigu pitää paikkansa ja sun auto on -94 niin siinä on vielä vanhempi kasi eli M60 moottori. Tämä on vielä kaksirivisellä ketjulla sekä keskiohjurikin on vielä hammasrattaalla. Uudemmissa M62 koneissa juurikin tuo keskiohjuri mikä vaihtui ihan muoviseksi on se heikoin paikka, samalla kun ketjukin kapeni yksiriviseksi. Eli kyllä tuo M60 jakopää on erittäin kestävä.
                            Eli siis en lähtisi tuohon mitään vaihtamaan ellei jakopäästä ala kuulumaan ylimääräisiä ääniä.
                            Tosin itse ketjunkiristin kyllä on helppo vaihtaa kun tulee ketjukotelon ulkopuolelle (hanttarin puolella ilmastointikompuran päällä) ja lähtee sopivalla kiintoavaimella irti.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • juzu3
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 237

                              Kyselinkin jo aiemmin mutta en saanut vastausta. Onko jollain tullut vastaan E38:sin tai muidenkin mallien kohdalla alkuperäisessä puhelimessa seuraavaa ongelmaa. Laittaa puhelimen johdon kiinni(sen RJ45 plugin) ja pistää puhelimeen virrat päälle niin puhelimeen tulee teksti "bad handset". Muista painikkeista kuin virtapainikkeista ei tapahdu mitään. Sim- korttia on kokeiltu sekä puhelimen alle että takakonttiin. Kojetaulussa GSM kohdassa vilkkuu punainen valo ja valikon takaa löytyy ainoastaan "SOS"- näppäin.

                              Mistä tämä johtuu ja miten sen saisi korjattua jotta puhelimen saisi käyttöön.

                              Kiitos!
                              VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                              MB Vito 116cdi 4x4 special
                              BMW E92 320d
                              Kawasaki Z750
                              EX:
                              E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by juzu3 View Post
                                Kyselinkin jo aiemmin mutta en saanut vastausta. Onko jollain tullut vastaan E38:sin tai muidenkin mallien kohdalla alkuperäisessä puhelimessa seuraavaa ongelmaa. Laittaa puhelimen johdon kiinni(sen RJ45 plugin) ja pistää puhelimeen virrat päälle niin puhelimeen tulee teksti "bad handset". Muista painikkeista kuin virtapainikkeista ei tapahdu mitään. Sim- korttia on kokeiltu sekä puhelimen alle että takakonttiin. Kojetaulussa GSM kohdassa vilkkuu punainen valo ja valikon takaa löytyy ainoastaan "SOS"- näppäin.

                                Mistä tämä johtuu ja miten sen saisi korjattua jotta puhelimen saisi käyttöön.

                                Kiitos!
                                Voisiko sitten itse luuri olla viallinen ja onko se edes alkuperäinen? Osaatko mennä sinne luurin menuun? Se menu näppäin kun ei itsessään toimi, vaan siinä muistaakseni piti painaa ensiksi sitä ylös osoittavaa nuolta ja sitten menu nappia. Sanooko muuten tuota samaa tekstiä, oli sim-kortti tai ei?



                                Asiasta oravaan, ei ollut seiskan jarruissa vikaa, eli ravistaminen ei johdu siitä. Pienen inspeksuunin jälkeen huomasin, että alapään reaktiotangossa näytti olevan väljää. Täytynee laittaa uusi tilaukseen heti huomenna ja jos ei sillä korjaannu, niin vaihdan sen toisenkin alatukivarren. Jälkimmäisessä en tosin nähnyt/tuntenut väljyyttä.

                                EDIT: Jos jollakulla on ylimääräisenä repsikan reaktiotanko, niin ota ihmeessä yhteyttä! Vika on sen verran rasittava, etten jaksa sen kanssa pitkään elellä, eli laitan huomenna uuden tukivarren tilaukseen, jos ei täältä kuulu mitään.
                                Last edited by Ramzez; 11-04-2010, 18:54.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎