Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Toi vanos-juttu ei onnistu millään ilman niitä ajoitustyökaluja. Kaikki muu onnistuu pienellä mielikuvituksella ilmankin, mutta triggeripyörien kohdistus = not possible.

    Hiljaahan se uusikaan vanos ei tuu olemaan kauhean kauaa, 100tkm kohdalla pitää jo ihan hyvää meteliä. Rakenne on vaan paska, kutosissa on niin paljon avoimempi että niihin sai tehtyä päivityksiä helposti.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by Cell View Post
      Toi vanos-juttu ei onnistu millään ilman niitä ajoitustyökaluja. Kaikki muu onnistuu pienellä mielikuvituksella ilmankin, mutta triggeripyörien kohdistus = not possible.

      Hiljaahan se uusikaan vanos ei tuu olemaan kauhean kauaa, 100tkm kohdalla pitää jo ihan hyvää meteliä. Rakenne on vaan paska, kutosissa on niin paljon avoimempi että niihin sai tehtyä päivityksiä helposti.
      Joo näin olen itsekkin käsittäny. Täysin hiljaista M62TU konetta en ole itse vielä kuullut
      Tästä olisi tietysti helppo siirtyä esim 740D:hen kun äänimaailma pysyy samana
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • bmwonly
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 225
        • kokkola

        Valaiskaas vähän tyhmää.. Ruvennu tuollainen e38 kiinnostamaaan ja pari ehdokasta olisi 728ia -97 ja 730ia -96.

        Eli kysymys minkäverran kallimpaa tuollaisen pikkulohkoisen e38 pitäminen on verrattuna on e39 (528,530,535):think?? vai meneekö samoilla linjoilla varaosien hinnat yms..

        Kiitos jo etukäteen jos joku viitsisi vastata
        NYT: e39 520i

        ex kulkineet:
        E36 318, ->E36 328, -> e34 525td, -> e34 525i, ->e34 520, -> e39 523i -> E38 NAVARROVIOLET :smoke -> e39 523i->

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by bmwonly View Post
          Valaiskaas vähän tyhmää.. Ruvennu tuollainen e38 kiinnostamaaan ja pari ehdokasta olisi 728ia -97 ja 730ia -96.

          Eli kysymys minkäverran kallimpaa tuollaisen pikkulohkoisen e38 pitäminen on verrattuna on e39 (528,530,535):think?? vai meneekö samoilla linjoilla varaosien hinnat yms..

          Kiitos jo etukäteen jos joku viitsisi vastata

          Ei kai tuo niin paljon kalliimpaa ole (samat koneet mielestäni molemmissa korimalleissa), mutta suurimmat säästöt tekee sillä, kuinka paljon itse on valmis näkemään vaivaa huoltojen suhteen. Hinnatkin ovat niin samaa tasoa molemmissa, että jos minä olisin asemassasi, ostaisin seiskan.

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by Ramzez View Post
            Ei kai tuo niin paljon kalliimpaa ole (samat koneet mielestäni molemmissa korimalleissa), mutta suurimmat säästöt tekee sillä, kuinka paljon itse on valmis näkemään vaivaa huoltojen suhteen. Hinnatkin ovat niin samaa tasoa molemmissa, että jos minä olisin asemassasi, ostaisin seiskan.
            No jos pientä kulutusta haet, niin sitten viisaampi valinta tuo 2,8l, 3,0l on jo V8, ja jos kasia meinaat niin melkein suoraan sitten 740i.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by McBeast View Post
              ja jos kasia meinaat niin melkein suoraan sitten 740i.
              Köh köh, niin no...

              Nyt kun huoltojen hinnoista puhuttiin, niin laitetaas nyt karvas esimerkki siitä, kuinka paljon tähänkin touhuun saa upotettua rahaa:


              - Uusi polttoainetankki 994€ (vanha omistaja ajoi kiinni alustasta. Saatan kyllä korjata tuon vanhan tankin, ei vuoda tälläkään hetkellä, jos ei tankkaa yli 40L)

              - Venttiili/sähkövesipumppusysteemi tms. 300€ (molemmat tiensä päässä)

              - Sekalaista maalaushommaa, 1200€ (auton alaosa korinväriin ja parin pistemäisen ruosteen korjaus ja maalaus sekä konepellin maalaus)

              - Automaatin huuhteluöljynvaihto n. 500€

              - Takaluukun "kaasuiskareiden" uusiminen, n. 60€

              - Navinäytön ja naviyksikön uusiminen, n. 850€ (vanhassa näytössä vieläpä kaiken lisäksi pieni ärsyttävä punainen raita)

              - M-sport ratin entisöinti, hinnasta ei mitään tietoa

              - Eteen uudet jarrulevyt, sekä taakse uudet palat ja levyt, hinta n. 250€

              - Kuskinpuolen takapään uusi tukivarsi, hinta n. 120€

              - Uudet munuaiset, hinta n. 70€ (vanhoissa kiinnitys entinen)

              - Ovien alareunojen listat vaihtoon, hintaa en tiedä


              Siitä nyt esimakua, mitä mikäkin osa voi maksaa ja minun kohdallani nuo kaikki täytyisi laittaa kuntoon.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by Ramzez View Post
                Siitä nyt esimakua, mitä mikäkin osa voi maksaa ja minun kohdallani nuo kaikki täytyisi laittaa kuntoon.
                No ei kai kaiken uutta pidä olla

                Saat melkein uuden veroisen bensatankin viidellä kympillä, jos itse jaksaa vaan hakea ja irroittaa.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3311
                  • Kajjjaani

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Köh köh, niin no...

                  Nyt kun huoltojen hinnoista puhuttiin, niin laitetaas nyt karvas esimerkki siitä, kuinka paljon tähänkin touhuun saa upotettua rahaa:


                  - Uusi polttoainetankki 994€ (vanha omistaja ajoi kiinni alustasta. Saatan kyllä korjata tuon vanhan tankin, ei vuoda tälläkään hetkellä, jos ei tankkaa yli 40L)

                  - Venttiili/sähkövesipumppusysteemi tms. 300€ (molemmat tiensä päässä)

                  - Sekalaista maalaushommaa, 1200€ (auton alaosa korinväriin ja parin pistemäisen ruosteen korjaus ja maalaus sekä konepellin maalaus)

                  - Automaatin huuhteluöljynvaihto n. 500€

                  - Takaluukun "kaasuiskareiden" uusiminen, n. 60€

                  - Navinäytön ja naviyksikön uusiminen, n. 850€ (vanhassa näytössä vieläpä kaiken lisäksi pieni ärsyttävä punainen raita)

                  - M-sport ratin entisöinti, hinnasta ei mitään tietoa

                  - Eteen uudet jarrulevyt, sekä taakse uudet palat ja levyt, hinta n. 250€

                  - Kuskinpuolen takapään uusi tukivarsi, hinta n. 120€

                  - Uudet munuaiset, hinta n. 70€ (vanhoissa kiinnitys entinen)

                  - Ovien alareunojen listat vaihtoon, hintaa en tiedä


                  Siitä nyt esimakua, mitä mikäkin osa voi maksaa ja minun kohdallani nuo kaikki täytyisi laittaa kuntoon.
                  No normaalia kulumisen aihettamaa korjausta. Samoissa hinnoissa myös E39 ja osan kuten munuaiset saa kiinni vaikka sika systeemillä.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Zoui View Post
                    No ei kai kaiken uutta pidä olla

                    Saat melkein uuden veroisen bensatankin viidellä kympillä, jos itse jaksaa vaan hakea ja irroittaa.

                    No joo, kattoo ny mitä uusii ja mitä pystyy korjaamaan.

                    Tankki voisikin kiinnostaa, tosin täytyy nyt etsiä joku hyvä sauma irrottaa toi vanhakin pois, että näkis missä kunnossa se on. Mahtaako tuo tarjoamasi tankki olla tilavuudeltaan 85l? Sitä aikanaan selvittelin, niin seiskaan saa kahta tankkia ja jos on tasonsäätö, niin tankin koko on 95l ja jos ei ole säätöä, niin 85l. Itselläni ei ole tasonsäätöä, eli sen täytyy olla tuo pienempi versio.

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      No joo, kattoo ny mitä uusii ja mitä pystyy korjaamaan.

                      Tankki voisikin kiinnostaa, tosin täytyy nyt etsiä joku hyvä sauma irrottaa toi vanhakin pois, että näkis missä kunnossa se on. Mahtaako tuo tarjoamasi tankki olla tilavuudeltaan 85l? Sitä aikanaan selvittelin, niin seiskaan saa kahta tankkia ja jos on tasonsäätö, niin tankin koko on 95l ja jos ei ole säätöä, niin 85l. Itselläni ei ole tasonsäätöä, eli sen täytyy olla tuo pienempi versio.
                      Ei ole tason säätöä omassakaan ja näyttää menevän se 95l jos täyteen laittaa.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by 540iAV8 View Post
                        Ei ole tason säätöä omassakaan ja näyttää menevän se 95l jos täyteen laittaa.
                        Tuolta etk:lta nuo suoraa näkee, sanoo mielestäni kaikkiin nyt kyseessä oleviin 95l.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Zoui View Post
                          Tuolta etk:lta nuo suoraa näkee, sanoo mielestäni kaikkiin nyt kyseessä oleviin 95l.
                          No perhana. Täytyypä olla yhteyksissä jossain kohtaa tuon tankin osalta. Täytyy kuitenkin koittaa keretä purkaa tuo vanha tankki pois ensiksi, ennen kuin uutta hankkii. Saa samalla tuntumaa sitten siihen purkamiseen siitä toisestakin autosta.

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2540
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Köh köh, niin no...

                            Nyt kun huoltojen hinnoista puhuttiin, niin laitetaas nyt karvas esimerkki siitä, kuinka paljon tähänkin touhuun saa upotettua rahaa:


                            - Uusi polttoainetankki 994€ (vanha omistaja ajoi kiinni alustasta. Saatan kyllä korjata tuon vanhan tankin, ei vuoda tälläkään hetkellä, jos ei tankkaa yli 40L)

                            - Venttiili/sähkövesipumppusysteemi tms. 300€ (molemmat tiensä päässä)

                            - Sekalaista maalaushommaa, 1200€ (auton alaosa korinväriin ja parin pistemäisen ruosteen korjaus ja maalaus sekä konepellin maalaus)

                            - Automaatin huuhteluöljynvaihto n. 500€

                            - Takaluukun "kaasuiskareiden" uusiminen, n. 60€

                            - Navinäytön ja naviyksikön uusiminen, n. 850€ (vanhassa näytössä vieläpä kaiken lisäksi pieni ärsyttävä punainen raita)

                            - M-sport ratin entisöinti, hinnasta ei mitään tietoa

                            - Eteen uudet jarrulevyt, sekä taakse uudet palat ja levyt, hinta n. 250€

                            - Kuskinpuolen takapään uusi tukivarsi, hinta n. 120€

                            - Uudet munuaiset, hinta n. 70€ (vanhoissa kiinnitys entinen)

                            - Ovien alareunojen listat vaihtoon, hintaa en tiedä


                            Siitä nyt esimakua, mitä mikäkin osa voi maksaa ja minun kohdallani nuo kaikki täytyisi laittaa kuntoon.
                            - Uudet kesärenkaat 550€ (Pirellit tarjouksesta)
                            - Magneettiventtiili/kiertovesipumppu-yhdistelmä 340€
                            - Toinen munuainen (70€) ja kampiakselin asentoanturi (80€?)
                            - Uusi jäähdytin, termostaattikotelon kansi jne töineen ~550€
                            - Säteilylämmitin + sisäpistoke ~500€ töineen
                            - Viskokytkimen (200€), etualatukivarsien (260€), öljypohjan tiivisteen, venttiilikopan tiivisteen, moniurahihnojen + kiristinpyörien, tulppien, öljyjen, suodattimen, ilmansuodattimien (n.600€, yht. vajaa 900€ osiin) vaihto + työt (400€).
                            - Kaikki mitä on jo unohtanut, satasia ja taas satasia...

                            Oho..~3,5k€??? Ei hittolainen, ei siihen nyt noin paljoa pitänyt upota? Ei pitäisi laskea. Joka tapauksessa, en usko että E39-osat olisivat olleet noista yhtään halvempia. Onko auto kaiken tuon panostuksen ja ajankäytön arvoinen? Ei tietenkään.

                            Halvin auto tähän asti on ollut -88 Saab 900i Combi Coupé, hinta 550€ 280tkm mittarissa. Ensimmäiseen katsastukseen taisi mennä n. 180€ osiin ja ruostehitsaukseen, toiseen ei mitään, en muista oliko kolmatta. Joka tapauksessa, n. 2 vuoden aikana autolla ajettiin vajaa 40tkm (tjsp), keskikulutuksen ollessa kovasti alle 8l/100km. Auto myytiin 350€:lla. Eli kilometreille ei tullut paljoakaan hintaa. Silti ajan mieluummin tällä E38:lla. Ei elämässä aivan kaiken tarvitse olla pa$kaa, sitä saa tulee niskaan muutenkin.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Dase
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 123
                              • Helsinki

                              Onko e38 730d eri laatikko, kuin e39 530d? ja tomaateista siis puhe.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Dase View Post
                                Onko e38 730d eri laatikko, kuin e39 530d? ja tomaateista siis puhe.
                                E38 730d laatikko on A5S 440Z-ST

                                E39 530d laatikkoja on useampia:
                                - A5S 360R-SI <-12/1998
                                - A5S 360R-WN <-12/1998
                                - A5S 360R-WN 12/1998 - 06/1999
                                - A5S 360R-VT 06/1999 - 09/2000
                                - A5S 390R-WG 09/2000 - 09/2001
                                - A5S 390R-WZ 09/2001 - 09/2002
                                - A5S 390R-YP 09/2002 - 09/2003
                                - A5S 390R-ZM 09/2002 ->

                                E39:ssä on siis käytetty pienemmälle väännölle suunniteltuja laatikkoja.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎