
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hoplaa, missäs sijaitsee anturi mikä tunnistaa auton nopeuden? Paikotellen hävittää nopeustiedon (muuten mittaristo toimii) ja syttyy abs-valo. Monilla kuulemma selvinny kun on putsannu, mutta sanokaas missä se liitin on, ettei tarvii jokaista liitintä irrottaa.
-
-
Originally posted by Emppu View PostAnteeksi, jos tätä jo kysytty aijemmin, mutta kun en löytänyt mitään..ja ihan uutena täällä kyselen..
Mittaristo sekoilee, ja ihan ilman syytä.. välillä viikkoja, ei mitään ongelmaa, mutta välillä yhtäkkiä menee kaikki ihan sekaisin ja kaasutuntumalla ajellaan.
Eli kaikki sekoaa ja neulat menee "pohjaan". Joskus auttaa virran katkaisu ja joskus ei. Toisinaan menee puolikin tuntia, että "rauhoittuu". Eli kun katkaiset virrat, niin neulat elää vaan ja heiluu.. Olen ottanut akunkengänkin irti ja tietty silloin kaikki nollautuu, mutta vaiva palaa aina silloin tällöin. Ottaakohan joku anturi jotain kylmää tai vettä tms. mistä tämä johtuu?? Kun tätä on tapahtunut niin kesällä kuivalla kelillä ja pakkasellakin?
Originally posted by Styroxi View PostSe vika on siel mittariston pohjassa oleva liitin/juotos.. mittaristo sekoaa "tärinästä" eli siel on joku kosketus häiriö.. mulla teki ihan samaa.. kunnes nappasin mittariston kainaloon ja kävin paikalisella sähkärillä joka meni kaikki juotokset/kolvaukset läpi yms. ja löysikin se sieltä juurikin nuo viat. sen jälkeen on toiminut moitteitta.
Leave a comment:
-
-
Anteeksi, jos tätä jo kysytty aijemmin, mutta kun en löytänyt mitään..ja ihan uutena täällä kyselen..
Mittaristo sekoilee, ja ihan ilman syytä.. välillä viikkoja, ei mitään ongelmaa, mutta välillä yhtäkkiä menee kaikki ihan sekaisin ja kaasutuntumalla ajellaan.
Eli kaikki sekoaa ja neulat menee "pohjaan". Joskus auttaa virran katkaisu ja joskus ei. Toisinaan menee puolikin tuntia, että "rauhoittuu". Eli kun katkaiset virrat, niin neulat elää vaan ja heiluu.. Olen ottanut akunkengänkin irti ja tietty silloin kaikki nollautuu, mutta vaiva palaa aina silloin tällöin. Ottaakohan joku anturi jotain kylmää tai vettä tms. mistä tämä johtuu?? Kun tätä on tapahtunut niin kesällä kuivalla kelillä ja pakkasellakin?
Leave a comment:
-
-
Mittaristo sekoilee ajoittain
Anteeksi, jos tätä jo kysytty aijemmin, mutta kun en löytänyt mitään..ja ihan uutena täällä kyselen..
Mittaristo sekoilee, ja ihan ilman syytä.. välillä viikkoja, ei mitään ongelmaa, mutta välillä yhtäkkiä menee kaikki ihan sekaisin ja kaasutuntumalla ajellaan.
Eli kaikki sekoaa ja neulat menee "pohjaan". Joskus auttaa virran katkaisu ja joskus ei. Toisinaan menee puolikin tuntia, että "rauhoittuu". Eli kun katkaiset virrat, niin neulat elää vaan ja heiluu.. Olen ottanut akunkengänkin irti ja tietty silloin kaikki nollautuu, mutta vaiva palaa aina silloin tällöin. Ottaakohan joku anturi jotain kylmää tai vettä tms. mistä tämä johtuu?? Kun tätä on tapahtunut niin kesällä kuivalla kelillä ja pakkasellakin?
Leave a comment:
-
-
Entäs sitten lämpösellä laatikolla tasaisessa ajossa ainakin 5-vaihteella rupeaa nytkyttelemään, ihan kuin yrittäisi lukittaa turbiinia siinä onnistumatta.
Viime viikolla teki vähän pahemmin vielä tuon, eli kun ajo tasa-ajoa niin rupes nytkyttelemään ja aina kun nykäyksen teki niin heitti "vapaalle" eli nosti kierroksia ~300rpm n. 1 sekunniksi ja taas meni eteenpäin ja taas nykäisy ja kierrosten nousu. Tätä teki tasaiseen tahtiin n. 5sek välein, kunnes vaihdoin stepille ja 3-vaihteelle.
Sama homma jos D päällä ja nostaa jarrua että lähtee liikkeelle niin silleen nytkytellen liikkuu, ei tasaisesti.
Uudet öljyt ja suodin odottaa jo pöydällä, mutta voisiko tuolla olla jotain muutakin mitä kannattaisi samalla sitten purkaa/vaihtaa/putsata kun suodattimen vaihtaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by A^A View PostOnko aivan normaalia että kylmillä keleillä ja kylmällä koneella turbiinilukko ei kytkeydy mutta n.4-5km ajettua alkaa toimia? Auto siis e38 730ia -95
Laatikkoon öljyt nyt ainakin ajattelin muutenkin vaihtaa kun ei ole tietoa onko ikinä edes vaihdettu ja huuhtelemalla tietysti..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by A^A View PostOnko aivan normaalia että kylmillä keleillä ja kylmällä koneella turbiinilukko ei kytkeydy mutta n.4-5km ajettua alkaa toimia? Auto siis e38 730ia -95
Laatikkoon öljyt nyt ainakin ajattelin muutenkin vaihtaa kun ei ole tietoa onko ikinä edes vaihdettu ja huuhtelemalla tietysti..
Leave a comment:
-
-
Onko aivan normaalia että kylmillä keleillä ja kylmällä koneella turbiinilukko ei kytkeydy mutta n.4-5km ajettua alkaa toimia? Auto siis e38 730ia -95
Laatikkoon öljyt nyt ainakin ajattelin muutenkin vaihtaa kun ei ole tietoa onko ikinä edes vaihdettu ja huuhtelemalla tietysti..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Styroxi View PostKuinkahan monella eri perämurikalla tota e38 on tehty?
Tilasin varaosahausta vm:97 740ia:n perän ja itellä on vm:94 740ia, niin murikka oli muuten identtinen paitsi kuori oli uudemassa 20mm lyhyempi.. eikös nois pitäs olla sama murikka 94-98 malleissa. :think
No onneks oli se vanha murikka jossa oli perän ja kardaanin välinen laippa just sen vaadittavat 20mm. Eli siitä sai sovitteen/keskittimen väliin.. Ainut et 11cm tuli pulteille pituutta..tilaukseenhan ne sit meni...
Leave a comment:
-
-
Vetopyörästö
Kuinkahan monella eri perämurikalla tota e38 on tehty?
Tilasin varaosahausta vm:97 740ia:n perän ja itellä on vm:94 740ia, niin murikka oli muuten identtinen paitsi kuori oli uudemassa 20mm lyhyempi.. eikös nois pitäs olla sama murikka 94-98 malleissa. :think
No onneks oli se vanha murikka jossa oli perän ja kardaanin välinen laippa just sen vaadittavat 20mm. Eli siitä sai sovitteen/keskittimen väliin.. Ainut et 11cm tuli pulteille pituutta..tilaukseenhan ne sit meni...
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostJos autossa DSC niin ohjauskulma-anturia veikataan, sekun on siinä rattiakselin välissä.
Tai vaihtoehtoisesti joku abs anturin johto pätkii kun kääntää mutta luulisi pätkivän useamminkin sitten.
Ohjauskulma anturi pitäisi löytyä varastosta jos tarvetta.
Vikakoodit eka selvitykseen tosiaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pelti kiinni View PostNiitä tukivarsia ja jos jonkinnäköisiä heloja olisi menossa vaihtoon.
Enemmän edestä, jotain takaakin.
740 iA 4/1997
Huollon "poikien" kanssa mietimme, ostavatko peruslaadukkaita osia Suomesta *1) , vai tilaanko netistä sellaisen paketin *2) , mistä täällä foorumilla jossain on ollut puhetta ?
*1) vain sen verran mitä minimissään on tarvetta
*2) sis. osia, mitkä nyt siinä samalla jokatapauksessa voi vaihtaa (?)
Missä ? En ole oikein hyvä foorumin hakusanojen kanssa. Jokin saksalainen toimittaja kait oli varsin kilpailukykyinen toimittamaan järkevän paketin, järkevään hintaan.
Avustanne kiittäen , t. ' pe ki '
Suosittelen vaihtamaan kaikki tukivarret, jos niiden iästä tai kunnosta ei ole varmuutta. Muutoin joudut yhtenään vaihtamaan tukivarsia ja ravaamaan jatkuvasti nelipyöräsuuntauksissa. Paljon helpompaa ja kokonaisuuden kannalta järkevintä on vaihtaa kaikki nivelet ja sitten käydä suuntauttamassa auto kerralla kuntoon. Moni on kokeillut vaihtaa yksittäin tukivarsia sillä tuloksella, että niitä saa vaihtaa sitten kuukausittain ja tänä aikana yleensä renkaitakin alkaa kulua, koska ohjauskulmat ovat jatkuvasti pielessä.
Eteen siis suorat alatukivarret, reaktiotangot, raidetangon päät ja niiden keskitanko, koiranluut ja tarpeen mukaan myös vakaajatangon kumit. Laakerien kunto kannattaa tsekata samalla.
Taakse myös suosittelen vaihtamaan kaikki nivelet, tosin jostakin kumman syystä kaikissa omistamissani seiskoissa ovat ne "etummaiset" tukivarret olleet yleensä kohtuullisen hyvässä kunnossa. Sen sijaan ne bumerangin muotoiset takaylätukivarret ovat lähes aina vaihtokunnossa kuin myös narinahelat. Jos haluaa pelata varman päälle, niin vaihda molemmat ylätukivarret, narinahelat, integral linkit ja koiranluut.
Leave a comment:
-
-
Niitä tukivarsia ja jos jonkinnäköisiä heloja olisi menossa vaihtoon.
Enemmän edestä, jotain takaakin.
740 iA 4/1997
Huollon "poikien" kanssa mietimme, ostavatko peruslaadukkaita osia Suomesta *1) , vai tilaanko netistä sellaisen paketin *2) , mistä täällä foorumilla jossain on ollut puhetta ?
*1) vain sen verran mitä minimissään on tarvetta
*2) sis. osia, mitkä nyt siinä samalla jokatapauksessa voi vaihtaa (?)
Missä ? En ole oikein hyvä foorumin hakusanojen kanssa. Jokin saksalainen toimittaja kait oli varsin kilpailukykyinen toimittamaan järkevän paketin, järkevään hintaan.
Avustanne kiittäen , t. ' pe ki '
Leave a comment:
-
-
Jos autossa DSC niin ohjauskulma-anturia veikataan, sekun on siinä rattiakselin välissä.
Tai vaihtoehtoisesti joku abs anturin johto pätkii kun kääntää mutta luulisi pätkivän useamminkin sitten.
Ohjauskulma anturi pitäisi löytyä varastosta jos tarvetta.
Vikakoodit eka selvitykseen tosiaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: