Originally posted by Soininen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postheiluu ne polttimot kannoissaan niin tulee herjoja tai jokin maatto huono.. mulla samoja oireita oli kans. tinaus kaikkiin maatoihin ja pottimoihin vähän kontaktispreitä niin loppu herjat..E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Jukka K View PostMiten säädetään pysäköntijarrun vaijerin kireyttä, kun pysäköintijarru on polkimella ? Yritin etsiä ohjetta täältä ja muualtakin netistä, enkä löytänyt. Polkimen päässä vaijerissa ei näyttänyt olevan mitään säätöä.
Perusohje kenkien etäsyyden manuaali säätöön on tuttu enkä hae nyt sitä.
EDIT: Siis auton alle pitää könytä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostPieni huoli hiipii puseroon kun punainen öljynmerkkivalo syttyy aina välillä tyhjäkäynnillä palamaan, juuri silloin kun kierrokset putoavat sille alimmalle viivalle, 550rpm(?). Pumpun kireys on tarkistettu viime öljynvaihdon yhteydessä. Tämä vika/ominaisuus ilmeni muutama kuukausi sitten, mutta tihentynyt viime aikoina. Ehkä aika likellä viime öljynvaihdon jälkeen, kun käytin pohjan alhaalla. Öljyä on koneessa puoleenväliin tikkua, 5W-50 mobilia.
Voisiko vika olla liian matala tyhjäkäynti? Akku on lopussa, mutta onko sitä syytä epäillä tekijäksi? (uusi akku tulossa lähiviikkoina) Anturissa vikaa? Pumpussa vikaa?
Onko ideoita mistä lähtisi testailemaan? Koodinlukulaitetta mulla ei ole, ehkä semmoinen löytyy joltain kuopiosta, mutta sähkömiehenä voin kyllä mittaillakin jotain, jos on ohjearvoja tiedossa.
Mitään muuta muutosta en ole huommannut kuin että lamppu välillä syttyy (ei ääniä tms.) ja sammuu jos nostaa kierrokset yli 1000.
Ideaoita, ehdotuksia, tuomioita?
Räntä kelit on loppunu (ulkona on kuivaa), akku vaihdettu, öljynpaineanturi vaihdettu, öljyt + suodatin vaihdettu. Eipä ole valoa näkynyt. En nyt osaa suoraa syyllistä sanoa, mutta mahdollisesti huono akku + elämän loppupuolella oleva anturi.
Jatkan ihmettelyä ja raportoin mikäli uusia käänteitä ilmenee (toivottavasti ei, kop kop).MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by salomaa View PostMiten nuo takaovien alalistat asennetaan ? Kuvasta osanumero 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts...41&fg=45&hl=90
Älä liimaa listaa oveen, jos se ei pysy kiinni.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
hmm onkohan kuinka normaalia että kun oli -15 pakkaset, auto kun kerää lämmöt niin pysyy ihan ok keskiviivalla, mutku lähti esimerkiks kehälle posottaan 80km/h ni samalla tipahti sinisen ja keskiviivan väliin?
auto 730ia 1995...
Meneekö muuten läpi leimalle jos etuvalon se suojalasi on paskana vai tuleeko suoraan hylky?-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View Posthmm onkohan kuinka normaalia että kun oli -15 pakkaset, auto kun kerää lämmöt niin pysyy ihan ok keskiviivalla, mutku lähti esimerkiks kehälle posottaan 80km/h ni samalla tipahti sinisen ja keskiviivan väliin?
auto 730ia 1995...
Originally posted by Tyramies View PostMeneekö muuten läpi leimalle jos etuvalon se suojalasi on paskana vai tuleeko suoraan hylky?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostLämpömittari tuntuu Bemareissa antavan aika paljon anteeksi, sillä mittari saattaa olla puolivälissä, vaikka lämmöt olisivat kymmenkunta astettakin normaalia alhaisemmat.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostJa m62:ssa lämmöt voivat olla melkein 30 astetta normaalia alemmat, vaikka mittari puoliväliin nouseekin.
M60:n normaali lämpötila on jossain 88-90C.
M62:n lämpötilan pitäisi olla 107C (tämä on myös se syy, miksi M62:n jäähdytysjärjestelmässä on vanhemmiten enemmän vikoja, tosin polttoaineenkulutuksen pitäisi olla hieman maltillisempi).
Comment
-
-
Autona e38 740 vm-94, pyyhkijä ongelma.
Aiheesta paljon keskustelua, mutta melkeen missään ei ratkaisua ja oireet hieman erit kuit itsellä.
Eli pyyhkijöiden viistä kun siirtää mihin asentoon vaan, jää pyyhkijät "pohjaan" jurnaamaan ja änestä päätellen nimenomaan jurnuttaa paikallaan. Kädellä kun hieman avittaa varresta, pyyhkijät liikkuu koko matkan kauniisti kunnes taas menee alas eikä lähde ilman apuvoimia liikkeelle. Tuskimpa kuitenkaan releessä/sulakkeessa vika?E39 530dA M-Sport Individual -03
ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89
Comment
-
-
Originally posted by savukone View PostAutona e38 740 vm-94, pyyhkijä ongelma.
Aiheesta paljon keskustelua, mutta melkeen missään ei ratkaisua ja oireet hieman erit kuit itsellä.
Eli pyyhkijöiden viistä kun siirtää mihin asentoon vaan, jää pyyhkijät "pohjaan" jurnaamaan ja änestä päätellen nimenomaan jurnuttaa paikallaan. Kädellä kun hieman avittaa varresta, pyyhkijät liikkuu koko matkan kauniisti kunnes taas menee alas eikä lähde ilman apuvoimia liikkeelle. Tuskimpa kuitenkaan releessä/sulakkeessa vika?
Eli uutta osaa kiinni.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
kyllä juuri näin ja moottorissa on pienempi ratas metallia ja isompi muovia... itellä meni muovirattaasta hampaat ex 740.sestä, kun viime talvena tyhmyys päissäni kopistelin sulkaa sen ollessa liikkeellä... eli ei kannata koskea pyyhkijöihin kun ne liikkuu1966 Dodge Monaco
1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"
EX:1994 BMW 750 IA e38
EX:1994 BMW 740 IA e38
Comment
-
Comment