Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by Soininen View Post
    En tiedä muilla mutta itellä tuo oma pimputtelee takavaloista aina sillontällön vaikka kaikki palaa ja on uudet polttimot paikallaan, isä ukolla aikonaan teki e38 ihan samaa. Liekkö jotai vakio juttuja :think
    heiluu ne polttimot kannoissaan niin tulee herjoja tai jokin maatto huono.. mulla samoja oireita oli kans. tinaus kaikkiin maatoihin ja pottimoihin vähän kontaktispreitä niin loppu herjat..
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1295
      • Kajaani

      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
      heiluu ne polttimot kannoissaan niin tulee herjoja tai jokin maatto huono.. mulla samoja oireita oli kans. tinaus kaikkiin maatoihin ja pottimoihin vähän kontaktispreitä niin loppu herjat..
      Tämä selvä Täytyypä vähän värkkäillä samalla kuhan takavalot vaihtaa hiukan tuoreempiin.
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • Jukka K
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 157

        Miten säädetään pysäköntijarrun vaijerin kireyttä, kun pysäköintijarru on polkimella ? Yritin etsiä ohjetta täältä ja muualtakin netistä, enkä löytänyt. Polkimen päässä vaijerissa ei näyttänyt olevan mitään säätöä.

        Perusohje kenkien etäsyyden manuaali säätöön on tuttu enkä hae nyt sitä.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Jukka K View Post
          Miten säädetään pysäköntijarrun vaijerin kireyttä, kun pysäköintijarru on polkimella ? Yritin etsiä ohjetta täältä ja muualtakin netistä, enkä löytänyt. Polkimen päässä vaijerissa ei näyttänyt olevan mitään säätöä.

          Perusohje kenkien etäsyyden manuaali säätöön on tuttu enkä hae nyt sitä.
          Kuskin puolelle menevässä vaijerissa on säätö bensatankin kohdalla jolla siis otetaan löysät pois, muutahan sillä taikka muista vehkeistä sisällä löytyvällä säädöllä ei tehdä.
          EDIT: Siis auton alle pitää könytä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            Originally posted by JiPe View Post
            Pieni huoli hiipii puseroon kun punainen öljynmerkkivalo syttyy aina välillä tyhjäkäynnillä palamaan, juuri silloin kun kierrokset putoavat sille alimmalle viivalle, 550rpm(?). Pumpun kireys on tarkistettu viime öljynvaihdon yhteydessä. Tämä vika/ominaisuus ilmeni muutama kuukausi sitten, mutta tihentynyt viime aikoina. Ehkä aika likellä viime öljynvaihdon jälkeen, kun käytin pohjan alhaalla. Öljyä on koneessa puoleenväliin tikkua, 5W-50 mobilia.

            Voisiko vika olla liian matala tyhjäkäynti? Akku on lopussa, mutta onko sitä syytä epäillä tekijäksi? (uusi akku tulossa lähiviikkoina) Anturissa vikaa? Pumpussa vikaa?

            Onko ideoita mistä lähtisi testailemaan? Koodinlukulaitetta mulla ei ole, ehkä semmoinen löytyy joltain kuopiosta, mutta sähkömiehenä voin kyllä mittaillakin jotain, jos on ohjearvoja tiedossa.

            Mitään muuta muutosta en ole huommannut kuin että lamppu välillä syttyy (ei ääniä tms.) ja sammuu jos nostaa kierrokset yli 1000.

            Ideaoita, ehdotuksia, tuomioita?
            Vastaillaas itselleni.

            Räntä kelit on loppunu (ulkona on kuivaa), akku vaihdettu, öljynpaineanturi vaihdettu, öljyt + suodatin vaihdettu. Eipä ole valoa näkynyt. En nyt osaa suoraa syyllistä sanoa, mutta mahdollisesti huono akku + elämän loppupuolella oleva anturi.

            Jatkan ihmettelyä ja raportoin mikäli uusia käänteitä ilmenee (toivottavasti ei, kop kop).
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • salomaa
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 158
              • Järvenpää

              Miten nuo takaovien alalistat asennetaan ? Kuvasta osanumero 6

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by salomaa View Post
                Miten nuo takaovien alalistat asennetaan ? Kuvasta osanumero 6
                http://www.realoem.com/bmw/showparts...41&fg=45&hl=90
                Painamalla listaa alhaalta ylöspäin. Vanhoista listoista on usein runko haljennut, jolloin lista ei enää tartu oveen.
                Älä liimaa listaa oveen, jos se ei pysy kiinni.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Tyramies
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 272
                  • Helsinki

                  hmm onkohan kuinka normaalia että kun oli -15 pakkaset, auto kun kerää lämmöt niin pysyy ihan ok keskiviivalla, mutku lähti esimerkiks kehälle posottaan 80km/h ni samalla tipahti sinisen ja keskiviivan väliin?
                  auto 730ia 1995...

                  Meneekö muuten läpi leimalle jos etuvalon se suojalasi on paskana vai tuleeko suoraan hylky?
                  -Kevin, i wanna double...
                  -Harry! ...
                  -I need a double, right now!
                  "thank you son."

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by Tyramies View Post
                    hmm onkohan kuinka normaalia että kun oli -15 pakkaset, auto kun kerää lämmöt niin pysyy ihan ok keskiviivalla, mutku lähti esimerkiks kehälle posottaan 80km/h ni samalla tipahti sinisen ja keskiviivan väliin?
                    auto 730ia 1995...
                    Ei ole normaalia. Termostaatti vaihtoon.

                    Originally posted by Tyramies View Post
                    Meneekö muuten läpi leimalle jos etuvalon se suojalasi on paskana vai tuleeko suoraan hylky?
                    Pitäisi tulla hylky, mutta sen tietää vain kokeilemalla. Kyllähän se kuntoon kannattaa joka tapauksessa laittaa, ennen kuin heijastinpinnat hapettuu pilalle.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Lämpömittari tuntuu Bemareissa antavan aika paljon anteeksi, sillä mittari saattaa olla puolivälissä, vaikka lämmöt olisivat kymmenkunta astettakin normaalia alhaisemmat.

                      Comment

                      • juho-85
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 753
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Lämpömittari tuntuu Bemareissa antavan aika paljon anteeksi, sillä mittari saattaa olla puolivälissä, vaikka lämmöt olisivat kymmenkunta astettakin normaalia alhaisemmat.
                        Ja m62:ssa lämmöt voivat olla melkein 30 astetta normaalia alemmat, vaikka mittari puoliväliin nouseekin.
                        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                        Tilattu i4 M50

                        Exät:
                        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by juho-85 View Post
                          Ja m62:ssa lämmöt voivat olla melkein 30 astetta normaalia alemmat, vaikka mittari puoliväliin nouseekin.
                          Niin taitaa olla. Paras tapa on aina tietyin väliajoin katsoa salavalikosta moottorin todellinen lämpötila jos se vähänkään mietityttää.

                          M60:n normaali lämpötila on jossain 88-90C.

                          M62:n lämpötilan pitäisi olla 107C (tämä on myös se syy, miksi M62:n jäähdytysjärjestelmässä on vanhemmiten enemmän vikoja, tosin polttoaineenkulutuksen pitäisi olla hieman maltillisempi).

                          Comment

                          • savukone
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 124
                            • Turku

                            Autona e38 740 vm-94, pyyhkijä ongelma.

                            Aiheesta paljon keskustelua, mutta melkeen missään ei ratkaisua ja oireet hieman erit kuit itsellä.

                            Eli pyyhkijöiden viistä kun siirtää mihin asentoon vaan, jää pyyhkijät "pohjaan" jurnaamaan ja änestä päätellen nimenomaan jurnuttaa paikallaan. Kädellä kun hieman avittaa varresta, pyyhkijät liikkuu koko matkan kauniisti kunnes taas menee alas eikä lähde ilman apuvoimia liikkeelle. Tuskimpa kuitenkaan releessä/sulakkeessa vika?
                            E39 530dA M-Sport Individual -03

                            ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by savukone View Post
                              Autona e38 740 vm-94, pyyhkijä ongelma.

                              Aiheesta paljon keskustelua, mutta melkeen missään ei ratkaisua ja oireet hieman erit kuit itsellä.

                              Eli pyyhkijöiden viistä kun siirtää mihin asentoon vaan, jää pyyhkijät "pohjaan" jurnaamaan ja änestä päätellen nimenomaan jurnuttaa paikallaan. Kädellä kun hieman avittaa varresta, pyyhkijät liikkuu koko matkan kauniisti kunnes taas menee alas eikä lähde ilman apuvoimia liikkeelle. Tuskimpa kuitenkaan releessä/sulakkeessa vika?
                              Varmaankin hammaspyörän hampaan kuluneet siitä kohdasta missä pyyhkimet lepoasennossa. Käsittääkseni tuossa on "ruuvi-ratas" välitys, wormgear, mikä nyt onkaan viralliselta nimeltään suomeksi

                              Eli uutta osaa kiinni.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • _charger-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2011
                                • 380
                                • Helsinki

                                kyllä juuri näin ja moottorissa on pienempi ratas metallia ja isompi muovia... itellä meni muovirattaasta hampaat ex 740.sestä, kun viime talvena tyhmyys päissäni kopistelin sulkaa sen ollessa liikkeellä... eli ei kannata koskea pyyhkijöihin kun ne liikkuu
                                1966 Dodge Monaco
                                1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                                EX:1994 BMW 750 IA e38
                                EX:1994 BMW 740 IA e38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎