Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JiPe View PostNo pitäneepä kokeilla vaihtaa pelkkä hela, kun kerrankin saa osan auton alta pois, eikä tarvii siellä auton alla puhista.
Mut tehostimen puolella ei oo mitään vastaavaa, mikä ois hyvä vaihtaa samalla?
Originally posted by Supa View PostSimpukka...tietty tulee hintoihin mutta sieltä valitettavasti ne suurimmat välykset vanhoissa vessoissa tulee :(F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmuista sitten säätää se ohjaustanko taas oikeaan korkoon, eli sekä apusimpukka että simpukan käyttövarsi pitää olla runkoon nähden samalla korkeudella (plusmiinus 1,2mm). Muuten sitä autoa ei saa mikään mahti maailmassa kulkemaan suoraan.
kannattaa kuitenkin säätää se simpukka ennen kuin vaihtaa uuteen... toki jos ei säädölläkään lähde enää välykset niin minkäs sille sitten enää teet.
Originally posted by Muurahainen View PostMiksi ei automaattia voi itse korjata?
Silloin sen korjaaminen on jo paljon halvempaa kuin tuo kytkinMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostPitääpä olla tarkkana kun rupeaa purkamaan. Ei ois jotain kuvaa missä näkee sen säädön? vai onko se ihan selvä tilanne kun kömpii auton alle?
Helppohan se on kyllä verrata keskenään tuota korkeutta jos olet nosturilla tuota tekemässä.
Originally posted by JiPe View PostVoi kai senkin itse korjata, en oo vaa koskaan vielä semmosta korjaillu, niin ei oo pahemmin sitten tietoakaan kuinka haastavia hommia ne on.
Comment
-
-
Kuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.
laatikkoon kytkinlevyt ja tiivisteet, purettua venttiilikoneisto ja putsattua
siitä vaan service manual käteen ja tekemään
eipä laatikon yläkerrassa ihan hirveästi ollut roinaa muutama laakeri pari planeettapyörästöä kasa rumpuja niiden sisällä männät ja kytkinlevyjä
kasa + tiivisteet, vaikeinta tossa lienee saada oikeat välykset.
jos turbiinille joutus tekemään jotain niin on varmaan helpompi ostaa uus
kuin vanhan aukaisu / kasaus tasapainotus yms.
Tosin jostain kumman syystä jätin nykyisen kulkineen laatikon huoltoliikkeen tekemäksi mutta johtuen lähinnä tilojen puutteesta ja siitä että autoremontit on nykyään aika evvk.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostPitääpä olla tarkkana kun rupeaa purkamaan. Ei ois jotain kuvaa missä näkee sen säädön? vai onko se ihan selvä tilanne kun kömpii auton alle?Last edited by BeamR; 16-01-2013, 04:25.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postsimpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postsimpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postjuu palio niitä rappaajia tuntuu olevan... Ei aivan samoja kamppeita ole mit jotku th400 jenkkilaatikot.... kiinostus ois itellä rueta noiki opetteleen tahtoo vaan nyt noi m6x koneet ja E6x:sät jo työlistävän aivan tapreeksi et vapa-ajan ongelmia ei ole... Tuohon viel laatikkojumpat niin ei kiitos. =)
Itse en ole BMW laatikoita joutunut purkamaan / kasaamaan mutta jenkkien laatikot nyt kyllä todistettavasti onnistuvat.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOotko mittaillut onko säädölle yleensä ollut tarvetta? Muuttuuko asemointi apusimpukan vaihdon myötä siis yleensä?
Summa summarum: mun mielestä on ainakin hyvä tarkistaa säätö helan vaihdon jälkeen, ei se ainakaan haittaa.
Joka tapauksessa sen säädön joutuu tekemään jos se ohjaustanko vaihdetaan, mutta se onkin sitten eri juttu.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuota mikäs tuosta tekee kauhean erilaisen kuin jenkkien laatikot?
Itse en ole BMW laatikoita joutunut purkamaan / kasaamaan mutta jenkkien laatikot nyt kyllä todistettavasti onnistuvat.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postperiaattessahan ei mikään mekaanisesti mut kyl toleranssin ja muutenki bemarin käyttämät laatikot ja jenkkilaatikot ovat vaan eri kaliperia toisen voi lyyä läjään kinttaat kädessä ja toiseen joutuu vaihtaan ohkasemmat. Muutaman stepin käyttäny rummut levällään ja jenkkilaatikoita tutkaillu niin on niis vaan....
Tolla periaatteella ois pitäny pitäytyä työntötanko koneissa
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJoo no toleranssit.
Tolla periaatteella ois pitäny pitäytyä työntötanko koneissa€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Comment