Eihän tuo säätöpotikka niin kallis ole, että pelkkää vartta kannattaa alkaa kovin metsästään.
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tekeekö tarvikeosalla mitään?Originally posted by zener View PostEihän tuo säätöpotikka niin kallis ole, että pelkkää vartta kannattaa alkaa kovin metsästään.
Alkuperäinen ainakin Schmiedmannilla maksaa liki 100€. Eihän tuo tietysti maailmaa kaada, mutta kyllähän se harmittaa uusia koko anturi yhden murtuneen muoviosan takia.
Comment
-
Iipeissä ainakin febin valmistamaa 50e, mutta toki jos ei muuta tarvi niin kulut turhan suuret. :thinkOriginally posted by Ramzez View PostTekeekö tarvikeosalla mitään?
Alkuperäinen ainakin Schmiedmannilla maksaa liki 100€. Eihän tuo tietysti maailmaa kaada, mutta kyllähän se harmittaa uusia koko anturi yhden murtuneen muoviosan takia.
Comment
-
Ei se koko tanko ole onneksi murtunut. Pelkkä päätyosa.Originally posted by Supa View PostJos ei pitkältä asti oo murtunu vaan se pää lähteny kävelee niin pistää molemmin puolin potikan tankoa isot prikat nivelen läpi niin saa pysymään.
Täytyy soitella ensi viikolla KL:ään ja kysyä uuden säätöpotikan hintaa. Joka tapauksessa pitää kuitenkin se metallinen tanko uusia, niin saanpahan samalla selville itse potikankin hinnan. Jos on kauhean arvokas, niin täytyy pohtia, josko korjaisi vanhan.
Comment
-
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi joten jos sallitte yhden mahdollisesti jo kysytyn kysymyksen.
Onko noissa 740 4,4 litraisissa automaateissa aina tuo steppiloota (ja onko E39 540 automaatit kaikki steppejä)?Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Kyllähän se steppiloota tuli vakiona noihin kun tuli M62 konekin. eli -96->Originally posted by Tenox View PostEn jaksanut kahlata koko ketjua läpi joten jos sallitte yhden mahdollisesti jo kysytyn kysymyksen.
Onko noissa 740 4,4 litraisissa automaateissa aina tuo steppiloota (ja onko E39 540 automaatit kaikki steppejä)?Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Ihan alkupään 96 E39 malleissa ei vielä ole steppiä.Originally posted by makkis View PostKyllähän se steppiloota tuli vakiona noihin kun tuli M62 konekin. eli -96->
Opin tämän itsekkin vasta. Tosin E38 taitaa aina olla stepillä jos M62.Last edited by Muurahainen; 16-09-2013, 19:04.
Comment
-
Itse korjasin sen tunnistimen muovitangon siten, että liimasin epoxilla murtuneen kohdan ja kiristin+liimasin mustan nippusiteen kiertämään tangon kehän kautta.Originally posted by Ramzez View PostEi se koko tanko ole onneksi murtunut. Pelkkä päätyosa.
Kestänyt jo 4 vuotta, eikä korjausta huomaa, jos ei tarkasti katso.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Olisi hakusessa 2-3k€ auto työmatka-ajoon. Näissä seiskoissa hinnat alkaa näköjään tuolta 2k€.
Ei mitään kokemusta näistä itsellä mutta ajatus kyllä houkuttelisi.
Onko mitään järkeä? Tietenkään halvalla ei saa hyvää mutta pienet viat olen valmis kestämään. Jos vaan auto liikkuu A:sta B:hen ja takaisin.
Tällä hetkellä ajelen -87 740 2.3 Vollella, 480tkm mittarissa. Kulutus ei varmaan paljoa nousisi bemariin vaihtaessa...
Comment
-
Älä osta, jos et ole valmis käyttämään myös rahaa siihen korjaamiseen.Originally posted by MMF View PostOlisi hakusessa 2-3k€ auto työmatka-ajoon. Näissä seiskoissa hinnat alkaa näköjään tuolta 2k€.
Ei mitään kokemusta näistä itsellä mutta ajatus kyllä houkuttelisi.
Onko mitään järkeä? Tietenkään halvalla ei saa hyvää mutta pienet viat olen valmis kestämään. Jos vaan auto liikkuu A:sta B:hen ja takaisin.
Tällä hetkellä ajelen -87 740 2.3 Vollella, 480tkm mittarissa. Kulutus ei varmaan paljoa nousisi bemariin vaihtaessa...
Nyrkkisääntö: kun ostat sen halvimman, niin sitten laitat vähintään saman verran rahaa korjaamisiin, jonka jälkeen se maksaakin yhtä paljon/enemmän kuin valmiiksi hyvä yksilö olisi maksanut.
Tuo valmius pienten vikojen kestämiseenkin on niin subjektiivinen käsite, että siihenkään ei oikein osaa ottaa kantaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Originally posted by BeamR View PostÄlä osta, jos et ole valmis käyttämään myös rahaa siihen korjaamiseen.
Nyrkkisääntö: kun ostat sen halvimman, niin sitten laitat vähintään saman verran rahaa korjaamisiin, jonka jälkeen se maksaakin yhtä paljon/enemmän kuin valmiiksi hyvä yksilö olisi maksanut.
Tuo valmius pienten vikojen kestämiseenkin on niin subjektiivinen käsite, että siihenkään ei oikein osaa ottaa kantaa.
Joo tottakai tiedostan tämän. Ehkä lähinnä hain sitä että miten kestäviä/huolettomia pelejä nämä ovat. Kyllähän niitä huolletaan kun tarvetta on.
Kun en meinaa montaa tonnia nyt laittaa niin viivalla on "ikiliikkujat" tyyliin MB W124 200d, 240/740 Vollet ym.
Eli lähinnä talven ajaksi kakkosautoa etsin.
Comment
-
esim W124 on varmasti monta kertaa huolettomampi auto kuin mikään e38Originally posted by MMF View PostJoo tottakai tiedostan tämän. Ehkä lähinnä hain sitä että miten kestäviä/huolettomia pelejä nämä ovat. Kyllähän niitä huolletaan kun tarvetta on.
Kun en meinaa montaa tonnia nyt laittaa niin viivalla on "ikiliikkujat" tyyliin MB W124 200d, 240/740 Vollet ym.
Eli lähinnä talven ajaksi kakkosautoa etsin.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Hyvin pidettyhän kyllä kestää, huonolla pidolla ollutta saa sitten korjata ihan omiksi tarpeiksi. Eli osta sellainen jossa on jollain tavalla uskottavaa pitoa ollut. Tosin tämähän taitaa päteä kaikkien autojen kanssaOriginally posted by MMF View PostJoo tottakai tiedostan tämän. Ehkä lähinnä hain sitä että miten kestäviä/huolettomia pelejä nämä ovat. Kyllähän niitä huolletaan kun tarvetta on.
Kun en meinaa montaa tonnia nyt laittaa niin viivalla on "ikiliikkujat" tyyliin MB W124 200d, 240/740 Vollet ym.
Eli lähinnä talven ajaksi kakkosautoa etsin.
ja varmasti parempaa kyytiä kuin W124 tahi 200/700-sarjan volvot. Nämä on sentään suunniteltu 90-luvulla eikä 70-luvulla.
EDIT: Supan kommentti yllä = faktaa
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
Comment