Haastavan oloinen ja suomeksi kenties varmaan aika **ttumainen operaatio. Schmiedmann on tässä aika vieressä, lieneekö heillä kokemusta tuosta kiristämisestä... Vai meneekö vaihtohommiksi.
Muuten pakko sanoa "uudesta" seiskasta, että mukava auto pärryytellä.
Vaihteisto ei kyllä vaihta enää kuin uusi. Pitää googlettaa. Oireet on lähinnä sellaiset, ettei mielestäni kauheen mielellään vaihda vitoselle (eikös tässä nyt 5 vaihdetta ole??), ja luistattaa nelosellakin aika paljon. Korostuu hyvin kun on takapöntöt revitty pois, eli mökä nousee ylämäissä melkosesti.
Näistä varmaan löytyy searchilla aika paljon infoa, mutta antakaa vihjettä ihmeessä jos on ajatuksia ja kokemuksia.
Elikkä nyt teki oma 95vuoden 740ia jännän tempauksen yhtäkkiä tänään alkoi palamaan akkun merkkivalo ja välillä sammu ja sit välillä taas sytty uudestaan no eipä siit tullut niinkään välitettyä mut sitten ajettiin noin 30km niin yhtäkkiä syttyi abs ja luistonesto valokin syttyi koetauluun no sammutettiin auto kaupan pihalle että jos ne nollaantuis mut ei kun ei enään sanonut mitään paitsi sen jälkeen saatiin käyntiin uudestaan kun käytin akkua irti minuutin mutta alkoi ajovalot vilkkumaan ja abs jne. palaa edelleen elikkä missäs vika?
akku uusittu 2kk sitten
Nykyinen
E38 740IA -95
EX E36Sedan 316i -91 E30M3look 316l -89 E30M3look 323i -89
Elikkä nyt teki oma 95vuoden 740ia jännän tempauksen yhtäkkiä tänään alkoi palamaan akkun merkkivalo ja välillä sammu ja sit välillä taas sytty uudestaan no eipä siit tullut niinkään välitettyä mut sitten ajettiin noin 30km niin yhtäkkiä syttyi abs ja luistonesto valokin syttyi koetauluun no sammutettiin auto kaupan pihalle että jos ne nollaantuis mut ei kun ei enään sanonut mitään paitsi sen jälkeen saatiin käyntiin uudestaan kun käytin akkua irti minuutin mutta alkoi ajovalot vilkkumaan ja abs jne. palaa edelleen elikkä missäs vika?
Jatketaas taas 7-sarjan seikkailujen maailmassa...
Oma ajokokemus laatikosta on:
Luistattaa paljon normaalia enemmän, eli ylämäissä jne. kierrokset humppailee aika roisisti, korostuu hyvin kun takapöntöt puuttuu.
Vitosvaihdetta ei heitä pesään ainakaan 80-100 nopeudessa, eli junnailee nelosella. Cruise esim. pelaa hyvin, mutta kierrokset pyörii sielä 1800-2000 jatkuvasti.
Powermaticille puhelua: kaveri veikkasi, että turbiinilukko(?) paskana, ja koko remontin hinta olis jotain luokkaa 2000-3000e öljyinee jne.
Tulipa upotettua kädet syvälle paskaan... Kuulostaako diagnoosi oikealta ja onko kenties jotain tehtävissä?
Kyseinen 5hp18 laatikko nyt ei ole kovin kummonen keston puolesta.
En kyllä lähtisi vanhaan autoon tekemään mitään remonttia, tommonen ehjä käytetty laatikko kun ei montaa satasta maksa.
Kyseinen 5hp18 laatikko nyt ei ole kovin kummonen keston puolesta.
En kyllä lähtisi vanhaan autoon tekemään mitään remonttia, tommonen ehjä käytetty laatikko kun ei montaa satasta maksa.
EDIT: Onhan rengastus nyt varmasti oikea?
Rengastus on täysin väärä, alla 20" , edessä jotain 245/35/20 ja takana 255/35/20 tms.
Tässäkö olisi pelastus mahdollisesti? Laatikko on tarkka näistä? Tänään kitkarenkaat alle...
Kitkarenkaat taisi olla 215/65 tai 60/16. Kokeilen niillä.
215/65 on oikea kokonaishalkasijaltaan. 235/60 on yleensä vakiokoko 16", tuo 215 ei ole sitten kovin tukevan tuntuinen varsinkaan kitkarenkaana
Kannattaa varmistaa että kantavuus riittää.
Tää ei kyllä tavallaan liity tänne yhtään mitenkään mut pakko laittaa että tulee vähän huumoria tähän iltaan eli kaikki alkoi siittä että laturi nähtävästi sano itsensä irti omasta 95vuoden seiskalaisesta noo minähän alkoin sit purkamaan sitä parkkipaikalla noo sais pultteja auki ja muitakin siirrettyä edestä sit alkoin ihmettelee että mikä vi...u täs on nyt vikana että eihän tähän pitäis neste letkuja tulla kylkeen noo just ku olin viimeistä pulttia irroittamas että no katotaan varalta viel koko konehuone pilkko pimeäs läpi kännykän valon kans että no prkl eihän se mikään laturi ollut vaan ilmastoinnin kompura
eli illan saldo:
- 2h turhaa työtä
- ilmastoinnin kompura tyhjäksi
- ja joka paikka paskaseksi
Nykyinen
E38 740IA -95
EX E36Sedan 316i -91 E30M3look 316l -89 E30M3look 323i -89
Tää ei kyllä tavallaan liity tänne yhtään mitenkään mut pakko laittaa että tulee vähän huumoria tähän iltaan eli kaikki alkoi siittä että laturi nähtävästi sano itsensä irti omasta 95vuoden seiskalaisesta noo minähän alkoin sit purkamaan sitä parkkipaikalla noo sais pultteja auki ja muitakin siirrettyä edestä sit alkoin ihmettelee että mikä vi...u täs on nyt vikana että eihän tähän pitäis neste letkuja tulla kylkeen noo just ku olin viimeistä pulttia irroittamas että no katotaan varalta viel koko konehuone pilkko pimeäs läpi kännykän valon kans että no prkl eihän se mikään laturi ollut vaan ilmastoinnin kompura
eli illan saldo:
- 2h turhaa työtä
- ilmastoinnin kompura tyhjäksi
- ja joka paikka paskaseksi
Tämä on kohta linkitettynä huvittavimpiin postauksiin.
Comment