Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Mitäköhän tarkoittaa kun ison navin oikeassa yläkulmassa on kolme punaista pientä valoa ja niistä keskimmäinen vilkkuu ajon aikana. Mihin nuo valot muuten liittyy? Peruutustutkiin?
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Tenox View Post
      Mitäköhän tarkoittaa kun ison navin oikeassa yläkulmassa on kolme punaista pientä valoa ja niistä keskimmäinen vilkkuu ajon aikana. Mihin nuo valot muuten liittyy? Peruutustutkiin?
      puhelin.. vilkkuva punanen = ei korttia

      E: Indicator lamps for phone* mode
      > Yellow: Call is being routed through alternate network
      > Green: Call is connected
      > Red: Phone not available
      > Flashes: Phone is not registered with a service provider
      Last edited by peto2; 01-10-2013, 18:00.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        Kiitos. Ei siis vika tämä, hyvä tietää.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • Tyramies
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 272
          • Helsinki

          diipa daapa eipä ollukkaan laatikon irrottaminen niin vaikeeta ku vois kuvitella... sen verran pakko kysästä että kun tekis tää dieseliin vaihtaa, paljon kulutukset e38 dieseleissä?
          -Kevin, i wanna double...
          -Harry! ...
          -I need a double, right now!
          "thank you son."

          Comment

          • Jukka K
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 157

            Missä sijaitsee polttoainesuodatin (728iA 1996) millainen se on ?

            Toinen juttu, huomasin, että toisessa takajalkatilassa oleva läpivientireiässä oleva peltitulppa on alkanut hieman ruostumaan. Saako siihen uutta tilalle vai laitanko kumitulpan ?

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by Jukka K View Post
              Missä sijaitsee polttoainesuodatin (728iA 1996) millainen se on ?
              EIköhän se löydy pelkääjän puolelta, helman alla muovilevyn alla. Vaihdetaan siis auton alta.

              metallinen purkki, johon tulee liittimet päihin, vai mitä tarkoitat?
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Onko mitään vinkkiä miten avata hanskalokero jos kahvaosa on hajonnut irti? Entäs keskikonsoli sama juttu. Mulla on nyt tuollainen 2000 mallinen E38 740 koeajossa. DSC on ilmeisesti ajonvakautus, PDC parkkitutkasysteemi ja S EDC joku jousituksen säätö. Onko tuo viimeinen sellainen, että se on joko päällä tai pois, ei muuta säätöä? Auton mukana ei ole minkäänlaista ohjekirjaa tms. eikä kyllä huoltokirjaakaan.

                Sitten vielä tyhmä kysymys. Olisin öljyt katsonut, mutta en uskaltanut kiskoa öljytikkua, kun on niin jäykkä. Onko siinä jokin juju, vai onko se vaan piukka?

                Ja vielä konehuoneesta. Toisella puolella on aika paljon öljyhyhmää siinä moottorin kyljessä heti muovien jälkeen alaspäin. Mikäs siellä mahtaa vuotaa ja millainen homma on korjaus? Venttiilikoppa?

                Edit: Cruisesta vielä: Eikö tuo tosiaan osaa säätyä kuin +10km/h asteikolla kerrallaan napeista? Adaptiivinen systeemi on ilmeisesti koko ajan päällä? Ts. tulee itsestään päälle ja valo syttyy kajuuttaan.
                Last edited by Tenox; 02-10-2013, 17:26.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Tenox View Post
                  Onko mitään vinkkiä miten avata hanskalokero jos kahvaosa on hajonnut irti? Entäs keskikonsoli sama juttu. Mulla on nyt tuollainen 2000 mallinen E38 740 koeajossa. DSC on ilmeisesti ajonvakautus, PDC parkkitutkasysteemi ja S EDC joku jousituksen säätö. Onko tuo viimeinen sellainen, että se on joko päällä tai pois, ei muuta säätöä? Auton mukana ei ole minkäänlaista ohjekirjaa tms. eikä kyllä huoltokirjaakaan.

                  Sitten vielä tyhmä kysymys. Olisin öljyt katsonut, mutta en uskaltanut kiskoa öljytikkua, kun on niin jäykkä. Onko siinä jokin juju, vai onko se vaan piukka?

                  Ja vielä konehuoneesta. Toisella puolella on aika paljon öljyhyhmää siinä moottorin kyljessä heti muovien jälkeen alaspäin. Mikäs siellä mahtaa vuotaa ja millainen homma on korjaus? Venttiilikoppa?

                  Edit: Cruisesta vielä: Eikö tuo tosiaan osaa säätyä kuin +10km/h asteikolla kerrallaan napeista? Adaptiivinen systeemi on ilmeisesti koko ajan päällä? Ts. tulee itsestään päälle ja valo syttyy kajuuttaan.
                  Öljytikku osaa joskus olla kovin jumittunut. Ei siinä mitään jippoa ole.

                  Luultavasti venttiilikopan tiiviste vuotaa, helppo vaihtaa.

                  Ainakin vanhemmissa cruisea voi säätää 1km/h astein joten luulisin että tuosakin.

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Onkohan tuossa sitten jokin kipu, kun säätää vain +10km/h kerrallaan. Jää kyllä kymppien väliinkin jos painaa cruisen sopivasti päälle. Vai onko tuossa uudemmassa / adaptiivisessa jokin juju?

                    Kiitos infosta jälleen kerran.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Tenox View Post
                      Onko mitään vinkkiä miten avata hanskalokero jos kahvaosa on hajonnut irti? Entäs keskikonsoli sama juttu. Mulla on nyt tuollainen 2000 mallinen E38 740 koeajossa. DSC on ilmeisesti ajonvakautus, PDC parkkitutkasysteemi ja S EDC joku jousituksen säätö. Onko tuo viimeinen sellainen, että se on joko päällä tai pois, ei muuta säätöä? Auton mukana ei ole minkäänlaista ohjekirjaa tms. eikä kyllä huoltokirjaakaan.

                      Sitten vielä tyhmä kysymys. Olisin öljyt katsonut, mutta en uskaltanut kiskoa öljytikkua, kun on niin jäykkä. Onko siinä jokin juju, vai onko se vaan piukka?

                      Ja vielä konehuoneesta. Toisella puolella on aika paljon öljyhyhmää siinä moottorin kyljessä heti muovien jälkeen alaspäin. Mikäs siellä mahtaa vuotaa ja millainen homma on korjaus? Venttiilikoppa?

                      Edit: Cruisesta vielä: Eikö tuo tosiaan osaa säätyä kuin +10km/h asteikolla kerrallaan napeista? Adaptiivinen systeemi on ilmeisesti koko ajan päällä? Ts. tulee itsestään päälle ja valo syttyy kajuuttaan.
                      Öljyvuoto viittaa vahvasti vuotaviin venttiilikopan tiivisteisiin. Tyyppivika. Ei kallis korjata, mutta työläs.

                      Öljytikku voi olla yllättävän tiukassa, mutta varovasti vetämällä se kyllä sieltä lähtee.

                      S EDC liittyy sähköisiin iskareihin. EDC:n ollessa kytkettynä, iskarit jäykistyvät jonkin verran. Jokseenkin ehkä turha ominaisuus ja todella kallis korjata, jos meinaa ominaisuuden säilyttää ja iskari sattuu menemään entiseksi.

                      Vakkarin pitäisi kyllä toimia pienemmälläkin asteikolla, mutta onko tässä yksilössä mahdollisesti etäisyyttä valvova vakionopeudensäädin?

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Tenox View Post
                        Onkohan tuossa sitten jokin kipu, kun säätää vain +10km/h kerrallaan. Jää kyllä kymppien väliinkin jos painaa cruisen sopivasti päälle. Vai onko tuossa uudemmassa / adaptiivisessa jokin juju?

                        Kiitos infosta jälleen kerran.
                        Sää vissiin liikut porin nurkis? Tuu huomenna käymään niin katotaan vikakoodit? :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Vakkarin pitäisi kyllä toimia pienemmälläkin asteikolla, mutta onko tässä yksilössä mahdollisesti etäisyyttä valvova vakionopeudensäädin?
                          On juu.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Sää vissiin liikut porin nurkis? Tuu huomenna käymään niin katotaan vikakoodit? :think
                            Mihin aikaan ja missä? Laita vaikka privaa.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Tyramies
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 272
                              • Helsinki

                              mikä tämä osa on? Eikä sitten mitään "ohjaustanko" yms juttua vaan ihan yksityiskohtainen joku ratin kääntämiseen vaadittu tanko blaa blaa... ja mitkä kummassakin päässä olevat jutut ovat?
                              -Kevin, i wanna double...
                              -Harry! ...
                              -I need a double, right now!
                              "thank you son."

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Tyramies View Post
                                mikä tämä osa on? Eikä sitten mitään "ohjaustanko" yms juttua vaan ihan yksityiskohtainen joku ratin kääntämiseen vaadittu tanko blaa blaa... ja mitkä kummassakin päässä olevat jutut ovat?
                                Ohjausakseli tai rattiakseli. Toisessa päässä kuminivel ja toisessa ristikkonivel.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎