elikkäs tuossa kesällä tuli etiskeltyä että onko tehty joku viritys jonnekkin kun ajovalot syttyy heti kun kääntää virrat päälle ja vipukin 0 asennossa kun eikös niitten pitäisi syttyä vasta kun on ajovalo asennossa? tuli purettua sieltä täältä mutta en löytänyt mitään virikoisia. eipä tuo ole haitannut... olishan se mukava annelit päällä ajella
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Aijaa? Kyllä, se pienempi säiliö tulvii korkista yli kun käyttää tehopesua. Milloin noiden ajovalopesureiden sitten pitäisi toimia? Jostain osu silmään että joka viides kerta kun pesuria käyttää? Painoin 10 kertaa eikä sieltä tullut mitään. Myöskin se isompi säiliö tulvi viimeeksi yli kun täytin sen, liekkö tuo täyttöputki irti sieltä säiliöstä.Originally posted by BeamR View Posteihän tehopesu pese ajovaloja, tai ei ainakaan mun vehkeissä. Ja siis tulviiko säiliö korkista yli vai?Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Ensimmäisellä kerralla ja joka viides. Siis normaalisti viiksestä käytettynä.Originally posted by Tomba87 View PostAijaa? Kyllä, se pienempi säiliö tulvii korkista yli kun käyttää tehopesua. Milloin noiden ajovalopesureiden sitten pitäisi toimia? Jostain osu silmään että joka viides kerta kun pesuria käyttää? Painoin 10 kertaa eikä sieltä tullut mitään. Myöskin se isompi säiliö tulvi viimeeksi yli kun täytin sen, liekkö tuo täyttöputki irti sieltä säiliöstä.
Tehopesu = paino viiksen päästä.
En muista miten mulla teki.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Originally posted by Tomba87 View PostAijaa? Kyllä, se pienempi säiliö tulvii korkista yli kun käyttää tehopesua. Milloin noiden ajovalopesureiden sitten pitäisi toimia? Jostain osu silmään että joka viides kerta kun pesuria käyttää? Painoin 10 kertaa eikä sieltä tullut mitään. Myöskin se isompi säiliö tulvi viimeeksi yli kun täytin sen, liekkö tuo täyttöputki irti sieltä säiliöstä.en tajua miten Se voi tulvia korkin kautta. Mutta siis tehopesusta tyypillisesti lähtee vain yksi letku, joka haaroittuu konepellissä. Ensisijaisesta säiliöstä menee ajovaloille Supan viestin mukaisella logiikalla, mutta jos neste on tarpeeksi vähissä niin ei enää ollenkaan. Eli täytä ensin säiliö ja kokeile sitten, jos ei auta niin tarkista ajovalopesurin pumppu. Jos tuulilasille tulee nestettä niin siltä osin pitäisi olla kunnossa eli ei putkistorikkoja tai suutinvikoja tehopesussa/tuulilasipesussa.Originally posted by Supa View PostEnsimmäisellä kerralla ja joka viides. Siis normaalisti viiksestä käytettynä.
Tehopesu = paino viiksen päästä.
En muista miten mulla teki.
ajovalopesun toimimattomuus on ensisijaisesti pumppu tahi liitinvika.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
750:istä olis tarkoitus viikonloppuna tarkistaa tuo kuuluisa öljypumpun pulttiongelma. Mites oletteko pistäneet tiivisteliimaa öljypohjan tiivisteen väliin vai vaan suoraan kiinni?
Toinen asia: ratissa tuntuu pieni klappi keskialueella, onko jotain tiettyä paikkaa/osaa josta probleemaa kannattaisi alkaa etsiä? :thinkE70 LCI 30d -11
ex. F32 435i -13
ex. e60 M5 -05
ex. e87 120d M-sport -05
ex. e65 745i -02
ex. e60 530d -04
ex. e38 750iA -98
ex. e60 530d -03
Comment
-
Eikai V12:ssa ole koskaan moista ongelmaa ollut. Mutta kai senki voi tarkistaa ja samalla ketju oikeeseen kireyteen.Originally posted by rattiandy View Post750:istä olis tarkoitus viikonloppuna tarkistaa tuo kuuluisa öljypumpun pulttiongelma. Mites oletteko pistäneet tiivisteliimaa öljypohjan tiivisteen väliin vai vaan suoraan kiinni?:think
Uusi tiiviste, ei tarvi liimaa.
Comment
-
Se on kuuluisa lähinnä kasikoneissa. Mutta eihän Se huono ole tarkistaa. Ei liimaa.Originally posted by rattiandy View Post750:istä olis tarkoitus viikonloppuna tarkistaa tuo kuuluisa öljypumpun pulttiongelma. Mites oletteko pistäneet tiivisteliimaa öljypohjan tiivisteen väliin vai vaan suoraan kiinni?
Toinen asia: ratissa tuntuu pieni klappi keskialueella, onko jotain tiettyä paikkaa/osaa josta probleemaa kannattaisi alkaa etsiä? :think
simpukan kireys, ohjausakselin ristinivelet.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Mainittakoon, että kaikilla niillä joilla eivät lampunpesurit toimi, niin kannattaa tsekata sulake. Ei olisi ensimmäinen kerta kun edellinen omistaja on halunnut olla käyttämättä lampunpesureita ja nypännyt sulakkeen pois. Toki jos auto on ollut omistuksessa jo pidemmän aikaa, niin sitten tämä tuskin on ongelma.
Comment
-
Se johtuu siitä, että vähintään toisesta pissapojan suuttimesta on takaiskuventtiili jumissa. Takaiskuina toimii pienet kumitapit, jotka syystä tai toisesta pääsee ajan myötä taittumaan (etanolin ansiota?) ja tällöin takaisku ei enää toimi.Originally posted by BeamR View Posten tajua miten Se voi tulvia korkin kautta.
Suomeksi: Tehopesu tulvii siksi, että sieltä tavan säiliöstä tuleva neste menee suuttimien kautta suoraan tehopesun säiliöön.
Tulvivan tehopesusäiliön lisäksi oireita on, että tuulilasille tuleva suihku on paineeton ja nestettä ei ala tulla suuttimista heti, kun viiksestä vääntää, vaan pyyhkijät ehtii lähteä ensin liikkeelle.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Ja loogista myös, että jos valot eivät ole päällä - niin vettä ei tule missään asennossa.M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
ok, en ole ikinä törmännyt moiseen vaikkakin ihan looginen juttu: paine katoaa aina helpointa reittiä. Mulle on molempien omien kanssa käynyt niin että letku irtoaa suuttimesta ja sitten nesteet valuu releboksin kautta alas. Tosin tämä lienee siksi että takaiskuventtiilit ovat toimineet mutta suuttimet olleet tukossa. Ilmeisesti olet tehnyt post mortemin jollekin suuttimelle?Originally posted by kaol View PostSe johtuu siitä, että vähintään toisesta pissapojan suuttimesta on takaiskuventtiili jumissa. Takaiskuina toimii pienet kumitapit, jotka syystä tai toisesta pääsee ajan myötä taittumaan (etanolin ansiota?) ja tällöin takaisku ei enää toimi.
Suomeksi: Tehopesu tulvii siksi, että sieltä tavan säiliöstä tuleva neste menee suuttimien kautta suoraan tehopesun säiliöön.
Tulvivan tehopesusäiliön lisäksi oireita on, että tuulilasille tuleva suihku on paineeton ja nestettä ei ala tulla suuttimista heti, kun viiksestä vääntää, vaan pyyhkijät ehtii lähteä ensin liikkeelle.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Semmoista asiaa pitäis pitkästä aikaa kysellä täältä kun ei oo kummiskaan ollut täällä oulun seudulla kovin isoja pakkasia vielä mut etuovet vähän tykkää temppuilla kylmänä välillä ei tahdo lähtiä auki tai sit jos lähtee niin niitä ei saa kiinni:think ja enimmäkseen kuskinovi temppuilee? ja on laitettu lukkoöljyä lukkoihinNykyinen
E38 740IA -95
EX
E36 Sedan 316i -91
E30 M3look 316l -89
E30 M3look 323i -89
Comment
-
Originally posted by Heguli 31 View PostUitat vaan ne lukkolaitteet kunnolla aseöljyssä,niin kosteus poistuu ja öljy jää voiteluaineeksi.Kyllä pitäisi auttaa,jos lukoissa ei ole mitään vikaa.
Joo ei niissä kyllä oo ollut minkäänlaista onglemaa muuten että aina on muuten lähtenyt auki ja mennyt kiinni. ja pitääpä nyt ens viikolla ku saa kortin takas niin käydä ajamas auto lämpimäks ja laittaa kunnollain tuota aseöljyä niin jospa se sit alkais vörkkimään
Nykyinen
E38 740IA -95
EX
E36 Sedan 316i -91
E30 M3look 316l -89
E30 M3look 323i -89
Comment
-
Aika yleistä tuo kai on. Minulla oli sama että useimmiten kuskinoven kanssa sai painia. Varmasti kunnon rasvaaminen auttaa. Itse laitoin sisätilanlämmittimen niin sekin auttoi.Originally posted by Uddiz83 View PostSemmoista asiaa pitäis pitkästä aikaa kysellä täältä kun ei oo kummiskaan ollut täällä oulun seudulla kovin isoja pakkasia vielä mut etuovet vähän tykkää temppuilla kylmänä välillä ei tahdo lähtiä auki tai sit jos lähtee niin niitä ei saa kiinni:think ja enimmäkseen kuskinovi temppuilee? ja on laitettu lukkoöljyä lukkoihinLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment

Comment